SK-ban a Kassa-oderbergi vasút, meg az ahhoz keletről kapcsolódó villamosított vonalak 3 kV= villamosításúak. (No meg a Kassa-Hernádcsány és a Kassa-Szepsi (bár ez utóbbi a szlovák útvonalkönyv szerint csak Enyickéig van villamosítva, tehát lehet, hogy nem lettek készen még) szakaszok)
Hát Endrebá' elgondolkodtam ezen, de nem nagyon érzem életszerűnek. Az általad leírt helyzet akkor fordulhat elő, ha a vonaton kapcsolt toló van, amit a fűtésbe is bekötöttek ÉS fűtenek ÉS közrefogják a fázishatárt. Nem tudom, hogy milyen gyakran fordul ez elő. Megjegyzem, két gépről fűteni egy vonatot (ha végig össze van rakva a fűtés) akkor sem jó ötlet, ha ugyanazon a fázison vannak a mozdonyok. Távvezérelt, csatolt mozdonynál meg a csatolt gép fűtési kontaktorát akkor sem tudnám bekapcsolni, ha akarnám (legalábbis a gyári kapcsolás szerint).
Persze a tudálékos stílusod nem javult, de mi mindent el nem néz a zember a barátainak.. :-P
Fényképezni a fényképezőgéppel, telefonálni a telefonnal - személyes adatot kiszolgáltatni pedig a háromperhármas ügyosztály segítségével kell : deee te mindenre a lehallgatókészüléket használod.
Ami ráadásul okos..
Mi van veled? Lehet már látogatni? Képzeld, még van abból a borodból, amit legutóbb adtál.. de csak azért mert tavalyelőtt visszaköltöztem ide édesanyámtól, a boros flakont meg ott felejtettem és ki is ment a fejemből. És tegnapelőtt megtaláltam, csak már nagyon kevés van benne.
Félsz még a kovidfertőzéstől, vagy már beengedsz ha megyek?
A személykocsik világítása telepről megy, mert ott nem csak a szünetmentesség a lényeg, hanem, hogy ne maradjanak az utasok sötétben, ha elmegy a küldő energiaellátás. Másik nagy akkuköri fogyasztó a sínfék. 3×400 V-ról gyakorlatilag csak a fűtés/hűtés/szellőzés, meg a takarítókonnektorok mennek (a fűtőregiszterek adott esetben lehetnek nagyfeszültségűek, közvetlen a villamosfűtési fővezetékről táplálva). A statikus töltésű kocsiknál azért kisebb a telepkapacitás, mert állóhelyzetben és kis sebességnél is megbízhatóan töltve vannak a telepek. De ekkor is mondjuk tíz, 320 Ah-s, kétcellás telepláda van beépítve.
Mert biztosan még mindig buta telefonod van. 😀 Az enyém okos...ha beállítom,lefényképez,még a horkolásomat is felveszi ! De ezt a képességét, mindig az asszonnyal szemben demonstrálom 💨😎 nah.. Áldás békesség ..
Mert általában a különböző tápszakaszok különböző fázissal is vannak táplálva. És mikor ezek valahol egymáshoz érnek, akkor sokkal nagyobb a szikra mint mikor bármelyik fázis a földhöz (vagyis a nullaponthoz) ér.
..és hát a fűtési hálózat leggyengébb pontja tudtommal a főtrafóban van, a zisstenke tudja hogy milyen mélyen és milyen drágán..
Rendben, amit írsz az mind így van (kivéve azt az esetet, mikor az "Őzbika" ott tartotta a kezében a kivett reteszkulcsot, és közben világított a hátfalon a glimlámpa) - de a kérdésem arról szólt, hogy miért alakulhatott ki az igény egy fűtési reteszelő relére.
Endre, azt még én is tudom (pedig csak gyorsan olvastam utána ma délután), hogy nincs feltétlenül feszültség alatt a fűtési fővezeték, ha fent van a mozdony áramszedője - csak lehet feszültség alatt.
De lehet (pl. ha be van kapcsolva a fűtés, vagy ha esetleg probléma van valahol a rendszerben) és az áram alatt lévő vezeték pontosan úgy néz ki, mint amelyikben nem folyik az áram, csak éppen más a fogása.
Azért jobb a békesség, és nem feltétlenül akar valaki kezet fogni az 1500 Volt egyenárammal.
Amit scsabi írt, az egy biztonsági hiányosság, és intézkedni kellene a megszüntetéséről.