Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ohgee Creative Commons License 2022.08.01 0 0 18622

Szia!

 

Igen, át lehet állítani. Nekem is belepiszkalt a szerelom, pedig nem kértem.

Ő ráadásul 10000km/12honap-ra állította, én ettől függetlenül évente cseréltettem eddig is.

És nem márkaszerviz, azt hiszem éppen Bosch szoftvert használ.

 

Előzmény: fReak_Robi (18621)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.07.31 0 0 18621

Sziasztok!

 

Autóm 1.6 benzines és az olajcsere szerviz visszaszámláló alapértelmezett értékei 30000km és 24 hónap. Szervizben ezt át lehet állíttatni 10000km és 12 hónapra? Török videókban már láttam, hogy 20000km-re nulláznak olajcsere után, úgyhogy elvileg más értéket is ismerhet a szoftver.

Sima Bosch szervizben vajon meg tudják oldani, vagy csak márkaszerviz?

Köszönöm!

Ohgee Creative Commons License 2022.07.31 0 0 18620

Esetleg a tükör nyitó-csuko billenő kapcsoló.

Középen automata szerintem, balra nyitott, jobbra zárt.

Nekem sikerült már menet közben is behajtani.

Előzmény: abnm (18618)
abnm Creative Commons License 2022.07.31 0 0 18619

Mit számláztak benne?

Előzmény: D 20 (18605)
abnm Creative Commons License 2022.07.31 0 0 18618

Szeretném megkérdezni, mi lehet a hiba: az autó bezáráskor nem csukja vissza a visszapillantó tükröket. Sem a távirányítóval bezáráskor, sem amikor kiveszem a rádió alól a helyéről, majd néhány méter után zár az autó.

Előzmény: Pityu... (18498)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.07.29 0 1 18617

Valóban.

 

Mivel nem műszaki mérnök vagyok (és persze ráerősítettek a megkérdezett szerelők is), elsőre úgy tűnt, hogy valóban valami törés, deformáció, stb. áll a háttérben.

 

DE engem sem hagyott nyugodni a dolog és ebben erősített az itteniek tapasztalata is.

 

Így, ma már kissé lehiggadva, újragondoltam és az ilyenkor mindig előkerülő "háziasszonyos" megoldással próbálkoztam.

Egy hosszú vékony tűvel először "behatoltam és kitapogattam" a zár belsejét.

És érezhetően tele volt "puha" anyaglerakódásokkal.

Többszöri lazítás és egy meglehetősen erős porszívó ("békebeli" FORMAT 2001 - Made in DDR) váltott bevetésével vagy a 4. kör után mint kés a vajba, úgy csúszott be a kulcs és fordult el a zárban.

 

Még érződik némi "anyag" a belsejében, de egyelőre rendesen működik még a kopottabb kulccsal is. 

Most az egyedüli "vegyszer" egy amerikai kontakt-tisztító volt, ami csak enyhén olajos és inkább gyorsabban párolgó oldószerszerűség van benne.

A WD40-nel kapcsolatos vélemények kissé elbizonytalanítottak - hozzátéve, hogy más alkalmakkor sem találtam annyira "csodaszernek"...

 

Nos a műtét egyelőre sikerült, de azért még nem tettem le a cseréről sem a biztonság érdekében...

 

Mindenesetre mindenkinek köszönet az ötletekért.

Előzmény: egy vivarós (18616)
egy vivarós Creative Commons License 2022.07.29 0 0 18616

Én nem hívtam senkit.

Hajnalban -3 fokban nem tudtam elfordítani a kulcsot.

Az előzőleg leírt procedúrát eljátszottam és a negyedik WD40 kezelés után

óvatosan elfordult. legközelebb megint tél elején kezdte, egész nyáron működött gond nélkül.

Gondolom egy kísérletet meg ér, olcsóbb mint az egészet szétfúrni, cserélni

Előzmény: vino-et-veritas (18615)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.07.28 0 0 18615

Volt egypár R a kezem alatt (és más is VW, SAAB, Ford, Seat, Lancia, Opel, Citroën), de ilyen hiba sehol sem jött elő.

 

Egyébként ezt az összegyűlő/áló "trutyit" más is mondta...

 

Illetve, hogy már az első jeleknél hívni kellett volna valamilyen "specialistát", aki rendbe tette volna időben (ahogyan az árat hallottam nem sok különbséggel, mint a szerviz - kiszerel-beszerel, elküld, felújít, stb.).

Előzmény: egy vivarós (18614)
egy vivarós Creative Commons License 2022.07.28 0 0 18614

Nekem a 1,9  vivarom (renault gyújtás) csinált ilyet.

Kulcs ki a zárból, a kulcsot megfújni WD40-el és vissza dugni, óvatosan forgatni, nehogy bele szakadjon. Ha nem megy ismételni.

Nekem minden ősszel a hideg érkezése kor kezdte olyan 300.000 km után. 540.000-nél még mindig így kúrálom

A zárba nem egészséges bele fújni közvetlen mert az évek során összegyűlt trutyi össze áll mint a beton.

Azt hiszem az renault betegség, más autómnál sohasem találkoztam vele.

Előzmény: vino-et-veritas (18612)
pali923 Creative Commons License 2022.07.27 0 0 18613

Nem akarlak vigasztalni, éppen egy hete mesélt hasonlót egy kedves ismerősöm, nem Renault. Neki valami elektronikai hiba tiltotta le a kormányzárat. Nem talált Győrben szerelőt, aki hajlandó lett volna kimenni hozzá, de egy pápai szerelő elvállalta. Nagyon profi volt, tudta hova kell nyúlni, meg minden, és a végén 150.000,-Ft-ot kért a mutatványért. Szegény kuncsaft kifizette, de azóta szívja a fogát...

Előzmény: vino-et-veritas (18612)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.07.27 0 0 18612

Nos, utolért a balszerencse (2012, K4M).

 

Reggeli induláskor kulcs bedug a gyújtáskapcsolóba, kattan a kormányzár és vége - nem lehet elfordítani a kulcsot semerre sem.

 

R-szerelőt felhívom, akinek van egy rossz híre, ez elsőre egy gyújtáskapcsoló-csere lesz.

De csak gyári jöhet szóba, megrendelés, beszerelés, stb.

 

Bemegyek a R-szervizbe, mondom mi van. Hát, ez nem egyszerű eset. Mégis meg kellene próbálni legalább az első állásig elfordítani a kulcsot a kormányzár nyitásához, mert nemcsak azzal van a baj, hogy nem lehet a kocsit csak egyenesen mozgatni, hanem szerelni is sokkal bonyolultabb így. Fel kell fúrni a cuccot, de a kormányzár valami rudazata (vagy mi) miatt (ami védelemből jóféle acél) nagyon nehéz lesz a művelet. 

Rövid távra ajánlat a WD40, ami lehet, hogy segít - persze, hogy nem segített.

Persze az lenne a legjobb, ha egyszer legalább elindulna és saját lábon el tudnék menni hozzájuk (Ja, nekem is ez lenne a legjobb és "legolcsóbb".)

 

Természetesen a gyári gyújtáskapcsolót megrendelik az alvázszám alapján és a meglévő kulcsokkal használható lesz (elméletileg az elektronika nem változik).

 

Ja, és előre kell fizetni az alkatrészt, ami egy kis árengedménnyel majdnem 61 kFt és 8-10 munkanap alatt jön meg. A szerelés utána kb. 1-2 óra lehet.

 

Most az a gond, hogy hogyan szedjük ki a garázsból a kocsit. Elméletileg valami görgős cuccot kellene a kerekek alá tenni, hogy forgatható legyen + egy tréler, ami elviszi a szervizbe. Már beszéltem egy céggel, valószínűleg bevállalják, de árat nem tudok még...

 

Amúgy előtte nem volt sok jele a dolognak, néhányszor - eléggé random módon - kicsit nehezebb volt elfordítani a kulcsot.

 

És tök jó még, hogy szombaton meg mennénk üdülni - szerencsére a régebbi R még valamennyire hadra fogható állapotban van...

 

fReak_Robi Creative Commons License 2022.07.27 0 0 18611

Majd két hét múlva megyek. :D

Előzmény: Ohgee (18610)
Ohgee Creative Commons License 2022.07.27 0 0 18610

Sziasztok!

Harkanyban titkos Fluence találkozó van?

Az egyik apartman udvarán három Flu áll. 😀

Esetleg innen valaki?

 

D 20 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 18609

A fv-iaknak a szezonális kerékcsere szokott lenni ez az intervallum...

Előzmény: Black11 (18608)
Black11 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 18608

Én egyre vittem, fél háromra kész volt. :-)

Előzmény: D 20 (18607)
D 20 Creative Commons License 2022.07.22 0 0 18607

Mondtam a munkafelvevőnek, hogy szokott üzemmelegen is "tuttyogni" a kocsi egyes alapjáraton, pillangöszelepet is kéne tisztítani. Ott finnyogott rá, hogy az nem fér bele az időbe. Reggel nyolcra vittem, s négy előtt szóltak, hogy kész.

Ez Nissan motoros láncos kotvány, elv azért nem 300e.

 

Mondtad nekik, hogy boschátok meg? :)

 

Az autózás a szabadság illúziójának monnd már mije...

Előzmény: Black11 (18606)
Black11 Creative Commons License 2022.07.22 0 0 18606

Akkor le sem merem írni, hogy ugyanez nálam mennyi volt Bosch szervízben... :-)

Előzmény: D 20 (18605)
D 20 Creative Commons License 2022.07.21 0 0 18605

6éves szervízió 190e Ft, plusz 24e a műszaki vizsga, amit ~5km-re csinálnak a márkaszervíztől.

Gondolom jobb nem tudnom, hogy mit, hogyan mentek a kocsival, mert 7,4 -es átlagfogyasztásból csináltak 12-t...

Papi45 Creative Commons License 2022.06.30 0 0 18604

A téli érdekelne... e-mail ment....

Előzmény: Ohgee (18603)
Ohgee Creative Commons License 2022.06.29 0 0 18603

Sziasztok!

 

Ha esetleg valakit érdekel, vagy ismer olyat, aki épp ilyet keres:

 

Eladó két garnitúra (4-4 db, téli és nyári szett, összesen futottak 55 ezer km-t) használt Renault gyári Tpms keréknyomás ellenőrző szenzor, szelepek nélkül.

 

Renault Fluence-n voltak, 433 MHz-sek.

Gyári szám: 407003743R

Én ezt vettem újnak, és gond nélkül működik:407000435R

 

2015. év végén gyárban és 2016. januárban átvétel előtt szerelt kerekekből valóak, 2022. áprilisban kiszereltek, ekkor mindegyik rendben működött.

 

4db vagy 8db vihető egyben!

 

Képekkel és Árral kapcsolatban privatban válaszolok.(négyet adok egy új áráért)

 

 

pali923 Creative Commons License 2022.06.28 0 0 18602

Hardver vagy szoftver? Szerintem egyik sem lesz könnyű és/vagy olcsó.

Előzmény: Tiborné Kalocsai (18601)
Tiborné Kalocsai Creative Commons License 2022.06.27 0 0 18601

Sziasztok! Tudna valaki segíteni a Renault Fluence GPS javítás ügyében?

Előre is köszönöm a segítséget!

d3rr7ck Creative Commons License 2022.06.18 0 0 18600

Hello!

 

 

Köszi a segítséget! WD40-et ismerem és szeretem is használni, de annak inkább tisztító funkciója van, mint kenési. Ezért gondoltam, hogy más megoldás után nézek. A teflonspray nagyon bevált.

Előzmény: .AxlZoli (18599)
.AxlZoli Creative Commons License 2022.06.08 0 0 18599

Hali!

 

WD40 is tökéletes rá és nem gyűjti a port sem.

Boltban kapható WD40 a teljes neve :) (bocs, ha ismerted)

 

Ugyanez tökéletesen alkalmas a gumi kéderek időnkénti kezeléséhez is (főleg télen)

 

Üdv.

Előzmény: d3rr7ck (18592)
Growatt Creative Commons License 2022.06.08 0 0 18598

Szerbusztok ! Keresek 110 Le diesel motorhoz 8200903034 gyári kódú porlasztót. Lehet bontott, használt, de ha valakinek van új, az is érdekel. Telefon: +36 30 641-3691 

xzs27 Creative Commons License 2022.06.07 0 0 18597

Sziasztok,érdeklődnék Fluance fűtés ellenállást cserélt -e már valaki a csoportban és meg tudnátok mondni hova dugták el?Köszi a segitséget

vino-et-veritas Creative Commons License 2022.06.06 0 0 18596

A lámpa természetesen "kibuktatva", mert anélkül kb. egy ötéves gyerek tudna csak belepiszkálni (így legalább egy tízéves...).

 

Mivel nem mozdul a cucc, majdnem mindegy, hogy kiveszem-e az egészet...

Előzmény: fReak_Robi (18595)
fReak_Robi Creative Commons License 2022.06.06 0 0 18595

Vedd ki az egész lámpatestet, sok szenvedéstől megkíméled magad. Mindössze három csavar felülről és egy sínen kicsúszik előre az egész. Utána asztalon könnyedén cserélheted az összes izzót.

Előzmény: vino-et-veritas (18594)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.06.06 0 0 18594

Mai "ház feladat": helyzetjelző izzó cseréje.

 

Eredmény: sikertelen.

 

Cserélt már valaki ilyet?

 

Addig eljutottam (részben "videós segítséggel"), hogy el kell fordítani a foglalatot, de akármerre tekerem, nem csúszik ki.

Azt érzem, hogy meglazul, de nem hajlandó kifelé jönni.

Arról már ne is beszéljünk, hogy olyan kis hely van ott, hogy alig fér be a fél kezem.

Szerszámmal se könnyebb + félek, hogy azzal csak török-zúzok "odabenn"...

A sokadik tekergetésre már a külső ezüstbevonat a foglalat körül el kezdett lekopni. Igaz, ez csak esztétikai kérdés, de mégis...

(Egy kis ezüstlakkal már javítottam is, legalább az legyen valamennyire rendben...)

 

Ha nem megy, szakemberre bízom, hamarosan úgyis kellene szerelőhöz menni mindenféle cserével.

 

Üdv, Vino

Tóthszuszó Creative Commons License 2022.05.28 0 0 18593

Üdv mindenkinek! 2015 1.6 Fluence check lámpa világít és gázpedál jeladó vagy fojtószelepház a hibakód. A pillangó szelepet megtisztitottam. A csatlakozókat befújtam kontakt spayvel. Erre csinált egy olyat hogy 2000 fordulatra felpörgettem tartottam a pedált és magától felpörgött csutkára, egészen amig elnem vettem a gázt, akkor visszaált alapjáratra. Többször is rápróbáltam míg egyszer csak elhagyta látszatra normálisan működik de a lámpa még világít, és kicsit gyengébbnek érzem a motort. Próbáltam szétszedni a fojtószelepházat de úgy tünikhogy ösze van préselve. Létezik hogy nem lehet belenézni? Köszönöm a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!