Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Acidhburn Creative Commons License 2021.05.13 0 0 693

Szia

 

2es-be kapcsolás hidegen nálam is idegesítő 3700km van az autóban új korától ilyen.

Érdemes bevinni a szervízbe?

 

Előzmény: mobazs (683)
Blackslac Creative Commons License 2021.05.06 0 0 692

Szintén Kodiaq, szintén 1.5 TSI Act, szintén Style. Ami eltér: motokód DAD, váltó DSG és 2019 tavaszi gyártás. Soha semmi ilyesmit nem tapasztaltam, abszolut csendes.

Előzmény: mobazs (691)
mobazs Creative Commons License 2021.04.30 0 0 691

Szia, 

 

Kodiaq (2020.április gyártás), 1.5 TSI, Kézi váltós, Style felszereltség, DPC motorkód (azért nem írtam, mert már korábban spammeltem itt és az FB csoportban is erről :-)

Kb 5000 KM után jött elő, cseréltek valami szenzort is, de sajnos továbbra is érződik a rezonancia és hallható az "ablak lenyitva"-szerű hang.

Azért bosszant, mert hosszabb távon gondolkodok az autóban, de így tudom, hogy valami nem ok. A rezonancia elviselhetó, de ahol ez fellép ott szerintem komolyabb erők hatnak, amik előbb (de inkább utóbb) valamit tönkre fognak vágni.    

Előzmény: Amarton (685)
zéé72 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 690

Szia, pontosan jól leírtad. A kikapcsolásról neked Amarton fórum társunk tud bővebb infót mondani.

Biztos lesz rá igény, elég sok ilyen hengerlekapcsolásos tsi van már az utakon.

Előzmény: Barangolo55 (689)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 689

A kikapcsoltatás, bizony megoldás lehet annak, akinek annyira zavaró a rezonancia.

Arról nem is beszélve, hogy a megtakarítása szerintem elenyésző.

Másrészt a vezértengelyen állandóan csúszkáltatni a szelepemelő bütyköt, hibalehetőség lehet majd, ha esetleg megkopik a bordás része.

Műszakilag hogyan történik a kikapcsolás?
Lehúznak egy csatlakozót?

 

Előzmény: zéé72 (684)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 688

Úgy tűnik, esete válogatja.

Már többször leírtam én is, Octavia “DAD” motorkód, 2,5 éves, de sokszor csak akkor veszem észre, ha a kijelzőn megjelenik a 2 henger üzemmód.

Észrevehetetlen.

Az, hogy rezonálna, nulla.

Előzmény: fepeti001 (687)
fepeti001 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 687

Fura... Karoq DSG, nyoma sincs a jelenségnek.

Előzmény: Amarton (685)
pallee Creative Commons License 2021.04.29 0 0 686

Nekem a Touranban annyit lehet észrevenni, hogy más hangja van a motornak. Rezonancia nincs. Indulás után nem rögtön aktív, kell egy kis melegedés.

 

 

Előzmény: Amarton (685)
Amarton Creative Commons License 2021.04.29 0 0 685

Nem írtad milyen autó.

Én pont emiatt a rezonancia miatt adtam el az Octaviat.

Nem bírtam elviselni.

A Kodiaq-ban ugyan ez a motor van. Nulla rezonancia.

Előzmény: mobazs (683)
zéé72 Creative Commons License 2021.04.28 0 0 684

Szia, nekem egyikkel sincs bajom. De attól függetlenül tervezem majd kikapcsoltattni a 2 hengeres hülyeséget

Bizonyos hőmérséklet után aktiválja ezt a hengerlekapcsolást, most hogy melegebb napok vannak hamarabb aktív nálam is.

Előzmény: mobazs (683)
mobazs Creative Commons License 2021.04.27 0 0 683

Sajnos továbbra is "küzdök" a kéthengeres üzemmód rezonanciával és zajjal, most írtam a második körös levelet a szervíznek. (a váltó sem 100-as, 2-es akadozik hidegen, de ezt most elengedtem, a szervíz azt mondta, hogy "ez sajnos ilyen"). 

Ami érdekelne, hogy másnál a 2 hengeres üzemmód mikor kezd el bekapcsolgatni? Hidegen vagy amikor már elért egy alaphőmérsékletet a motor?

(Nálam hidegen/napi első használatkor kb 100m után már átkapcsol (és rezonál, illetve idegesítő/darabos/puffogó hangja lesz))   

Avant1 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 682

 

 

 

90-92 fokos hűtőfolyadék + 10 fok = 100-102C

Előzmény: Avant1 (681)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 681

A 80 fokos olaj üzemmelegnek számít már. Az igazán üzemmeleg állapot a 90+ fok. Jellemzően a hűtőközeg +8-10C fok az olaj igazán jó üzemi hőmérséklete. A viszkozitást is ott mérik és ezen a hőfokon dolgozza ki a párát, és működnek a tisztító adalékai. A bemelegedési szakaszban célszerű a start-stop-ot kikapcsolni. Hegyen lakva egy-egy kaptatóval néhány perc alatt már át tud melegedni, jobb, mint sokáig elhúzva. 

Előzmény: paddyjoe (679)
Devfeco Creative Commons License 2021.04.07 0 0 680

Hidegen,illetve melegen egyaránt csak nekem zakatolósabb a hangja az 1.4 tsi-hez képest, vagy másnak is?

paddyjoe Creative Commons License 2021.04.06 0 0 679

Hidegről hogy szoktatok melegíteni?

2 km alatt bemelegszik a víz, viszont az olaj 6-7 km után is csak 50 körül van, ugye ilyenkor már van lekapcsolás is. A szokásos 20 km végén olyan 80 feletti olajhőt látok. Bár az igazat megvallva, ez az első kocsim, ami mutatja az olajat, lehet az előzőeknél is ennyire volt meleg? Lehet túl óbatos vagyok.

TyggeR Creative Commons License 2021.04.04 0 0 678

en is azt mondtam, menjen markaszervizbe, de hat hiaba beszelek en :)

 

ertem, tehat ezek szerint nincs akkora rejtely: a szoftver csak az uzemeltetesi parametereket figyeli, kulon szenzor mar nincs az olajminoseg figyelesere. na, erre megkapom majd, hogy "akkor feleslegesen fizettem a plusz olajcsereert" :)))

 

szerintem mondjuk egy plusz olajcsere sose art

Előzmény: Amarton (677)
Amarton Creative Commons License 2021.04.04 0 0 677

Toni bácsi nem csinálta meg az olaj resetet.

Az autó nem tudja magától, hogy olajcsere volt, azt meg kell neki mondani.

Én a köztes olajcserét márkaszervizben csináltattam.

10-15 ezer forintot tudtam volna spórolni, ha magamnak csinálom.

Ha más csinálja (nem márkaszerviz), akkor még annyit sem.

Cserébe jól néz ki a digitális szervizkönyvben, hogy a köztes cserét is a márkaszerviz csinálta.

 

Előzmény: TyggeR (676)
TyggeR Creative Commons License 2021.04.04 0 0 676

en sajnos nem tudom, mi van beallitva neki :) az ovehez nincs kabelem

 

viszont pont az en javaslatomra 15 ezer korul csinalt egy koztes olajcseret, persze a "toni bacsinal", aki egy kokler. ha most megis szol az auto, akkor vagy nem is cserelte ki az olajat, vagy nem tudom, mi tortent. aposomnak azt is elkuldtem, melyik 0w20 olajat kell venni, ami megfelel az eloirasoknak

 

valami nem kerek itt nekem :/

Előzmény: Amarton (675)
Amarton Creative Commons License 2021.04.04 0 0 675

Van egy kis zavar ezzel a 2 év és 30 ezer kilométerrel kapcsolatban.

Olyan van, hogy fix és változó periódus.

A fix az 1 év és 15 ezer kilométer fixen (diagnosztika műszerrel lejjebb állítható)

Itt a szabvány gyengébb minőségű olajat is megenged (VW 504.00 - 5w30)

A változó periódus, mint ahogy a neve is mutatja változik. A két év és 30 ezer kilométer a maximálisan megtehető idő és távolság, ha ideálisak a körülmények.

A motorvezérlő bizonyos paraméterek alapján tudja ezeket az értékeket csökkenteni.

Tehát városi használat mellett simán le tudja a motorvezérlő csökkenteni 1 évre vagy 15 ezer kilométerre.

Változó periódus esetén csak a jobb minőségű olaj tölthető az autóba. (VW 508.00 - 0w20)

Tehát 30 ezer kilométer és 15 ezer kilométer között bárhol jöhet a szerviz figyelmeztetés, mivel felhasználás függő.

Az, hogy az autó fix vagy változó szervizen van szintén diagnosztika műszerrel állítható.

És itt van egy csapda a márkaszerviz részről. Van olyan, hogy az olcsóbb 5w30-as olajat töltik bele és csak átállítják a periódust változóról fixre.

 

A legjobb az, amikor valaki csinál egy köztes olajcserét ezzel a szöveggel. Én el nem megyek 30 ezret ezzel az olajjal. A 0w20 olyan, mint a víz. Megy bele az 5w30-as.

Könnyen belátható, hogy ez miért is nem jó.

Ha gyakrabban szeretnénk olajat cserélni, akkor azt ugyan úgy 0w20-ra kell, különben semmit sem ér.

 

Itt egy videó, milyen olaj kell az 1.5TSI-be.

 

https://youtu.be/NDe-Y5ik9MA

Előzmény: TyggeR (673)
tarejos Creative Commons License 2021.04.03 0 0 674

Szerintem 2 év vagy 30ezer, vagy amikor az autó szól.
De valaki a tutit is megmondja.

Előzmény: TyggeR (673)
TyggeR Creative Commons License 2021.04.03 0 0 673

hello, 1.5 tsi karoqnal mi az olajcsere-periodus? tudja valaki? aposom kocsija, nem talalja a papirok kozott, es most karantenban van

 

szerdan beinditotta a kocsit, es irt valamit allitolag, hogy huszoniksz nap mulva szerviz, de jelenleg masfel eves es 18e km van benne. mennyi lehet az annyi? 20 ezerre lenne allitva, es a szamitogep gondolta ugy, hogy az eddigi futas alapjan akkorra jonne ki?

VaZoLa Creative Commons License 2021.03.20 0 0 672

Mivel néztem a nívópálcát a csere előtt, elmondhatom, hogy olajcsere előtt pont úgy nézett ki az olaj, mint utána. De ugye periódus közi olajcseréről beszélünk. (az első 10000km)

 

Én is kérdeztem már rá szervizben régebbi járműnél, hogy milyen gyertyákat is cseréltek akkor ki, mutassák a régieket?

Mivel két héttel előtte magam cseréltem le a gyertyákat, és gyanús volt, hogy az nem lehetett a kocsi baja...

Természetesen előkotortak pár darab széttört, teljesen más gyártótól való gyertyákat...

Mikor jeleztem, hogy ezek biztosan nem azok, amik benne voltak, akkor egyszerűen állították, hogy márpedig ezek voltak benne. Odahívták a szerelőt, aki szintén bólogatott, hogy azok a gyertyák voltak a kocsiban...Így már többen álltak az én állításommal szemben.

Azóta is tudom, hogy nekem volt igazam, itthon megnéztem, és az általam betekert gyertyák voltak benne. De ott már nem tudtam mit tenni, soha többet oda nem megyek vissza, ennyi....

Előzmény: Emi2 (671)
Emi2 Creative Commons License 2021.03.18 0 0 671

Az olajon nívópálcán látod, hogy friss vagy nem, mondjuk attól még gazdaságos olajat is tehettek bele, de az látható, hogy friss az olaj. Én egy régebbi autónál volt már, hogy megjelőltem az olajszűrőt egy csavarhúzóval, és elkértem minden cserélt alkatrészt, azt utána én éreztem szarul magam, nem is voltam rá büszke. 

Előzmény: Vaves (670)
Vaves Creative Commons License 2021.03.18 0 0 670

Ha pl. akkus csavarozót használnak, azzal lehet úgy csavarozni, hogy meg sem kopik a csavaron a festék. A kéznyom sem feltétlen kell, hogy legyen a burkolaton, ha egy nem olajos/zsíros kesztyűben dolgozik a szerelő, tud relatív nyom nélkül "alkotni". Érdemes lehet az olajszűrőn keresni gyártási időt. Mondjuk ehhez nem lett volna rossz tudni, hogy mi volt a régin.

Ezen a téren én is bizalmatlan vagyok, nem szívesen vinném olyan helyre, ahol nem látom az autót. A Mozaikban -ha jól hallottam- monitoron tudod nézni az ügyfélváróból a kocsidat.

Előzmény: VaZoLa (669)
VaZoLa Creative Commons License 2021.03.17 0 0 669

Az autón megvolt a márkaszervizes olajcsere.

Mármint odavittem, közölték nem lehet ott lenni mellette, ezért otthagytam, visszatértem, befizettem, hazamentem.

Alánéztem, és nem úgy tűnik, mintha levették volna a motorvédőt (a csavarokon nincs kulcsnyom, a pajzs ugyanúgy egyenretkes, sehol egy kéznyom...hmm...

úgy gondolom, hogy a számlázott olajleeresztő csavar és olajszűrő cseréjéhez ennek levétele elengedhetetlen....

még nem akarok farkast kiáltani...

az lenne a kérdésem, hogy ezekhez hozzá lehet férni másként is esetleg, van ötlet?

vagy lehetséges, hogy kéz/ujjnyomok nélkül marad a koszos védőpajzs?

1.5 TSI Touran 2020

Blackslac Creative Commons License 2021.03.10 0 0 668

Mindkettő mellett lehet érvelni.

 

Nálunk pont van mindkettő motor (DAD & CHP) - nem mintha a választást ez befolyásolta (befolyásolhatta) volna. Az egyikben bő 30 eKm van, a másikban 140 eKm. A DAD egy SUV-ban van DSG-vel, a CHP kéziváltós. Egyelőre mindkettő hibátlan és mindkettővel meg vagyok elégedve.

 

Az biztos, hogy a CHP-vel több tapasztalat van, nemrég volt Novot Tibinek egy írása "A TSI, amit meg szabad venni" címmel a TC-n, abban minden benne van. A DAD-okról - tekintettel arra, hogy újabb gyártmány - egyelőre jóval kevesebb tapasztalat van, majd az idő eldönti tartósságukat. Ami viszont biztos, hogy fantasztikus mérnöki munka. Rendkívül kulturált járású és hihetetlenül hamar bemelegszik. Viszont tény, hogy sokan panaszkodnak a kenguruzásra, ami spec. nálam - talán a DSG miatt - egyáltalán nem tapasztalható. Tehát az is fontos lehet a motor mellett, hogymilyen konfigurációban veszed. A fogyasztásban releváns különbség szerintem nincs (talán 1-2 deci). Az 1.4 TSI-nknek bő 100 eKm-re vetített fogyasztása 6,17 l/100 km, ugyanez az 1.5 TSI-nek 7,59 l/100 km 30 eKm-re, de ugye van a kettő között bő 350 kg különbség - úgy vélem, mindkettő abszolut rendben van.

Előzmény: daVeFR (666)
atesz999 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 667

Sziasztok! Touran 1.5 tsi hidegindításkor puffog

egyet mintha lyukas lenne elől a kipufogó. Ez mi lehet?

Melegen nem csinálja. 

daVeFR Creative Commons License 2021.02.25 0 0 666

Sziasztok! Végigolvastam a fórumot, de ez alapján nem tudok dűlőre jutni, ezért a véleményetekre vagyok kíváncsi. Ha az elérhető pénzügyi keretbe DPCA kódú motorral szerelt autó (Octavia/Golf) nem fér bele, akkor az 1.5 TSI DADA (evo) vs non-EVO EA211 1.4 TSI közül melyik az okosabb választás? Feltételezzünk kb. azonos futásteljesítményt és általános állapotot. A cél pedig az, hogy sokáig megtartsam az autót úgy, hogy arra lehetőleg csak a tervezett karbantartásokra kelljen költeni. Pár dl fogyasztás különbség nem oszt, nem szoroz. A fő szempont a minél gondtalanabb használat és a tartósság.

batkizs Creative Commons License 2021.02.25 0 0 665

Sziasztok, mi a kifogás az 5w olajjal szemben, ha 10 max. 15 ezrenként cserélve van?

Man Tec Creative Commons License 2021.02.20 0 0 664

VW 508.00 elfogadással rendelkező motorolajok:

olajshop.hu,

olajwebshop.hu,

ato24.de,

opieoils.co.uk.

Előzmény: zéé72 (663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!