Naaa, kezdünk összejönni :) szuper :)
Akkor leírnék néhány gondolatot, remélem lesz benne egy-két "témaindító" dolog.
Alapjába véve szeretem. De van néhány dolog ami nekem nagyon nem tetszik (mind saját szubjektív vélemény, nem akarom általánosítani!):
A1. Műanyag kerékjárati dobok hiánya. Nálam ez "no comment" kategória. Eleve ahogy kinéz nélküle, de műszakilag sem vagyok biztos, hogy nem árt ez semminek... (víz, kavics, hó, sár ...) Ha ez így lenne valószínűleg egyik gyártó sem pazarolna rá... Remélem hamarosan megjelenik valami utángyártott cucc.
A2. Ez a "sapka nélküli" üzemanyag betöltőnyílás szerintem inkább hátrány mint előny. Néha alig bírom beletuszkolni a pisztolyt, és nem igen sikerült még úgy tankolnom, hogy ne folyna végig a kocsi oldalán a nyál - hiába várok akár 15mp-et is.
A3. Időnként (1-2 ezer kilométerenként, s főleg ha nagyon finoman járok) a kipufogóból mély dübörgő-morajló hang hallatszik, főképp alacsony fordulatszámtartományban, mintha valami tuning dob lenne rajta (vagy éppen mintha lyukas lenne...), ez változó ideig van jelen, s aztán visszaáll normál hangra. A szervizesember szerint valami utánégetőt gyújt be a dobba, amivel nem lenne bajom, ha nem lenne ilyen - ugyan nem túl hangos, de - feltűnően kellemetlen hangja. Vagy ez csak az enyémen jelentkezik? Lehet, hogy valami hiba???
A4. Finomabb indulásnál többször "bebólint". Tudom, ez amiatt van, mert ugye a kuplung felengedésekor automatikusan felemeli a fordulatszámot (s ilyenkor érzésre nem feltétlenül eldöntött, hogy azt "te" adtad a pedállal, vagy csak az automatika), a baj az, hogy rögtön elindulás után ezt az emelt fordulatszámot az automatika el is veszi hamar (amit nem is értek miért...) - s ha nem gyomtad eléggé a pedált a kocsi bebólint... Meg lehet ezt "tanulni", de nem tetszik, hogy erre kell figyelni induláskor.
A5. Ha esőben felnyitod a gépháztetőt akkor láthatod, hogy a jobb oldalon (szemből, a kiegyenlítőtartálynál) a víz úgy folyik le, hogy gyakorlatilag az összes elektromos csatlakozót végigmossa, beleértve lenn a computer csatlakozókat is. No comment szintén. (Van már elképzelésem hogyan vezessem el a vizet, remélem lesz rá időm is.)
A6. A fogyasztástól nem vagyok seggre esve, 8 liter alatt egyszerűen nem tudok eljárni vele, pedig nagyon finoman bánok vele. Pont most vagyok egy teszt közepén, ami annyit tesz, hogy ezzel a tank üzemanyaggal nem megyek 90 km/h fölé. Kíváncsi leszek... A csalódás amiatt van, mert a 10 éves száz lóerős hosszú-magas opel vivaróm pont ennyit fogyasztott - szóval kicsit jobbra számítottam :(
Ami tetszik:
B1. Ahogy kinéz kívül :)
B2. Mégjobban ahogy kinéz belül.
B3. A Trend felszereltség gyakorlatilag kielégíti "minden" igényemet - főképpen ha figyelembe veszzük teherautó mivoltát.
B4. A raktér mérete, pakolhatósága.
B5. Utasülés alatti pakoló rekesz - ki is tömtem "hifivel" :)
...
És néhány konkrét probléma az én vasammal:
C1 - Úgy fest baj van a kuplunggal. A pedál benyomása közben - alapjáraton kevésbé érezhető, viszont - nagyobb fordulaton jelentős vibráció jelentkezik, (mintha ráléptél volna az ágyról leesett vibrátorra :) ). Tulajdonképpen újkora óta éreztem valami nem odavaló dolgot, de mostanára kristályosodott ki, hogy mi is ez. Valószínűleg a kettőstömegű lendkereket kell majd cserélni, egyenlőre a szerviz döntésére várok - ami arra vonatkozik, hogy most kicserélik-e, vagy várjunk még vele... de garis lesz az tuti.
C2 - Néhány napja észrevettem, hogy a szélvédőfűtésnek csak az egyik (persze, hogy a jobb) oldala működik. Ez nem is lepett meg, az angol fórumon többeknek volt (van) ilyen gondja, gyakorlatilag típushiba. Van akinek érintkezési probléma volt, de van akinek szélvédőt cseréltek. Műszerész lévén feltárom a hibát mielőtt a szervizbe gondolkodás nélkül nekiesnek a szélvédőcserének. Néhány héten belül beszámolok róla.
C3 - A bluetooth-os kihangosító "kifele" használhatatlan volt. Azaz én tökéletesen hallottam a másik felet, de ők többnyire inkább "szélzajt" hallotak. Szintén az angol fórumra hivatkoztva ez is típushibának mondható. Szerencsére ezt sikerült megoldanom - létezik hozzá gyári "külső mikrofon", azt megvettem ("tizenezer" Ft) és így már használható. Próbálkoztam, hogy nem kellene-e ennek garisnak lennie, de elhajtottak, naná...
Amiket változtattam:
D1 - hangszórók cseréje - gyári hifi kiegészítése erősítővel és mélynyomóval,
D2 - Osram (301-es) ledes dimmelhető nappalifény (gyári nappalifény és helyzetjelző kikötve)
D3 - Hátsó lökhárító, tükrök, oldalsó védőcsíkok fényezése (a hátsó lökhárító "papírból van", és az, hogy a kerekeknél szegecselve volt a karosszériához... na az is no comment)
D4 - szövetszőnyeg az utastérben, a raktér szőnyegezése és rétegelt lemezelése (a felső ablakok helyén), plusz a hátsó kerékjárati dobokra (belülre) vettem gyári burkolatot - a előző ford transité tökéletes rá!
D6 - egy fix és egy "mobil" ledes raktérvilágítás - használaton kívüli nappalifényből barkácsolva :)
D5 - néhány ebay-ről lőtt optikai kiegészítő (ami kinek tetszik - kinek nem ...)
D6 - tolatókamera (az esztétikát feláldoztam a funkcionalitás oltárán - azaz nem túl szép, de jól használható :) )
D7 - Valeo "HUD" (head up display) - a pontos sebességet "kivetíti"a szélvédőre (azaz tükrözve látom ott) - a tempomattal együtt nagyon kényelmes így szabályosan közlekedni.
D8 - 16 colos könnyűfémfelnik - a gyári 15 colos "0" km-es komplett kerekeket ma hirdettem meg - (nem érdekel valait? ) :)
Amiket még biztosan tervezek:
E1 - Kürt cseréje- vagy kiegészítése - kisebb légkürttel (már megvan, "csak" be kell szerelni).
E2 - távolsági fény javítása (vagy jobb izzókkal, vagy xenon...)
E3 - valami egyedi lopásgátló rendszer...
Jajjjjj most nézem mennyit dumáltam... Bocs!!! (Pedig biztosan ki is maradt néhány dolog...)
Szóljatok hozzá minél több dologhoz - minél többen :)