Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Vagy esetleg az is egy opció, hogy megfelelő döntés előkészítés után egy, a térség eddigi projektjeihez képest kifejezetten jó ár-érték arányú beruházás valósul meg.
Kifejezetten szerencsésebb, mint az alternatívái (vagyis szerencsésebb, mint a hosszabb útvonal, hosszabb menetidő és e mellett kisebb érintett lakosság).
A 6-os út itt egy sávos, a mostani forgalmat sem bírja el. Megy az igérgetés, hogy megoldják, de eddig nem történt semmi. Az M60 vége most Pécs-Kertvárosra és Pellérdre vezeti a forgalmat.
Meglevő vonalakon is begesít ott is elvisz utasokat.
Ne csak a buszos meglevő utasszámokból indulj ki!
Busz nem mindenkinek jó másrészt van rajta mosdó stb.
Rendszeresen utaztam egy állandóan késő távolsági busszal aminél a gkv külön könyörgésre megvárta azokat akik a menetrendben 10 perces tartózkodás helyett 2-4 perc alatt futva felkereshették a mosdót.
Villány és térségének jót tehetne a javaslatom, mert kocsival nem ihatsz, busszal meg olyan állapotban nem szívesen utazik aki mértékletesen megkóstolta a helyi borokat etc.
Ha az új kinai gyár Bicsérd melletti ellátásban fontosak a kínai alkatrészek, akkor nem célszerű Pireuszban kirakni a hajóból és vonattal felhozni Bicsérdig mert az kb. 1500 (1480 km).
Ha Triesztben rakják ki a a hajóból akkor a vasúti távolság Trieszt és Bicsérd kötött kb. 500-550 km.
"Azért az mert annál nagyobb utasterhelésre a két város között reálisan nem kell számítani."
Azért a 60-as utasszámait simán hozhatja.
"Nem tudom, hogy Pécsen hová tervezik a kínai gyárat (a pécsiek betehetnének ide egy városi térkép részletet ahol bekarikázzák pirossal a leendő gyár helyét) de nagy valószínűséggel oda a dolgozók nagy része nem vasúttal fog érkezni."
Az égvilágon semmi baj nincs azzal ha bárki bárhová új busz vagy vasút vonalat álmodik.
Pécs és szeged között ma is járhatna egy desiro ahelyett, hogy többször mellék-mellék vonalakon pörgetik.
Azért az mert annál nagyobb utasterhelésre a két város között reálisan nem kell számítani.
Ahol már működnek kínai gyárak Európában ott a gyárba/ból személy szállításban hány százalékkal részesedik a vasút?
Idehaza se lesz másként.
Nem tudom, hogy Pécsen hová tervezik a kínai gyárat (a pécsiek betehetnének ide egy városi térkép részletet ahol bekarikázzák pirossal a leendő gyár helyét) de nagy valószínűséggel oda a dolgozók nagy része nem vasúttal fog érkezni.
Nem hiszem, egy régebbi hozzászólásomban írtam. A 40-es vonal logikusabb lenne, tekintve, hogy nyugatra szeretnék exportálni a hírek szerint. A v0-ásnak köszönhetően az 1-es vonal egész elérhető lesz, valamint a (gondolom) a Kelebiai vonalról is elérhető lesz a 40-es a v0-n keresztül.
A határ túloldalán van egy elég jelentős város és egyben csomópont, a kapcsolódó vonalak ennek elővárosi forgalmát is ellátják. Az infrastruktúra és az utasforgalom tehát itt ennek kedvez.
Hol is vagyunk pontosan?
Sopronban. Ami minden szempontból Közép-Európa.
Jön egy vonat Ausztriából Magyarországra, majd továbbindul Ausztriába, de az esetek egy jelentős részében továbbmegy Szlovákiába.
Ennek egy még egyszerűbb verziója lenne itt, harmadik ország nélkül.
Van olyan szituáció, ahol jobb alternatíva van (meglévő, esetleg szintén jelentős vonal) és ez nem működik:
Pl a korábban említett vonal dél felé Magyarország-Ausztria-Magyarország viszonylatként már nincs meg, mert létezik Magyarországon belüli jobb alternatívája, miközben a határ túloldalán lévő szakaszon nincs jelentős város és csomópont, ami miatt jobb lenne ott vezetni a vonalat.
- Dombóvár-Bátaszék-Baja-Bácsalmás korrekt állapotú vonal, önmagában nem prioritás a fejlesztése.
- Bácsalmásról egy alig 25 Km-es vonal van tervben Szabadkára, csatlakozva az átépítés alatti Szabadka-Pécs vonalhoz.
- Pécs-Szeged viszonylatban ehhez még egy Pécs-Bátaszék vonal hiányzik. Ennek hiányán nem segít az, ha Szegedtől Bácsalmásig két egymással párhuzamos vonal van.
Tramtrainhez nem árt ha van Tram a városban, meg train ameddig kéne.
Na, egyik sincs. Misleny mellett elmegy a vonat, de az Újtelepi részről kb 101% lehet az egyéni közlekedés aránya.
Pécsvárad felé lehetett volna, de az is horror ár, új megálló a budai vám alatt, legalabb 20 perces követés, (15 már nem jön ki a jelenlegi utolsó keresztezési helyekkel) és Pécsváradra egy nagy placc valami fedett hellyel ami nem Máv III jellegű hév épület.
Mondjuk én sosem értettem azt, hogy Pécs-Kozármisleny között sosem merült fel semmilyen kötöttpályás rendszer kiépítése tekintve, hogy Kozármisleny kvázi egybeépült Péccsel és arrafelé mindig tele buszok mennek oda és vissza , tehát az utasszámmal nem lehetne gond, tehát egy traim train rendszeresen azért el lehetne gondolkodni (ha elővárosi vonalban kellene gondolkodni, akkor egy Pécs-Kozármisleny-Pogány-Újpetre-Harkány-Siklós-{Villány} lehetne gondolkodni, de az már tényleg sci-fi kategória és arra én is azt mondom, hogy horrorisztikus összeg jönne ki a vonal kiépítésével.