Én nem veszek prémiumot. Kivétel a fűnyíró, hajómotor, stb, ahol akár évig is el kell álljon kannában.
Abból indulok ki: ha tényleg kevesebbet kér a motor a prémiumból, akkor a kiesett bevételt az árán kell behozni. Külön tartály, valamit mégiscsak bele kell keverni, stb. Tehát a kút nem fog ráfizetni, akkor viszont nekem drágább :)Teljesítmény: nem gondolom, hogy 130-as tempomatos közlekedésnél érzékelek bármit is belőle. 200+ km etapnál meg hogy 1 mp-el hamarabb érem el az utazót - hát nem tökmindegy? Amúgy sem padlógázzal közlekedek. Magyarul prémiummal fél gáz kompenzálható normállal padlózva, há' nem?Amúgy a bullshit mellé: https://www.youtube.com/watch?v=Fs-1aEpJZbo
Nekem nem 1.5-ös turbós diesel Dusterom van hanem TCe 130.
Amúgy az "állott" gázolajat CRTDI-be öntöttem bele, természetesen semmi baja nem volt tőle hiszen azóta már jónéhány ezer km-t megtett az autó gond nélkül.
Sokan túlmisztifikálják az üzemanyagot....csakprémiumotmertazhúúdeenaggyonjóóóamotornak.....aztán amelyik sosem kapott prémium üzemanyagot ( az enyémek sem ) mégis elmennek üzemanyagellátó rendszer problémák nélkül sok sok 100 ezer km-t, sőt még az állott gázolaj sem okoz problémát.:)
Eddigi autóim rózsíszínű ( G12 ?) hűtőfolyadékjai sosem változtatták meg a színüket, ezeréves autóban is még mindig szép rózsaszínű a folyadék vagy színvak vagyok.:-)
A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál. De, hogy a G11 hogyan került bele helytelenül, az örök rejtély. Én egyébként azon csodálkozom, hogy az EU még nem lépett valamit fagyálló ügyben (vagy lehet épp folyamatban van). Pont a Renault által használt szabványt nem tartják a legtöbb helyen, sok általános műhely meg nem is hallott róla, aztán beletöltik azt ami éppen kéznél van :( Jelenleg annyi féle szabvány van már a belső égésű motorosaknál is, erre ott vannak még az elektromos és hibrid járművek, motorkerékpárok, stb. Egységesíteni kellene, kötelezően minden gyártónál. Meg nem ilyen hanem jóval hosszabb csereperiódusokkal, mert igen csak mérgező anyag. A márkaszervizekből amúgy jelenleg eltűnt az RX Type D, valami EU-s dologra hivatkozva és RX Type e van helyette. Állítólag az etilén glikol miatt. Holott ez sok más fagyállóban , de még szélvédő mosókban is megtalálható. És a Febi is gyártja tovább, EU piacra is az RX Type D-t.
Egy 1.0Tce 110Le-s tulajnak a kérdésére ezt válaszolta az importőr a napokban.
Az biztos, hogy amíg kapható RX type D és amiben gyárilag is az van, abban én nem fogom mással keverni, ha megengedett akkor se.
Ennyire nem egyszerű, a forgalmazók próbálják leegyszerűsíteni és pl. itthon a VW szabványait alkalmazni(G11, G12, G13), ami valójában összetételt takar.
Ha pedig megnézed ezt a képet, rájössz, hogy a szín vagy egy leegyszerűsített autógyártó szabványa semmit nem ér a részletes adatok nélkül, ettől ment meg, hogy ha a gyártói ajánlást figyeled:
A RX Type D fagyálló az nem G11. Az autó gyárban vákummal töltik be a hűtőfolyadékot. Ami csak majdnem tökéletes, de nem teljesen. Szerviz doksi szerint is járatni kell, 2500as fordulaton, amíg nem kapcsol a hűtő ventilátor. És ha kihűlt, akkor pótolni azt a 2-3 decit. Az 1.3Tce termosztátról amit bemásoltál, azt én írtam valahol :) Nálad biztos nem az az elrepedés van, az ugyanis hirtelen halál, nagy folyadék veszteséggel. Kérdés meddig csökken a szint. Ha hideg motornál nem a minimum alatt van, akkor megfelelő. A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep. Ott szépen elgőzölgi a felesleget. Tehát ha az a szelep mondjuk épp olyan, hogy csak a minimum közelében bírja tartani a szintet, akkor te hiba öntöd mindig tele, pár száz km után újra ugyan oda csökken a szint. De ha éveket olvasol vissza, sokszor volt ez már téma. Nem csak a Duster 2010-es megjelenésekor, de már a 2004-es Logan1-eknél is ez volt. És ezen (is) lett a vita anno a macskával, hogy zárt vagy nyitott e a hűtőrendszer.
A motorgyárba forgatják át, az összeszerelőüzemben már csak folyadékokkal mindenhol feltöltve, készen beindítják és revizíózzák, aztán a következő kör a márkaszervizé.
Szerintem azt gyártócellában teszik, beszerelés előtt. Fura lenne a kocsiban forgatni kézi/külső erővel, nem? Cellában meg hiába légtelenítesz az autóba beépített hűtőrendszer nélkül.
" Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :) "
Itt az a szépséghiba, hogy nem csak az autó új korában ( pl. 401 km-nél ) volt kevés a szint hanem később is kellett rátölteni. Igaz nem jelentős mennyiséget, de akkor is.
Amúgy a testvértopikban ezt írták:
" Igen, sajnos az 1.3Tce-nél a termosztát házak repednek. Megjósolhatatlan, hogy mikor, kinél, és előjele sincs. Van aminél 30ezer km-es korában, van amiben 200ezer km felett se. Nagyobb gond, hogy van amikor hetekig nincs raktáron a Renault-nál. Nálam ezért van mindig polcon belőle."
Nem tudom ez lenne-e a magyarázat nálam a vízfogyásra, igaz nem jelentős mennyiségben, és nem is rendszeresen, de azért néhanapján rá kellett töltenem az elmúlt 2 évben.
Nekem ez nagyon nem normális állapot hiszen a sok 100 ezer km-t futott őskori leletekbe sem kellett utántöltögetni, a Duster meg csupán 15400 km-nél tart, és random fogyogat a hűtővíz.
Feltételezés, akár ez is lehet: gyárban motoronként mondjuk 20 percet spórolnak vele, így nem légtelenítenek. Feltöltik csurig, mikor átveszed szinten van, 100 km után meg a minimumot közelíti, majd a tulaj rátölt :)
Amúgy, légtelenítéshez járatni kell a motort, igaz? Akkor kibocsátási megfontolás is lehet benne, ugyebár. Valahol valakik kipipáltak vele 20 gramm CO2-t, kaptak érte EUs szubvenciót, prémiumot, 'mittoménmit.
401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?
Teljesen normális, sajnos az első reviziónál sem légtelenítettek rendesen.
Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.
A kép alapján, szerencsére nem G11-et töltöttél bele. A G11 egyébként kék.
A -23 fokot mértétek?
Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?
A franciákban sem fogy, a Duster tulajok sem panaszkodnak, max. egy utántöltésre van szükség és utána helyreáll a rend.
A G11-es fagyálló a létező legkevésbé alumínium barát, mondhatni, aluzabáló fagyálló. A színét ne nézzétek, amit lehet kapni G11-et, mind zöld. 40 éves szabvány.
Azóta volt G12 G12+ G13 G14, szóval a G betűt ne nézzétek, hanem a gyári előírást, én márkaszervizben vettem volna 1 liter gyári fagyállót és akkor a szín és az előírás is stimmelt volna.
401 km-t futott autónál ugyan hogyan lehet minimum szint közeli a folyadékszint?
Azóta nem tudom pontosan mennyit töltöttem utána, de úgy voltam vele, hogy a G11-es -23 fokosra volt keverve a Dusterben, így ezt nem higítanám tovább ioncserélt vízzel hanem inkább vettem G11-est.
Egyedül az Unixnál kaptam nagy nehezen, rendelésre, aztán a zöld + zöld-ből lett rózsaszín.
Nincs para hiszen nem zabálja a hűtővizet, de egy új autónál, és azóta is alig futottnál ugyan miért/hová is tűnik el a víz mégha kis mennyiségben is?
Szervízbe minderre azt mondják évek óta ez normális jelenség, szokott fogyni.
Akkor az én német autóim nem normálisak mert nem fogy a hűtővíz úgy, mint az újonnan vásárolt Dusterből, ha minden rendben van miért is fogyna?
Amúgy nem parázok mert nincs miért, van mivel utántölteni, meg már úgyis rózsazsínű lett a tartály tartalma.:-)