Autóm 1.6 benzines és az olajcsere szerviz visszaszámláló alapértelmezett értékei 30000km és 24 hónap. Szervizben ezt át lehet állíttatni 10000km és 12 hónapra? Török videókban már láttam, hogy 20000km-re nulláznak olajcsere után, úgyhogy elvileg más értéket is ismerhet a szoftver.
Sima Bosch szervizben vajon meg tudják oldani, vagy csak márkaszerviz?
Szeretném megkérdezni, mi lehet a hiba: az autó bezáráskor nem csukja vissza a visszapillantó tükröket. Sem a távirányítóval bezáráskor, sem amikor kiveszem a rádió alól a helyéről, majd néhány méter után zár az autó.
Mivel nem műszaki mérnök vagyok (és persze ráerősítettek a megkérdezett szerelők is), elsőre úgy tűnt, hogy valóban valami törés, deformáció, stb. áll a háttérben.
DE engem sem hagyott nyugodni a dolog és ebben erősített az itteniek tapasztalata is.
Így, ma már kissé lehiggadva, újragondoltam és az ilyenkor mindig előkerülő "háziasszonyos" megoldással próbálkoztam.
Egy hosszú vékony tűvel először "behatoltam és kitapogattam" a zár belsejét.
És érezhetően tele volt "puha" anyaglerakódásokkal.
Többszöri lazítás és egy meglehetősen erős porszívó ("békebeli" FORMAT 2001 - Made in DDR) váltott bevetésével vagy a 4. kör után mint kés a vajba, úgy csúszott be a kulcs és fordult el a zárban.
Még érződik némi "anyag" a belsejében, de egyelőre rendesen működik még a kopottabb kulccsal is.
Most az egyedüli "vegyszer" egy amerikai kontakt-tisztító volt, ami csak enyhén olajos és inkább gyorsabban párolgó oldószerszerűség van benne.
A WD40-nel kapcsolatos vélemények kissé elbizonytalanítottak - hozzátéve, hogy más alkalmakkor sem találtam annyira "csodaszernek"...
Nos a műtét egyelőre sikerült, de azért még nem tettem le a cseréről sem a biztonság érdekében...
Volt egypár R a kezem alatt (és más is VW, SAAB, Ford, Seat, Lancia, Opel, Citroën), de ilyen hiba sehol sem jött elő.
Egyébként ezt az összegyűlő/áló "trutyit" más is mondta...
Illetve, hogy már az első jeleknél hívni kellett volna valamilyen "specialistát", aki rendbe tette volna időben (ahogyan az árat hallottam nem sok különbséggel, mint a szerviz - kiszerel-beszerel, elküld, felújít, stb.).
Nem akarlak vigasztalni, éppen egy hete mesélt hasonlót egy kedves ismerősöm, nem Renault. Neki valami elektronikai hiba tiltotta le a kormányzárat. Nem talált Győrben szerelőt, aki hajlandó lett volna kimenni hozzá, de egy pápai szerelő elvállalta. Nagyon profi volt, tudta hova kell nyúlni, meg minden, és a végén 150.000,-Ft-ot kért a mutatványért. Szegény kuncsaft kifizette, de azóta szívja a fogát...
Reggeli induláskor kulcs bedug a gyújtáskapcsolóba, kattan a kormányzár és vége - nem lehet elfordítani a kulcsot semerre sem.
R-szerelőt felhívom, akinek van egy rossz híre, ez elsőre egy gyújtáskapcsoló-csere lesz.
De csak gyári jöhet szóba, megrendelés, beszerelés, stb.
Bemegyek a R-szervizbe, mondom mi van. Hát, ez nem egyszerű eset. Mégis meg kellene próbálni legalább az első állásig elfordítani a kulcsot a kormányzár nyitásához, mert nemcsak azzal van a baj, hogy nem lehet a kocsit csak egyenesen mozgatni, hanem szerelni is sokkal bonyolultabb így. Fel kell fúrni a cuccot, de a kormányzár valami rudazata (vagy mi) miatt (ami védelemből jóféle acél) nagyon nehéz lesz a művelet.
Rövid távra ajánlat a WD40, ami lehet, hogy segít - persze, hogy nem segített.
Persze az lenne a legjobb, ha egyszer legalább elindulna és saját lábon el tudnék menni hozzájuk (Ja, nekem is ez lenne a legjobb és "legolcsóbb".)
Természetesen a gyári gyújtáskapcsolót megrendelik az alvázszám alapján és a meglévő kulcsokkal használható lesz (elméletileg az elektronika nem változik).
Ja, és előre kell fizetni az alkatrészt, ami egy kis árengedménnyel majdnem 61 kFt és 8-10 munkanap alatt jön meg. A szerelés utána kb. 1-2 óra lehet.
Most az a gond, hogy hogyan szedjük ki a garázsból a kocsit. Elméletileg valami görgős cuccot kellene a kerekek alá tenni, hogy forgatható legyen + egy tréler, ami elviszi a szervizbe. Már beszéltem egy céggel, valószínűleg bevállalják, de árat nem tudok még...
Amúgy előtte nem volt sok jele a dolognak, néhányszor - eléggé random módon - kicsit nehezebb volt elfordítani a kulcsot.
És tök jó még, hogy szombaton meg mennénk üdülni - szerencsére a régebbi R még valamennyire hadra fogható állapotban van...
Mondtam a munkafelvevőnek, hogy szokott üzemmelegen is "tuttyogni" a kocsi egyes alapjáraton, pillangöszelepet is kéne tisztítani. Ott finnyogott rá, hogy az nem fér bele az időbe. Reggel nyolcra vittem, s négy előtt szóltak, hogy kész.
Ez Nissan motoros láncos kotvány, elv azért nem 300e.
Mondtad nekik, hogy boschátok meg? :)
Az autózás a szabadság illúziójának monnd már mije...
Ha esetleg valakit érdekel, vagy ismer olyat, aki épp ilyet keres:
Eladó két garnitúra (4-4 db, téli és nyári szett, összesen futottak 55 ezer km-t) használt Renault gyári Tpms keréknyomás ellenőrző szenzor, szelepek nélkül.
Renault Fluence-n voltak, 433 MHz-sek.
Gyári szám: 407003743R
Én ezt vettem újnak, és gond nélkül működik:407000435R
2015. év végén gyárban és 2016. januárban átvétel előtt szerelt kerekekből valóak, 2022. áprilisban kiszereltek, ekkor mindegyik rendben működött.
4db vagy 8db vihető egyben!
Képekkel és Árral kapcsolatban privatban válaszolok.(négyet adok egy új áráért)
Köszi a segítséget! WD40-et ismerem és szeretem is használni, de annak inkább tisztító funkciója van, mint kenési. Ezért gondoltam, hogy más megoldás után nézek. A teflonspray nagyon bevált.
Szerbusztok ! Keresek 110 Le diesel motorhoz 8200903034 gyári kódú porlasztót. Lehet bontott, használt, de ha valakinek van új, az is érdekel. Telefon: +36 30 641-3691
Vedd ki az egész lámpatestet, sok szenvedéstől megkíméled magad. Mindössze három csavar felülről és egy sínen kicsúszik előre az egész. Utána asztalon könnyedén cserélheted az összes izzót.
Üdv mindenkinek! 2015 1.6 Fluence check lámpa világít és gázpedál jeladó vagy fojtószelepház a hibakód. A pillangó szelepet megtisztitottam. A csatlakozókat befújtam kontakt spayvel. Erre csinált egy olyat hogy 2000 fordulatra felpörgettem tartottam a pedált és magától felpörgött csutkára, egészen amig elnem vettem a gázt, akkor visszaált alapjáratra. Többször is rápróbáltam míg egyszer csak elhagyta látszatra normálisan működik de a lámpa még világít, és kicsit gyengébbnek érzem a motort. Próbáltam szétszedni a fojtószelepházat de úgy tünikhogy ösze van préselve. Létezik hogy nem lehet belenézni? Köszönöm a segítséget!