Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 113

Egy Budapest Nyugati-Vác 86 vonatpár közlekedik egy iskolai napon.

Budapest-Gödöllő 52 vonatpár egy iskolai nap

 

(60 as korlátozást figyelembe véve)

 

A 80 as vonalcsoportra kevesebb vonat közlekedik mint a 70 esre.

 

 

 

Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 112
Ez (is) a melyik ujjamat harapjam esete. Mérlegelni kell, hogy melyiknek jobb a szaldója.
A költségek még csak-csak kiszámíthatóak, de a bevételek csak becsülhetőek, így szaldót számítani nehézkes.
És még nem árt kalkulálni a pénzben nem mérhető dolgokkal, mint pl. a "panaszok" illetve a "dicséretek" mennyisége és erőssége.
Előzmény: f_k (110)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 111

Barcsról a 45 férőhelyes busszal nem hiszem hogy Balatonmáriafürdőre túl sok célutas lenne.

 

Miféle 45 férőhelyes busz? A Balatonmária-Barcs-Balatonmária járatra most került egy vadiúj Credo tudtommal. Eddig E94-es csinálta. A Barcs-Balatonmária-Barcs járatot meg Nabi szokta csinálni. Hétvégén E95-ös jár... Szerintem mindegyik több, mint 45 fős.

 

Ahogy a Barcs-Nagyatád-Marcali Budapest is vissza lett vágva Barcs Nagyatád között (Nagytaád Bp lett belőle)úgy itt is átszállás is lehetne.

 

He? :O

 

Az a Volánbuszos. Egyébként nem az utashiány miatt lett visszavágva. A vezetési időt lépte volna túl. Nagyatádon már várja a Kaposos kocsi a pesti járatot, megy tovább változatlan menetrenddel, mint ahogyan a visszavágás előtt ment a pesti: 1. kép és 2. kép. Nem túl sokan, de azért vannak páran, akik Pesttől utazzák így is végig.

 

A Kaposos Barcs-Bp-Barcs köszöni szépen, nagy sikerrel működik, naponta közlekedik, háromtengelyes Irizar jár rajta, Szőlőskislak után megy föl az autópályára.

Előzmény: f_k (92)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 110

A mostani gyorsvonatokon felüli zónázóról gondolkodtam.

 

Tudom az a poén hogy a 5:03 7:03 11:03 13:03 15:03 17:03 19:03 as vonatokat még jobban lelassítani.

 

De ha megnézzük  ott vannak a Sátoraljaújhely Budapest gyorsvonatok is.

 

Ugye azokat nem állatanád meg Hatvantól Gödöllőig vagy igen?

 

Előzmény: Carpy (107)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.27 0 0 109
>>Vagy arról, hogy Szabolcs megyében miért 11 óra után indul az első járat pl vasárnap és kb 6000 fős 6 községből álló buszvonalon vasárnap 2 azaz kettő buszjárat van.



Lehet , hogy ez így "gazdaságos" csak akkor ne csodálkozzunk azon, hogy egyes térségek miért zuhannak vissza a 50 es 60 as évek színvonalára.<<

Erre már kitalálták a megoldást, már 1968 környékén. 3200 településünket egyszerűen meg kell felezni. Így kiesnek a vesteséges kistelepülések a rendszerből és minden mindjárt szép és jó lesz.

A terv nem lett megvalósítva, akkor. Manapság nem központilag, hanem az emberek önszántukból végzik ezt a tevékenységet (már amelyiknek van esze, hogy faluról el kell tűnni a városba).

Egy 50-100 év múlva érdekes lesz majd a helyzet. *-))
Előzmény: f_k (36)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 108

B kérdés

 

A menetrendi kereső A Megyei Kórház és Gödöllő között 13 buszt hoz ki.

 

Valkó 7

Vácszentlászló 7

Zsámbok 7

 Jászfényszaru2

 Bér 2

Kartal 3

stb megy.

Aszód 5

Hatvanba megy 2

 

13 járat esetében ha járatonként nézzük mondjuk 15 felszállóval akkor 195 utas/nap.

Előzmény: Carpy (105)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 107
A 80-as vonalon jelenleg is van "zónázó" vonat: a miskolc-saujhelyi gyorsok meg az egri rettenetesek. Óránként. (Kis foghíjjal :()

Mi sem egyszerűbb hát, nosza, álljanak meg ezek Hatvan-Gödöllő között mindenhol, és zónázzanak Gödöllő-Budapest között. Kiváló ötlet! Eger felé ugyan ez +10-15 perc menetidőt jelent, meg kicsit meg kell kutyulni a Rákos-Keleti szakaszt is, de a bagiak baromi jól járnának :)
Előzmény: f_k (102)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 106

Ezt már Kóka úr is akarta. Bele is törött a bicskája ^^

 

:))))))

Előzmény: ..Nadine.. (104)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 105
"csúcsidőben van igény főleg a szolgálatásra."

Várjál, várjál.

Az ütemes menetrend topic nagyágyúi levezették már, hogy csúcsidőn kívül is érdemes fenntartani a közlekedést, merthogy szinte semmibe sem kerül. Akkor hát miért ne pörögjenek azok a buszok? Hiszen a legdrágább az a vonat, ami áll. Ez nyilván buszra is igaz. Gondolom én.
Vagy a csúcsidőn kívüli közlekedés költség-mentessége is csak egy olyan közlekedésgazdaságtani dogma, ami csak a vasútra vonatkozik?

B kérdés: szerinted a kistarcsai kórházba utazók számára mikor van a csúcsidő?
Előzmény: f_k (100)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.27 0 0 104
Ezt már Kóka úr is akarta. Bele is törött a bicskája ^^

Nem fog ez menni, akárhogy is akarod.

Előzmény: f_k (27)
setra415HD Creative Commons License 2008.12.27 0 0 103

"Az alapgondolat az, hogy se nyugdíjasjeggyel, se diákbérlettel, se diákjeggyel ne utazzanak buszon ha vasúttal párhuzamos szakaszon közlekedik."

 

Lenne hozzá két kiegészítésem.

 

1, a feni megfogalmazás csak azokban a viszonylatokban legyen érvényes, ahol a vasút lényegesen jobb szolgáltatási színvonalat, eljutási időt tud nyújtani, mint az autóbusz.

 

2, azokban a viszonylatokban ahol az autóbusz tud jobb szolgáltatást és eljutási időt produkálni, ott a kedvezményes jegyek az autóbusszal párhuzamos vasútvonalakon nem használhatóak.

 

Hmmm?

:-)

Előzmény: f_k (100)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 102

A 70 es vonalon lett "először" bevezetve az ütemes menetrend.

 

Ott érdekes vannak zónázók, gyorsítottak, meg sima személyek.

 

A távolabbi, állomásokat és megállók esetében gyors eljutást ad Szor, Nagymaros Zebegény, Kismaros Vác stb ról.

 

Szerintem lenne ilyen igény is és ha a 70 es vonalon meg lehett valósítani akkor itt miért nem?

Előzmény: Carpy (99)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 101
:))))))))))))))))))
Előzmény: setra415HD (97)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 100

Kistarcsai kórházba korábban is voltak járatok.

 

Sőt volt olyan pl hétvégén ami addig közlekedett.

 

Lehet őket HÉV-re terelni, persze, kb. háromszoros utazási idővel. Logisztikailag működik. MÁV-ra is lehet őket terelni, kb. négyszeres utazási idővel. Logisztikailag ez is működik. Csakhogy ők lennének azok, akik tutira nem mennének át se HÉV-re, se MÁV-ra, hanem autóba ülnének, és 20 perc alatt beérnének az autópályán. Ez a cél?

 

OK.

 

Az alapgondolat az, hogy se nyugdíjasjeggyel, se diákbérlettel, se diákjeggyel ne utazzanak buszon ha vasúttal párhuzamos szakaszon közlekedik.

 

Gondolom eltartana egy reggeli Budapestre érkező, meg délután Budapestről induló forgalmat akár teljes áron is a fizetőképes kereslet. Igaz kevesebb járat közlekedne, viszont csúcsidőben van igény főleg a szolgálatásra.

 

pl.

 

 

 

Előzmény: Carpy (91)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 99
"1. Több vonat közelekedtetése."

Ez mibe is kerülne? Legyen mondjuk X ft.

"2 A hatvani Gödöllőtől lehetőleg zónázó legyen azaz ne álljon meg a Keleti pu. ig.
Vissza irányban szintén."

Ez mibe is kerülne? (Illetve az, hogy pótoljuk a kieső megállóhelyeken az ellátást) Legyen mondjuk Y ft.

"3 A jelenlegi vonatok megtartása mellett több vonat így hétvégén is és a gödöllői betétjáratok mindennapő való közlekedtetése."

Ez se két fillér, hanem Z ft.

"A helyijárat esetében kedvezményes tarifák az utasoknak , BKSZ hez hasonló Közlekedési Szövetség. /Gödöllő, Aszód, Tura/"

Ez se három fillér, hanem W ft.

"Aszódon a jelenlegi buszos ráhordás növelése jelenleg is van pár vonal aminek a végállomása Aszód, vá."

Ez se négy fillér, hanem V ft.

"Budapest Dány járatok lekorlátozása Isaszeg Dány közé."

Hopsz, ez kérem megtakarítás! Örülök, hogy ilyet is tudsz. Értéke: A ft.
(Sőt, figyu, súgok: a Bp-Tura buszokat visszavágni Bagig, a Bp-Gödöllő-Akármi buszokat Gödöllőig, Aszódig, stb. Ennek szaldója B ft.)
(Sőt, figyu, súgok mégegyet: a Dány-Gödöllő buszokat nem kén lekorlátozni hasonlóan, Dány-Isaszeg közé? Ne végezz már félmunkát! Megtakarítható C ft!)

"Minden elővárosi vonat minőségi Flirt vagy Talent motorvonat legyen ne postabéhávé."

Semmi gond, megoldható, pusztán U ft-ba kerül.

Most már nincs semmi más hátra, minthogy megvonjuk a szaldót.
X+Y+Z+W+V-A-B-C+U<0?
Ha igen, akkor Te vagy a király. Ha nem, akkor még van mit finomítani...
Előzmény: f_k (79)
setra415HD Creative Commons License 2008.12.27 0 0 98

Hát igen...

Zeg - Balatonszentgyörgy 50 perc,

átszállásra + 5 perc

Balatonszentgyörgy - Budapest alig több, mint két óra...

 

Bár jópárszor előfordult, hogy a busz lekéste a "csatlakozást", így az utasokat végig vitte Budapestig. :-))

Előzmény: Törölt nick (94)
setra415HD Creative Commons License 2008.12.27 0 0 97

"nem hiszem hogy "

 

Úgy látom Te hívő ember vagy. :-)

Előzmény: f_k (92)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 96
És meg is szűnt hamar.
Előzmény: Törölt nick (94)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 95
" 37 est kellene kiépítési sebeségen tartani. "

És melyik lenne olcsóbb? Ez, vagy a párhuzamos buszjárat üzemeltetése? :)
Előzmény: f_k (92)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 94

1998-ban az első Nagykanizsa (Keszthely-) - Bp IC vonatokhoz csatlakozott Szentgyörgyön egy zalaegerszegi IC-pótbusz is. Igaz, ez a két végpont között nem állt meg. De most eljutni ZEG-ről Bp-re...a leggyorsabb Győrön át az is több mint 4 óra.

1998-ban meg Szentgyörgyről 2,5 óra alatt a Keletibe ért az IC-vonat, a pótbusz menetidejét nem tudom.

Előzmény: -c.v- (80)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.27 0 0 93
" Más országok nem tartanak fenn olyan luxust hogy van 40 vonatpár meg 40 buszjárat és egymástól 500 méterre vagy 1-2 kilométere halad a 2 vonal egymás mellett. "

Szerinted a Zalaegerszeg-Keszthely vonal ilyen ?

Vagy, akkor mégsem az a megoldás, hogy lekorlátozzuk a diákjegyeket 40, 50, vagy akárhány km-re? :)
Előzmény: f_k (87)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 92

37 est kellene kiépítési sebeségen tartani.

 

Akkor talán nem lenne lassabb a vonat a busznál.

 

Barcsról a 45 férőhelyes busszal nem hiszem hogy Balatonmáriafürdőre túl sok célutas lenne.

 

Nyáron lehet de télen kizártnak tartom.

 

Ahogy a Barcs-Nagyatád-Marcali Budapest is vissza lett vágva Barcs Nagyatád között (Nagytaád Bp lett belőle)úgy itt is átszállás is lehetne.

 

Jártam arra, 37 esen is utaztam igaz akkor még jobb állapotban volt. Most gondolom elég siralmas. De volt rá pol akarat hogy ne szűnjön meg.

 

Előzmény: Törölt nick (86)
Carpy Creative Commons License 2008.12.27 0 0 91
Bizonyára az én hibám, lehet hogy megfeküdte a gyomromat a bájgli, de nem tudlak követni.

Vannak ugyebár buszok Gödöllő felé 2 útvonalon: a régi 3-ason, meg az M3-ason.

Eddig stimm. Igaz, hogy szinte mind túlmegy Gödöllőn, erre arra, de ezt most tegyük félre.

A régi 3-ason menőket kiváltja a HÉV. Ez OK. (Mondjuk arra majd megkérlek, hogy magyarázd el a Gödöllőn túlról a kistarcsai kórházba kezelésre járó, elsősorban mozgásszervi betegeknek, hogy milyen tuti jó lesz nekik átszállni + gyalogolni Gödöllőn, valamint a Kistarcsán a HÉV-től a kórházig, és vissza, de egye fene, ezt is tegyük félre.)

Az M3-ason menőket pedig kiváltja a MÁV 80-as vonala?
Hmm. Érdekes. Nemrég végigmentem az M3-ason, de nem láttam, hogy a közepén, vagy mellette vezetne a 80-as vonal. A Bagi völgyhíd körnéykén ez picit előfordul, meg itt-ott keresztezi, de történetesen a mogyoródi dombok környékén nem láttam sineket, (csak döglött UV-kat). Sőt, Gödöllőn, a Dózsa György úttal párhuzamosan sem láttam sineket, viszont tapasztaltam jópár felszállót a buszra, akik közül többen a Szerencs utcánál le is szálltak. Nekik az utazás 20 percig tartott.

Lehet őket HÉV-re terelni, persze, kb. háromszoros utazási idővel. Logisztikailag működik. MÁV-ra is lehet őket terelni, kb. négyszeres utazási idővel. Logisztikailag ez is működik. Csakhogy ők lennének azok, akik tutira nem mennének át se HÉV-re, se MÁV-ra, hanem autóba ülnének, és 20 perc alatt beérnének az autópályán. Ez a cél?
Előzmény: f_k (81)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 90

Minden elővárosi vonat minőségi Flirt vagy Talent motorvonat legyen ne postabéhávé.

 

És mit csináljon az olyan, mint én, aki nem bírja a légkondit?

Előzmény: f_k (79)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 89
Induljanak Gödöllőtől, hogy ne kelljen 2 szer átszállni. :)
Előzmény: Törölt nick (86)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 88

Na jó én asszem befejeztem, me' ez szélmalomharc.

Csak a sok okosság közepette pl sikerült megnézned már a térképen, hogy pl.: Tura, Galgahévíz, Hévízgyörök esetében a vasútállomások hol is helyezkednek el a településekhez képest?

 

Persze szerintem neked úgyis mindegy, mikor csak itt dobálódzol ilyen-olyan zónázó vonatokkal több vonattal és hasonlóval. Persze gondolom szerinted ezek közlekedtetésének az árát meg majd a Jézuksa hozza a fa alá:)

Sőt szerinted az egyszerű Bdapestre ignázú júzer is majd örömtáncot fog járni, ha az eddig közvetlen kapcsolatát szétdarabolják... Így könnyű.

Előzmény: f_k (79)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 87

Lehet felhozni példákat.

 

Sőt lehet úgy is csinálni a kedvezményes utazás adott viszonylatra csak vonatra szólhat.

 

Más országok nem tartanak fenn olyan luxust hogy van 40 vonatpár meg 40 buszjárat és egymástól 500 méterre vagy 1-2 kilométere halad a 2 vonal egymás mellett.

 

Érdekes módon vannak olyan viszonylatok ahhol túlkínálat van és versenyzik állami pénzen a busz és a vonat.

 

A vasúti közelekedés minőségi javítása elsőszámú feladat, ami kifogásolható, az hogy nem modern új motorvonatok közlekednek, és nem csillog villog minden.

 

Egy fővonal esetében azért elmondható, hogy nem kellene mellette párhuzamos buszközlekedés.

 

Előzmény: -c.v- (83)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 86

Engem a Bp-Aszód-Palotás és környéke típusú buszjáratok érdekelnének! Ezek is csak Aszódtól induljanak? Egy vagy két (Gödöllő, Aszód) plusz átszállásra kényszerítve az utasait?

Mert részben párhuzamos a 80-as vonallal, és ott még viszonylag normális sebességgel megy a vonat.

De nézzünk szét messzebb: Balatonmáriafürdő-Marcali-Nagyatád-Barcs. Nagyatádtól délre nincs már vasút. A többi szakaszon néhány gyorsjárat veri menetrendben a vonatot, a több kb. azonos. De a busz nem csak egy helyen áll meg, és nem a falvak végén.

Ez a vasútvonal elvileg 60-as, 20-40-es lassújelekkel díszítve.

Előzmény: f_k (81)
f_k Creative Commons License 2008.12.27 0 0 85
:))))
Előzmény: setra415HD (84)
setra415HD Creative Commons License 2008.12.27 0 0 84

Mi ez a lista?

 

Ezt kérted a Jézuskától?

 

Visszaírt már, hogy bocs de nem fog menni?

Előzmény: f_k (79)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!