Bocsanat ha ugy tünt hogy titkolozni szeretnek szakmai dolgokkal,NEM IGY VAN!!! :)
Unimogot a legegyszerübben az adagoloval lehet tuningolni maximumra kell allitani az üzemanyagot neki!
Mär ez a pici dolog jelentös +eröt fog adni neki!
A 406os mogbol üzemanyag adäsäval 101lovat lehet kiszedni,ha meg keves az adagoloban lamella csere igy lehet 130lovat csinälni,ha meg ez is keves jöhet a turbo (iszonyat költseges) !!!!
Bizony, olvasnánk itt sok mindent szívesen, ha egy hozzáértő dokumentálna, leírna néha ezt-azt érdekesség képpen. Pl. ha a 95LE-s 352-es motornak (424 U1000-esben) lehetne némi pluszt adni komolyabb átalakítás (turbó, hengerfejfaragás stb.)nélkül, arra én is kiváncsi lennék. Mi az a Nm és LE plusz, ami így elérhető? Erősebbnek érzem a motort benne, és jobb is menni vele, mint a korábbi fiatalabb 417-esemmel, még is ha jön a nagyobb emelkedő bajban vagyok. A 8 fokozatú váltóból egyszerre csak 4-et lehet kapcsolni, és bizony országúton nagy emelkedőnél nem mindig elég így ha csak 5.-be váltok vissza. Utána mire meg tudok kapcsolni egy 4.-et, 3.-at, addigra az 50km/h-ról 15-20km/h-ra lassultam.
Ne haragudj, hogy beleszólok a beszélgetésetekbe, de hozzáértőként írhatnál itt a fórumon is a felmerülő kérdésekről, ha lehetséges és időd engedi.
Vagyunk páran, akiket talán érdekelne néhány műszaki érdekesség is. Nem arra gondolok, hogy nyilvánosan adjál tippeket nekünk kontároknak, hogy pl. szakértelem hiányában miként tegyük tönkre az OM 352 -es motorunkat, ha nem elég a gyári teljesítmény, csak az elvek, technikai megoldások szintjén gondolom. A részleteket majd úgyis pontosítja az, akinek szüksége van rá.
Talán ezek az apróságok is hozzájárulhatnának ahhoz, hogy nálunk is többen megkedveljék ezeket a gépeket és ne csak munkaeszközként, hanem műszaki érdekességként tekintsenek rájuk. Elég nagy baj az, hogy Magyarországon az Unimog legális használata a forgalomban nem egyszerű, ezért munkagépként is komoly költséget jelent a fenntartása. Nem beszélve a hobbi használatról, amit nem sokan engedhetnek meg maguknak. Mindezek ellenére, jó lenne, ha a fórum olvasói megosztanák velünk tapasztalataikat és ne csak akkor nyilvánuljanak meg, ha alkarészt szeretnének vásárolni, vagy eladni.
Az is lehet, hogy feleslegesen írtam a fenti sorokat, mert csak négyen olvassuk ezt a fórumot, de bízom abban, hogy értékes hozzászólásaitok révén egyre többen leszünk, hiszen meglepően sok Mog van Hazánkban is.
Üdv! Szerintem vagyis biztos vagyok benne, hogy a 116-os a nyomástartó. De talán már lassan megoldódik a probléma, de köszönöm a segítő szándékot és a későbbi lehetőséget. Esetleg majd ha kell privát elérhetőséget kérhetnék mert a német nem az erősségem.
Más téma. A 406-os 352-es motorral szerelt mogok lóerő különbsége miből adódik? Vagyis lehetne valamilyen (adagoló) állítással 84-ből 100 feletti is? Vagy valami más a különbség köztük?
B kategóriával vezethetsz ha jól tudom (szentírásnak ne vedd): -segédmotorkerékpár -3.5 tonna össztömegig személyautót, kistehert, max. 9 fős kisbuszt. Ezekhez tartozó utánfutót (akkorát, amire még nem kell külön E jogsi) -piros rendszámos munkagépet (markolóra, és pár dologra külön jogosítvány is kell) -zöld rendszámos mezőgazdasági gépet -fekete rendszámos (tehát a normál rendszám) mezőgazdasági vontatót, és 2 egymás után kötött pótkocsit is ha azok piros rendszámosak.
Nem tartom valószínűnek, hogy egy szabályosan közlekedő városnéző ,,kisvonatot" tele emberekkel megállítana a rendőr. Ha csak nem pálinkafesztivál van, és kacskaringózol :)
Valójában a lassú jármű esetén az összsúly nem létező fogalom, mivel hivatalosan terhet nem szállíthatnál vele. A piros rendszámos Unimogon nem szívesen látják a platót, pedig a forgalmi engedélyben szerepel az önsúly, raksúly és az össztömeg. Ki érti ezt? Nálunk nem elfogadott, ami tőlünk nyugatabbra természetes.
Szerintem a vonatot is vezetheted, ha lassú jármű.
Ha a "Tisztelt Hatóság" lassú járműként forgalomba helyezte az Unimogodat, akkor túl vagy a nehezén, mert azt "B" kategóriával vezetheted, még az egészségügyi érvényesség lejárta után is. A kilencnél több személy szállítására alkalmas jármű esetében nem tudom, hogy mi az eljárás, de szerintem itt is a piros rendszám megszerzése a problémás.
Sziasztok Urak. Volna 3darab 10.5-20-as gumi, és 4 terepes Robur felnim eladó. Külön a felnik, és külön a gumik is vihetők. Nekem nem váltak be, mert nem a 4 méteres plató, és a 4 tonna fához találták őket ki. 30 577 4331.
4 db 10.5 R18 Brutális mintára vágott Gumik eladók Unimog (((de robur -ra is jó ))) forgatható felnin.. Magasság 90 cm szélesség 26 kb. nem ereszt, nem lyukas , nem repedezett. puha gumik. Csak személyes átvétel posta nem megoldható mivel 48 kg darabja. Ár: 150 E ft/ 4 db tel : 0670 58 48 250 ((VÁC))