Ez (is) a melyik ujjamat harapjam esete. Mérlegelni kell, hogy melyiknek jobb a szaldója. A költségek még csak-csak kiszámíthatóak, de a bevételek csak becsülhetőek, így szaldót számítani nehézkes. És még nem árt kalkulálni a pénzben nem mérhető dolgokkal, mint pl. a "panaszok" illetve a "dicséretek" mennyisége és erőssége.
Barcsról a 45 férőhelyes busszal nem hiszem hogy Balatonmáriafürdőre túl sok célutas lenne.
Miféle 45 férőhelyes busz? A Balatonmária-Barcs-Balatonmária járatra most került egy vadiúj Credo tudtommal. Eddig E94-es csinálta. A Barcs-Balatonmária-Barcs járatot meg Nabi szokta csinálni. Hétvégén E95-ös jár... Szerintem mindegyik több, mint 45 fős.
Ahogy a Barcs-Nagyatád-Marcali Budapest is vissza lett vágva Barcs Nagyatád között (Nagytaád Bp lett belőle)úgy itt is átszállás is lehetne.
He? :O
Az a Volánbuszos. Egyébként nem az utashiány miatt lett visszavágva. A vezetési időt lépte volna túl. Nagyatádon már várja a Kaposos kocsi a pesti járatot, megy tovább változatlan menetrenddel, mint ahogyan a visszavágás előtt ment a pesti: 1. kép és 2. kép. Nem túl sokan, de azért vannak páran, akik Pesttől utazzák így is végig.
A Kaposos Barcs-Bp-Barcs köszöni szépen, nagy sikerrel működik, naponta közlekedik, háromtengelyes Irizar jár rajta, Szőlőskislak után megy föl az autópályára.
>>Vagy arról, hogy Szabolcs megyében miért 11 óra után indul az első járat pl vasárnap és kb 6000 fős 6 községből álló buszvonalon vasárnap 2 azaz kettő buszjárat van.
Lehet , hogy ez így "gazdaságos" csak akkor ne csodálkozzunk azon, hogy egyes térségek miért zuhannak vissza a 50 es 60 as évek színvonalára.<<
Erre már kitalálták a megoldást, már 1968 környékén. 3200 településünket egyszerűen meg kell felezni. Így kiesnek a vesteséges kistelepülések a rendszerből és minden mindjárt szép és jó lesz.
A terv nem lett megvalósítva, akkor. Manapság nem központilag, hanem az emberek önszántukból végzik ezt a tevékenységet (már amelyiknek van esze, hogy faluról el kell tűnni a városba).
Egy 50-100 év múlva érdekes lesz majd a helyzet. *-))
A 80-as vonalon jelenleg is van "zónázó" vonat: a miskolc-saujhelyi gyorsok meg az egri rettenetesek. Óránként. (Kis foghíjjal :()
Mi sem egyszerűbb hát, nosza, álljanak meg ezek Hatvan-Gödöllő között mindenhol, és zónázzanak Gödöllő-Budapest között. Kiváló ötlet! Eger felé ugyan ez +10-15 perc menetidőt jelent, meg kicsit meg kell kutyulni a Rákos-Keleti szakaszt is, de a bagiak baromi jól járnának :)
Az ütemes menetrend topic nagyágyúi levezették már, hogy csúcsidőn kívül is érdemes fenntartani a közlekedést, merthogy szinte semmibe sem kerül. Akkor hát miért ne pörögjenek azok a buszok? Hiszen a legdrágább az a vonat, ami áll. Ez nyilván buszra is igaz. Gondolom én. Vagy a csúcsidőn kívüli közlekedés költség-mentessége is csak egy olyan közlekedésgazdaságtani dogma, ami csak a vasútra vonatkozik?
B kérdés: szerinted a kistarcsai kórházba utazók számára mikor van a csúcsidő?
"Az alapgondolat az, hogy se nyugdíjasjeggyel, se diákbérlettel, se diákjeggyel ne utazzanak buszon ha vasúttal párhuzamos szakaszon közlekedik."
Lenne hozzá két kiegészítésem.
1, a feni megfogalmazás csak azokban a viszonylatokban legyen érvényes, ahol a vasút lényegesen jobb szolgáltatási színvonalat, eljutási időt tud nyújtani, mint az autóbusz.
2, azokban a viszonylatokban ahol az autóbusz tud jobb szolgáltatást és eljutási időt produkálni, ott a kedvezményes jegyek az autóbusszal párhuzamos vasútvonalakon nem használhatóak.
Lehet őket HÉV-re terelni, persze, kb. háromszoros utazási idővel. Logisztikailag működik. MÁV-ra is lehet őket terelni, kb. négyszeres utazási idővel. Logisztikailag ez is működik. Csakhogy ők lennének azok, akik tutira nem mennének át se HÉV-re, se MÁV-ra, hanem autóba ülnének, és 20 perc alatt beérnének az autópályán. Ez a cél?
OK.
Az alapgondolat az, hogy se nyugdíjasjeggyel, se diákbérlettel, se diákjeggyel ne utazzanak buszon ha vasúttal párhuzamos szakaszon közlekedik.
Gondolom eltartana egy reggeli Budapestre érkező, meg délután Budapestről induló forgalmat akár teljes áron is a fizetőképes kereslet. Igaz kevesebb járat közlekedne, viszont csúcsidőben van igény főleg a szolgálatásra.
Hopsz, ez kérem megtakarítás! Örülök, hogy ilyet is tudsz. Értéke: A ft. (Sőt, figyu, súgok: a Bp-Tura buszokat visszavágni Bagig, a Bp-Gödöllő-Akármi buszokat Gödöllőig, Aszódig, stb. Ennek szaldója B ft.) (Sőt, figyu, súgok mégegyet: a Dány-Gödöllő buszokat nem kén lekorlátozni hasonlóan, Dány-Isaszeg közé? Ne végezz már félmunkát! Megtakarítható C ft!)
"Minden elővárosi vonat minőségi Flirt vagy Talent motorvonat legyen ne postabéhávé."
Semmi gond, megoldható, pusztán U ft-ba kerül.
Most már nincs semmi más hátra, minthogy megvonjuk a szaldót. X+Y+Z+W+V-A-B-C+U<0? Ha igen, akkor Te vagy a király. Ha nem, akkor még van mit finomítani...
1998-ban az első Nagykanizsa (Keszthely-) - Bp IC vonatokhoz csatlakozott Szentgyörgyön egy zalaegerszegi IC-pótbusz is. Igaz, ez a két végpont között nem állt meg. De most eljutni ZEG-ről Bp-re...a leggyorsabb Győrön át az is több mint 4 óra.
1998-ban meg Szentgyörgyről 2,5 óra alatt a Keletibe ért az IC-vonat, a pótbusz menetidejét nem tudom.
" Más országok nem tartanak fenn olyan luxust hogy van 40 vonatpár meg 40 buszjárat és egymástól 500 méterre vagy 1-2 kilométere halad a 2 vonal egymás mellett. "
Szerinted a Zalaegerszeg-Keszthely vonal ilyen ?
Vagy, akkor mégsem az a megoldás, hogy lekorlátozzuk a diákjegyeket 40, 50, vagy akárhány km-re? :)
Bizonyára az én hibám, lehet hogy megfeküdte a gyomromat a bájgli, de nem tudlak követni.
Vannak ugyebár buszok Gödöllő felé 2 útvonalon: a régi 3-ason, meg az M3-ason.
Eddig stimm. Igaz, hogy szinte mind túlmegy Gödöllőn, erre arra, de ezt most tegyük félre.
A régi 3-ason menőket kiváltja a HÉV. Ez OK. (Mondjuk arra majd megkérlek, hogy magyarázd el a Gödöllőn túlról a kistarcsai kórházba kezelésre járó, elsősorban mozgásszervi betegeknek, hogy milyen tuti jó lesz nekik átszállni + gyalogolni Gödöllőn, valamint a Kistarcsán a HÉV-től a kórházig, és vissza, de egye fene, ezt is tegyük félre.)
Az M3-ason menőket pedig kiváltja a MÁV 80-as vonala? Hmm. Érdekes. Nemrég végigmentem az M3-ason, de nem láttam, hogy a közepén, vagy mellette vezetne a 80-as vonal. A Bagi völgyhíd körnéykén ez picit előfordul, meg itt-ott keresztezi, de történetesen a mogyoródi dombok környékén nem láttam sineket, (csak döglött UV-kat). Sőt, Gödöllőn, a Dózsa György úttal párhuzamosan sem láttam sineket, viszont tapasztaltam jópár felszállót a buszra, akik közül többen a Szerencs utcánál le is szálltak. Nekik az utazás 20 percig tartott.
Lehet őket HÉV-re terelni, persze, kb. háromszoros utazási idővel. Logisztikailag működik. MÁV-ra is lehet őket terelni, kb. négyszeres utazási idővel. Logisztikailag ez is működik. Csakhogy ők lennének azok, akik tutira nem mennének át se HÉV-re, se MÁV-ra, hanem autóba ülnének, és 20 perc alatt beérnének az autópályán. Ez a cél?
Csak a sok okosság közepette pl sikerült megnézned már a térképen, hogy pl.: Tura, Galgahévíz, Hévízgyörök esetében a vasútállomások hol is helyezkednek el a településekhez képest?
Persze szerintem neked úgyis mindegy, mikor csak itt dobálódzol ilyen-olyan zónázó vonatokkal több vonattal és hasonlóval. Persze gondolom szerinted ezek közlekedtetésének az árát meg majd a Jézuksa hozza a fa alá:)
Sőt szerinted az egyszerű Bdapestre ignázú júzer is majd örömtáncot fog járni, ha az eddig közvetlen kapcsolatát szétdarabolják... Így könnyű.
Sőt lehet úgy is csinálni a kedvezményes utazás adott viszonylatra csak vonatra szólhat.
Más országok nem tartanak fenn olyan luxust hogy van 40 vonatpár meg 40 buszjárat és egymástól 500 méterre vagy 1-2 kilométere halad a 2 vonal egymás mellett.
Érdekes módon vannak olyan viszonylatok ahhol túlkínálat van és versenyzik állami pénzen a busz és a vonat.
A vasúti közelekedés minőségi javítása elsőszámú feladat, ami kifogásolható, az hogy nem modern új motorvonatok közlekednek, és nem csillog villog minden.
Egy fővonal esetében azért elmondható, hogy nem kellene mellette párhuzamos buszközlekedés.
Engem a Bp-Aszód-Palotás és környéke típusú buszjáratok érdekelnének! Ezek is csak Aszódtól induljanak? Egy vagy két (Gödöllő, Aszód) plusz átszállásra kényszerítve az utasait?
Mert részben párhuzamos a 80-as vonallal, és ott még viszonylag normális sebességgel megy a vonat.
De nézzünk szét messzebb: Balatonmáriafürdő-Marcali-Nagyatád-Barcs. Nagyatádtól délre nincs már vasút. A többi szakaszon néhány gyorsjárat veri menetrendben a vonatot, a több kb. azonos. De a busz nem csak egy helyen áll meg, és nem a falvak végén.
Ez a vasútvonal elvileg 60-as, 20-40-es lassújelekkel díszítve.