Bocsánat, de nem ez az a terület, ahol a geológus szakértők szerint olyan a talaj struktúrája, hogy az építményekkel súlyosbított hegyoldal egyszer csak megindulhat lefelé? Azt pedig senki meg nem mondja, hogy pontosan mikor és mekkora terheléstől... Hm?
Csót:
b
nem ertelek, hogy miert csodalkozol, a becsiuton a shellkuttol kifele nincs gerincvezetek. meg az orvosirendelonek is emesztoje van. a gatlastalanabbak pedig az onkormanyzat engedelyevel az aranypatakba nyomjak a szennyuket.
kerlek nezzel utana, hogy hogyan tortenhetett az meg, hogy a testverhegyi ut kozepen a max 2 szintes hazak koze beepitettek egy 3 szintes bohom nagy tarsashazat. korabban ez az ovezet k5os besorolas alatt alt, ezert a tetonek 4mig le kellett nyulnia. valtozott a kornyek ovezeti besorolasa, vagy az epitesi szakhatosag ennyire engedekeny? azert is furcsalom a dolgot, mert egyszeruen kimagaslik a kornyezo csaladihazak kozul, igy tajkepileg is ronda.
Mit értesz újraosztáson?
A telkek össze-vissza vannak:egy része magántulajdon, egy része önko bérlet.Ha feloldanák az építési tilalmat, lenne kereslet a telkekre, s a lakók már létre tudnának hozni egy közmű-társulást.Ha jól olvastam, most éppen 80 millió forint lenne a gázvezeték lefektetése.Vegyes tulajdonú terület esetén nagy a valószínűsége, hogy sosem fog összejönni ennyi pénz.
Számomra furcsa, hogy napjainkban a csatorna- és víz kérdés kérdés lehet.Alig pár percre a történelmi Buda magjától.
Vagy ha van olyan hülye, aki megoldaná ezt házi víztisztítóval, kútfúrással, gáztartállyal vagy vaskályhával, annak -engedély hiányában- ne csapjanak a tarkójára.
Nem hiszem, hogy a Csúcs-hegyen ezt meg lehetne tenni, mivel a telekstruktúra régen kialakult, és nehéz lenne változtatni rajta. Annyi biztos, hogy valakinek ki kell majd fizetnie a közművek létesítési költségeit, és nem volna jó, ha ez a panelekben lakók adójából történne.
A tip-top lakóparkok nem maguktól nőnek. Az okos önkormányzatok nem hagyják, hogy a közműfejlesztés költségét velük fizettessék meg, de van olyan falu is Bp. környékén, ami lényegében csődbe ment egy ilyen akció miatt. Átsoroltak egy területet, eladták jó drágán - aztán a beköltözők nyomására magukra vállalták a fejlesztést, ami az árbevétel többszörösét tette ki.
A legjobb valószínűleg az lenne, ha az önkormányzat közreműködésével (szervezésében) újraosztanák a telkeket, kialakítanák az utakat és megépítenék a közműveket. Ennek azonban sajnos több okból sincs semmi realitása.
Kérlek ne tekintsd kötekedésnek, mert fontos a különbségtétel: korlátozásról már nincs szó, múlt szerdán elfogadtuk a kerület építési szabályzatát, és a hatálybalépésével megszűnik a kerület egy részén érvényben lévő változtatási tilalom. A Csúcs-hegy azonban nem építési övezetben van, hanem távlatban fejlesztésre szánt terület. Ez azt jelenti, hogy néhány éven belül nem várható, hogy szabályosan lehet ott építeni.
A III. kerületi SZDSZ- és MSZP-frakció egy évvel ezelőtt azért kezdeményezte az egészségügyi járóbeteg-szakellátás átvételét a fővárostól, mert az egyre romló pénzügyi helyzetben veszélybe került a kerületi lakosok ellátása. A műszerpark elavult, az orvosok és a szakdolgozók fizetése méltatlanul alacsony, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) által nyújtott finanszírozás sem a fejlesztésekre, sem a szinten tartásra nem nyújt fedezetet. A képviselő-testület az elmúlt egy év során két előkészítő bizottságot is létrehozott a jelenlegi helyzet felmérésére és az átvétel módozatainak kidolgozására. Mindkét bizottságnak tagja volt a polgármester, az önkormányzati pártfrakciók képviselői, és folyamatosan biztosított volt az orvosi kamara, valamint a szakellátásban résztvevő orvosok képviselete. A felmérések tapasztalata alapján dolgozta ki az átvétellel kapcsolatos javaslatát dr. Badacsonyi Szabolcs, az önkormányzat egészségügyi bizottságának elnöke, az egészségügy területét felügyelő Kovács Gábor alpolgármester segítségével. Javaslatuk lényege, hogy a szükséges fejlesztésekhez, a magasabb szintű ellátás fenntartásához és a szakmai irányítás biztosításához külső szakmai működtetőt kell nyílt pályázat útján bevonni, hiszen az önkormányzat nem rendelkezik sem a szükséges forrásokkal, sem az irányítás szervezeti feltételeivel. A működési formára az önkormányzattal közösen alapítandó közhasznú társaság (kht.) létrehozását ajánlották azért, mert ez a társasági forma a biztosítéka annak, hogy az önkormányzat szándékai érvényesüljenek és a későbbiekben keletkező esetleges többletbevétel magára a tevékenységre fordítódjék, ne lehessen nyereségként kimenteni. Erről döntött a kerületi önkormányzat képviselő-testülete október 15-én az SZDSZ- és az MSZP-frakció szavazataival úgy, hogy a Fidesz, MDF, FKGP, MIÉP és a Munkáspárt képviselői kivonultak az ülésről.
A választási kampány elindult, ezért hát lehet akár hazudni, akár gyanút kelteni és még népszavazási kezdeményezéssel is előállni. Azt pedig önmagában is érdemes nyomon követni, ahogy az ügy egyéves története alatt hogyan változott többször is Tarlós polgármester és a helyi Fidesz álláspontja. Egy éve a polgármester még hallani sem akart arról, hogy a kerületi önkormányzat átvegye a szakellátást és saját maga működtesse, most pedig csak ezt támogatja. A Fidesz augusztusban még annak volt a híve, hogy a létrehozandó kht.-ba a kerület apportálja a két szakrendelő milliárdos vagyoni értékű épületét és vonjon be külső pénzügyi befektetőt a tevékenységből hiányzó anyagi forrás biztosítására. Ez elég nyílt privatizációs szándék volt! Most azt állítja, hogy a tevékenység nyereséges, és akik nyílt pályázatot akarnak kiírni, azok tudják előre, hogy ki fogja nyerni. Több mint aljas megközelítés, de a tapasztalati tények azt mutatják, hogy ők már tudják, hogyan kell ezt csinálni.
A közelmúltban közpénzből több millióért elkészült szakmai átvilágítás, bár kevésbé körültekintően, ahhoz hasonló megállapításokra jutott, mint amelyeket a szakmai előkészítő bizottság már tavasszal megtett.
Tarlós polgármester a mostanival együtt egy éven belül immár harmadszor függesztette fel és rendelte újratárgyalásra az ügyet, ebből logikusan következik, hogy vagy az időt húzza, vagy a saját elképzelését próbálja áterőltetni, amelyet azonban sem a képviselők, sem a lakosság nem ismer. Addig is lehet a nyilvánosság előtt mindenféléket: feltételezéseket, alaptalan gyanúkat tényként feltüntetni. A kampány az kampány.
A szocialista és a szabad demokrata képviselők pedig kitartanak az álláspontjuk mellett, mert ez szolgálja a kerületben élő emberek érdekeit.
Csire János
SZDSZ-frakcióvezető
Bihary Gábor
MSZP-frakcióvezető
Hát, kedves SK, amíg más és jobb nincs, tőlem jöhetnek az oszlopok is... Módszer? Pénzt összedobni és beverettetni, vagy önkormányzatnál testületileg kampányolni/tüntetni, esetleg megvárni, amíg valaki veszett dühből szétver egy-két szabálytalanul parkoló tragacsot?
Mielőtt elfelejteném, azzal mi lesz, hogy a Rómain a Kossuth Lajos üdülőpart néven futó kellemes parti sétálón lassan váci utca keskenységűre szorítják össze a sétálókat és a biciklisek rendszeresen keverednek a gyalogosokkal, mióta a kocsmák úgy kiterpeszkedtek? Túl azon, hogy az égett olajszagban nyaranta levegőt is alig kapni, 20 méterenként más zene szól üvöltve, a tetejébe még az elkerített és most már lekavicsozott, lebetonozott kocsmakirakodók miatt lassan csak a Rozgonyi Piroska torkolatától északra lehet létezni a parton... Ezek minek/kinek köszönhetik, hogy ilyen korlátlanul és büntetlenül terjeszkedhetnek a közterület rovására? Infó? Bárki?
Szia,
a testverhegy igazabol a HHhegy hegylaba, ha a harsanylejto/laborcutca kozotti reszre gondolsz, akkor az valoban a testverhegy.
ilyen reszletes rendezesi terv engem is erdekelne, kezdve, hogy mikor tervezik a csatornazast (es itt nem a tokeletesen illegalisan kiadott, tisztitasnelkul a patakba engedett szennyvizrol beszelek, amit voltak olyan kedvesek es a jofekvesu telekek lakoinak megengedtek), mikor csinaljak meg az utakat, esetleg terveznek-e kozlekedesi tablakat, fekvorendoroket elhelyezni, (mert az ujonnan betelepultek nyugati kocsijai egyreszt enm tudnak lassan menni, masreszt hianyzik beloluk az index, marpedig nehany foldut leaszfaltozasaval az eddigi alarendeltsegi viszonyok megvaltoztak), esetleg a 37es vonalanak valtzotatasaval bekapcsolni a becsiut es jablonka kozott lakokat a kozszallitasba.
Sokszor mondtam már pozitív kritikát a XIII. kerületi önkormányzatról, és egyre inkább az az érzésem, nagyon jól csinálják, amit csinálnak.
Többször megállapítottam, hogy a XIII.kerületben az önkormányzati ügyintézés gyors és pontos, sorbanállás alig. A cégünk ott működik, de csak pozitív kritikát tudok mondani, az engedélyek és hasonlók kiadása szinte pikk-pakk, vagy ha nem, akkor megmondják, mikor menj vissza, és addigr tényleg ott a papír, csak aláírod, hogy átvetted és már végeztél is. (A másodikban, ahol most átmenetileg lakom, viszont kritikán aluli az ügyfelek "lekezelése". ) Állítólag ISO kilencezerakárhanyas minősítésük is van emiatt, de amíg nem tapasztaltam meg, hogy tényleg flottul mehet a bürokrácia is ebben az országban, nem értettem, hogy mi a fene lehet egy önkormányzatnál minőségbiztosított.
Ma viszont még egy érdekes dolgot fedeztem fel. Találtam egy bejárati ajtót az egyik utcában, miszerint "XIII. kerületi Önkormányzat, Kihelyezett Ügyfélszolgálati Iroda". Hmmm. Ezek szerint van nekik egy a tanácsházán a Béke térnél, egy pedig a kerület belső részén, Újlipótvárosban. Miért? Talán, hogy közelebb legyenek az ottani lakókhoz és ne kelljen annyit utazniuk? Vagy hogy csökkenjen a tumultus a másik helyen? Vagy csak kényszer, mert a másik helyen már nem fértek el? Nem tudom, de ha ez tényleg csak arra szolgál, hogy megkönnyítsék az ügyintézést, akkor le a kalappal.
Aztán néhány házzal odébb ilyet találtam: "XIII. kerületi önkormányzat vállalkozói klub, étterem." Ezt az éttermet nem igazán értem, nem tudom, minek egy önkormányzatnak étterem, de elég érdekesen hangzik.
Mindez hogy jön az óbudai topikba? Mert kiváncsi lennék, hogy milyen intézményei, milyen szolgáltatásai vannak a III. kerületnek. A honlapról nem sok derül ki. Hol lehet erről információt kapni? Jó, ha valaki rendszeres olvasója a Tarlós Sun-nak, talán összerakja az infómorzsákat, de aki nem? Van valami részletes leírás valahol?
Bocs, hogy fénykép helyett tanácsot adok, de körülnéztél a Szabó Ervinben? Van egy csinos kis Budapest-gyűjteményük, és a könyvtárosok biztos tudnak segíteni. Pl. Klösz György-összes... :-)
Lehet, hogy picit off, de azért megkérdezem: nincsenek véletlenül a birtokotokban olyan, régi Óbudát ábrázoló fényképek, amiket meg tudnátok osztani egy villamosmániással? Be szeretnék spájzolni a régi 5-ös, 11-es, 66-os, 18-as villamosokból, Lajos utcai, Pacsirtamező utcai, Szentendrei úti vágányokból...
Az a volt HILTI-telep, és szerencsére a romok nagyobbik részét már lebontották, eltakarították.
Én már öreg és pesszimista vagyok, és nem hiszem, hogy az autósok nevelhetők lennének, legalábbis amíg alapvetően meg nem változik a rendőrség hozzáállása. Főleg nem kerületi szinten. És nem is akarom kivárni. Egyszerűen csak az önvédelemmel foglalkozom. Szeretnék nyugodtan közlekedni a kerékpárúton. Vajon ugyanezek az "emberek" miért nem parkolnak keresztben a Szentendrei útra? Az oszlop tényleg szegénységi bizonyítvány, de az övék, nem az enyém. Szóval megismétlem, hátha peyerk is erre jár előbb-utóbb: az oszlopsor felújítását és megfelelő sűrűségben való installálását szeretném. Aztán parkoljanak a fenébe.
Hát igen, a szabálytalan parkolást megakadályozó oszlopok se rosszak, csak valahogy olyan szegénységi bizonyítvány-jellegük van. :(( Magyarra lefordítva leginkább azt fejezik ki, hogy lám, a magyar autósnak nem elég, ha valamit nem szabad megtenni! Ahhoz, hogy tényleg ne csinálja, az kell, hogy fizikailag lehetetlen legyen megtenni.
Szvsz, ha találnánk akár a kerületen belül egy olyan telket, amelyet rendelkezésre bocsáthatnánk a rendőrségnek ill. a fővárosnak, hogy építsenek ott akár mélygarázsos formában autólerakó telepet az elvontatott járgányok számára, akkor ezzel jó alkupozícióba kerülhetünk valamely olyan más ügyben, ahol szükségünk van a főváros segítségére. Pl. nekem nagyon csípi a szememet az a gazos, állítólag vitatott tulajdonú hatalmas terület, amely a Szentendrein, észak felé haladva a jobb oldalon éktelenkedik, rajta sok betonpillérrel, amelyről nem tudni, mi célból állanak ott. Kaszásdűlőt elhagyva, de még a szabadtéri múzeum előtt látható. Mit mondjak, épületes látvány, úgyszólván valóségos ékköve a városképnek... Ha pl. ott lenne egy ilyen többszintes garázs, azaz gyűjtőtelep, az részint szebb lehetne, részint biztosítaná, hogy a tilosban parkolók biztosan megkapják a büntetésüket, oszlopverés nélkül is. Szvsz ennek lenne nevelő hatása, míg az oszlopokból csak annyit tanulnak, hogy akkor talán valahova máshova kell menni szabálytalankodni...
Köszönet a részletes tájékoztatásért, mindjárt jobban láthatók az összefüggések.
Nem is látszik a dolog annyira reménytelennek.
Az egész projekt most milyen stádiumban van? Egyáltalán konkrét formában létezik-e, van-e gazdája, koordinálja-e valaki?
A gyenge pontnak így inkább azt látom: kormány-főváros együttműködést igényel a megoldás, ehhez a mostaninál sokkal jobb viszonyban kellene lenniük.
Borzimorzi nemtelen eszközökkel pörgeti a kedvenc topicját. :-))))))))
Szóval én oszlopokról bezéltem, az elvontatás reménytelen, és nem a hely miatt. Hanem mert nem az a legkönnyebb pénzszerzés. Peyerk nyilván meg fog róni majd a rosszhiszeműségemért, de nem nagyon vagyok meeggyőződve az elszállítással foglalkozók becsületességéről. :-(
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...
A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...
A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...
A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...
A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...
A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...
A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.
Jaj, Borzika, én is tudom, mi a szabályozás! Én a betartatásról beszéltem. Mert a tahók ellen csak kényszerrel lehet fellépni. :-( Naiv vagy megint, ha azt feltételezed, hogy a szabálytalanság mértéke és az elszállítás között összefüggés van. Azt viszik el, akit könnyű elvinni, nem az elvadult tahókat, akik a forgalmat veszélyeztetik.
SzeZo: vszleg nem jó helyre írtad, ahogy én sem, mert a Sztdrei út fővárosi kezelésű. De ha peyerk nagyon akarja a te szavazatodat is, akkor lehet, hogy elintézi náluk. :-) Különben meg nem csak a lehajtón kijövő autók izgalmasak, hanem a járdára/kerékpárútra a zöldséges közelében körülnézés nélkül felhajtó állatok is.
...és, ha már a járdán parkoló autókat sikerült lerendezni, akkor jó lenne az autó kihajtókba fekvő rendőröket telepíteni a Szentendrei út felüljáró és salátabár közötti részére.
Sok autós úgy hajt ki, hogy csak satufékkel lehet megállni (pedig én nem is száguldozom arrafelé). Nem néznek körül a járdára hajtáskor, mintha csak ők lennének a világon.
Most ezt vajon jó topic-ba írtam?
Kedves Peyerk, remélem, májusig lesz rá időd, bízom benne, hogy nagyon szuperül ki fogod találni. :) Arról nem is beszélve, hogy addig még a többi topiclátogatót is meg kéne győzni arról, hogy jó dolog a virtuális eszmecsere, de azért IRL elmenni kirándulni és fagyizni: talán még ennél is jobb, pláne májusban!
Csót:
b