Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41672

OFF

 

Édesapámnak volt egy fájdalmas gyermekkori élménye a bicsérdistákról.

Sokáig azt gondoltam, hogy annak a mozgalomnak, szektának köze van Bicsérd községhez.

Felnőtt voltam már amikor megtudtam, hogy egy szélhámosról volt szó, akinek a neve volt Bicsérdy.

 

ON

trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41671

Új vonal hozhat új utasokat is.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

ezzel egyetértek.

 

Most a buszok 190-210 perc alatt érnek át Pécsről Szegedre.

Ha épül új vasút elég ha ugyanennyit tud, máris átpártol az utasok egy része.

Ha meg még gyorsabb is akkor még többen.

 

Amiben más a szemléletünk, hogy egy tele busz jól mutat, de az csak fél vasúti kocsi.

És a buszok többsége sincs tele.

 

 

Előzmény: f_k (41664)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41670

Köszönöm.

Ismerem.

Legutoljára november 9-én jártam ott.

Előzmény: E N V I R O 500 (41666)
f_k Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41669
Fizolti Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41668

Vagy esetleg az is egy opció, hogy megfelelő döntés előkészítés után egy, a térség eddigi projektjeihez képest kifejezetten jó ár-érték arányú beruházás valósul meg. 

Előzmény: trizs77 (41661)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41667

Kifejezetten szerencsésebb, mint az alternatívái (vagyis szerencsésebb, mint a hosszabb útvonal, hosszabb menetidő és e mellett kisebb érintett lakosság). 

Előzmény: f_k (41652)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41666

A 6-os út itt egy sávos, a mostani forgalmat sem bírja el. Megy az igérgetés, hogy megoldják, de eddig nem történt semmi. Az M60 vége most Pécs-Kertvárosra és Pellérdre vezeti a forgalmat. 

A vasúton nem tudom mennyi a szabadkapacitás.

 

Előzmény: trizs77 (41663)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41665

Bicsérden névleg van vasútállomás, azért írom, hogy névleg, mert több km-re van a településtől. 

Előzmény: trizs77 (41663)
f_k Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41664

Új vonal hozhat új utasokat is.

Meglevő vonalakon is begesít ott is elvisz utasokat.

Ne csak a buszos meglevő  utasszámokból indulj ki!

 

Busz nem mindenkinek jó másrészt van rajta mosdó stb.

Rendszeresen utaztam egy állandóan késő távolsági busszal aminél a gkv külön könyörgésre megvárta azokat akik a menetrendben 10 perces tartózkodás helyett 2-4 perc alatt futva felkereshették a mosdót.

 

Villány és térségének jót tehetne a javaslatom, mert kocsival nem ihatsz, busszal meg olyan állapotban nem szívesen utazik aki mértékletesen megkóstolta a helyi borokat etc.

 

 

Előzmény: trizs77 (41654)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 -1 0 41663

Köszönöm.

akkor :

 - meghosszabbított helyi busz,

 - helyközi busz,

 - szerződéses busz,

 - személygépkocsi,

 - motor, robogó,

 - és ha épül oda egy vasúti megálló is akkor vasút is.

Előzmény: E N V I R O 500 (41662)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41662

Itt egy cikk a pontos helyről.

 

https://pecsaktual.hu/hirek/izmos-gyar-vagy-gyarak-johetnek-pecs-melle-bicserdre/

 

Itt a cikkben említett helyszin.

 

Előzmény: trizs77 (41657)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41661

Álmodni bármit szabad.

Hisz egy szabad ország.

 

 - Lottó ötöst,

 - két vagy három szőke nővel egyszerre,

 - Pécs - Bátaszék új, egyenes vasutat,

 - akármit.

Előzmény: bendeguz90 (41659)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41660

Ha az új kinai gyár Bicsérd melletti ellátásban fontosak a kínai alkatrészek, akkor nem célszerű Pireuszban kirakni a hajóból és vonattal felhozni Bicsérdig mert az kb. 1500 (1480 km).

 

Ha Triesztben rakják ki a a hajóból akkor a vasúti távolság Trieszt és Bicsérd kötött kb. 500-550 km.

Harmada.

bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41659

"Az égvilágon semmi baj nincs azzal ha bárki bárhová új busz vagy vasút vonalat álmodik."

 

:DDDDDDDDDDD

Előzmény: trizs77 (41657)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.27 0 1 41658

"Azért az mert annál nagyobb utasterhelésre a két város között reálisan nem kell számítani."

 

Azért a 60-as utasszámait simán hozhatja. 

 

 

"Nem tudom, hogy Pécsen hová tervezik a kínai gyárat (a pécsiek betehetnének ide egy városi térkép részletet ahol bekarikázzák pirossal a leendő gyár helyét) de nagy valószínűséggel oda a dolgozók nagy része nem vasúttal fog érkezni."

 

 

Bicsérd mellett, ami Pécs elővárásban van. 

Előzmény: trizs77 (41657)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41657

Az égvilágon semmi baj nincs azzal ha bárki bárhová új busz vagy vasút vonalat álmodik.

 

Pécs és szeged között ma is járhatna egy desiro ahelyett, hogy többször mellék-mellék vonalakon pörgetik.

 

Azért az mert annál nagyobb utasterhelésre a két város között reálisan nem kell számítani.

 

Ahol már működnek kínai gyárak Európában ott a gyárba/ból személy szállításban hány százalékkal részesedik a vasút?

Idehaza se lesz másként.

 

Nem tudom, hogy Pécsen hová tervezik a kínai gyárat (a pécsiek betehetnének ide egy városi térkép részletet ahol bekarikázzák pirossal a leendő gyár helyét) de nagy valószínűséggel oda a dolgozók nagy része nem vasúttal fog érkezni.

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41655)
krisz768 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41656

Nem hiszem, egy régebbi hozzászólásomban írtam. A 40-es vonal logikusabb lenne, tekintve, hogy nyugatra szeretnék exportálni a hírek szerint. A v0-ásnak köszönhetően az 1-es vonal egész elérhető lesz, valamint a (gondolom) a Kelebiai vonalról is elérhető lesz a 40-es a v0-n keresztül. 

Előzmény: E N V I R O 500 (41655)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41655
Előzmény: trizs77 (41654)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41654

El kell dönteni, hogy szüksége van e Pésnek Szeged felé közvetlen vasúti személyvonati összeköttetésre ?

 

Mennyi utas utazik ma Pécsről Szegedre naponta.

Mondjuk két óránként.

Megtöltenének egy fél vasúti vagont ?

Valószínűleg nem.

 

Egy teljes vasúti vagyon (80 ülés) megtelne ha a Pécsről, Bátaszék, Baja, Kkhalas, Szeged felé tartó vasúti utasok mindegyikét beleszámolnák.

Az is inkább csak naponta egyszer vagy kétszer.

 

Meg a hét két sátoros napján, csütörtökön délután meg vasárnap délután.

 

 

f_k Creative Commons License 2024.04.27 0 0 41653

50 es

Mostani teherforgalmat elbírja.

Teherforgalom mellett a személyforgalom gyenge.

Délkörvonatokat is megszüntették.

50 esen keresztül Pécs nagyon nagy kerülő.

Előzmény: trizs77 (41649)
f_k Creative Commons License 2024.04.27 -1 0 41652

Ez helyes egyet értek. Szerbeken át nem túl szerencsés.

Előzmény: trizs77 (41648)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41651

Teremészetesen szituációfüggő ez is. 

A határ túloldalán van egy elég jelentős város és egyben csomópont, a kapcsolódó vonalak ennek elővárosi forgalmát is ellátják. Az infrastruktúra és az utasforgalom tehát itt ennek kedvez.

 

Hol is vagyunk pontosan? 

 

Sopronban. Ami minden szempontból Közép-Európa. 

 

Jön egy vonat Ausztriából Magyarországra, majd továbbindul Ausztriába, de az esetek egy jelentős részében továbbmegy Szlovákiába. 

 

Ennek egy még egyszerűbb verziója lenne itt, harmadik ország nélkül. 

 

Van olyan szituáció, ahol jobb alternatíva van (meglévő, esetleg szintén jelentős vonal) és ez nem működik: 

 

Pl a korábban említett vonal dél felé Magyarország-Ausztria-Magyarország viszonylatként már nincs meg, mert létezik Magyarországon belüli jobb alternatívája, miközben a határ túloldalán lévő szakaszon nincs jelentős város és csomópont, ami miatt jobb lenne ott vezetni a vonalat.  

Előzmény: trizs77 (41648)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41650

Köszönöm.

Betennéd egy térkép rajzon is ?

Előzmény: JLW-470 (41642)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41649

Mi olcsóbb ?

Az 50-es vonalat felturbósítani, vissza állítani a kb. 40 évvel ezelőtti forgalomra, vagy új 50-60 km vasutakat építeni ?

 

Előzmény: f_k (41645)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41648

Másik országon keresztül vasúti kapcsolatot tervezni az álmoskönyv szerint - Közép Európában - nem szerencsés gondolat.

Előzmény: Fizolti (41647)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41647

 - Dombóvár-Bátaszék-Baja-Bácsalmás korrekt állapotú vonal, önmagában nem prioritás a fejlesztése.

 

 - Bácsalmásról egy alig 25 Km-es vonal van tervben Szabadkára, csatlakozva az átépítés alatti Szabadka-Pécs vonalhoz. 

 

 - Pécs-Szeged viszonylatban ehhez még egy Pécs-Bátaszék vonal hiányzik. Ennek hiányán nem segít az, ha Szegedtől Bácsalmásig két egymással párhuzamos vonal van. 

 

 

Előzmény: trizs77 (41638)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41646

Mondjuk én sosem értettem azt, hogy Pécs-Kozármisleny között sosem merült fel semmilyen kötöttpályás rendszer kiépítése tekintve, hogy............

 

------------------------------------------------------

 

Felemeltem az 1967 évi helységnévtárat.

(90 cm-re van)

 

Eszerint 1966-ban Kozármislenynek 1526 lakosa volt akik közül 813-n laktak a falu belterületén.

Amikor a vasutak épültek 1890-1910 között ezek a számok még kisebbek lehettek.

 

f_k Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41645

Dombóvár-Bátaszék

 

Táv: 60 km Alkalmazható sebesség 80 km/h

A szolgálati helyek távolsága: 

Dombóvár

Mágocs-Alsómocsolád 12,2 km

Bezárt Kárász-Köblény 11,2 km

Máza-Szászvár 8,3 km

Hidas-Bonyhád 9,6 km

Bezárt Mórágy 10,4 km

Bátaszék 8,2 km

 

Mivel 2 állomás bezárt elég kedvezőtlen állomásközök alakultak ki...

50  es vonal hasonló a 46 os egykori Szedres állomas bezárása utáni helyzettel ott is Tolna-Mözs Nagydorog között 24 km es állomásköz lett így...

Évek hosszú során át nem lehetett kedvező menetrendet készíteni e miatt...

 

 

hory004 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41644

Tramtrainhez nem árt ha van Tram a városban, meg train ameddig kéne.

 

Na, egyik sincs. Misleny mellett elmegy a vonat, de az Újtelepi részről kb 101% lehet az egyéni közlekedés aránya.

 

Pécsvárad felé lehetett volna, de az is horror ár, új megálló a budai vám alatt, legalabb 20 perces követés, (15 már nem jön ki a jelenlegi utolsó keresztezési helyekkel) és Pécsváradra egy nagy placc valami fedett hellyel ami nem Máv III jellegű hév épület.

 

Előzmény: bendeguz90 (41643)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 41643

 Mondjuk én sosem értettem azt, hogy Pécs-Kozármisleny között sosem merült fel semmilyen kötöttpályás rendszer kiépítése tekintve, hogy Kozármisleny kvázi egybeépült Péccsel és arrafelé mindig tele buszok mennek oda és vissza , tehát az utasszámmal nem lehetne gond, tehát egy traim train rendszeresen azért el lehetne gondolkodni (ha elővárosi vonalban kellene gondolkodni, akkor egy Pécs-Kozármisleny-Pogány-Újpetre-Harkány-Siklós-{Villány} lehetne gondolkodni, de az már tényleg sci-fi kategória és arra én is azt mondom, hogy horrorisztikus összeg jönne ki a vonal kiépítésével. 

Előzmény: JLW-470 (41642)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!