A 6. és 7. ülés teljesen rendben van, nyilván nem tudja azt a komfortot nyújtani, mint az előtte lévő sor - picit kemény az ülés, közel van a tető és a hátsó ablak, nehezebb beszállni.
Ha nincs használva a hátsó sor, akkor a padlóba van rejtve a két ülés és teljesen sík a csomagtér.
Én a 179cm magasságommal elég jól bírtam 650km-t a jobb leghátsó ülésen :)
A lábtér sokkal nagyobb, mint egy Renault Scenic harmadik sorában, ahol nem fért el rendesen a lábam.
Már van a családban egy 2.0HDI Citroën, amely nem robotváltós, hanem sima automata 2018-ból.
Most egy Citroën C4 Picasso 1.6 E-HDI 2014-et néztem ki robotváltóval. Segítenétek légyszi az alábbi pár kérdésben?
Ha az autóban új kuplung, kuplungszerkezet és kettőstömegű van, számíthatok még bármilyen, a váltóval kapcsolatos típushibára, vagy pár tízezer kilométerre letudhatom ezt a kört? :) Próbakörön azért bólintott az autó rendesen, főleg 1-2 és 2-3 sebességek között. Ez eléggé elbizonytalanított, mert tudom, hogy bólint, de nem tudom, mekkora az egészséges bólintás mértéke?
Olvastam pár cikkben, hogy az E-HDI rendszer egy szuperkapacitást (UCAP-ot) tartalmaz, ami számomra tök érdekes. :) A komplett rendszer, a generátor-önindítóval együtt jól bírja hiba nélkül?
A kinézett autó mindkét kijelzője színes kijelzős. Úgy általában frissíthetőek ennek a rendszernek az applikációi, akár márkaszervízben?
Van valamilyen online használati utasítás, akár angolul, ami leírja ennek a 2014-es menürendszernek az elemeit? Azt látom, hogy szép, digitális, és sokat tud, de fogalmam sincs, mik vannak az almenükben.
Sziasztok! Tudtok-e ajánlani Pécs-Budapest vonalon, Székesfehérvár, Kecskemét szélességben autóvillamossági szerelőt, aki a diagnosztizálás mellett akár pepecselős javítást is vállal.
C4 Grand II Picasso 2.0 BLUEHDI 2015-ös, elektromos parkoló/kézifék nem működik, adblue nyomásprobléma, kommunikációs hibák.
A 2181-es hozzászólásomban leírtam, hogy én hogy tettem egy visszajelző ledszalagot a bal visszapillantótükör mögé (ezt a régebbi C4-es tulajok javasolták, és működik ennél a típusnál is), nekem az bevált, vmint a "FAP Citroen/Peugeot ELM327" nevű programot használom, amit az Amazon Appstore-ból lehet letölteni; Lite verzió ingyenes, a normál verzió néhány dollár, talán 10; (+ kell hozzá egy ELM327 Bluetootos egység!, sajnos nem mindegyiket szereti a Citrom).
"Nekem egy ledszalagdarab (4ledet tartalmaz) van felragasztva a tükörlap felső része mögötti tükörburkolat belső felső részére.
(Remélem érthető volt a leírás 😂)
A tükörlapot teljesen a bal oldali ablak felé állítod, majd a lap bal felső felét egy műanyag célszerszámmal óvatosan kipattintod.
A tükör hátoldalán a külső-alsó részen van egy csatlakozó (a tükörfűtésé), Én oda illesztettem két forrasztással a ledszalagot.
Kipróbálás után a ledszalagot felragasztottam, a tükröt visszatettem a helyére és működik.
A szerelést 20fok feletti hőmérsékleten ajánlom, mert ez alatt könnyebben törhetnek az alkatrészek, vmint természetesen Ne legyen gyújtáson az autó.
(A leírtak Nálam működnek, mindenki más csak saját felelősségére próbálja!)
Ui.:
Akkor is világít a ledszalag, amikor bekapcsolom a tükörfűtést, de ha nem Te kapcsoltad akkor látod, hogy mikor regenerál a Citrom.
(Másodlagos regenerálasi jelek: morgóbb hang a motor felöl, kb 2Literrel megnő a pillanatnyi fogyasztás)
Más:
Én használom e mellett a FAP nevű programot (egy spec ELM327 egység van folyamatosan az OBDn) és az folyamatosan mutat egy csomó adatot, köztük a regenerálást, az utolsó regenerálás óta megtett kmt..."
Ugyanahhoz a típushoz is változhat a gyári előírás.
Anno, amikor 2014-ben megvettem az 1.6 THP-s motorú Picassómat, még 5W-30-as olaj volt a gyári ajánlás.
Ez valamikor módosult, mert egy ideje már 0W-30 a gyári ajánlás ehhez a motorhoz. Én TotalQuartz Ineo First 0W-30-ast tetetek bele - ennél jobbat már nem hiszem, hogy lehet találni a piacon az ilyen (kommersz) gépjármű kategóriában...
Jó estét! Nagyon szépen köszönöm a hasznos információkat! Holnap megpróbálom a tükröket. Szóval bármikor lehet tankolni, nem ajánlatos kiüríteni a tartályt. Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást! Szerencsére csak keresztet kell cserélni. Olajat is akarok... Azt mondta akitől vettem hogy totál 5w-30 olaj van benne. Szervizben pedig azt mondták H 1.6 BlueHdi a gyártó a 0w-30 as olajat ajánlja. Erről mi a véleményetek? A másik H induláskor reszketest tapasztalok. Pl 6 fokozat alacsony fordulatnal nyomok egy padlógázt és reszket az autó ... Valahol elveszik a nyomaték. Alapjáraton is érzékelhető a rezonalas. Jövő héten viszem diagnosztikára. Valakinek esetleg ehhez hasonló tünetek?
Bocsi, lehet félreértettem, amit írtál, de így harmadik újraolvasás után:
Ha az AdBlue tartály teljes kiűrítéséről volt szó, akkor:
annak fogytát - hogy 2400km-nyi adag van még a tartályban, azt kiírja a műszerfalra az autó.
Azt akkor töltsd fel legkésőbb - bár Én azt is 10000kmenként szoktam tölteni -, de úgy hogy a tartályt ne töltsd csordulásig, mert akkor a kupakja nem tud "szuszogni"!
AdBlue folyadék, ami egy 17Literes tartályban van és 15-18-20000km-enként kell feltölteni AdBlue folyadékkal (kb.5000Ft/feltöltés, akár otthon is a benzinkúton vásárolt folyadékkal).
AdBlue NOx-idok megkötését segíti elő a katalizátorban, ez folyamatosan adagolódik az üzem során.
Ami tasak, az az EOLYS folyadékot tartalmazó, a FAP működését befolyásoló anyag, ami a jobb égést biztosítja regenerálás során, hogy a FAP szűrő alacsonyabb hőmérsékleten is hatékonyan tudjon dolgozni a kipufogórendszerben. Lecsökkenti a részecskék gyulladásához szükséges hőmérsékletet (450-500fokra, 550-600fokról)
Ez a tartály (tasak) nekem 1120mL-es, feltöltése 20-30ezer forint 150-175ezer kmenként.
Szerelőm és a Citroen szervizesek tanácsára Én soha nem engedem negyed alá az üzemanyagszintet (így is 6-700kmenként tankolok), szerintem te se ürítsd ki az üzemanyagtartályt, mert a BlueHDi amúgy is egy érzékeny jószág - a dízel érzékeny az üzemanyagrendszerre, így nem jó az esetlegesen a tank alján lévő szmötyi felszívása, mely az üzemanyagrendszer hibájához, eldugulásához vezethet (az üzemanyagszűrő sem mindenható!).
A FAP folyadék, ha tele van töltve a tartály kb. 150-175ezer km-re elegendő (pár milliliter/regenerálás sztem), melyet tankolásonként, illetve a motor regenerációjának függvényében adagol az üzemanyaghoz az autó rendszere.
Eddigi tapasztalataim alapján nem minden tankoláskor (tanksapka nyitásakor) adagolja az ECU.
Én sokat megyek autóúton, főúton, nekem 95%-ban 1400kmenként regenerál az autó, ami azt jelenti, hogy két tankolásonként, így nem látom a rációt a tankolásonkénti FAP folyadék adagolásban, illetve, hogy ha adagol minden tankoláskor, akkor miért nem csökken a folyadékszint a diag. szerint?!.
Ettől félek H féltengely mert akkor 150000 csak az alkatrész. 190 000 kilométer van benne. Az AbBlue tasak most volt cserélve. Nekem azt mondták hogy ez miatt úgy kell tankolni H majdnem teljesen kifogyasztani és mindig teljesen tele kell tankolni. Ez igaz vagy ....?
Jó napot! 3napja vettem C4 Picasso 2014 1.6 BlueHdi 85kw autót. Bal első keréktol fura kopogó hangok jönnek. Mely helyben való balra forgás kor erősen lehet hallani kattogó hangot. Lehetséges hogy féltengely? 6. Fokozatban pedig padlógázzal erősen reszket az egész autó? Minek a jele lehet?
Segítséget szeretnék kérni... 2014 Picasso elektromos visszapillantó tükröket hogy lehet álló helyzetben úgy H jár a motor becsukni? Előre is köszönöm!
Én letöltöttem és belenéztem a fájlokba, de fel nem telepítettem még belőle semmit.
Azt olvastam itt-ott, hogy ez egy nem hivatalos kiadás.
A térkép fájlok verziószáma még 117-es benne, de a térképek al-verziószáma (release) hol 0-ás, hol 1-es és hol pedig 2-es, tehát a hivatalos 116 release 0-ás kiadású térképekhez képest bizonyára van bennük több-kevesebb változás.
A Magyarországot is magába foglaló (Eastern Europe North West) térkép verziószáma 117 release 1.
Legutóbb tavaly augusztusban volt szó róla itt a fórumon, illetve korábban 2018. októberében volt róla chat itt, amikor Én is erről érdeklődtem először.
snow.dog talán aki a legtöbbet tudja erről a témáról.
Írd be itt a keresőbe térképfrissítés
Én a 2315-ös hozzászólásomban írtam le az általam követett metodikát, ha az segít, az jó, ha nem akkor valaki más fog tudni segíteni :)
Kb. 15-20000 km van még a szűrőben, utána érdemes kitisztíttatni - 30-60ezer forint körül megvan az erre specializálódott szervizekben.
Nekem nem adott hibajelzést, csak a szervizben mondták, hogy már igen telített és érdemes volna tisztítani, amíg nem kezd el nagyobb gondot okozni (magasabb fogyasztás, kisebb teljesítmény...), ha már állt az autó AdBlue tartály cseréje miatt, úgy döntöttem belefér ez is :)
A tisztítás néhány óra alatt megvan, visszaszerelés után modulálás - szervízszámítógépen nullázni kell a FAP szűrő értékeit - és kezdődhet az újabb - remélhetőleg - 100-150ezres FAPszűrőgondtalan etap :)
Most 151000km van az autóban, az alábbi értékek a FAP állapotára a következők:
Cinder Count in FAP 36%
Deposit in FAP 36g
FAP distance travelled 151000km
FAP life left 16912km
Akkor ezek szerint a részecske szűrő 36%-ban van eltömődve és saccperkábé 16912km van hátra a telítettségéig.
Ha majd a FAP life left közelíti a 0km-t és gondolom a Cinder Count in FAP elér egy 50-60% feletti értéket , akkor valami jelzés ad az autó a problémára , hogy megtelt a szűrő és vigyem szervízbe. Ha kitisztítják vagy cserélik a szűrőt, akkor resetelik a FAP life left és FAP distance travelled értékeket.
2g alá nekem sem tud menni regenerálás után.
Köszönöm az információkat StarMate! Nagyon hasznos amiket leírtál!