Nem akarom védeni a "simogatós" új klímavezérlést, mert tényleg van rajta még mit dolgozni. De nem amiatt, mert érintőképernyőről kell vezérelni, hanem mert időnként (ritkán) előfordul egy kis megakadás a szoftverben.
Egyébként egy Kodiaqot és egy 8-as Golfot használok felváltva, így van tapasztalatom mindkettővel. És kb 2 havonta nyúlok a klímapanelhez, és mindkét modellben oda kell néznem, hogy mit csinálok (csak a Kodiaqban sokkal lejjebb).
De tény, a VW nem azért találta ezt ki (mármint a képernyőről történő vezérlést), mert jobb. Hanem mert olcsóbb gyártani...
Ami viszont jó: a bemutató videó alapján maradt a klímavezérlés a mostani, nem a hülye simogatós új... Hogy a fejegység új lett-e az nem derül ki, de örüljön mindenki a MIB2.5-nek, a MIB3 az serintem egy ipari hulladék, nem szabadna autóba szerelni, menet közben kezelhetetlen :-(
Belül csak drága bőrbe húzott Ergo ülés jelent meg mint új opció, matrix-LED is rendelhető lesz és a Canton hangrendszer kapott még 2 hangszórót... Ennyi.
Egyszerűen hihetetlen, mennyire sérülékeny a kocsi szélvédője. Már a harmadik köfelverődést gyűjtöm fél éven belül.
Az első után - valamikor a múlt ősz elején volt - rögtön mentem a szélvédőshöz, hogy megbeszéljem a "hogyan érdemes"-t. Megdumáltuk, hogy várunk egy telet, addig is kopik, karcosodik stb., tavasszal lesz egy új. Rá pár napra kapott egy újabb követ, lett egy újabb "kagyló". Ma pedig: épp hajtok fel az M7-re, újabb kő, újabb nyom. Hülyét kaptam volna, ha már kétszer cseréltem volna: tulajdonképpen örülök is, hogy így történt.
Amúgy anno beszélt is arról a szélvédős, hogy forgalmuk nagy része SUV, mivel ezek szélvédője a beépítési magaságuk illetve dőlésszögük miatt sokkal sérülékenyebb. És valóban, huszonpárév során kétszer volt szélvédőcserénk "normál" autóink esetében, ennek meg már ez a harmadik. És nincs olyan, hogy majd vigyázok vele, akkor nem lesz baj. Ma is mentem vagy 40-nel, épp "felkanyarból" gyorsítottam, mikor megtörtént.
A levegőszűrő cseréje tényleg nem bonyolult, torx csavarhúzó kell hozzá, és OK. A pollenszűrőt még nem cseréltem, igazából nem is tudom,
pontosan hol van, és mennyire nehéz hozzáférni. Nyilván olcsóbb, ha magának csinálja az emberfia, pláne, ha van egy kis műszaki vénája.
Az előző autóimban a pollenszűrőt mindig két évente cserélték. A kivett darabok két éves korukra sem voltak extrém mértékben láthatólag
elszennyeződve, bár tudom, hogy pont a szemmel nem látható részecskéket hivatott kiszűrni. Az állapota nyilván függ a megtett kilométerektől, meg, hogy milyen utakon jár az ember.
Nekem májusba lessz 1éves.Most áprilisba viszem az éves szervízre.Én biztos kérem,hogy cseréljék ki a levegő meg a pollenszűrőt is.Azért azt illik évente cserélni.Bár lehet jobban jövök ki ha én kicserélem.
Nekem hátul a csomagtérnél felhajtom a kárpitot.Pótkerekes az enyém.Ott vannak még pakoló fakkok.Ott van az emelő,kerékkulcs.Oda elfér az elakadásjelző,eü csomag,mellény,plussz van bent nekem kesztyű ha kereket kéne cserélni.
Apropó kerékcsere.Lassan mehetnek fel a nyári kerekek.
Most nem is vennék külön téli-nyári garnitúrát.Simán jó lenne a négyévszakos erre az éghajlatra,időjárásra ami már nállunk van.
Én minden évben tavasszal klímatisztítást kérek, ekkor cseréltetek levegő és pollenszűrőt. Az éves szervíz nekem őszre esik, akkor már kevésbé van értelme ezeknek.
Szerintem menjél mert nekem fel is hívták a figyelmemet,hogy 1 év vagy 30.000km.Mondjuk a harmincezerre ott is azt mondták,hogy nevetséges.Szigorúan 10-15ezrenként csere.A váltóba (DSG) pedig 60.000km-nél.
Levegő és pollenszűrőt nem is cseréltek?Én Pesten a Szentmihályi úton a Schillernél vettem valószínű,hogy oda is viszem most az 1éves szervízre.Helyileg Dunaújvárosba lakom.Itt is van Skoda de inkább kihagyom.
Én nagyon utálom a hátsó kerékjárati ívben a filc bevonatot. Nehéz tisztán tartani, alatta biztos hamarabb fognak az elemek rozsdásodni. Van, aki lecseréltette?
Mivel folyamatban van a rendelésünk (12. hétnél vagyunk a 20-22-ből) ma felhívtam Őket, hogy a konfig-ból való eltűnés azt jelenti-e, hogy csúszás lesz.
Azt mondták csúszás nem lesz a lerendelt autókban, de elfogyott a rendelhető kvóta.
Illetve jön a facelift.
Itt egy kicsit fel krtam magam, mert a decemberi rendeléskor rákérdeztem, mikor jön, azt mondták egy év.
Most meg, hogy május. Ha ezt tudom, lehet az újat rendelem, bár az értékesítő szerint a led mátrix lesz az egyik újítás ill. a sáv tartó alap lesz. Viszont mindezt drágábban. Mi viszont style-t kértünk, sáv tartóval, holttér figyelővel (és eleve benne volt a led).
Mindenesetre azzal nyugtatom magam, hogy az emberes kedvezmény azért volt mert kvázi kifutó modellt rendeltem.