Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trawala Creative Commons License 2019.03.31 0 0 6595

Az üa. pumpa ritkán adja meg magát. Inkább elektromos gondra tippelek. Esetleg a "drót" hibája. (pl. egy "jópofa" nyesttámadás)

Előzmény: csincso (6594)
csincso Creative Commons License 2019.03.31 0 0 6594

Szia! 

Közben rájöttem, hogy valami ilyesmi lehet, nem a szivattyú blokkolja. Az biztos, hogy nem indul az üzemanyagszivattyú a kulcs elfordításakor, gondolom valami eleketomos hiba, vagy tényleg megadta magát.

Előzmény: trawala (6593)
trawala Creative Commons License 2019.03.30 0 0 6593

Nem valószínű, mert a kuplunggal összefüggő "indításgátlás" az inditómotort blokkolja. 

Előzmény: csincso (6592)
csincso Creative Commons License 2019.03.29 0 0 6592

Azon gondolkoztam, hogy pont olyan a hiba, mintha nem léptem volna a kuplungra, indítás előtt.. Van valamiféle szenzof erre, ami megadhatta magát?

Előzmény: csincso (6591)
csincso Creative Commons License 2019.03.29 0 0 6591

Sziasztok!  

163 lovas dízel Orlandonk van, és ma délután nem indult. Az üzemanyag szivattyús sem hallom dolgozni. Megnéztük az összes biztosítékot, ami oda tartozhat, de mind jó. 126e km van a kocsiban, tehát nem sok, remélem nem a szivattyú. Minden egyéb működik. Van valami mesterkód ehhez a kocsihoz? Bármilyen ötlet jól jönne, hogy elindulhassak.

Krisztián

takkI Creative Commons License 2019.03.22 0 0 6590

Közben már szerelik a járgányt.... Gödöllőn találtam szakit. Majd beszámolok hogyan sikerült. (elvileg ő is onnan hozat alkatrészt)

Előzmény: dömedee (6587)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 6589

Minden jót Neked is!

Előzmény: gabesz66666 (6588)
gabesz66666 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 6588

Csak elköszönnék.... Ősszel megváltunk szeretett Orlandónktól, s mivel újabbat nem kaptunk, más márkára váltottunk. Köszönöm az itt kapott/megosztott sok tapasztalatot, segítséget, ötletet, tippet. Egy jó autó összehozza az embereket, s az Orlando valóban jó autó, kár, hogy kivonult a Chevy Magyarországról, tényleg élményautó volt nekem az Orlando, de eddig tartott a szerelem.

Minden további jót Nektek, elsősorban jó Orlandózást!

Üdv

dömedee Creative Commons License 2019.03.07 0 0 6587

Mi mielőtt ~2,5 éve megvettük az Orlando-t, talán Székesfehérváron volt javítva az automata váltója az előző tulaj által. Azóta is jól működik. A végáttétel ment tönkre és az USA-ból rendelt alkatrésszel javították. Az indok az volt, h erősebb. Kb 400eFt volt a számlán, amit a vásárláskor láttam utoljára. De valahol megvan. Ha érdekel, előkeríthetem és tudok elérhetőséget adni. Bár tippelem, hogy Pest megyén belül is vannak automata váltóra szakosodott műhelyek.

Előzmény: takkI (6586)
takkI Creative Commons License 2019.03.02 0 0 6586
Sziasztok, automata váltó javításra van konkrét tapasztalatotok és ajánlásotok? (Pest megye vagy Bp)
SuperBond Creative Commons License 2019.02.20 0 0 6585

SuperBond Creative Commons License 2019.02.20 0 0 6584

trawala Creative Commons License 2019.02.03 0 0 6583

Igen, a gyári gumi Michelin.

Előzmény: FxPwrH (6582)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.03 0 0 6582

A gumi valamilyen Michelin. Az eladónál még tegnap rákérdeztem, nyári gumik vannak rajta, még valószínű a gyáriak. Az egyik műszaki vizsgás fotón látszik, hogy Michelin.

 

Csináltam egy összesítő táblázatot, az ismert dátumokról, km állásokról és eseményekről, amiket a hirdetésben levő dokumentumokból és a jármű adatlekérdezésből szedtem.

 

Ha érdekel, és kapok egy email címet, szívesen elküldöm a lekért dokumentumot, és az eredetvizsgás/műszaki vizsgás fotókat.

 

 

 

 

 

dátum km történés helyszín város 2014.07.15 10 Műszaki vizsga     2014.07.15   Vonóhorog felszerelés Molnár Kft. Majosháza 2014.07.18   Első nyilvántartásba vétel     2015.07.15 9766 Éves szerviz Di-Fer Kft. Érd 2016.07.14 21849 Éves szerviz Di-Fer Kft. Érd 2017.04.24 29000 Garanciaszerződés Di-Fer Kft. Érd 2017.07.12 35799 Éves szerviz Opel Maxabo Bp 2018.07.11 41033 Műszaki vizsga Opel Maxabo Bp 2018.07.11 41033 Éves szerviz Opel Maxabo Bp 2018.11.29 44972       2018.12.07 45405 Eredetvizsga    

Előzmény: trawala (6581)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6581

A nepperkedés az tuti

Előzmény: FxPwrH (6580)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6580
Igen, ezt nem tudom. Illetve a P rendszam szabalyaival sem vagyok tisztaban.
Nekem annak tunik az egesz, hogy a tulaj nepper maganszemelykent, es az inkabb dizelt akar csak szoveg.
Előzmény: trawala (6578)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6579

Lemaradt!

Szóval a forgalomba helyezés és a műszaki vizsga dokumentumai azok egy új autó esetében egy időben szokott történni, mert egyrészt a vonóhorog szerelést -a műbizonylat szerint- egy márkakereskedés végezte el (Molnár kft, Majosháza), másrészt valószínűleg Ők adták el az autót. (?). Nem gondolom, hogy kedden levizsgáztatnak egy autót vonóhorog felszerelése után, majd pénteken elmennek és üzembe helyeztetik az autót. Persze lehet valaki így rendelte meg és ott Majosházán (ahol egyébként vámszabad terület és vámraktár is volt) a vizsgáztatást egy külsős cég végzi, akár másik telephelyen.

Ami a felszereltséget illeti: az LT + 2014-ben kb. azokat tartalmazta ami a hirdetésben fel van sorolva. Esetleg valahol utána kéne nézni, hogy a rendszám mikori.

Ja, jó lenne tudni, hogy milyen gumi van az autón (gyártmány, típus)

Előzmény: FxPwrH (6577)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6578

Ha már december elején is hirdették és az eredetiség vizsgálat szintén december elejei, akkor az roppant érdekes. Ami a "P" rendszámot illeti csak érvényes műszaki vizsgával rendelkező gk.-ra lehet ilyen rendszámot feltenni. Szóval valami időrendi zavart vélek itt. Minden esetre járjad körük a dolgokat és aztán a döntés úgyis a tiéd.

Előzmény: FxPwrH (6577)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6577
Ertem. Megprobalom elerni.
Nem tudom mi hogyan szokas, de azt el tudom kepzelni hogy egy P rendszammal elvittek felrakatni a vonohorgot, levizsgaztattak, es utana lett uzembehelyezve mashol.
Ezeket nem tudom mennyire egyszeru kideriteni, majd kiderul.
Az, hogy cegtol tudjam megvenni nem tudom lehetseges e. De ertem az miert volna jo.
Egyebkent nekem az tunik realisnak, hogy a jelenlegi tulaj, nepperkedik maganszemelykent, csak jott ezzel az inkabb dizelt akarok szoveggel,amivel szamomra is sokkal furcsabba, es gyanusabba teszi a dolgot.
Emlekeim szerint mar december elejen is hirdette.
Egyebkent a felszereltseg tipus valahonnan egyertelmuen kiderul. Az hogy LT+ vagy esetleg mas.
Előzmény: trawala (6576)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6576

Nos, nekem most még zavarosabb. Hasonlítsad össze az eddig ismert dátumokat.

Időrendben:

2014/07/15 műszaki vizsga (minden esetben, ha rendben van műszakilag, akkor 48 hónap érvényesség, majd az utána következők 24 hónap)

2014/07/18-an lett forgalomba helyezve

 

Ha minden igaz, akkor Majosházán (Molnár kft) lett az autó vonóhorga felszerelve -valószínűleg ott is lett üzembe helyezve, gondolom vizsgáztatva is. Mivel ezeket egy időben szokás/lehet elvégezni ezért lehet csak elírás (?) a 3 napos "csúszás".

Próbáljad esetleg az üzembehelyező céget is elérni, illetve a 2018-as műszaki adatlapját elkérni.

És ami -szerintem még fontos- kereskedőn keresztül vásárolni, ha már minden paraméter megnyugtató számodra!

 

Előzmény: FxPwrH (6575)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6575
2014/07/15, km ora: 10 km. Musazki vizsga a vonohorog miatt, 48 honapra kapott muszakit, mint az uk autok.
Ezutan 2014/07/18-an lett forgalomba helyezve.

2018/07/11, 41033 km muszaki vizsga.
2018/12/07, 45405 km eredet vizsga.
Előzmény: FxPwrH (6573)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6574

... és a 2018-ason?

Előzmény: FxPwrH (6573)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6573
Ha jol remlik az elso fotokon 10kmt mutat a km ora.
Előzmény: trawala (6572)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6572

A vonóhorog miatt le kel vizsgáztatni és ott le kell fotózni a járó motorú (!) autó műszerfalát amin látható a km, valamint az egyéb visszajelző "infofény" is. Tehát ha és amennyiben itthoni első üzembe helyezésről van szó, akkor igen kevés km.-nek (1-50) kell látszania. Az eredetiségvizsgálat esetén szintén (legalább is a logika szabálya szerint). Persze kérdés az, hogy a decemberi eredetiségvizsgálat kinek a nevére szól, ki a mostani eladó és kik voltak az eddigi tulajdonosok. Azt kéne tudni, mióta hirdetik az autót. 

Nagyon zárójelben írom csak! A HaHu nem a megbízhatóság teteje és ami a lényeg, rengeteg fals adattal lehet rajta hirdetni. 

Előzmény: FxPwrH (6571)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.02 0 1 6571
Lehet nem muszaki vizsga volt az elso. De megnezem majd. De ugy remlik akkor van valami fotos doksi. Lehet felrakom majd ide.
Egyebkent valoban furcsa a sztori. Megvarom a Di-fer mit mond, aztan kitalalom raszanjam e azt 800km oda vissza utat.
Mert ha csak az autot nezem, akkor jonak tunik bar a legdragabb a lkstaban.
Előzmény: trawala (6570)
trawala Creative Commons License 2019.02.02 0 0 6570

A hirdetésben második tulajdonos van feltüntetve, továbbá, hogy Magyarországon újonnan üzembe helyezve. Sőt, mint írtad az első műszaki vizsga 2014-ben volt. A hazai eljárásban a Magyarországon márkakereskedésben újonnan vásárolt -első üzemben helyezéskor- műszaki vizsgát nem végeznek, mert un. tipusbizonyítvány alapján adják ki a műszaki lapot, amely az adott gyártmány-típus-felszereltségi szint-stb. minden képviselőjére (minden ilyen autóra) vonatkozik. Ha a műszaki vizsga megtörtént 2014-ben, akkor az vagy külföldről behozott és itthon honosított autó, vagy valami más ok lehet. (pl. közüzemű járműnek vizsgáztatták le, esetleg  vonóhorog felszerelése, stb). 

Ami a magánszemélytől vásárlást illeti: ebben az esetben a jótállási kötelezettség (ami minden esetben a kereskedőre nézve kötelezettség, még ha szeretik is ezt titkolni, vagy lemondatni a vevőt erről, ami persze jogellenes) nem érvényesíthető egy esetleges probléma esetén.

Ami a km-rel kapcsolatos, ha jól értelmezem,

akkor 2016. 07. 14-től 2017. 04. 24-ig ment az autó (szervizkönyv, meg garanciahosszabbítós papír szerint) kb. 7200 km-t,

majd 2017. 04. 24-től 2017. 07. 12.-ig még 6199 km-t.

azután 2018.07. 11 és kb. 2019 január közepe (?) között 4399 km-t. 

Erre is vonatkozik az, hogy a tulajdonosok gk. használati szokásai különbözőek lehettek?

 

Ami a dátumokat illeti: a vonóhorog papírja 2014. 07. 15-i (vagyis fel lett szerelve, de kinek az autójára?)

                                  az autó üzembe helyezése 2014. 07. 18

                                  2018 decemberi eredetvizsga azt jelzi, hogy akkor biztosan volt tulajdonosváltás

 

Végezetül -számomra- teljesen életszerűtlen, hogy valakinek van egy benzines autója, amivel taxizik, majd vesz egy másik ugyan olyan benzinest de hirtelen rájön, hogy inkább diesel kell neki és kb. 1 hónap múlva elkezdi árulni a frissen vásárolt benzinest. 

Persze ettől lehet még teljesen fair az ajánlat, csak bennem van a hiba és túl sok "nem összeálló" információt vélek felfedezni.

                                  

Előzmény: FxPwrH (6569)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.01 0 0 6569

Értem.

A garanciapapír alján van egy 2017/04/24-es dátum, szerintem az első tulaj ekkor kötötte a garancisaszrződést, és ekkor volt 29ekm az autóban, ami a papíron is van. Az autó 2014/07/18-i üzembehelyezésű, és a garhosszabbítás a gyári 3 éves gar lejárta utántl indul, csak korábban megkötötte, ezért lehet 2017/07/19 dátum a kezdetnek megadva.

Szerintem, de csak tippelek. Én így értelmezem.

 

Egyébként a Di-Fer-t hívtam, hogy mi a helyzet a garral, egyáltalán átruházható-e, tudtak az autóról, a szervizbejegyéseket is mondta, sőt a Maxabo-sról is tudtak, a km-ek is stimmeltek a szervizfüzettel. 

A gart nem találták még, de elküldtem nekik, visszahívásukra várok hétfőn.

 

A tulajjal beszéltem. Ő a 3. tulaja. A második kereskedő volt, a jelenlegi tulaj tavaly decemberben vette, taxinak szerette volna a másik 1.8 benzin Orlandója mellé, de nem lett leviszgáztatva és használva sem taxiként, mert meggondolta magát és inkább dízelt venne. Az elmondása szerint. Furcsa azért. Nekem szimpibb és hiehetőbb lenne ha azt mondta volna, hogy magánzó kereskedéssel/nepperkedéssel is foglalkozik.

 

Az adatokat lekértem, aszerint renben van. Van benne 2014-es üzembe helyezéskori műszaki vizsga, és 2018-as műszaki vizsga és 2018-as eredetvizsga. Mindegyik fotókkal.

Előzmény: trawala (6568)
trawala Creative Commons License 2019.02.01 0 0 6568

Ami nekem feltűnik -csak a papírokat böngészve-, hogy a meghosszabbított "garanciapapíron" (?) feltüntetett km nem stimmel a szervizkönyvben lévővel, ráadásul a cég amelyik kiállította a papírt nem azonos az éppen akkor a szervizkönyvben bejegyzést tevő (pecsételő) céggel. Vagyis 7 nappal korábban 6199 km-el több volt dokumentálva a Maxabo-nál a szervizkönyvben, mint a Di-Fer-nél, aki a meghosszabbított garanciáról ír. Ami azért is furcsa, mert ez a km. mennyiség kb. annyi, mint amennyit a következő 1 évben futott az autó a szervizkönyv szerint. Ami a megtett km-ek éves bontását illeti, az lehetséges, hogy a 2. tulajdonos más szokások szerint használta az autót.

1. évben  9766 km

2. évben 12083 km

3. évben 13350 km

4. évben  5834 km

 

Végezetül azt gondolom, hogy egy meghosszabbított jótállás papírján meg kéne felelnie bizonyos formai követelménynek. Pl. pecsét, cégszerű aláírás, stb.

Manapság ki lehet kérni pl. az időszakos műszaki vizsgán rögzített adatokat is.

Előzmény: FxPwrH (6567)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.01 0 0 6567
Előzmény: FxPwrH (6566)
FxPwrH Creative Commons License 2019.02.01 0 0 6566
Esetleg ez az ismeros valakinek, nezte mar valaki?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/chevrolet/orlando/chevrolet_orlando_1_8_lt_plus_45e_km_mo-i_garancialis-13809048

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!