2022 októberében láttunk először részleteket a HÜC távolságnövelővel készülő eCitaro REX családról.
Eddig 2 megrendelés érkezett, 1 db(!) szólóra és 48(+27) csuklósra. Előbbi a Mercedes gyártóközpont városából Mannheimből, utóbbi az adminisztratív központ Stuttgartból.
Most átadták a flotta első három előfutárát.
https://magyarbusz.info/2023/11/25/a-daimler-buses-atadta-az-elso-sorozatgyartasu-uzemanyagcellas-ecitarokat/
Az "európai autóbuszos piac topjátékosának" újabban a megtévesztő Citaro fuel cell névre hallgató szóló és csuklós busza nem nyűgözi le a megrendelőket.
A nagyobb testvér ismeretlen össz- és saját tömegű, befogadóképességű, fogyasztású, 3 ajtós, csuklós buszban 28kW(!) hűtőteljesítményű klímával, olajkályhát mellőzve - potom >353 millió(!) Ft.
Ehhez járul a megkettőzött elektromos és hidrogén töltő infrastruktúra kiépítése, ebből számítható aztán az összehasonlítások alapadata, a töltő-infrával együtt számított egységár.
A cikk 2x141kW csúcsteljesítményt közöl a ZF portálhídra, a gyári honlap megelégszik 125 kW-al.
A hatótáv vélhetőleg hamis, korábban szólókra 400, a csuklósra 350 km egyesített autonómiát adtak.
Ám ha utánaszámoltak volna, még 80% napi lemerítéssel is (a gyakorlatban ennél kevesebb használható fel)
-a szólóknál 280 km-hez 0,84 kWh/km alatti fogyasztás kell, inkább <240 km-hez jön a kb. 120 km "REX", így reálisabb az "akár 360 km hatótáv"
-a csuklósoknál 220 km reálisan teljesíthető, ehhez járul 130 km "REX", így itt is igazolható az
"akár 350 km hatótáv"
Kérdés, hogy hány további megrendelést húz be a Daimler Buses idei két világpremierjével.