Remélem nem bántottalak meg azzal, hogy nem töltöttem órákat az új autó árlisták böngészésével a kedvedért! Fenntartom a véleményemet, szerintem a GLX nem éri meg. Ha jobban utána jársz, keresel raktáron lévő autókat, akciókat biztosan találsz jobb ár érték arányút. Ne sajnáld rá az időt!
Írásom bekezdése mások miatt lett olyan, mert általában fikázásokkal szokott folytatódni...
Elfogadom, hogy lehetnek akik megszívták valami miatt a kocsijukkal, mások voltak az elvárásaik (mert nem járták eléggé körül a témát és csalódtak) de vagyunk jó páran, akik elégedettek, nem kopog a kormányuk, nem ráz a kuplungjuk, nem zörög az ablakuk, nem pereg a festékük.
Korábban volt már szó a vezeték nélküli Android Auto használatról egy kérdés erejéig. Most én is megkérdezem: valakinek sikerült ezzel a csatlakozással használni a fejegységet? Ha igen, hogyan? Nekem csak kábellel megy, pedig a telefon (elvileg) alkalmas rá, az AA alkalmazásban is be van kapcsolva a vezeték nélküli opció.
Scala 6,3tól indul pl. azzal a felszereltséggel, amivel a GLX Swift azonos
ficere50: nem tudom min vitáztam éppen, én is azt mondom, hogy ebben az ársávban ekkora felszereltséggel nem igazán van vetélytársa a kocsinak és úgy állcuzemen a Suzukinak sem (persze sokmindenről le kell mondani pl. egy VAG csoporttal szemben főleg anyagminőségre érzetre gondolok)
att70: na látod, most is megkértelek tök normálisan, hogy mondj akkor példákat és ennyire futotta, hogy "nekem ez jó lesz, vegyem meg".... ezért mondtam kérdeztem tök normálisan, érdeklődően, hogy miket találtál ebben az ársávban (full GLX-re kaptam 5,2re árajánlatot) és ugye nincs ebben az ársávban semmi ennyire felszerelt autó.... ezért is voltam kíváncsi, hogy mit találtál :) ezek szerint semmit
Ha ennyire tetszik vedd meg a legdrágább legnagyobb felszereltségű Swiftet! Ha neked megér ennyit. Sajnos a legnagyobb felszereltséget is ugyanabba a papírvékony karosszériába szerelik, és a mechanikus dolgok is ugyanazokból a végtelenségig elvékonyított alkatrészekből állnak. A működőképesség rovására ment a költséghatékonyság, ez sértés a vásárlóval szemben. Más márkánál is spórolnak, de nem ennyire, a Suzukit nem érdekli a vevői elégedettség.
Gyenge minőségű kuplung, váltó, kormányszerkezet, ezek javítására számítani lehet. Mechanikailag az autó rossz minőségű, minden anyagot kispóroltak belőle, persze ennek köszönhetően könnyű és keveset fogyaszt. Én inkább többet fizetnék a benzinkúton csak lenne benne több és strapabíróbb anyag. Ha nem lennének vele problémák akkor jó autó lenne, jól vezethető, keveset fogyaszt. Elektrónikai problémát nem ismerek, nem hallok, ez egy nagyon jó tulajdonság. Összességében nekem csalódás, mégegyszer nem venném meg, a mai árán főleg nem. Persze más vélemények is vannak, aki nem selejtet kapott a pénzéért, az biztosan szereti. Ha veszel egyet használtan figyelj a kormánymű kopogásra, az elinduláskori remegésre!
Szerintem nézz meg párat még. Tény, hogy egy, akár régebbi középkategóriás autóból átülve, észrevehetően hangosabb a Swift menetzaja, de azért nem annyira, ahogy leírtad. Tapasztalatok: remek fogyasztás, főleg városban és országúton, kényelmes első ülések, jól fogó, bár néha nyikorgó fék, jó kanyartulajdonságok, első elinduláskor berázhat a kuplung, a váltó is lehetne jobb, elég akadós.
Éppen Swift vásárlás előtt vagyok és a véleményetekre lennék kíváncsi. Az alany egy 1,2-es GL+-os 2020.08-havi gyártású autó. Ma voltam vezetni és érdekes hangokat hallottam amikor 70-80km/h-val mentem vele egy teljesen sima jó minőségű úton. Rettenetesen nagy volt a menetzaj és konkrétan a mellettem ülővel nem tudtam volna normál hangon beszélgetni. A kérdésem az, hogy ez normális? Illetve aki vett és használ ilyen kocsit kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Lehet vitázni a véleményemmel, de mint már írtam, két Yaris (2000-es és 2007-es modell) után sincs hiányérzetem. Lehet, hogy a későbbi és jóval drágább modellek többet tudnak, jobb kivitelezésűek, de az utóbbi napokban, hetekben többször volt alkalmam valóban jó minőségű autópályákon közlekedni Swiftünkkel.
Ezért írom, hogy 130-nál, ez a könnyű kocsi a 90 LE (GL+ 1,2 dualjet) szinte hangtalanul suhan, jó az ülések kényelme, rezgések elhanyagolhatóak, stabil útfekvésű. 600 km-t simán le lehet vezetni vele nagyobb fáradtság nélkül.
Azoknak üzenem, akik többnyire fikázzák, hogy nem a balkáni magyar utakra készült, ezt el kell fogadnunk.
valóban érdekel, mert ebben az ársávban és kategóriában keresném a következő autómat....
pár szinttel feljebb szintén megkapta a család, hogy SX4-Scrossnál ennyi pénzért van jobb autó, aztán amikor konkrét típusokat kértünk az ottani népektől, hát persze nem tudtak mit mondani.
Szóval 5férőhelyes, min. digitklímás, vezetéstámogatási rendszerek garmadáját is figyelembe véve (+téli promóban a szett téligumit is figyelembe véve) milyen más típusokat említenél? rájuk nézek mindenképp
Ugye sok típusban a "puruttya" (ne értsétek rosszul nem bántás stb.) modellekben a motorok is igen picikék ill. szokásos manuálklíma ill. sok-sok okosság hiánya (gondolok itt arra, hogy a Swiftben van holttérfigyelés ((a crossunkban sincs pl.)) az a többi kisautóban csak jóval vastagabb felszereltségi szinttől találtam elérhetőnek (vagy még talán annak sem)
Ez minden autónál így van. Ha menet közben ráteszed a kezed az ajtóhézagra akkor érzed, hogy csavarodik a kaszni.
Mentem többször már kabrióval. Ott olyan érzés van mintha a Dunán mennél egy bádodteknőben.
Ha a hátsó ajtó hézagába beillesztessz egy gyurmadarabot akkor látni fogod mennyire nyomódik össze a használat során. A hátsó ajtó jobbra-balra mozog menet közben.
Lassan gurulok valahol, egy nem túl sima de jó állapotú aszfalton, lehúzott ablaknál megérintem az ajtókeret felső részét ahol a kasztnihoz közel van, gyönyörüen érezni ahogy 1-2 mm-t mozog az ajtó a kasztnihoz képest. Nem földúton, sima aszfalton, mondjuk átmenve egy csatornafedélen.... Lehet, hogy a kocsi váza erős de az is biztos, hogy nyeklik nyaklik. Sőt, a nyitott ajtót érzéssel megmozgatva le-fel kb 5 mm könnyű mozgása va az ajtónak. Az A oszlop merevsége nagyon gyenge, ez az ára az alacsony súlynak. Amúgy szerintem a súlycsökkentés elsődleges motívációja nem a fogyasztáscsökkentés, simán a költségcsökkentés, az anyag kispórolása.