Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62562

Én nem veszek prémiumot. Kivétel a fűnyíró, hajómotor, stb, ahol akár évig is el kell álljon kannában. 

Abból indulok ki: ha tényleg kevesebbet kér a motor a prémiumból, akkor a kiesett bevételt az árán kell behozni. Külön tartály, valamit mégiscsak bele kell keverni, stb. Tehát a kút nem fog ráfizetni, akkor viszont nekem drágább :)Teljesítmény: nem gondolom, hogy 130-as tempomatos közlekedésnél érzékelek bármit is belőle. 200+ km etapnál meg hogy 1 mp-el hamarabb érem el az utazót - hát nem tökmindegy? Amúgy sem padlógázzal közlekedek. Magyarul prémiummal fél gáz kompenzálható normállal padlózva, há' nem?Amúgy a bullshit mellé: https://www.youtube.com/watch?v=Fs-1aEpJZbo  

Előzmény: saválló (62561)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 -1 3 62561

Nekem nem 1.5-ös turbós diesel Dusterom van hanem TCe 130.

 

Amúgy az "állott" gázolajat CRTDI-be öntöttem bele, természetesen semmi baja nem volt tőle hiszen azóta már jónéhány ezer km-t megtett az autó gond nélkül.

 

Sokan túlmisztifikálják az üzemanyagot....csakprémiumotmertazhúúdeenaggyonjóóóamotornak.....aztán amelyik sosem kapott prémium üzemanyagot ( az enyémek sem ) mégis elmennek üzemanyagellátó rendszer problémák nélkül sok sok 100 ezer km-t, sőt még az állott gázolaj sem okoz problémát.:)

 

 

Előzmény: DLCBP (62560)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62560

Én biztosan nem kockáztatnám egy 1,5-ös turbós dízelmotor egészségét állott üzemanyaggal. 

A 2,3-as szívó motor még szűretlen étolajjal is elment százezreket, de az egy más világ volt. 😀

Előzmény: saválló (62559)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62559

Az üzemanyag árstop elejéről származó utolsó kanna gázolajat  tavaly  összel  öntöttem az autóba. Semmi baja nem lett tőle. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62558)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62558

Megkérdeztem, azt az infót kaptam, hogy a gázolaj a MOL töltő telepről 6 hónap minőségmegőrzési idővel kerül át a tartálykocsiba, onnantól ketyeg.

 

Előzmény: saválló (62556)
Locsolókocsi 1 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 62557

 

 Első körben: vasoxid, azaz rozsda.

Régen is volt, senki sem foglalkozott vele.

Az más kérdés, hogy a rengeteg adaléktól nem rozsdásodhatna, de mégis megteszi.

Könnyűfém hengertömböknél nincs.

Az alapszín, azért mástól is megváltozhat.

Előzmény: saválló (62552)
saválló Creative Commons License 2024.02.16 -1 3 62556

Már a benzin, gázolaj, hűtőfolyadék (elszíneződik ?)  is megromlik, mint a pl. a kávétejszín ha nem teszi az ember hűtőbe?

Mondjuk a gázolaj azért még kibír 1-2 évet kannában.

 

Hová jutottunk a 21. században....lassan már minden "eldobható" les, minőség, tartósság a múlté.:(

 

Ha így megy tovább akár még azt is megélhetjük, hogy a motorolaj is romlandó áru lesz szavatossági idővel, mint a poharas joghurt.:)

Gumiabroncsokkal már eljutottunk majdnem idáig, egyre korábabn öregednek.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62555)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.16 0 0 62555

A ződ 'benzin sem romlott meg, a sárga gázolaj sem mióta eszünket tudtuk. Aztán mostan megromlik mindkettő. Fejlődik a világ na. 

 

(Xyladekor is kibírta 2x évig a széldeszkán, ma meg jó ha kettőt. 

Előzmény: saválló (62554)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62554

Én elhiszek mindent, nekem élőben rózsaszínű.:)

 

Eddigi autóim rózsíszínű ( G12 ?) hűtőfolyadékjai sosem változtatták meg a színüket, ezeréves autóban is még mindig szép rózsaszínű a folyadék vagy színvak vagyok.:-)

Előzmény: loganos (62553)
loganos Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62553

Nem rózsaszín az, hanem sárgás-zöldes. Mert ilyen lesz idővel, mindenkiében. 

Előzmény: saválló (62552)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62552

" A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál.."

 

No, akkor csak jót adtak ( korábban is ezt írtam ) a Dusterhez, már csak azt kellene kideríteni miért lett rózsaszínű a hűtőfolyadékom?:)

Kíváncsi leszek a márkaszervízben mit mondanak majd róla.

Előzmény: loganos (62551)
loganos Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62551

A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál. De, hogy a G11 hogyan került bele helytelenül, az örök rejtély. 
Én egyébként azon csodálkozom, hogy az EU még nem lépett valamit fagyálló ügyben (vagy lehet épp folyamatban van). Pont a Renault által használt szabványt nem tartják a legtöbb helyen, sok általános műhely meg nem is hallott róla, aztán beletöltik azt ami éppen kéznél van :(
Jelenleg annyi féle szabvány van már a belső égésű motorosaknál is, erre ott vannak még az elektromos és hibrid járművek, motorkerékpárok, stb. Egységesíteni kellene, kötelezően minden gyártónál. Meg nem ilyen hanem jóval hosszabb csereperiódusokkal, mert igen csak mérgező anyag. 
A márkaszervizekből amúgy jelenleg eltűnt az RX Type D, valami EU-s dologra hivatkozva és RX Type e van helyette. Állítólag az etilén glikol miatt. Holott ez sok más fagyállóban , de még szélvédő mosókban is megtalálható. És a Febi is gyártja tovább, EU piacra is az RX Type D-t.

Egy 1.0Tce 110Le-s tulajnak a kérdésére ezt válaszolta az importőr a napokban.


Az biztos, hogy amíg kapható RX type D és amiben gyárilag is az van, abban én nem fogom mással keverni, ha megengedett akkor se.

 

Előzmény: saválló (62545)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62550

Most néztem.... TCe 130 Easy S + 5év gari .....480 ezer lett.....én még 210-et fizettem érte.

Elsőre nagyon soknak tűnik ( az is ), de a szervízárak is emelkednek folyamatosan.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62549)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62549

az 5 éves 420 és 580e között szór, motortól függően (LPG->dci)

a 7 éves már 635-965ezer között.

 

Egy vezérléscseréért nem adok ennyivel többet, mert még a 7éves is 100e km-ig szól csak. 

Előzmény: saválló (62548)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62548

Minden drágul, a szervíz legyen kivétel?

Nem néztem már régen, mennyi mostanában?

 

Igazából hirtelen azt se tudom én mennyit fizettem érte. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62547)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.15 0 1 62547

Kíváncsiságból meglestem az aktuális árlistát.

Jól megnyomták a ceruzát az easy service-nél.  Nem lehet bőrülést kérni. Még inkább kuriózum lett az autóm :)

 

 

Garfield007 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62546

Ennyire nem egyszerű, a forgalmazók próbálják leegyszerűsíteni és pl. itthon a VW szabványait alkalmazni(G11, G12, G13), ami valójában összetételt takar.

De ha ezt elolvasod, már nem ennyire egyértelmű a helyzet.

Ha pedig megnézed ezt a képet, rájössz, hogy a szín vagy egy leegyszerűsített autógyártó szabványa semmit nem ér a részletes adatok nélkül, ettől ment meg, hogy ha a gyártói ajánlást figyeled:

Előzmény: saválló (62545)
saválló Creative Commons License 2024.02.13 0 0 62545

A z Unixnál ezt adták a Dusterhoz gyártó, modell, motor szerint:

https://www.autoalkatreszonline24.hu/febi-bilstein/1883162

Az adatlapján pedig ez olvasható:

( Van G11 kék, és zöld is )

  • hőmérséklet-tartománytól [°C]:-35
  • Gyártói engedély:Renault Typ D, Glaceol RX type D
  • specifikáció:G11
  • Szín:zöld
  • Tömeg [kg]:1,75
  • Kötési mód:Palack
  • használatra kész:+

TERMÉK ÁTTEKINTŐ

Előzmény: loganos (62544)
loganos Creative Commons License 2024.02.12 0 1 62544

A RX Type D fagyálló az nem G11.
Az autó gyárban vákummal töltik be a hűtőfolyadékot. Ami csak majdnem tökéletes, de nem teljesen. 
Szerviz doksi szerint is járatni kell, 2500as fordulaton, amíg nem kapcsol a hűtő ventilátor. És ha kihűlt, akkor pótolni azt a 2-3 decit.
Az 1.3Tce termosztátról amit bemásoltál, azt én írtam valahol :) Nálad biztos nem az az elrepedés van, az ugyanis hirtelen halál, nagy folyadék veszteséggel.
Kérdés meddig csökken a szint. Ha hideg motornál nem a minimum alatt van, akkor megfelelő. A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep. Ott szépen elgőzölgi a felesleget. Tehát ha az a szelep mondjuk épp olyan, hogy csak a minimum közelében bírja tartani a szintet, akkor te hiba öntöd mindig tele, pár száz km után újra ugyan oda csökken a szint. 
De ha éveket olvasol vissza, sokszor volt ez már téma. Nem csak a Duster 2010-es megjelenésekor, de már a 2004-es Logan1-eknél is ez volt. És ezen (is) lett a vita anno a macskával, hogy zárt vagy nyitott e a hűtőrendszer.

Előzmény: saválló (62541)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62543

A motorgyárba forgatják át, az összeszerelőüzemben már csak folyadékokkal mindenhol feltöltve, készen beindítják és revizíózzák, aztán a következő kör a márkaszervizé. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62542)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62542

Szerintem azt gyártócellában teszik, beszerelés előtt. Fura lenne a kocsiban forgatni kézi/külső erővel, nem? Cellában meg hiába légtelenítesz az autóba beépített hűtőrendszer nélkül.

Én így képzelem, nyilván tévedhetek. 

 

Előzmény: Rumcice (62540)
saválló Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62541

" Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :) "

 

Itt az a szépséghiba, hogy nem csak az autó új korában ( pl. 401 km-nél ) volt kevés a szint hanem később is kellett rátölteni. Igaz nem jelentős mennyiséget, de akkor is.

 

Amúgy a testvértopikban ezt írták:

 

" Igen, sajnos az 1.3Tce-nél a termosztát házak repednek. Megjósolhatatlan, hogy mikor, kinél, és előjele sincs. Van aminél 30ezer km-es korában, van amiben 200ezer km felett se. Nagyobb gond, hogy van amikor hetekig nincs raktáron a Renault-nál. Nálam ezért van mindig polcon belőle."

 

Nem tudom ez lenne-e a magyarázat nálam a vízfogyásra, igaz nem jelentős mennyiségben, és nem is rendszeresen, de azért néhanapján rá kellett töltenem az elmúlt 2 évben.

Nekem ez nagyon nem normális állapot hiszen a sok 100 ezer km-t futott őskori leletekbe sem kellett utántöltögetni, a Duster meg csupán 15400 km-nél tart, és random fogyogat a hűtővíz.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62539)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62540

Lehet forgatni is a motort beindítás nélkül külső erővel. Az összeszerelt motorokat így tesztelik le, beindítás és üzemanyag nélkül.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62539)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.11 0 0 62539

Mi van ha?

Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :)

Amúgy, légtelenítéshez járatni kell a motort, igaz? Akkor kibocsátási megfontolás is lehet benne, ugyebár. Valahol valakik kipipáltak vele 20 gramm CO2-t, kaptak érte EUs szubvenciót, prémiumot, 'mittoménmit.

 

Előzmény: saválló (62537)
dokeee Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62538

Tudom.

Előzmény: saválló (62537)
saválló Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62537

Én újonnan vettem.

Előzmény: dokeee (62535)
Garfield007 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 62536

401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?

 

Teljesen normális, sajnos az első reviziónál sem légtelenítettek rendesen. 

 

Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es  -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.

 

 

A kép alapján, szerencsére nem G11-et töltöttél bele. A G11 egyébként kék. 

A -23 fokot mértétek?

 

Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?

 

A franciákban sem fogy, a Duster tulajok sem panaszkodnak, max. egy utántöltésre van szükség és utána helyreáll a rend.

 

 

Előzmény: saválló (62533)
dokeee Creative Commons License 2024.02.10 0 1 62535

Az tuti, hogy egy új autóba ma nem raknak g11-es fagyállót.

Előzmény: Rumcice (62534)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.10 0 1 62534

A G11-es fagyálló a létező legkevésbé alumínium barát, mondhatni, aluzabáló fagyálló. A színét ne nézzétek, amit lehet kapni G11-et, mind zöld. 40 éves szabvány.

 

Azóta volt G12 G12+ G13 G14, szóval a G betűt ne nézzétek, hanem a gyári előírást, én márkaszervizben vettem volna 1 liter gyári fagyállót és akkor a szín és az előírás is stimmelt volna.

Előzmény: saválló (62532)
saválló Creative Commons License 2024.02.10 -1 3 62533

401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?

 

Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es  -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.

 

Egyedül az Unixnál kaptam nagy nehezen, rendelésre, aztán a zöld + zöld-ből lett rózsaszín.

Nincs para hiszen nem zabálja a hűtővizet, de egy új autónál, és azóta is alig futottnál ugyan miért/hová is tűnik el a víz mégha kis mennyiségben is?

 

Szervízbe minderre azt mondják évek óta ez normális jelenség, szokott fogyni.

 

Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?

 

Amúgy nem parázok mert nincs miért, van mivel utántölteni, meg már úgyis rózsazsínű lett a tartály tartalma.:-)

Előzmény: loganos (62531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!