Na igen, ha 100 k feletti számlát kapok, én is mindig így érzem. Nincs mit tenni, mivel SOS kell a kocsi, perkázok. Legyen jó legalább, akkor egy-két hónap alatt elfelejtem az ügyet.
Nekem (igaz, már 3,5 éve volt), amikor a szerelő a kód alapján kikereste, hogy mennyi, az akkori árfolyam szerint 200e ft volt a komplett rendszer, használtan meg nem sokkal volt olcsóbb egyik itthoni bontótól.
Ezek valóban jó áraknak tünnek. Sajnos az idô szorít, csütörtökön már kell az autó, ha törik, ha szakad (szó szerint). Nincs már idôm innét rendelni, meg amúgy is meg kellene beszélnem a sráccal, ezek kellenek-e.
Szóval belementem az alkuba a szervízzel, így 175k HUF lesz, középsô dob csere nélkül. Valahogy kinyögöm, igaz mintha a fogamat húznák. De muszáj.
A hátsó és középsô dobok közti csô eltörött, lóg. Az elsô dobnál ujjnyi lyuk a hegesztésen, középsô+ hátsó dob halálán van.
Ma este kapok ajánlatot rá, új szóba sem jöhet, ezt letisztáztuk. Kívácsiságból azért rákérdezett a srác, kicsit több mint 400 k lenne ha minden cserés. Na olyan isten nincs.
Szerencsére a szervíz maga is le tudja gyártani a csöveket, a dobok is talán megoldhatóak. Holnapra okosabb leszek. Meg szegényebb is.
Nem lehet csak az eltölt csővet cseréltetni? Mert használtan kompletten is 150e ft lenne, újonnan 200e f-tot mondtam nekem.
Az enyém amikor megvettem, közepén (2-ik ülés sor alatt) lyukak voltka, azt levágták, és kicserélték, 10e ft/cső, 2-3 csővet cseréltek, így akkor 30e ft volt összesen, azóta több kb. 3,5 év eltelt, és semmit gond.
Valamiért nem megy hátra teljesen. De közben megoldottam a szállítást.
Viszont eltört a kipufogóm, most csörög-zörög valamint B52 bombázó hangja van. Tavaly egyszer már hegesztve volt, aztán a téli szervíz után az autó addig csendes hangja nagyon hangos lett. Minden rosszra gondoltam, de szerintem a vezérműszíj csere során az emelgetésekkor repedhetett el a hegesztés. Mostanra teljesen szétnyílt.
Van valakinek tippje, mibe fáj egy kipufogó rendszer csere? Lehet utángyártott is, momentán ezer helyre kell a pénz, nem árt, ha olcsóbban kihozható a beavatkozás.
Valaki van esetleg tippje, hogyan lehet kiszerelni a második sor ülést? Ideiglenesen szállítójárművé szeretném alakítani (csak pár napra) az autót, de útmutatás nélkül nem merek nekivágni.
Régebbi autókon próbáltam anno, hogy az övet picit beáztattam, hideg zsíroldóval átdörzsöltem és "nedves" porszívóval végigmentem rajta. Csodát nem tesz, de érezhetően "erősebben" tekerte vissza magát. Állítólag nem a rugó gyengül el ilyenkor, hanem a "kosztól" veszít a "hajlékonyságából" az öv.
Az öv probléma nálam is van, a 2-ik üléssornál, mindig kértem a páraomat, hogy kiszállás után kézzel tegyük vissza, mert engem sokszor is bosztantott már.
Csak gondoltam megosztom hogy jártam a Grandissal:
Picit húzott az autó jobbra, de pár kormányrángatás és fékezés után abbamaradt, keréknyomás OK. Célba érvén valami furcsa érzés csapott meg a jobb elsőnél, ami nem az elbűvölő feleségem volt. Odanyúlok a féktárcsához, kapásból kétujjas másodfokú égés. Mint kiderült a fékmunkahengert kikezdte a 12 év, megszorult a fékszaki azt mondta ennyi idő alatt rendszeres fékfolyadékcserével is megadhatja magát annak korrozív hatása miatt. ~15 eFt ugrott a cserével, de ott már újabb ~tucat évre rendben lesz, a másik oldali első is várható. Időnként érdemes ráskubiznunk, hogy nem sokkal forróbb-e egyik a másiknál, mondjuk motorfékes visszalassításnál az utolsó pár méterre megfékezve. Érdeklődtem, hogy a lyuggatott tuning tárcsák jobban lassítanak-e, azt mondták lassabban melexik fel a tárcsa ha mondjuk 200-ról állóra fékezem, de a fékhatásban nem fogok érezni semmit, talán még rosszabb is a kisebb súrlódási felület miatt, de legalább a pofákat jobban zabálja. -Felejtős-
Két kérdés is hadd álljon itt a végén, már többünknek országos átlagautó-életkor közeli korú a verdája:
A biztonsági öv nagyon nehezen húzza vissza magát, a figyelmetlenebb utastársaim már pingponglabdaszerűvé horpasztották a hátsó dob belső ívét, hogyan lehetne ezen segíteni?
Másik problem, a jobb oldalról, bekapcsolt ventivel néha borzalmas búgás hallatszik, csinált már valakinek hasonlót, és hogyan célszerű orvosolni?
Mi pont tegnap beszélgettünk párommal, hogy ha most eladnánk a miénket, akkor talán 1.3-1.4M-t kapnánk érte (ezt csak úgy fejből mondtam, körbe nézés nélkül), és a miénk is kb. ugyanaz, mint a tiéd, csak 2005-ös, és jelenleg 147e km van benne, szintén kintről behozva 3 évvel ezelőtt)
Sziasztok, szeretném eladni a Grandisomat. 2006-os, én hoztam be 3 éve külföldről, megkímélt, szervizkönyve kint vezetve volt, de az itthoni javításokról is megvannak a számlák. Olajat, szűrőket én cseréltem 10e km-ként. 3-4 szezont még elfutó nyári gumik vannak a gyári alufelnin, és acélfelnin a hasonló korú téliek. 7 üléses, 2.4-es benzines, kézi váltóval. Mindene működik, mindene megvan (csomagtér roló, gyári emelő, pótkerék, vonószem...). 185e km van jelenleg benne, 127e-rel vettem, akkor cserélve lett a vezérlés (120000km a csereperiódusa). Amiket az eltelt bő 3 év alatt cserélni kellett: 2x a jobbelső lengőkar (legutóbb novemberben), fékbetétek. Egy kereskedésben elég őszinte árat kaptam, 1.2M Ft-ot kapnék érte, de azt is elárulták, hogy 1.5M alatt nem adnák el :) Így az irányára: 1.3M
lkteszt@gmail.com -on feltett további kérdésekre szívesen válaszolok.
Szia nekem is ilyen van. Ha karban van tartva jó motor. Módosítottak rajta. A vw féle olajszivattyú meghajtást (hatszög tengely) lecserélték az 1.9 pdtd -re (láncos ). Én szétszedtem, megnéztem és lecseréltem a hajtókar csapágyokat. Érdemes nem nagy összeg. Ha van kérdésed nyugodtan kérdezhetsz.
Autócsere előtt állunk, ismerős feldobott egy labdát. 2007, 2.0d 136 paci, 280e km, 1 mila. Ez a híres, "hírhedt" wv pdti motoros változat lenne?
Ennyi kilométerrel mire érdemes figyelni és milyen költségesebb hibák fordulhatnak elő?
(Egy két évvel fiatalabb is van neki, váltó nyelestengely, turbó fütyül, hibákról mesélt, az akár 1m kilométert elszaladó motorról is, más kb nem is jut eszembe.)
Visszaviszem. Tegnap kétszer lefulladtam, egyszter piros lámpánál (nem induláslkor, hanem várakozás közben) aztánr meg egy körforgalom kellős közepén. Elég kellemetlen volt, elment a szervo, győztem kimanőverezni magamat. Szerencsése azonnal újra tudtam inditani.
Viszont kb 100 km megtétele után (bőgő motorral), alacsony fokozaton rángatni kezdett. Alapjáraton periodikusan 500-1000 között ingadozik a fordulat. Valamit nagyon elszúrtak rajta.
Baromság amit mondott! Szerintem csak le akarja vakarni magát az ügyről. Ahogy mondtam, nálam az SKF szettel, az első csere után kofogástalan volt a kocsi.
Nekem azt mondta a szerelô, hogy az elsô szett, amit alvázszám alapján rendelt, nem volt jó a motorhoz. Említette, hogy ez a többi általa szerelt Mitsubishinél is általános jelenség volt. Nem tudom, nem értek hozzá. Karácsony elôtt lesz pár nap szabim, majd akkor intézem vele, addig minden nap szükség van az autóra.
Akkor kb azonos a jelenség. Lehet, hogy nem megfelelő alkatrész? Mert nálam pl. ugyanaz a szerelő csitálta először, csak akkor SKF cuccot használt, most vmi mást használt (azt hiszem GATE márka), és totál gáz lettt. Visszavittem, de sokat nem javult a helyzet :(
Mondott a kollégám olyat, hogy le kell szerelni a nagyszíjat, és úgy beindítani a motort, hogy halljam, hogy úgyis fennáll-e a jelenség, mert akkor a nagyszíj miatt lehett a gond, de hát itthon hogyan álljak neki, szerelőhöz ezért egyelőre nincs kedvem vinni, főleg előtte már 3 különböző szerelőnél jártam...
Feltekertem én is, mégis zavar. Nagyon hangos mély zúgás. 2000-es fordulat felett jön elô és erôsödik, ahogy nyomom a gázt. A fogyasztás is megugrott, 1-1.5 literrel ahogy tapasztalom.
Nekem 3 évvel ezelőtt volt egy ilyen vezérlés komplett csere, ez a csere után minden rendben volt, csendes, mint előtte volt, de pont 1 évvel ezleőtt cserélték a vízpumpát, és a nagy szíjat, azóta qrva hangos lett a motor, rezonál az autó... Visszavittem, csináltak vmit, de csak 10%-a javult, aztán elvittem még 2 másik műhelybe, ott sem tudtak megmondani, hogy mi baszodott el, olyan az nekik, mintha normális ez a hangos motor hang... Az egyik szerelő még viccesen mondta, hogy kapcsoljam ba hangosra a rádiót, és akkor nem fog zavarni a motor zugás...