Hideg indítással kapcsolatban kérdeznék. 1.6 dci, start/stop, még nem adblue-s változat. Akksi pár hónapos gyári.
4-5°C-tól lefelé nehézkesen indul a napi első indításkor, indítózik 1000-el, és olyan 5-10 másodperc után röffen csak be a motor, ilyenkor fél-1 percig a hangja is traktoros, majd szépen beáll. Utána viszont kifogástalan, és napközben a többi indítás gyönyörűen megy. Fogyasztás nem változott.
Több nap állás után is 7°C-on már szépen indult, de ahogy visszajöttek a hidegebb napok, megint rakoncátlankodik. Egy picit javított rajta a maxmotion üzemanyag (0/+1°C körül a traktorhang nincs).
Szerintetek mi lehet? Van itthon kivitelezhető megoldás / babrálási lehetőség, vagy irány a szaki?
Sziasztok. Sajnos porlasztó problémás lett a 2013/3-as Scenic 1,5 dci-m. A Siemens bemérés szerint mindet cserélni kellene, olyanok az értékek. Nem olcsó mulatság. Ismeri valaki ezt az üzletet:
Emlékeim szerint az 1.5-ös szériában sokáig nem szereltek részecskeszűrőt. Amelyikben van, az 110LE-s és a bal ajtókeretben, a guminyomás alatt van egy matrica beragasztva, hogy evvel szerelt.
Nekem volt regenerálós Renault (1.6-os motorral), azon lehetett érezni. Megálláskor is ropogott alul a kipufogócső a hőterheléstől.
Amelyikben nincs, az meg nem regenerál, így nincs mit észre venni...
Üdv mindenkinek ! Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz . Az 1.5 dci milyen elven regenerál saját űzemanyagját használja vagy külső tartályból használ a regeneráláshoz valamit ? Bocs ha hülyeséget kérdeztem ...
Mintha fent a műszerfalon, a kijelző alatti gombokkal a menüben ki lehetne kapcsolni... Nem biztos, de úgy rémlik ;-) Ott vannak olyanok, hogy pl. bezárja-e az ajtókat indulás után, tolatáskor letörölje-e a hátsó ablakot, stb.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, 2014 Scenic 3. Nappali menetfényt valahogy ki lehet iktatni vagy kapcsolni ideiglenesen...? Vagy esetleg van neki külön biztosítéka? Ha igen hol találom meg? Előre is köszönöm a válaszokat, ötleteket!
Furcsa dolgot vettem ma észre - persze simán lehet, hogy normális, és eddig is előfordult, csak nem vettem észre ;-) De mivel kb. 5 éve 1.5dci-s Scenic-et hajtok, ráadásul ez már a második, csodálkoznék, ha máskor is csinálta volna, de csak ma tűnt volna fel.
Szóval kocsikáztam egy városban, és azt vettem észre lámpánál állva kétszer is, hogy felment az alapjárat. Egyszer olyan 1200 környékére, egy ideig ott volt, aztán visszaesett a szokásos 800 körülire, a következő alkalommal meg 1000 környékére, aztán vissza.
Az autóval előtte mentem úgy 50km-t, állt egy parkolóházban kb. háromnegyed órát, elindultam hazafelé, és akkor vettem ezt észre...
Nooormális?! ;-) Tényleg meglepett, mert ez totál új volt nekem.
Én is erre tippeltem ezért kicseréltettem a szűrőt egy másikra de nem lett jobb. Ma lepattintottam a magasnyomásuról a gázolaj csövet ( nem volt egyszerű ) de ott szerintem elég nagy nyomással folyik az olaj. Jó ez más akkor ha fent van a cső de nem láttam h valami rossz lenne. Arra gondoltam én is h a gázolajszűrőből valamit felszivott arért is szedtem le de tiszta volt az olaj amit átnyomott.
Szerintem a gázolajszűrő nem bele való. Gyári vagy valami utángyártott?
Simán elképzelhető, hogy nem képes elegendő üzemanyagot átengedni magán és/vagy fals levegőt szív. Azaz olyan mintha időlegesen kifogyna az üzemanyag, gondolom terheléskor.
Szia! Köszönöm a segítséget. Sajnos az a baj h nekem 20-25 km után irja ki ezt és ezután folyamatosan kiirja nagyobb terhelés után( gyorsitás vagy parton felfelé) és ilyenkor nem megy az autó hiába nyomom neki,mintha nem kapna elég üzem anyagot. Az az érdekes az egészben h olaj csere előtt nem volt vele semmi baj. Utána jött ez a problem. Van egy renault szervizes ismerősöm aki rátette aszervizes számitógépre és az is azt irja ki h a magasnyomásu előtt az alacsonynyomásban van probléma. Az a baj h ő nem javit a szervizben meg k drága. Esetleg meg irnád h neked ki javitotta? Köszönöm.
Hasonló problémám volt nekem is 1.6dci-vel. Nálam kb. 100km-enként írt ki hibákat (STOP, szervizbe...).
Megálltam a hiba kiírásakor, vártam vagy 2-5 percet és indítottam. A hiba eltűnt, a kocsi ment megint kb 100km-t. Ezt csinálta vagy 4x-er, a végén már rángatott is a motor. Vittem szerelőhöz, s ott meg lett javítva.
A hiba a magasnyomású szivattyú felújításával és gázolajszűrő cseréjével lett elhárítva.
Hello!Nekem is scenic 1.6 dizelem van. A napokban elvittem egy szervizbe olajcserére no meg a szokasos gázolaj-olajszűrő,pollen szűrő levegőszűrő cserére.Amikor mentem az autóért látom h az aksi ki van véve és igen csak dolgoznak az autón. Azt mondták h kicseréltek mindent inditották az autót,be is indult de kis idő múlva leállt. Vissza raktak a régi gázolaj szűrőt,azzal beindult,de addig már kiszedték az aksit mert csak úgy fértek hozzá a magasnyomásúba bevezető gázolajcsőhöz. Átnéztek mindent h nincs e dugulás. Minden rendben volt vissza rakták az új szűrőt ment az autó. Legközelebb amikor használtam kb 20 km után kiirta éles hangjelzéssel h stop szervizt igényel. Vissza vittem h valamit nem jól raktak vissza. Átnézték és minden a helyén van mondták. Haza vittem az autót és legközelebb amikor használtam ugyan igy 20-25 km után kivillan a stop meg a szerviz igény. Az az érdekes h ilyenkor ha leállitom az autót ,inditok beindul és törli a hibát egy darabig. Néhány km után újra kiirja ilyenkor kimegy az erő a járműböl,bólint és hiába nyomom a gázt nem megy nem gyorsit. Vissza vittem a szervizbe ahol megnézték a résolajat és az egyik hengernél kevesebb ami szerintük aporlasztócsúcs hibája. Kérdezem én h akkor miért csak 20-25 km után jön ki a hiba? A porlasztó vagy jó vagy nem jó szerintem. Emlitetted ezt a csövet h el szokott szállni. Olyankor mik a tünetei a hibának? Olyan mintha nem kapna üzemanyagot rendesen mintha dugulás lenne valahol. Köszi h elolvastad elég hosszu volt az irásom de rövidebben nehéz lett volna leirni.