Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vm_motor Creative Commons License 2016.11.26 0 0 366

És ahhoz még olyan feleség is kell aki egyáltalán hajlandó beleülni......

Előzmény: konyalaci (365)
konyalaci Creative Commons License 2016.11.26 0 0 365

Mondjuk én mindig csodáltalak benneteket, nem sok ilyen őrült van, aki napi szinten kínozza magát egy ilyen autóval. :)

Előzmény: vm_motor (364)
vm_motor Creative Commons License 2016.11.26 0 0 364

Mire üzembiztosan használható lesz eléri vagy meg is haladja, --akár bőven is-- egy modern autó árát, utána viselni a zajt, a kényelmetlenséget, a magas szerviz igényt (tudom senki nem szervizeli, de az később megbosszulja magát), szóval tényleg fanatikusnak kell lenni.

 

De hál istennek vagyunk páran.

 

 

Előzmény: Tie (355)
vm_motor Creative Commons License 2016.11.26 0 0 363

Szerintem ezt a LR-s társaságon kívül senki nem tudja.

A Series-ről az emberek nagy része nem is hallót, mindenki

Defit mond.

Előzmény: konyalaci (354)
levvagen Creative Commons License 2016.11.25 0 0 362

Az eredeti hirdetést nem láttam, de 2000 felett volt biztosan. A hozzá adott érték az, amit valószínűleg a kolléga úr, egyébként nagyon helyesen lealkudott belőle:)

Előzmény: Tie (361)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 361

Pontosan erről beszélek. Ez így nagyjából annyit ér. Bár tudnám, hogy mi az a hozzáadott érték, ami miatt akármennyivel is több lenne az értéke, a magyarországraszállításon kívül. 

Előzmény: levvagen (359)
levvagen Creative Commons License 2016.11.25 0 0 360

Ebből az autóból csak a motor meg a váltó kellhet a németeknek, de az se nagyon, mert elmennek 1 milliót is  nagyjavítás nélkül.

Előzmény: konyalaci (358)
levvagen Creative Commons License 2016.11.25 0 0 359

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, az importpiacra gondoltam. Én nem adtam volna érte 1400-nél többet.

Előzmény: konyalaci (358)
konyalaci Creative Commons License 2016.11.25 0 0 358

Szerintem egy német nem fogja itt Magyarországon megvenni. Nekik házhoz kell vinni a cuccot. A németek a magyaroknak még eladni sem szeretnek sajnos...

Előzmény: levvagen (356)
konyalaci Creative Commons License 2016.11.25 0 0 357

Akkor számoljunk egy kicsit.

Ha ide adják 1600-ért, az 500 ezer Ft. Ha saját maga haza hozza az ember, mert van vontatója és utánfutója durván 50 ezer Ft. Regadó, 222 ezer, első forgalomba helyezés 40 ezer,  illeték, rendszám 30 ezer. Ez nagyjából 850 ezer Ft, ha feltételezzük, hogy a műszakihoz nem kell hozzányúlni az autóhoz.

Ez persze kizárt, nincsenek illúzióim az állapotát illetően, de komplett fékfelújítás, alváz hegesztés, motor, váltó, difik olajcserék, csapágyak, szimmeringek, ékszíjak cseréje még több százezer Forint lesz. És így még nem lesz szép a festés, és feltételezzük, hogy a motor-váltó hibátlan.

A belsejéről még nem is esett szó, a kormánya ennek is sokkal vastagabb, mint kellene lennie, az üléseket nem is látjuk.

 

Szóval ennyiért tényleg fanatikusnak kell lennie annak aki ebbe belevág.

Előzmény: Tie (355)
levvagen Creative Commons License 2016.11.25 0 0 356

Azért annyira nem rossz a helyzet:)  Az irányár amit írsz, az kb.reális is lehet, persze eredeti állapotban (motor,váltó,első ülések), ezt visszaállítani 4-500 E. környékén lehet. Szerintem ezt az autót 800-1M között fogod valahol eladni, és ismerve a kinti piacot, valószínűleg tisztes haszonnal.

Előzmény: pityusz234 (350)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 355

Ja, de ha használósnak kell, akkor még mindig feleannyiba kerül. :)

Előzmény: konyalaci (354)
konyalaci Creative Commons License 2016.11.25 0 0 354

Ezek szerint restaurálási alapnak ez sem jó, mivel az autó nem az aminek a papírjai alapján lennie kéne. Ebbe is kár lenne egy csomó pénzt ölni.

Előzmény: Tie (352)
pityusz234 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 353

Úgy gondolod megsértődtem? Furcsa a hozzáállásod dolgokhoz, de a fórum egy ilyen hely, mindenki elmondhatja a véleményét.

Azt meg, hogy mi mennyit ér mindig az határozza meg hogy mennyiért lehet eladni. Ja annak a összebugázott motor váltó párosnak azért van értéke: http://www.dieselmercedes.com/Mercedes_2_2L_OM615_Diesel_Motor_for_W115_220D_42_p/4000-m65-k042.htm

Előzmény: Tie (351)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 352

Tessék, itt van egy:

http://www.njuskalo.hr/auti/land-rover-109-oglas-19972711

 

Ez is "állítólag" 67-es SIIa (oszt közben meg ugye). Gyári motorral, váltóval, ez egy normális restaurálási alap, van valamilyen forgalmija, amivel forgalomba helyezhető, 2000 eur az irányára. Ezt is el lehet hozni öt perc alku után 1500-1600-ért.

Előzmény: konyalaci (326)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 351

Nem megsértődni kell, hanem olyasmivel kereskedni, amiről tudod, hogy mi fán terem. Ne rám legyél megsértődve azért, mert a szlovén eladó rádmelegített valamit kétszer annyi pénzért, mint amennyit az ér.

Előzmény: pityusz234 (350)
pityusz234 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 350

Köszönöm a kioktatást! Máris elkezdem árulni 400.000 ért. :)

Előzmény: Tie (349)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 349

Úgyhogy, ha ebből anyagilag bukta nélkül akarsz kijönni, akkor legjobb, ha visszamész a szlovénhez, és elmondod neki, hogy miért nem az, aminek árulta, és a vételár felét adja vissza azonnal. Akkor keresel rajta mondjuk egy kilót, vagy kettőt.

Ennyi a tanulópénz, hogy nem nepperkedünk olyasmivel, amiről lövésünk sincs, hogy mi az, mert lehet, hogy veszel valamit, amiről azt hiszed, és közben meg mégse az, ami.

Előzmény: Tie (348)
Tie Creative Commons License 2016.11.25 0 0 348

Akkor nem értetted a legelső kommentemet. Nem azt mondtam, hogy az a bajom, hogy ez nem az, aminek írod, hanem elmondtam, hogy ez az autó miért nem ér 1,4milliót. Árulhatod akármennyiért, az idők végezetéig.

Ha ez egy eredeti SIIa volna, mindazokkal a dolgokkal, amiket leírtam (bulkhead, zsanérok, műszerfal), és eredeti alkatrészekkel (motor, váltó, fék - sose volt ilyen szervódob bennük, ülések, hűtőmaszk, stb), akkor érne restaurálatlanul magyar papírral mondjuk 1,5-1,8-at.

 

Ez így egy talán SIIa alvázon egy SIII bódé, szanaszét faragva, gányolva, a gyárinál gyengébb motorral, nem típusazonos váltóval. Ergo veterán, de még csak restaurálási alap értéke nagyjából nulla, a használati értéke meg nem több, mint egy jó karban lévő 400ezer forintos Nivának.

Innentől az értő LR közönség mint piac kiesik, maradnak azok, akiknek csak egy öreg, olcsón fenntartható terepjáró kell a susnyásba. Azok meg nem ennyiért vesznek autót. Azok vesznek 3.3 dízel kockapatrolt 4-500ezerért, akármennyire is fos mindegyik, meg nivát, randalírozni meg samurait. Ennyiért jó karban lévő 300tdi discoveryt vesz, aki terepjárózni akar.

Előzmény: pityusz234 (345)
vm_motor Creative Commons License 2016.11.25 0 0 347

Tévedtem, a 3-asba is ott kéne menjen, a könyvem szerint.

Előzmény: vm_motor (346)
vm_motor Creative Commons License 2016.11.25 0 0 346

Ja , igen az alvázon a lyuk amit találtál az is azt mutatja, mert az S2-n az alvázban ment a kábel,

és a tűzfal előtt jött ki.

Előzmény: pityusz234 (345)
pityusz234 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 345

Köszönöm a megértést. :) Megérteném a negatív hozzáállást, ha úgy hirdetném, hogy kitűnő veterán alap, OT vizsgára alkalmas, stb. de nem. Ezt egy használható Land Rover-nek hirdetem, mert az is! Pont.

Előzmény: vm_motor (343)
pityusz234 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 344

Reggel alámásztam, hogy megnézzem milyen alváz van alatta. Egyértelműen SII nincs rajta ez:

Egyébként én az alvázszám alapján írtam be hogy SII/A mert a forgalmiban csak annyi van, hogy Land Rover Station Wagon.

De bizonygathatjuk ennek az ellenkezőjét is. Lesz olyan aki szerint ez egy értéktelen szar, meg lesz olyan is aki nem úgy közlekedik, hogy közben azt nézi mi nem eredeti rajta. Aki meg külső szemlélő valószínűleg 10-ből 9,5 csak elismerően mosolyog amikor elmegy mellette. Erre még biztos kapok egy frappáns választ. :)

vm_motor Creative Commons License 2016.11.25 0 0 343

Ez így van, hiszen elég rá és bele nézni ez nyilvánvaló.

Ennek ellenére --egyéb okokból-- nem örülök a nagy nyilvánosság előtt elkövetett

oktatásnak, mert aki LR-s az tudja, más meg nem kell, hogy tudja.

Van aki úgy rak össze autókat, hogy amit talál abból, utána simán átmegy a veterán vizsgán.

Annál azután nehéz meg mondani mi is valójában, illetve könnyű, egy öszvér.

Nekem pld. nem tetszik az S2 sok része, így én magam cseréltem S3-ra,

de nagy része maradt S2 így szerintem jogos rajta az 1967-s felirat.

Szerintem ha 1X megint rendbe  kapnám simán venné a veterán vizsgát is, ha nem olvasták a hsz.-t. (bár nem szándékozom elvinni, nekem nem éri meg)

Előzmény: Tie (341)
vm_motor Creative Commons License 2016.11.25 0 0 342

Meg volt, 302 hsz.

Előzmény: konyalaci (340)
Tie Creative Commons License 2016.11.24 0 0 341

Nincs kérdés. Ez az autó nem 1969-es, és nem SIIa. Ez egy SIII, az alvázszáma meg az, amitt épp beleütöttek, hogy passzoljon a hozzáadott forgalmival. Láttunk már ilyet, fogunk is még. Ennyi. 

Előzmény: konyalaci (340)
konyalaci Creative Commons License 2016.11.24 0 0 340

Egy alvázszám dekódolás egyből választ adna a kérdésre.

Előzmény: Tie (339)
Tie Creative Commons License 2016.11.24 0 0 339

Nincs azzal semmi baj, csak nem árt, ha tudod, hogy ez nem egy SIIA, és nem 1969-es, hanem egy SIII, legkorábban 1971 októberből.

Előzmény: pityusz234 (338)
pityusz234 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 338

A papírok szerint 1994-ben építették át Diesel-re Szlovéniában. Hogy ott ki, mit, hogyan csinált csak a Jóisten tudja! Én egy Airsoft csapat vezetőjétől vettem (2004-ben vették) akik ezt a színt adták neki+felmatricázták. Hivatalosan a kinti okmányirodai+műszaki állomáson került kivonásra. Én így árulom, senkit nem kívánva átverni vagy megtéveszteni. Nem írtam sehol, hogy ez egy Old Timer alap. Ha valaki szeretne egy terepen tökéletes társat ami nem mellesleg jól is néz ki annak úgy gondolom megfelelő. Nem hiszem, hogy sokan bajlódnának egy olyan mértékű felújítással ami hónapokat vesz igénybe. (Hely, idő, szakember hiány).

Tie Creative Commons License 2016.11.24 0 0 337

Meg az ajtózsanérok is SIII zsanérok, nem SII-SIIa.

 

Szóval azt gondolom, ha egy autón azok a dolgok, amik különböznek az SIIa és az SIII között, 10-ből 9 SIII, akkor szerintem az egy SIII, nem egy átépített SIIa.

Előzmény: Tie (336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!