Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Procam2 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 9

Nagyon érdekes - és érdekel - amit írsz, mármint, hogy a szervizben van esetleg lehetőség a 155 lovas program feltöltésére - azt javallom, mivel nem hiszem, hogy ez full "legális" lenne, ezt a témát ne feszegessük itt teljesen nyíltan, inkább privátban okosítsuk egymást ez ügyben - amennyiben egyetértetek??? (hacsak nem rosszul gondolom...)

 

Ilyesmi kürtöt néztem ki: 

http://www.valkmotive.com/webshop/horns/horns-with-built-in-compressor/stebel-nautilus-compact-black/NCZ 

de itthon kapni kicsit gagyibbat jóval olcsóbban (meg is vettem - hátha jó lesz):

http://metroman.unas.hu/spd/M000MEAH053/Elektromos-legkurt-12-Vos-EAH053 

 

Előzmény: krisz975 (6)
Procam2 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 8

Bocs lemaradtak a képek:

Előzmény: krisz975 (6)
Procam2 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 7

Hi Krisz,

Örülök neki, hogy többnyire visszaigazoljátok az észrevételeimet, picit izgultam, hogy nem-e én vagyok túlérzékeny... 

Ja igen, a ECO kapcsolóról nem is írtam. Általában én is kikapcsolom, pont azon okokból mint Te. Tervezem egy kis "hekkelő" áramkör beiktatását (nem kell bonyolult dologra gondolni - egy megfelelően vezérelt relé...), ami indítás után automatikusan kikapcsolja az ECO üzemmódot (mintha megnyomnád a gombot), azaz ez lenne az alapüzemmód, és ugyanúgy a gombbal tudod aktiválni amikor szeretnéd. Előbb-utóbb szakítok rá időt...

A mikrofon téma: az én szervizemben sem tudtak semmit róla, sem arról hogy fos a gyári. Én is külföldi fórumról értesültem róla, hogy létezik ilyen ("external") külső mikrofon. Megkerestettem velük az alkatrészlistán - jééé, ott volt - , és kértem, hogy rendeljék meg nekem "saját szakállamra", mivel ők nem tudták bevállalni azt, hogy mi van akkor, ha nem lesz jó...  Szóval megjött, betettem, jó lett :) Azóta tizedannyit sem panaszkodnak a vonal túloldalán. (az eredeti mikrofonnal többször kellet újrahívnom valakit, mert nem értette mit mondok, illetve atkapcsolni a hívást a telefonra... Ezzel a külső mikrofonnal pont olyan ritkán fordul elő, hogy kicsit zajosabb, mint bármelyik másik kihangosítókkal - de mondhatni tutin működik. Az enyémben "ICE 4" csomag van. Ha a tiédben is, akkor ezt a mikrofont nyugodtan rendeld meg, elvileg jó kell legyen: 

krisz975 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 6

Attól tartok, hogy ez a kasztni sem lesz különb mint a régi. Igaz, hogy télen-nyáron szinte minden nap ment az autó, de már 6 évesen megjelent az első rozsda.

A régi Tranyót mindig csurig tankoltam, az első kattanástól belement még 10 liter. Ennél meg kell állni a második kattanásnál, mert különben kicsordul. Nem értem az egész megoldást.

Arra a bizonyos morajlásra én is figyelmes lettem. Szerintem akkor regenerál, különösebben nem zavar. Részemről az ECO kapcsolót minden elindulásnál kinyomom, mert idegesít az állandó leállás. Ha hosszabb várakozás van kilátásban, akkor be szoktam kapcsolni, de nem mindes esetben állítja le magát.

Az elindulást bizony tanulni kell, a nagy sietségben én is elb…szom néha. Tök ciki. Szerintem ezt a kettős tömegű lendkerék kímélése véget találták ki, de nem biztos. Itt egy cikk ezzel kapcsolatban: http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892

A fogyasztásom ebben a ciklusban 7,6 liter lett, de a computer 8,1-et mutatott. Szerintem ez nem rossz.

Az extra mikrofonról kérhetnék több infót? A helyi szervizben nem tudnak a dologról.

A szélvédőfűtésre kíváncsi leszek, még nem próbáltam. A tuningot megoldanák a szervizben, de kellene valami azonosító, ami alapján a sok program közül meg tudják állapítani melyik a 155 lovasé. Vagy kellene egy példány, amit kiolvasnának. Azt beszéltük, hogy megmaradna a garancia. Sőt, ha véletlenül kifekszik valami, azt cserélnék.

A kürtöt kellene kicserélni a régi típusra, az sokkal jobban szólt.

Ja! A kuplunggal kapcsolatban nem tapasztaltam a leírtakat, úgyhogy lehet, hogy lesz ott valami gond.

Előzmény: Procam2 (4)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.07 0 0 5

Magam részéről örülök, hogy ennyit dumáltál, mert jópár dolgot felismertem.
A bebólintást pl így majd egy év után is néha beszívom, ha épp nem figyelek oda.
A kerékdobtól én is kihalok, igénytelen megoldás és minden apró kavics iszonyatos zajt csap rajta.
A tankolás dettó, egy ideig úgy oldottam meg, hogy sose tankoltam tele, mostanában inkább rászánom az időt és az utolsó
3-4 litert pokoli lassan, cseppenként kézivezérelve töltöm bele, akkor nem folyik ki a végén. De nem tartom normálisnak a dolgot.
Bal hátsó lámpatest nyikorog ha kinyitom a hátsó ajtót, és nyikorog folyamatosan menet közben, ha meghúzom ha kilazítom, tökmindegy neki.
Bal első ablak lehúzáskor néha láthatóan beremeg és hülye hangot ad. Nem tudom ez normális-e, előtte rommá használt kölcsöntransitokkal jártunk,
azoknál örültem ha elmennek.
Fogyasztás: nagyon odafigyelve sikerült levinnem 7.1-re teljesen vegyesen használva, és boldog voltam. Aztán elmentünk vele nyaralni, belement 8000, javarészt autópálya,
oda is akartam érni, azóta 8.1 és szerintem ott is marad. Szóval nem lehetetlen a gyári fogyasztást hozni de akkor sose siess sehova.
Az egyetlen kényelmi problémám, hogy nem tudom hova elrakni a lábamat így kínomban csomószor inkább a kuplung fölött/félig rajta hagyom ami nem jó.
De ezt meg olvastam vétel előtt úgyhogy nem ért újdonságként.
Az esőelvezetés jó ötlet..erre mi pont egy szombati nap jöttünk rá kempingben 2000 km-re itthonról, egész éjjel zuhogott, reggel meg indításkor olyan hangja volt, mintha egy marék szöget
dobott volna valaki a motorba. A lehető legkevésbé sem vagyok műszaki ember sajna úgyhogy egyből assistance, akik igértek is még aznap szerelőt, közben felhívtam a srácot akinél vettem az autót,
kérte indítsam be, a hang időközben javult majd elmúlt. Azóta kétszer csinálta, kizárólag óriási esők után.
Pár napja azt produkálta, hogy bezáráskor dudált, mintha nyitva maradt volna ajtó - de az összes tökéletesen be volt zárva, a tolóajtó viszont nyitás után is zárva maradt, csak belülről lehetett nyitni.
Azóta nem jelentkezett, ha újra előfordul akkor már látogatok szervizt az eddigi dolgokkal de szerencsére semmi komoly probléma nincs, amúgy meg imádom - régi álom egy saját Transit, meg családi tradíció is.
Amúgy egy 8üléses 125LE-s hosszu verziójú személyszállító trend felszereltséggel pár extrával. Minden elfér benne :)

Procam2 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 4

A 155 Le-re "update" engem is foglalkoztat, bár jó lenne valami olyan megoldás ami a garanciát tuti nem befolyásolja. Az angol fórumon is azt írják, hogy kizárólag szoftver különbség van a teljesítmények között. Sőt ott 180 LE körüli lehetőségről is beszélnek... Járjuk akor körbe ezt a témát (is) :)

Előzmény: krisz975 (2)
Procam2 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 3

Naaa, kezdünk összejönni :) szuper :)

Akkor leírnék néhány gondolatot, remélem lesz benne egy-két "témaindító" dolog.

Alapjába véve szeretem. De van néhány dolog ami nekem nagyon nem tetszik (mind saját szubjektív vélemény, nem akarom általánosítani!): 

 

A1. Műanyag kerékjárati dobok hiánya. Nálam ez "no comment" kategória. Eleve ahogy kinéz nélküle, de műszakilag sem vagyok biztos, hogy nem árt ez semminek... (víz, kavics, hó, sár ...) Ha ez így lenne valószínűleg egyik gyártó sem pazarolna rá... Remélem hamarosan megjelenik valami utángyártott cucc.

 

A2. Ez a "sapka nélküli" üzemanyag betöltőnyílás szerintem inkább hátrány mint előny. Néha alig bírom beletuszkolni a pisztolyt, és nem igen sikerült még úgy tankolnom, hogy ne folyna végig a kocsi oldalán a nyál - hiába várok akár 15mp-et is. 

 

A3. Időnként (1-2 ezer kilométerenként, s főleg ha nagyon finoman járok) a kipufogóból mély dübörgő-morajló hang hallatszik, főképp alacsony fordulatszámtartományban, mintha valami tuning dob lenne rajta (vagy éppen mintha lyukas lenne...), ez változó ideig van jelen, s aztán visszaáll normál hangra. A szervizesember szerint valami utánégetőt gyújt be a dobba, amivel nem lenne bajom, ha nem lenne ilyen - ugyan nem túl hangos, de - feltűnően kellemetlen hangja.  Vagy ez csak az enyémen jelentkezik? Lehet, hogy valami hiba???

 

A4. Finomabb indulásnál  többször "bebólint". Tudom, ez amiatt van, mert ugye a kuplung felengedésekor automatikusan felemeli a fordulatszámot (s ilyenkor érzésre nem feltétlenül eldöntött, hogy azt "te" adtad a pedállal, vagy csak az automatika), a baj az, hogy rögtön elindulás után ezt az emelt fordulatszámot az automatika el is veszi hamar (amit nem is értek miért...) - s ha nem gyomtad eléggé a pedált a kocsi bebólint... Meg lehet ezt "tanulni", de nem tetszik, hogy erre kell figyelni induláskor.

 

A5. Ha esőben felnyitod a gépháztetőt akkor láthatod, hogy a jobb oldalon (szemből, a kiegyenlítőtartálynál) a víz úgy folyik le, hogy gyakorlatilag az összes elektromos csatlakozót végigmossa, beleértve lenn a computer csatlakozókat is. No comment szintén. (Van már elképzelésem hogyan vezessem el a vizet, remélem lesz rá időm is.)

 

A6. A fogyasztástól nem vagyok seggre esve, 8 liter alatt egyszerűen nem tudok eljárni vele, pedig nagyon finoman bánok vele. Pont most vagyok egy teszt közepén, ami annyit tesz, hogy ezzel a tank üzemanyaggal nem megyek 90 km/h fölé. Kíváncsi leszek... A csalódás amiatt van, mert a 10 éves száz lóerős hosszú-magas opel vivaróm pont ennyit fogyasztott - szóval kicsit jobbra számítottam :(

 

Ami tetszik:

 

B1. Ahogy kinéz kívül :)

 

B2. Mégjobban ahogy kinéz belül.

 

B3. A Trend felszereltség gyakorlatilag kielégíti "minden" igényemet - főképpen ha figyelembe veszzük teherautó mivoltát.

 

B4. A raktér mérete, pakolhatósága.

 

B5. Utasülés alatti pakoló rekesz - ki is tömtem "hifivel" :)

...

 

És néhány konkrét probléma az én vasammal: 

C1 - Úgy fest baj van a kuplunggal. A pedál benyomása közben - alapjáraton kevésbé érezhető, viszont - nagyobb fordulaton jelentős vibráció jelentkezik, (mintha ráléptél volna az ágyról leesett vibrátorra :) ).  Tulajdonképpen újkora óta éreztem valami nem odavaló dolgot, de mostanára kristályosodott ki, hogy mi is ez. Valószínűleg a kettőstömegű lendkereket kell majd cserélni, egyenlőre a szerviz döntésére várok - ami arra vonatkozik, hogy most kicserélik-e, vagy várjunk még vele... de garis lesz az tuti.

C2 - Néhány napja észrevettem, hogy a szélvédőfűtésnek csak az egyik (persze, hogy a jobb) oldala működik. Ez nem is lepett meg, az angol fórumon többeknek volt (van) ilyen gondja, gyakorlatilag típushiba. Van akinek érintkezési probléma volt, de van akinek szélvédőt cseréltek.  Műszerész lévén feltárom a hibát mielőtt a szervizbe gondolkodás nélkül nekiesnek a szélvédőcserének. Néhány héten belül beszámolok róla.

C3 - A bluetooth-os kihangosító "kifele" használhatatlan volt. Azaz én tökéletesen hallottam a másik felet, de ők többnyire inkább "szélzajt" hallotak. Szintén az angol fórumra hivatkoztva ez is típushibának mondható. Szerencsére ezt sikerült megoldanom - létezik hozzá gyári "külső mikrofon", azt megvettem ("tizenezer" Ft) és így már használható. Próbálkoztam, hogy nem kellene-e ennek garisnak lennie, de elhajtottak, naná...  

 

Amiket változtattam: 

D1 - hangszórók cseréje - gyári hifi kiegészítése erősítővel és mélynyomóval,

D2 - Osram (301-es) ledes dimmelhető nappalifény (gyári nappalifény és helyzetjelző kikötve)

D3 - Hátsó lökhárító, tükrök, oldalsó védőcsíkok fényezése (a hátsó lökhárító "papírból van", és az, hogy a kerekeknél szegecselve volt a karosszériához... na az is no comment)

D4 - szövetszőnyeg az utastérben, a raktér szőnyegezése és rétegelt lemezelése (a felső ablakok helyén), plusz a hátsó kerékjárati dobokra (belülre) vettem gyári burkolatot - a előző ford transité tökéletes rá!

D6 - egy fix és egy "mobil" ledes raktérvilágítás - használaton kívüli nappalifényből barkácsolva :)

D5 - néhány ebay-ről lőtt optikai kiegészítő (ami kinek tetszik - kinek nem ...)

D6 - tolatókamera (az esztétikát feláldoztam a funkcionalitás oltárán - azaz nem túl szép, de jól használható :) )

D7 - Valeo "HUD" (head up display) - a pontos sebességet "kivetíti"a szélvédőre (azaz tükrözve látom ott) - a tempomattal együtt nagyon kényelmes így szabályosan közlekedni.

D8 - 16 colos könnyűfémfelnik - a gyári 15 colos "0" km-es komplett kerekeket ma hirdettem meg - (nem érdekel valait? ) :)

 

Amiket még biztosan tervezek:

E1 - Kürt cseréje- vagy kiegészítése -  kisebb légkürttel (már megvan, "csak" be kell szerelni).

E2 - távolsági fény javítása (vagy jobb izzókkal, vagy xenon...)

E3 - valami egyedi lopásgátló rendszer...

 

 

 Jajjjjj most nézem mennyit dumáltam... Bocs!!! (Pedig biztosan ki is maradt néhány dolog...) 

Szóljatok hozzá minél több dologhoz - minél többen :) 

krisz975 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 2

Üdv!

 

Februárban lesz egy éve, hogy vettem egy duplafülkés vant. 125 lovas motorral trend felszereltséggel, plusz egy-két extrával.  Egy 2001-es évjáratú Transitból ültem át és nagyra értékeltem az új Customot... Fogyasztása vegyesben 7,5L, egy kis odafigyeléssel. Garanciális probléma volt vele több is. Bal féltengelyt cserélni kellett, mert kattogott kanyarodáskor. Hátul balról a második tolatószenzort cserélni kellett, mert folyton bejelzett, valamint a tolóajtó feletti lámpát is kicserélték, mivel a rögzítő fülek le voltak töredezve, így mindíg kiesett a helyéből. Most 19000 van az órában és mondhatom, hogy nagyon szeretem. A teljesítményét idővel szeretném felhúzatni 155LE-re. Elvileg csak a gyári program kell hozzá, mert minden alkatrésze azonos az erősebb verzióval, de ezt még megpróbálom jobban körbejárni.

 

Kinek milyen tapasztalatai vannak eddig?

Előzmény: Procam2 (-)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.06 0 0 1

Édekel, az enyémet idén februárban vettem, nincs vele semmi komoly gondom csak egykét bosszantó apróság, igénytelenség.

bakibaby Creative Commons License 2013.11.05 0 0 0

F0rd T. Cust0m...

 

bb

Előzmény: Procam2 (-)
Procam2 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 topiknyitó

Üdv. Minden márkatársnak! 

Új Ford Transit Custom tulajdonosok (üzembentartók) jelentkezését várnám tapasztalatok, vélemények megosztása céljából. Én vásároltam egy Trend 125LE-t 2013 augusztus elején, azóta 11e km-t mentem vele, vannak jó és rossz tapasztalataim is... Most nem mennék bele a részletekbe, de ha egy ember is lesz akit érdekel, szívesen megosztom...

 

Várok mindenkit!

Üdv. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!