Keresés

Részletes keresés

mc figyelo Creative Commons License 2023.12.07 0 0 5693
Előzmény: mc figyelo (5692)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.07 -5 0 5692

Vajon mi akadályozza a magyarbuszinfo máskor oly gyorsan reagáló szerkesztőit,
hogy 10, majd 8 napja újra megszólíttatva sem válaszolnak 4 kérdésre?

Előzmény: mc figyelo (5681)
kristoof Creative Commons License 2023.12.06 0 0 5691

De mi még tetézni szoktuk ezt a problémát azzal, hogy a vázszerkezetet rozsdamentes anyagból csináljuk, ha kell, ha nem.

Előzmény: Aron_son (5689)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.12.05 0 1 5690

Az első szériás MB Citarokat is meg kellett erősíteni mert azok is törtek.

A Credo Citadellt is. Jellemzően a középső ajtónál törik a váz mert ott tekeredik a legtöbbet és ott a leggyengébb az ajtó miatt.

A tetőn elhelyezett légkondi és persze az akku miatt még nagyobb a terhelés. Az új BYD-n már nincs is a tetőn akku.

Nézd meg, hol van a 2. ajtó a BYD-n és hol az Ikaruson. Nem véletlen a BYD- ez a megoldás.

 

 

Előzmény: Dante001 (5688)
Aron_son Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5689

OFF

 

A konstrukció magyarsága nem olyan releváns, mint a jellege: van-e olyan önhordó busz, ami nem törik el?

Kérdés inkább az, hogy kétezer vagy kétszázezer kilométer megtétele után következik be. Előbbi ciki, utóbbi vállrándítással lereagált visszahívás és vázmegerősítés. Több, manapság prosperáló európai gyártó vázszerkezete minimum reped, esetenként törik, földrajzi felhasználás helyétől függetlenül.

 

ON

Előzmény: Dante001 (5688)
Dante001 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5688

Hihetetlen, van olyan magyar tervezésű busz, ami nem törik el?

 

Előzmény: kristoof (5687)
kristoof Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5687

Ezt lazán megcsinálta az S91-es is. Igaz az csak féléves volt amikor eltört.

Előzmény: trizs77 (5685)
7-es troli Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5686

Ha jól emlekszem, akkor a Székesfehérvári buszoknál is kellett utólag erősíteni valamit.

Előzmény: kristoof (5684)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5685

Kaposváron 2 db E Ikarus van ha jól tudom.

csak pár évesek.

És már törnek ?

 

 

Előzmény: kristoof (5684)
kristoof Creative Commons License 2023.12.05 0 0 5684

Reméljük ez nem fog úgy törni, mint a kaposvári kocsik vázszerkezete.

Előzmény: Ikarus 120e (5683)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.12.02 0 0 5683
Dante001 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 5682

Újabb kaposvári halasztás, december 14...

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:731570-2023:TEXT:HU:HTML&src=0

mc figyelo Creative Commons License 2023.11.29 0 0 5681

Jogos kiegészítés.

 

Emlékeim szerint kérdeztem is a szerzőtől:

-honnan veszi, hogy 282 kWh az ZF AVE portálhíd csúcsteljesítménye?

-indokoltnak tarja-e a 400 km hatótávot mindkét "fuel cell" Citarora?

-a 28 kW-os klímaberendezés csuklósban rendben, tán az alacsonyabb energiafogyasztás / ár eszköze?

-mennyi lehet a "REX" buszok, de legalább a G egységára, ha a jármű >353 millió Ft?

 

Valaki?

Előzmény: IkarusEAG (5678)
BP-16-63 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 5680

A 120 V4- nek pont ilyen lesz a homlokfala, mint a 80 E kivitelnek! 

 

Most készül a prototípus!

Előzmény: Dante001 (5675)
IkarusEAG Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5679

*példányt

Előzmény: IkarusEAG (5678)
IkarusEAG Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5678

Az olasz SASA is rendelt 9 csuklós példány idén júniusban.

Előzmény: mc figyelo (5676)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5677
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5676

2022 októberében láttunk először részleteket a HÜC távolságnövelővel készülő eCitaro REX családról.

 

Eddig 2 megrendelés érkezett, 1 db(!) szólóra és 48(+27) csuklósra. Előbbi a Mercedes gyártóközpont városából Mannheimből, utóbbi az adminisztratív központ Stuttgartból.

Most átadták a flotta első három előfutárát.

 

https://magyarbusz.info/2023/11/25/a-daimler-buses-atadta-az-elso-sorozatgyartasu-uzemanyagcellas-ecitarokat/

 

Az "európai autóbuszos piac topjátékosának" újabban a megtévesztő Citaro fuel cell névre hallgató szóló és csuklós busza nem nyűgözi le a megrendelőket.

 

A nagyobb testvér ismeretlen össz- és saját tömegű, befogadóképességű, fogyasztású, 3 ajtós, csuklós buszban 28kW(!) hűtőteljesítményű klímával, olajkályhát mellőzve - potom >353 millió(!) Ft.

 

Ehhez járul a megkettőzött elektromos és hidrogén töltő infrastruktúra kiépítése, ebből számítható aztán az összehasonlítások alapadata, a töltő-infrával együtt számított egységár. 

 

A cikk 2x141kW csúcsteljesítményt közöl a ZF portálhídra, a gyári honlap megelégszik 125 kW-al.

 

A hatótáv vélhetőleg hamis, korábban szólókra 400, a csuklósra 350 km egyesített autonómiát adtak.

Ám ha utánaszámoltak volna, még 80% napi lemerítéssel is (a gyakorlatban ennél kevesebb használható fel)

 

 

-a szólóknál 280 km-hez 0,84 kWh/km alatti fogyasztás kell, inkább <240 km-hez jön a kb. 120 km "REX", így reálisabb az "akár 360 km hatótáv"

 

-a csuklósoknál 220 km reálisan teljesíthető, ehhez járul 130 km "REX", így itt is igazolható az
"akár 350 km hatótáv"

 

Kérdés, hogy hány további megrendelést húz be a Daimler Buses idei két világpremierjével. 

Dante001 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5675

Mitől lenne egységes? Nem ugyanaz a homlokfala van, mint a 120,nak, de tessék itt egy vizualizáció:

 

Előzmény: BP-16-63 (5672)
BP-16-63 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5674

Igen ez valóban durva mondhatnám szarvashiba, ha már így oldanám meg akkor egy takarólapot elé tettem volna, hogy a felület sík maradjon és mosásnál tiszta lett volna.

Előzmény: kristoof (5673)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5673

Itt a funkció erősen háttérbe szorult. Ez nem vélemény, vagy tetszés, nem teszés kérdése. Ilyen nagy "lyukakat" nem teszünk a homlokfalra, mert ebben a magasságban a mélyedések tele mennek sárral, kosszal, ami rontja a világítás teljesítményét. Ezt a buszt nem formatervező tervezte, mert ő tudná, hogy iylet nem "illik" csinálni. Tehát ez így nagyon nem jó.

Előzmény: BP-16-63 (5672)
BP-16-63 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5672

Ez egy vélemény méghozzá a Tiéd, lehet hogy többeknek is tetszik, de nekem special a Ikarusos jobban bejön, mert egységes lesz evvel a típuscsalád e 80, e 120, e 180.

Előzmény: Svatopluk (5668)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5671

Egyelőre nincs.

Előzmény: trizs77 (5670)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5670

Ebből a kina E midiből van 9,5 vagy 10 méteres változat is ?

Előzmény: kristoof (5669)
kristoof Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5669

Nincs ezen semmi csodálkozni való. Ez van akkor, amikor a kínai egy rendes európai buszt szeretne csinálni. Ez már lassan húsz éve így van.

Előzmény: trizs77 (5667)
Svatopluk Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5668

Fáj kijelenteni, de eredeti homlokfallal letisztult és ezerszer jobban néz ki, mint "Ikarusosítva".

Előzmény: Ikarus 120e (5666)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5667

Nem is olyan drága !............................:-)))

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230626_94759416

 

280.000 euro/db + üzembe állítás egy kicsi, elektromos midi buszért.

Ikarus 120e Creative Commons License 2023.11.24 0 1 5666
kristoof Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5665

A Volánbusz pedig visszavonta a 15+5 darabos tendert.

Előzmény: Dante001 (5662)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.20 -1 1 5664

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!