A falun belüli szaladgálásra én sem veszem elő a Lodgyt. Szerencsére a feleségem benzines "Dévúja" pont jó erre a célra, ha meg nincs otthon, akkor motor-bicikli-gyalog:-)
Azért 3 év alatt 20000 km az nem a kihasználatlanság kategória. Átlag alatti ugyan, de nem sokkal. Ha minden oké vele, akkor ez, és az ismert előélet bőven kárpótol a fenntartási költségekért.
A furcsa érzést meg verd ki a fejedből. Nálunk a másodautó kb. 1000 km-t megy egy évben. De amikor kell, akkor kell, és kész. Főleg falun belüli szaladgálásra, amikor a Lodgyval valahol máshol vagyunk. El se tudjuk képzelni, hogy csak egy autó legyen.
Melyik autót használód munkába járásra? Nem a Lodgyt?
Az enyém 2.5 éves múlt, most lesz benne 35.000 km. Bal első ajtó kicsit nyikorog. Illetve mintha a szélzaj lenne valamivel nagyobb, mint korábban, de éppen csak. A Joggernek már jobban sikerült az ajtótömítése mint a Lodgyé.
Hátsó ablakmosó fúvóka száradt/dugult be, amit a szervizben kicseréltek most januárban.
Az ablakmosó rendszerben nincs visszacsapó szelep? Mert ha nincs, akkor jó lenne beletenni. Hátul elég gáz, mire megjelenik a folyadék:-( Már nem emlékszem, de valamelyik keleti márkához lehetett golyós visszacsapót venni, ami egyébként univerzálisan beépíthető.
Ha szükség lehet rá, de keveset használjátok, és van száraz, fedett és jól szellőző tároló helye, ahol nem karistolja/veri össze semmi (biciklikormány, rádőlő/ráeső limlom), akkor érdemes lehet megtartani.
Pl. ha tervben van elektromos autó, ami a gyakoribb, de rövid távokra tök jó, és mellette van egy évi pár alkalommal előhúzott, több személynek is alkalmas, cuccolós utazós. Ilyenből egyre nagyobbakat és egyre drágábbakat lehet csak venni lassan, használtan is.
De nyilván a flotta mindig az egyéni/családi szokásoktól és lehetőségektől függ.
Ha elégedettek vagytok vele, akkor szerintem érdemes megtartani. A használtautó vásárlás mindig óriási lutri. Sokkal többet bukhatsz rajta, mint amennyibe a Lodgy üzemben tartása kerül.
A mienk bő 3 éves, ment 34ezret.
Mostanában a műszerfalon a bal oldali szellőzőnyílásba tücsök költözött, néha már kezd zavarni a ciripelése.
Ettől függetlenül szeretjük, nem volt még vele különösebb gond.
vegyes, zömében elővárosi futás (10-20 km), kevés autópálya.
átlagfogyasztás fedcomp szerint 6,2 l. ECO üzemmód folyamatosan. Hidegen nem forgatjuk 2000 fölé soha, autópályán sem megyünk vele tartósan 130 felett. Az autó szélérzékeny. A kanyargós utakat sem annyira élvezetes fűzni vele, a gyenge láncszem a futómű. Nagyobb terheléssel, pl. 7 felnőttel meglepően imbolygós a mozgása, amúgy nem vészes, érzékeny gyomrú családtagjaim is egész jól bírják. A beltér egyelőre tartósnak tűnik, csak a műszerfal és a szélvédő közötti vékony szivacs mászott elő.
Eddig tök jól bevált arra, amire nekünk kell. 3 évig kötelező megtartanunk a nagycsaládos téma miatt, ez most tavasszal jár le. De szerintem utána is maradhat, amíg ilyen lesz.
A mienk 100 felett jár. Minden OK vele. Mostanában reggelente, hidegen manőverezve (Y-forduló indulásnál) kicsit elkezdett morogni a kormány, nemsokára megyünk 105 ezres szervizre, rákérdezek, mi lehet.
Kb. így működik, én is az OBD-s kijelzővel ezeket az értékeket látom. Termosztátcsere: Ha visszaolvasol, Loganos írt róla korábban. ( Ha jól emlékszem)
2017es dokkerem van 1.6 benzin olyan problemám van hogy csak jobb kanyarban és nem minden esetben elkezd rángatni a kormány mintha macskakövön menne a kocsi voltam vele szerelőnél átt nézték a futóművet nem találtak semmit.Féltengelyek gömbcsuklok stab pálcák stb jók.valakinek esetleg volt hasonló problémája?köszönettel Erdős Róbert
Az a kérdésem, hogy leállitas utan az indulo hűtő ventillator csak a regeneracio közbeni leallitas miatt lehetséges? Elég sűrűn van nekem. Nem nyári 30 fokban, stb. Jelenleg indulok reggel minusz 5 ben, kb. 20 km ert megyek , leallitom, indul a venti. Még a feltételek sem lehettek adottak a regeneraciohoz.