Mire üzembiztosan használható lesz eléri vagy meg is haladja, --akár bőven is-- egy modern autó árát, utána viselni a zajt, a kényelmetlenséget, a magas szerviz igényt (tudom senki nem szervizeli, de az később megbosszulja magát), szóval tényleg fanatikusnak kell lenni.
Az eredeti hirdetést nem láttam, de 2000 felett volt biztosan. A hozzá adott érték az, amit valószínűleg a kolléga úr, egyébként nagyon helyesen lealkudott belőle:)
Pontosan erről beszélek. Ez így nagyjából annyit ér. Bár tudnám, hogy mi az a hozzáadott érték, ami miatt akármennyivel is több lenne az értéke, a magyarországraszállításon kívül.
Szerintem egy német nem fogja itt Magyarországon megvenni. Nekik házhoz kell vinni a cuccot. A németek a magyaroknak még eladni sem szeretnek sajnos...
Ha ide adják 1600-ért, az 500 ezer Ft. Ha saját maga haza hozza az ember, mert van vontatója és utánfutója durván 50 ezer Ft. Regadó, 222 ezer, első forgalomba helyezés 40 ezer, illeték, rendszám 30 ezer. Ez nagyjából 850 ezer Ft, ha feltételezzük, hogy a műszakihoz nem kell hozzányúlni az autóhoz.
Ez persze kizárt, nincsenek illúzióim az állapotát illetően, de komplett fékfelújítás, alváz hegesztés, motor, váltó, difik olajcserék, csapágyak, szimmeringek, ékszíjak cseréje még több százezer Forint lesz. És így még nem lesz szép a festés, és feltételezzük, hogy a motor-váltó hibátlan.
A belsejéről még nem is esett szó, a kormánya ennek is sokkal vastagabb, mint kellene lennie, az üléseket nem is látjuk.
Szóval ennyiért tényleg fanatikusnak kell lennie annak aki ebbe belevág.
Azért annyira nem rossz a helyzet:) Az irányár amit írsz, az kb.reális is lehet, persze eredeti állapotban (motor,váltó,első ülések), ezt visszaállítani 4-500 E. környékén lehet. Szerintem ezt az autót 800-1M között fogod valahol eladni, és ismerve a kinti piacot, valószínűleg tisztes haszonnal.
Ez is "állítólag" 67-es SIIa (oszt közben meg ugye). Gyári motorral, váltóval, ez egy normális restaurálási alap, van valamilyen forgalmija, amivel forgalomba helyezhető, 2000 eur az irányára. Ezt is el lehet hozni öt perc alku után 1500-1600-ért.
Nem megsértődni kell, hanem olyasmivel kereskedni, amiről tudod, hogy mi fán terem. Ne rám legyél megsértődve azért, mert a szlovén eladó rádmelegített valamit kétszer annyi pénzért, mint amennyit az ér.
Úgyhogy, ha ebből anyagilag bukta nélkül akarsz kijönni, akkor legjobb, ha visszamész a szlovénhez, és elmondod neki, hogy miért nem az, aminek árulta, és a vételár felét adja vissza azonnal. Akkor keresel rajta mondjuk egy kilót, vagy kettőt.
Ennyi a tanulópénz, hogy nem nepperkedünk olyasmivel, amiről lövésünk sincs, hogy mi az, mert lehet, hogy veszel valamit, amiről azt hiszed, és közben meg mégse az, ami.
Akkor nem értetted a legelső kommentemet. Nem azt mondtam, hogy az a bajom, hogy ez nem az, aminek írod, hanem elmondtam, hogy ez az autó miért nem ér 1,4milliót. Árulhatod akármennyiért, az idők végezetéig.
Ha ez egy eredeti SIIa volna, mindazokkal a dolgokkal, amiket leírtam (bulkhead, zsanérok, műszerfal), és eredeti alkatrészekkel (motor, váltó, fék - sose volt ilyen szervódob bennük, ülések, hűtőmaszk, stb), akkor érne restaurálatlanul magyar papírral mondjuk 1,5-1,8-at.
Ez így egy talán SIIa alvázon egy SIII bódé, szanaszét faragva, gányolva, a gyárinál gyengébb motorral, nem típusazonos váltóval. Ergo veterán, de még csak restaurálási alap értéke nagyjából nulla, a használati értéke meg nem több, mint egy jó karban lévő 400ezer forintos Nivának.
Innentől az értő LR közönség mint piac kiesik, maradnak azok, akiknek csak egy öreg, olcsón fenntartható terepjáró kell a susnyásba. Azok meg nem ennyiért vesznek autót. Azok vesznek 3.3 dízel kockapatrolt 4-500ezerért, akármennyire is fos mindegyik, meg nivát, randalírozni meg samurait. Ennyiért jó karban lévő 300tdi discoveryt vesz, aki terepjárózni akar.
Köszönöm a megértést. :) Megérteném a negatív hozzáállást, ha úgy hirdetném, hogy kitűnő veterán alap, OT vizsgára alkalmas, stb. de nem. Ezt egy használható Land Rover-nek hirdetem, mert az is! Pont.
Reggel alámásztam, hogy megnézzem milyen alváz van alatta. Egyértelműen SII nincs rajta ez:
Egyébként én az alvázszám alapján írtam be hogy SII/A mert a forgalmiban csak annyi van, hogy Land Rover Station Wagon.
De bizonygathatjuk ennek az ellenkezőjét is. Lesz olyan aki szerint ez egy értéktelen szar, meg lesz olyan is aki nem úgy közlekedik, hogy közben azt nézi mi nem eredeti rajta. Aki meg külső szemlélő valószínűleg 10-ből 9,5 csak elismerően mosolyog amikor elmegy mellette. Erre még biztos kapok egy frappáns választ. :)
Nincs kérdés. Ez az autó nem 1969-es, és nem SIIa. Ez egy SIII, az alvázszáma meg az, amitt épp beleütöttek, hogy passzoljon a hozzáadott forgalmival. Láttunk már ilyet, fogunk is még. Ennyi.
A papírok szerint 1994-ben építették át Diesel-re Szlovéniában. Hogy ott ki, mit, hogyan csinált csak a Jóisten tudja! Én egy Airsoft csapat vezetőjétől vettem (2004-ben vették) akik ezt a színt adták neki+felmatricázták. Hivatalosan a kinti okmányirodai+műszaki állomáson került kivonásra. Én így árulom, senkit nem kívánva átverni vagy megtéveszteni. Nem írtam sehol, hogy ez egy Old Timer alap. Ha valaki szeretne egy terepen tökéletes társat ami nem mellesleg jól is néz ki annak úgy gondolom megfelelő. Nem hiszem, hogy sokan bajlódnának egy olyan mértékű felújítással ami hónapokat vesz igénybe. (Hely, idő, szakember hiány).
Meg az ajtózsanérok is SIII zsanérok, nem SII-SIIa.
Szóval azt gondolom, ha egy autón azok a dolgok, amik különböznek az SIIa és az SIII között, 10-ből 9 SIII, akkor szerintem az egy SIII, nem egy átépített SIIa.