A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Szintén Kodiaq, szintén 1.5 TSI Act, szintén Style. Ami eltér: motokód DAD, váltó DSG és 2019 tavaszi gyártás. Soha semmi ilyesmit nem tapasztaltam, abszolut csendes.
Kodiaq (2020.április gyártás), 1.5 TSI, Kézi váltós, Style felszereltség, DPC motorkód (azért nem írtam, mert már korábban spammeltem itt és az FB csoportban is erről :-)
Kb 5000 KM után jött elő, cseréltek valami szenzort is, de sajnos továbbra is érződik a rezonancia és hallható az "ablak lenyitva"-szerű hang.
Azért bosszant, mert hosszabb távon gondolkodok az autóban, de így tudom, hogy valami nem ok. A rezonancia elviselhetó, de ahol ez fellép ott szerintem komolyabb erők hatnak, amik előbb (de inkább utóbb) valamit tönkre fognak vágni.
Sajnos továbbra is "küzdök" a kéthengeres üzemmód rezonanciával és zajjal, most írtam a második körös levelet a szervíznek. (a váltó sem 100-as, 2-es akadozik hidegen, de ezt most elengedtem, a szervíz azt mondta, hogy "ez sajnos ilyen").
Ami érdekelne, hogy másnál a 2 hengeres üzemmód mikor kezd el bekapcsolgatni? Hidegen vagy amikor már elért egy alaphőmérsékletet a motor?
(Nálam hidegen/napi első használatkor kb 100m után már átkapcsol (és rezonál, illetve idegesítő/darabos/puffogó hangja lesz))
A 80 fokos olaj üzemmelegnek számít már. Az igazán üzemmeleg állapot a 90+ fok. Jellemzően a hűtőközeg +8-10C fok az olaj igazán jó üzemi hőmérséklete. A viszkozitást is ott mérik és ezen a hőfokon dolgozza ki a párát, és működnek a tisztító adalékai. A bemelegedési szakaszban célszerű a start-stop-ot kikapcsolni. Hegyen lakva egy-egy kaptatóval néhány perc alatt már át tud melegedni, jobb, mint sokáig elhúzva.
2 km alatt bemelegszik a víz, viszont az olaj 6-7 km után is csak 50 körül van, ugye ilyenkor már van lekapcsolás is. A szokásos 20 km végén olyan 80 feletti olajhőt látok. Bár az igazat megvallva, ez az első kocsim, ami mutatja az olajat, lehet az előzőeknél is ennyire volt meleg? Lehet túl óbatos vagyok.
en is azt mondtam, menjen markaszervizbe, de hat hiaba beszelek en :)
ertem, tehat ezek szerint nincs akkora rejtely: a szoftver csak az uzemeltetesi parametereket figyeli, kulon szenzor mar nincs az olajminoseg figyelesere. na, erre megkapom majd, hogy "akkor feleslegesen fizettem a plusz olajcsereert" :)))
en sajnos nem tudom, mi van beallitva neki :) az ovehez nincs kabelem
viszont pont az en javaslatomra 15 ezer korul csinalt egy koztes olajcseret, persze a "toni bacsinal", aki egy kokler. ha most megis szol az auto, akkor vagy nem is cserelte ki az olajat, vagy nem tudom, mi tortent. aposomnak azt is elkuldtem, melyik 0w20 olajat kell venni, ami megfelel az eloirasoknak
Van egy kis zavar ezzel a 2 év és 30 ezer kilométerrel kapcsolatban.
Olyan van, hogy fix és változó periódus.
A fix az 1 év és 15 ezer kilométer fixen (diagnosztika műszerrel lejjebb állítható)
Itt a szabvány gyengébb minőségű olajat is megenged (VW 504.00 - 5w30)
A változó periódus, mint ahogy a neve is mutatja változik. A két év és 30 ezer kilométer a maximálisan megtehető idő és távolság, ha ideálisak a körülmények.
A motorvezérlő bizonyos paraméterek alapján tudja ezeket az értékeket csökkenteni.
Tehát városi használat mellett simán le tudja a motorvezérlő csökkenteni 1 évre vagy 15 ezer kilométerre.
Változó periódus esetén csak a jobb minőségű olaj tölthető az autóba. (VW 508.00 - 0w20)
Tehát 30 ezer kilométer és 15 ezer kilométer között bárhol jöhet a szerviz figyelmeztetés, mivel felhasználás függő.
Az, hogy az autó fix vagy változó szervizen van szintén diagnosztika műszerrel állítható.
És itt van egy csapda a márkaszerviz részről. Van olyan, hogy az olcsóbb 5w30-as olajat töltik bele és csak átállítják a periódust változóról fixre.
A legjobb az, amikor valaki csinál egy köztes olajcserét ezzel a szöveggel. Én el nem megyek 30 ezret ezzel az olajjal. A 0w20 olyan, mint a víz. Megy bele az 5w30-as.
Könnyen belátható, hogy ez miért is nem jó.
Ha gyakrabban szeretnénk olajat cserélni, akkor azt ugyan úgy 0w20-ra kell, különben semmit sem ér.
hello, 1.5 tsi karoqnal mi az olajcsere-periodus? tudja valaki? aposom kocsija, nem talalja a papirok kozott, es most karantenban van
szerdan beinditotta a kocsit, es irt valamit allitolag, hogy huszoniksz nap mulva szerviz, de jelenleg masfel eves es 18e km van benne. mennyi lehet az annyi? 20 ezerre lenne allitva, es a szamitogep gondolta ugy, hogy az eddigi futas alapjan akkorra jonne ki?
Mivel néztem a nívópálcát a csere előtt, elmondhatom, hogy olajcsere előtt pont úgy nézett ki az olaj, mint utána. De ugye periódus közi olajcseréről beszélünk. (az első 10000km)
Én is kérdeztem már rá szervizben régebbi járműnél, hogy milyen gyertyákat is cseréltek akkor ki, mutassák a régieket?
Mivel két héttel előtte magam cseréltem le a gyertyákat, és gyanús volt, hogy az nem lehetett a kocsi baja...
Természetesen előkotortak pár darab széttört, teljesen más gyártótól való gyertyákat...
Mikor jeleztem, hogy ezek biztosan nem azok, amik benne voltak, akkor egyszerűen állították, hogy márpedig ezek voltak benne. Odahívták a szerelőt, aki szintén bólogatott, hogy azok a gyertyák voltak a kocsiban...Így már többen álltak az én állításommal szemben.
Azóta is tudom, hogy nekem volt igazam, itthon megnéztem, és az általam betekert gyertyák voltak benne. De ott már nem tudtam mit tenni, soha többet oda nem megyek vissza, ennyi....
Az olajon nívópálcán látod, hogy friss vagy nem, mondjuk attól még gazdaságos olajat is tehettek bele, de az látható, hogy friss az olaj. Én egy régebbi autónál volt már, hogy megjelőltem az olajszűrőt egy csavarhúzóval, és elkértem minden cserélt alkatrészt, azt utána én éreztem szarul magam, nem is voltam rá büszke.
Ha pl. akkus csavarozót használnak, azzal lehet úgy csavarozni, hogy meg sem kopik a csavaron a festék. A kéznyom sem feltétlen kell, hogy legyen a burkolaton, ha egy nem olajos/zsíros kesztyűben dolgozik a szerelő, tud relatív nyom nélkül "alkotni". Érdemes lehet az olajszűrőn keresni gyártási időt. Mondjuk ehhez nem lett volna rossz tudni, hogy mi volt a régin.
Ezen a téren én is bizalmatlan vagyok, nem szívesen vinném olyan helyre, ahol nem látom az autót. A Mozaikban -ha jól hallottam- monitoron tudod nézni az ügyfélváróból a kocsidat.
Mármint odavittem, közölték nem lehet ott lenni mellette, ezért otthagytam, visszatértem, befizettem, hazamentem.
Alánéztem, és nem úgy tűnik, mintha levették volna a motorvédőt (a csavarokon nincs kulcsnyom, a pajzs ugyanúgy egyenretkes, sehol egy kéznyom...hmm...
úgy gondolom, hogy a számlázott olajleeresztő csavar és olajszűrő cseréjéhez ennek levétele elengedhetetlen....
még nem akarok farkast kiáltani...
az lenne a kérdésem, hogy ezekhez hozzá lehet férni másként is esetleg, van ötlet?
vagy lehetséges, hogy kéz/ujjnyomok nélkül marad a koszos védőpajzs?
Nálunk pont van mindkettő motor (DAD & CHP) - nem mintha a választást ez befolyásolta (befolyásolhatta) volna. Az egyikben bő 30 eKm van, a másikban 140 eKm. A DAD egy SUV-ban van DSG-vel, a CHP kéziváltós. Egyelőre mindkettő hibátlan és mindkettővel meg vagyok elégedve.
Az biztos, hogy a CHP-vel több tapasztalat van, nemrég volt Novot Tibinek egy írása "A TSI, amit meg szabad venni" címmel a TC-n, abban minden benne van. A DAD-okról - tekintettel arra, hogy újabb gyártmány - egyelőre jóval kevesebb tapasztalat van, majd az idő eldönti tartósságukat. Ami viszont biztos, hogy fantasztikus mérnöki munka. Rendkívül kulturált járású és hihetetlenül hamar bemelegszik. Viszont tény, hogy sokan panaszkodnak a kenguruzásra, ami spec. nálam - talán a DSG miatt - egyáltalán nem tapasztalható. Tehát az is fontos lehet a motor mellett, hogymilyen konfigurációban veszed. A fogyasztásban releváns különbség szerintem nincs (talán 1-2 deci). Az 1.4 TSI-nknek bő 100 eKm-re vetített fogyasztása 6,17 l/100 km, ugyanez az 1.5 TSI-nek 7,59 l/100 km 30 eKm-re, de ugye van a kettő között bő 350 kg különbség - úgy vélem, mindkettő abszolut rendben van.
Sziasztok! Végigolvastam a fórumot, de ez alapján nem tudok dűlőre jutni, ezért a véleményetekre vagyok kíváncsi. Ha az elérhető pénzügyi keretbe DPCA kódú motorral szerelt autó (Octavia/Golf) nem fér bele, akkor az 1.5 TSI DADA (evo) vs non-EVO EA211 1.4 TSI közül melyik az okosabb választás? Feltételezzünk kb. azonos futásteljesítményt és általános állapotot. A cél pedig az, hogy sokáig megtartsam az autót úgy, hogy arra lehetőleg csak a tervezett karbantartásokra kelljen költeni. Pár dl fogyasztás különbség nem oszt, nem szoroz. A fő szempont a minél gondtalanabb használat és a tartósság.