Elég zavaró problémába futotta. VW Touareg, 2018, az olcsóbb model, Discovery Pro fejegység.
Car-net nélkül nem lehet frissíteni a navit, a netten nincs app az új térképek feltelepítéséhez ennek az autónak.
Az autóban van GSM kártya, meg lehet adni neki hotspotot, meg kapni tőle wifit. Ezt a szervíz adta ingyenesen.
De a Car-net kódot nem akarja elfogadni.
Végül a szervíz adott egy telefonszámot, ahol tudok segítséget kapni a gyártól.
Felhívtam és beszéltem egy kínaival angolul, aki az autó adatait elkérte és azt mondta, hogy az autó flaying módba van és ír a gyárnak, hogy küldjenek az e-mail-re egy kódot, amivel a szervíz majd fel tudja telepíteni a Car-net-nek való frissitést a fejegységre.
Eltelik egy hét, üzi nem jön, felhívom újra a számot, azt mondja (egy amerikai), hogy várjak, mert a gyár még nem válaszolt....
Úgy emlékszem, hogy az autó átadásánál is megprobálták a Car-net-et telepíteni, de nem tudták.
Nem halálos a probléma, de már 9 holnap telt el az autó átvétele után...
A Tiguannak 235/6oR18- a mérete, a Touaregnek 235/65R18 a mérete, pedig a második hátulról sokkal jobban nézet volna ki a 285/45R2o-as felnivel és egy garassal se került volna többe.
De így nem kell járjak gumishoz. Meg ott van a rugózatlan tömeg problémája is, az két méret között a kerék 4 kilóval volt nehezebb.
Tegnap autópályán tapasztaltam egy - nekem - újdonságot az ACC módban.
Külső sávban haladtam, miközben egy autós a belső sávban haladt folyamatosan (Ejjj :-( ), a jobb szélső sávban utólértem (előttem nem volt autó).
A képernyőn jelezte a Front Assist, hogy a bal sávban egy autó halad (nem a két vonal között mutatta, hanem a Lane Assist által megjelenített sáv bal oldalára eső külön sávban) és beállt azt követni, vagyis lelassított az ő sebességére, ugyanúgy, mintha az én sávomban, előttem ment volna.
Ha egy kis gázt adtam, akkor "elengedte" és így beértem a saját sávomban haladó autót és persze ahhoz igazította a sebességem.
Elbeszélünk egymás mellett, de próbáljuk meg még egyszer.
A 195/60 guminak 11,7 cm az oldalfal-magassága. Ugyanez a magasság 255 szélességnél így nézne ki: 255/46 feltéve, persze ha lenne ilyen méretű gumi. Ez messze a /60 alatt van, az oldal magassága mégis egyforma. Értem mit szeretnél mondani, de nem ilyen egyszerű a képlet, hogy /60 felett jó, alatta meg öngyilkosság.
Ha jól emlékszem, igen, nekem is már csak 1 évre adták meg a következő szervizt, de majd megnézem. Nekem az lesz egyben az utolsó márkaszervizes bulim. Ha lejár a garancia, utána biztosan nem viszem hozzájuk.
Rákérdeztem a szervizben a magaddal hozott anyagra, amire az volt a válasz, hogy ok, beépítik, de megjegyzésbe oda kell írniuk, és úgy már nem fog élni a garancia az érintett egységre. Nekem nem hiányzik az, hogy vitatkoznom kelljen egy esetleges hiba során, hogy akkor ki is fizeti a révészt. Ez ugyanolyan dolog, mint a biztosítás, ha nem volt káreseményed, akkor nagyon szarul tud kinézni, hogy évi többszázezer forintot kifizetsz feleslegesen mindenféle biztosításra éves szinten. Az autó esetében engem mégis megnyugtat a tudat, hogy otthagyok a 4 év alatt összesen 80ezer forinttal többet a szervizekre, és biztosan van egy garanciális autóm.
Egy apró megjegyzés: fvcc kollégával nem fogjuk egymást meggyőzni, ebben biztos vagyok, de mindenki el tudja dönteni szerintem, hogy melyik út a szimpatikusabb számára. Van aki így, van aki úgy csinálja, mind a két módszert meg lehet indokolni, és egyet is lehet érteni vele, de hülyének nézni nem érdemes azt, aki a másikat választja.
Csak mellékesen jegyzem meg: a szerviz átállítja a fedélzeti kijelzőt (önkényesen) rövid határidőre, hogy loholj hozzájuk olajat cserélni, mert az nekik pénz. Te meg kicserélteted a Long life olajat feleslegesen úgy, hogy az élettartama töredéke van csak elhasználva. Ez neked is pénz, amit feleslegesen dobtál ki. Tehát ha évente cseréltetnéd, elég lenne bele az 5W 30-as is, fele áron.
Valahol régebben már leírtam, mindegy, hogy Staropramen sört kérsz-e, vagy borsodit, a szervisz ugyanabból a 200 literes hordóból csapol neked (nekem is). Tehát én magam veszem a hosszú élettartamú olajat, és azt öntetem bele. Akkor, amikor jónak látom (az én esetemben 30e km vagy 2 év van meghatározva).
A kijelző meg kiírhatja, hogy "olajcsere most". Ha nem nullázod ezt az adatot, mindig azt fogja kiírni, hogy MOST. Tehát akár egy év múlva is. Hogy mikor kezdett elöször "figyelmeztetni" azt rajtad kívül senki és semmi nem tudja.
Fel kell szerelni egy XL, nagyobb tömegindexxel mind gyári abroncs, egy kicsit ráz, de ki lehet bírni.
Lehet vele nyugodtan padkázni- ameddig van rajta profil rendesen szeget-csavart nem vesz fel. Olyan gumit, aminek a perje kevesebb mind 6o, nem szabad feltenni egy SUV-ra.
Szép a 19-es felni, de nem a Közép-Kelet Európai útrendszerre találták ki őket.
Egy ismerősöm egy nyaraláson a kompról lehajtva szakította ki a gumit, horror lett a vége. Péntek délután, Horvátországban, mire vett gumit, és fel is szerelték, talán 3 nap volt és egy vagyon, meg idegeskedés.
Pont így voltam én is éveken át. Többször rá akartak beszélni a defektjavító kit-re, de én maradtam a szükségpótkerék rendelésnél mindig.
Azután egyszer új Golf, 2000 km, kátyú, felnisérülés, gumi tropa... Akkor jól jött a pótkerék.
Igaz az ACC, Lane Assist letiltott a nem szabvány gumi miatt, de ez volt a legkevesebb :-), csak a Limitert engedélyezte, az meg pont jól jött a mankókerékhez.
A pótkerékhez egy megjegyzés! Előző autómban 11 éven keresztül 240 000 km-t megtéve hurcolásztam a virslikereket, sosem volt rá szükség. Ennek ellenére a Tiguánba is belerendeltem a pótkereket... és jött a defekt, szerencsére városban, valami kiszúrta a gumit is párszáz méter megtétele alatt leeresztett. Kipattantam, fel a pótkerék, 10 perc és már mentem is tovább. Semmi macera, várakozás a segítségre, ez megfizethetetlen... Ha húszévente kell, akkor is nagyon jól jön.
Nekem volt három Seat-om (2001: Leon, 2005: Altea, 2008: Altea XL), az elsőnél még azt éreztem, hogy szinte csak sportosabban letükrözték az akkor Audi A3 verziót, finom anyagok, a hangminőség is kiemelkedő volt. Azután az Altea már visszalépés volt (kemény, kopogós műanyag az ajtón, középkonzolon, ajtószigetelés csak egyszeres), de az igazi lejtmenet az XL-nél jött. (Mindegyik a legnagyobb Stylance felszereltségű volt, sok extrával, világos beltérrel) Itt már nem volt motorborítás, a lábtérből is kispórolták a burkolatokat, az RNS-510 nem tudott SD kártyát fogadni (de az összes többi VAG csoportos igen) szinte mindenhol a mesterséges butítás nyomai, hogy a konszernen belül belőtt szint persze megmaradjon.
Azután a következő váltásnál kiderült, már nincs rendes navigáció sem, csak mini - jó pár dolgot már rendelni sem lehetett, meg le is állt az Altea vonal, ami pedig méretre nagyon kellemes volt. A Sportsvan még nem volt elérhető (utólag nem is bánom), így lett Golf, de utána, mostanra csak visszataláltam a kedvenc méretre a Tiguannal.
Nem vagyok balhés, sajnos inkább lenyelek mindent, itt is így lesz. De ha kérdezik, itt elmondom.
Az előző autóimmal ha volt valami apró dolog, (közvetlen elődjei:Suzuki, Toyota, Fiat, Opel) az volt a válasz, jöjjön megoldjuk.
Itt az hogy most nem jó, de egyébként is előre szólnak, hogy ez fizetős,mert a garancia nem vonatkozik arra, hogy nem jó a navi, (mert szoftvergondnak látszik, régi szoftverrel kaptam, miért nem ellenőriztem átvételkor,) meg arra sem, hogy elenged a kárpitnál a ragasztó, (ettől még megy az autó, és ez nem Audi).
De tökéletesen mutatja a hozzállásukat, hogy kb fél évig nem lehetett a konfigurátort használni, a weboldal sem működött, ez a VW-nál is így volt nem csak itt) a kezembe adott üres cd, amit úgy is csak otthon veszek észre.
Komoly gond nincs. A minősége nem olyan mint kellene legyen, (fényezés, zörgés, ajtócsapkodás, egyes kárpitok) a navigáció nevetséges (kb 800 kiló volt) és a cég hozzállása meg felháborító.
Tisztelt János!
" A kezelési útmutatót az autóhoz küldik, arra sajnos nincs ráhatásunk, hogy mit küldenek.
A CD lemez, teljesen üres, mivel az importőr birtokában sincs olyan adat, amit rá lehetne tölteni.
A navígációs rendszerhez nincs külön fedélzeti irodalom, egyik modellünknél sem."
Ez a kereskedő válasza arra hogy nem kaptam egy mafyarországi új autóhoz passzoló kezelési könyvet.
A kezelési könyv utalást tesz arra hogy egy Cd tartalmazza a továbbiakat, (navi,rádió, multimédia) Ezt teljesen üresen ideadják, úgy hogy tudják nincs rajta semmi ! Én hülyem meg próbálkoztam mindennel.
A navi szoftverfrissítése a hibás működés ellenére (nem a térképé, mert az Seat-ban nincs ingyenes mint itt, hanem csak fizetős) szintén pénzbe kerül.
Nem vennék, valóban nem vagyok megelégedve vele .Nézd, nagyon sok autóm volt, ilyen még nem, kipróbáltam, nem jött be, a cég hozzáállása sem.
Nem vagyok olyan piti, hogy csak azért dicsérjem mert ilyet vettem.
Természetesen másnak lehet nagyobb szerencséje van, vagy megfelel neki, nem szeretnék senkit megbántani.
Na megvolt az első szervíz/ 2 év, vagy 30 ezer km/. 82 ezer Ft volt kedvezménnyel.Kértem pluszba ózonos klímatisztítást , így végül 92 ezerben állt meg a végösszeg.