Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.27 0 0 415
Bocs, hogy fénykép helyett tanácsot adok, de körülnéztél a Szabó Ervinben? Van egy csinos kis Budapest-gyűjteményük, és a könyvtárosok biztos tudnak segíteni. Pl. Klösz György-összes... :-)
Előzmény: Hamster (414)
Hamster Creative Commons License 2001.10.27 0 0 414
Lehet, hogy picit off, de azért megkérdezem: nincsenek véletlenül a birtokotokban olyan, régi Óbudát ábrázoló fényképek, amiket meg tudnátok osztani egy villamosmániással? Be szeretnék spájzolni a régi 5-ös, 11-es, 66-os, 18-as villamosokból, Lajos utcai, Pacsirtamező utcai, Szentendrei úti vágányokból...
peyerk Creative Commons License 2001.10.27 0 0 413
Egyáltalán nem off. Kérdezz, hátha tudunk segíteni! :)
Előzmény: Kir Royal (412)
Kir Royal Creative Commons License 2001.10.27 0 0 412
félig off
Nem tud valaki valamit Testvérhegy részletes rendezési tervéről?
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.27 0 0 411
Az a volt HILTI-telep, és szerencsére a romok nagyobbik részét már lebontották, eltakarították.
Én már öreg és pesszimista vagyok, és nem hiszem, hogy az autósok nevelhetők lennének, legalábbis amíg alapvetően meg nem változik a rendőrség hozzáállása. Főleg nem kerületi szinten. És nem is akarom kivárni. Egyszerűen csak az önvédelemmel foglalkozom. Szeretnék nyugodtan közlekedni a kerékpárúton. Vajon ugyanezek az "emberek" miért nem parkolnak keresztben a Szentendrei útra? Az oszlop tényleg szegénységi bizonyítvány, de az övék, nem az enyém. Szóval megismétlem, hátha peyerk is erre jár előbb-utóbb: az oszlopsor felújítását és megfelelő sűrűségben való installálását szeretném. Aztán parkoljanak a fenébe.
Előzmény: borzimorzi (410)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.27 0 0 410
:)))

Hát igen, a szabálytalan parkolást megakadályozó oszlopok se rosszak, csak valahogy olyan szegénységi bizonyítvány-jellegük van. :(( Magyarra lefordítva leginkább azt fejezik ki, hogy lám, a magyar autósnak nem elég, ha valamit nem szabad megtenni! Ahhoz, hogy tényleg ne csinálja, az kell, hogy fizikailag lehetetlen legyen megtenni.

Szvsz, ha találnánk akár a kerületen belül egy olyan telket, amelyet rendelkezésre bocsáthatnánk a rendőrségnek ill. a fővárosnak, hogy építsenek ott akár mélygarázsos formában autólerakó telepet az elvontatott járgányok számára, akkor ezzel jó alkupozícióba kerülhetünk valamely olyan más ügyben, ahol szükségünk van a főváros segítségére. Pl. nekem nagyon csípi a szememet az a gazos, állítólag vitatott tulajdonú hatalmas terület, amely a Szentendrein, észak felé haladva a jobb oldalon éktelenkedik, rajta sok betonpillérrel, amelyről nem tudni, mi célból állanak ott. Kaszásdűlőt elhagyva, de még a szabadtéri múzeum előtt látható. Mit mondjak, épületes látvány, úgyszólván valóségos ékköve a városképnek... Ha pl. ott lenne egy ilyen többszintes garázs, azaz gyűjtőtelep, az részint szebb lehetne, részint biztosítaná, hogy a tilosban parkolók biztosan megkapják a büntetésüket, oszlopverés nélkül is. Szvsz ennek lenne nevelő hatása, míg az oszlopokból csak annyit tanulnak, hogy akkor talán valahova máshova kell menni szabálytalankodni...

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (408)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 409
Köszönet a részletes tájékoztatásért, mindjárt jobban láthatók az összefüggések.
Nem is látszik a dolog annyira reménytelennek.
Az egész projekt most milyen stádiumban van? Egyáltalán konkrét formában létezik-e, van-e gazdája, koordinálja-e valaki?
A gyenge pontnak így inkább azt látom: kormány-főváros együttműködést igényel a megoldás, ehhez a mostaninál sokkal jobb viszonyban kellene lenniük.
Előzmény: peyerk (392)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.26 0 0 408
Borzimorzi nemtelen eszközökkel pörgeti a kedvenc topicját. :-))))))))
Szóval én oszlopokról bezéltem, az elvontatás reménytelen, és nem a hely miatt. Hanem mert nem az a legkönnyebb pénzszerzés. Peyerk nyilván meg fog róni majd a rosszhiszeműségemért, de nem nagyon vagyok meeggyőződve az elszállítással foglalkozók becsületességéről. :-(
Előzmény: borzimorzi (404)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 407
Jézusom, mi van itt? Egyből szentháromság?! Hiába, az Úr útjai...
b
Előzmény: borzimorzi (406)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 406
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...

A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...

A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (403)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 405
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...

A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...

A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (403)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 404
Naivitásom kétségtelen, kedves Sánta Kutya, de szvsz, ha az elvontatott ótót nem lehet hová elrekkenteni, hogy ott punnyadjon, míg érette nem jön a gazdija, akkor szvsz célállomás hiányában meglehetősen nehéz az elvontatást lebonyolítani...

A fekvőrendőr tényleg hasznos állat lenne, a Folyamőr ulickában van is. Eddig kétszer esett meg velem, hogy északról hajtottam be az utcába, kettesben, ahogy kell és utána sem gyorsítottam, ahogy pedig a mögöttem jövő szerint kellett volna. Ezt követően, amikor az illető keményen előzésbe kezdve jól felbőgetett mellettem a verdáját, hogy "észre térítsen", majd pedig jó 15-20 métert repült a fekvőrendőr jóvoltából, igencsak neveletlenül derültem egy sort...
Viszont, ha egy kihajtó jármű orra elé rakunk ilyet, akkor nem lehet, hogy kínjában akkora gázt ad, hogy a lendület kicsit messzebb viszi, mint ameddig menni akart? Kellően sűrű forgalomban (a Szentendrein pláne) nem épp OK, ha nem abba a sávba kanyarodik ki, ahova szeretett volna...

A kerékpárút közepéről én is sokszor hiányolom a pöcköt, amely két "sávra" osztaná a kerékpárutat és megakadályozná az autósokat az odapofátlankodásban.

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (403)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.25 0 0 403
Jaj, Borzika, én is tudom, mi a szabályozás! Én a betartatásról beszéltem. Mert a tahók ellen csak kényszerrel lehet fellépni. :-( Naiv vagy megint, ha azt feltételezed, hogy a szabálytalanság mértéke és az elszállítás között összefüggés van. Azt viszik el, akit könnyű elvinni, nem az elvadult tahókat, akik a forgalmat veszélyeztetik.

SzeZo: vszleg nem jó helyre írtad, ahogy én sem, mert a Sztdrei út fővárosi kezelésű. De ha peyerk nagyon akarja a te szavazatodat is, akkor lehet, hogy elintézi náluk. :-) Különben meg nem csak a lehajtón kijövő autók izgalmasak, hanem a járdára/kerékpárútra a zöldséges közelében körülnézés nélkül felhajtó állatok is.

Előzmény: borzimorzi (400)
SzeZo Creative Commons License 2001.10.25 0 0 402
...és, ha már a járdán parkoló autókat sikerült lerendezni, akkor jó lenne az autó kihajtókba fekvő rendőröket telepíteni a Szentendrei út felüljáró és salátabár közötti részére.
Sok autós úgy hajt ki, hogy csak satufékkel lehet megállni (pedig én nem is száguldozom arrafelé). Nem néznek körül a járdára hajtáskor, mintha csak ők lennének a világon.
Most ezt vajon jó topic-ba írtam?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (399)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.25 0 0 401
Kedves Peyerk, remélem, májusig lesz rá időd, bízom benne, hogy nagyon szuperül ki fogod találni. :) Arról nem is beszélve, hogy addig még a többi topiclátogatót is meg kéne győzni arról, hogy jó dolog a virtuális eszmecsere, de azért IRL elmenni kirándulni és fagyizni: talán még ennél is jobb, pláne májusban!
Csót:
b
Előzmény: peyerk (398)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.25 0 0 400
Kedves Sánta Kutya, szvsz nemcsak jó lenne valami szabályozás, hanem van. A KRESZ-ben ugyanis szerepel, hogy járdán csak úgy szabad parkolni, hogy még legalább másfél méter szabadon maradjon a gyalogosoknak. Ezeket élből el lehetne szállíttatni minden plusz szabályozgatás nélkül is.
Azt olvastam azonban valami újságban, hogy csak a pesti oldalon van olyan telepe a rendőrségnek, ahol ezeket le lehet pakolni, de az hamar betelik. Ilyen telep a budai oldalon nincsen, ezért lehet mifelénk ilyen elvadult tahóságokat látni.

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (399)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.25 0 0 399
Kedves peyerk!

Van egy nagyon komoly problémám, amelynek a megoldásával akár a szavazatomat is elnyerhetitek a következő képviselőválasztáson. :-)
A filatori-gáti megállótól a Leányfalu u.- Reményi u. útvonalon halad a kerékpárút. Az első viszonylag elviselhetően meg van oldva a betontömbökkel (távolról sem tökéletesen). A második viszont katasztrófa. Az autók állandóan közel merőlegesen felállva parkolnak, még a gyalogos közlekedést is ellehetetlenítve, nemhogy a kerékpárost. Teljesen szabálytalanul. Eszükbe sem jut hosszában parkolni! Régről ottmaradt rozsdás oszlopok foghíjasodnak hellyel-közzel, de nagyon kevesen. Tehát a feladat ezeknek az oszlopoknak a felújítása és megfelelő sűrűségben való elhelyezése lenne. Ezzel egyúttal azt is megelőzhetnétek, hogy magánakciókba kezdjünk a tahók megrendszabályozására...

A másik problémás hely a salátabár a Záhony-Sztdrei sarkán. Itt ugyan nincs hivatalos kerékpárút, csak járda, de sok biciklis megy itt el a múzeum előtt. Na, itt is birka módjára parkolnak összevissza, és gyalog is alig lehet átjutni közöttük. Jó lenne itt is valami szabályozás, akárcsak parkolók felfestése a széles járdára, hátha észreveszik magukat... (Bár ebben őszintén szólva szkeptikus vagyok. Az ilyeneket csak az elszállítás ébreszti fel.) Bár azt hiszem, ez fővárosi út, de talán lehetne tenni valamit az ügyben.

peyerk Creative Commons License 2001.10.25 0 0 398
Köszönöm az elismerő szavakat! :) A "térképagyút" rám is szokták mondani.

Azt hiszem, nem a legjobb útvonalat találtuk ki együtt. Valószínűleg jobb a Bp. - E.gom vonattal, Visegrádra busszal, komp Nagymarosra, vonat Vácra, komp a szigetre, busz Szt.Endrére. Kevesebb utazás, és benne van Visegrád is. Majd ha lesz időm, pontosabban is kiszámolom :)

Előzmény: borzimorzi (396)
Zmac Creative Commons License 2001.10.24 0 0 397
Peyerk, emil ment az itt megadott címedre!
Előzmény: peyerk (395)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.24 0 0 396
Yeah! Ezt nevezem alapos útvonaltervezésnek!
Úgy látom, Téged és az Uramat igencsak egy bordában szőttek. :) (Talán nem véletlen, hogy nevezett hapsi a "térképagyú" eposzi jelzőt kapta barátaitól.) Mellesleg, ha beleunsz 1x a politikába, még mindig remekül elboldogulhatsz túraszervezőként is.

Az ötleted tök jó! :) Szvsz is ki kéne próbálni egyszer, lehetőleg úgy, hogy a topickány többi résztvevőjét is meghívjuk rá párostul, gyerekestül, kutyástul-macskástul. Szvsz valamikor tavasszal (a május 18-19-20-i hosszú hétvége rulez) kéne felülnünk erre a bizonyos 6:55-ös IP-re, Lindulni E.gomba, s ha ott is és Vácott is lesz min. 2 óránk és 17:40-re Szentendrén van a busz, tényleg jó kirándulmányt mondhatunk a magunkénak, jóvoltodból. Sőt, Szentendréről nemcsak gyerekjáték a HÉV a városnézés után, hanem akár ki is hagyható az ottani program, mert Szentendrét úgyis alaposan ismeri már mindenki. (Természetesen a lejtős utcai fagyit a Kovács Margitnál nem hagynám ki!) A gyerekeknek már ennyi után sem kell majd altató. Jobb, mint egy átlagos topictali, ahol csak pia, duma + füst van, nem?

A közpénzekből finanszírozott beruházások körüli általános gyanakvás légkörét én sem szeretem egyébként, és írtam is, hogy szinte rágalomnak tűnik. Mindazonátal én sem vagyok különb a deákné vásznánál és tényleg rossz szokásom, hogy ha valamit nem tudok, nem értek és semmi infót sem kapok tudatlanságom felszámolására, akkor találgatni kezdek, sajna. Még jó, hogy itt vagy Te és terítesz némi infót, nem? Most már csak az a kérdés, hogy ha egyszer ilyen jó kis tervecskék is vannak, arról miért nem lehet olvasni pl. akár az Óbudában is? (De tudtommal a Népszabi Budapest melléklete is keresi néha a témát, nem hever az mindig az utcán.) Találgatás megint: csak tán nem Tarlós úrnak nem tetszik, hogy valami olyas jó 5letről essék szó az Önkormányzat lapjában, amely nem az ő nevéhez fűződik? Pfúúúúj, borzasztó, rosszmájú, undisundi Borzimorzi! ;)

Csót:
b

Előzmény: peyerk (395)
peyerk Creative Commons License 2001.10.22 0 0 395
Én is imádom az ilyen kirándulásokat :)

Nosztalgiavonattal és 3 városnézéssel nem férsz bele egy napba, mert a nosztalgiavonat nem indul elég korán. A MÁV, Volán és BKV menetrendek szerint ma az utazási távok és idők az alábbiak.

Újpest - Esztergom (MÁV InterPici): 43 km, kb. 65 perc.
Esztergom - Nyugati pu. (MÁV InterPici): 53 km, kb. 70 perc.
Nyugati pu. - Vác (MÁV): 34 km, kb. 45 perc.
Váci rév - Szentendre (Volán busz): 15,8 km, kb. 35 perc.
Szentendre - Aquincum (BKV HÉV): 14,1 km, kb. 25 perc.

Ez összesen kb. 160 km, kb. 240 perc, vagyis éppen 4 óra. Ha a 3 városban eltöltesz egyenként átlag 2 órát, az összesen 10 óra. Ez pont jó egy ilyen kalandhoz, a baj csak az, hogy a járatok indulási idői miatt további csúszás van.

Ha a 6:55-ös IP-vel indulsz E.gomba, akkor 17:40-re Szentendrén lehet a buszod, onnan már gyerekjáték a HÉV a városnézés után, és E.gomban és Vácott is volt min. 2 órád. Kipróbáljuk egyszer? :)

Előzmény: borzimorzi (377)
hkr Creative Commons License 2001.10.21 0 0 394
Nem illik morbidnak lenni, de nem hagyhatom ki: jó lenne minden nap halottak napját tartani...
Előzmény: peyerk (393)
peyerk Creative Commons License 2001.10.21 0 0 393
Így van, a halottak napja miatt...
Előzmény: NMI (388)
peyerk Creative Commons License 2001.10.21 0 0 392
Kedves Zoltán51!
(És Borzimorzinak is szól :))

A hócipőm tele van azzal, hogy egyesek korrupciót kiabálnak, ha nem értenek valamit. (Elnézést kérek az indulatos megfogalmazásért, de szeretném, ha jól érzékelhető lenne a rosszallásom.) Ami egyszerűen megoldható, az létezik. Ami többet a MÁV és a Főváros tervei tartalmaznak, az pedig egyáltalán nem "kis beruházás".

Az esztergomi vasútvonal menetrendjéből kiderül, hogy a Nyugatiból munkanapokon 5:15 és 23:00 között 23 személyvonat indul, amelyek megállnak Rákosrendezőnél, Angyalföldnél, Újpestnél, Aquincum felsőnél és Óbuda állomásnál a városon belül. A menetidő a Nyugatitól 6, 10, 14, 19, 23 perc, némelyik vonatnál 1-2 perc eltéréssel. (Ezenkívül járnak a vonalon InterPici vonatok, napi 4 irányonként, de ezek a kerületben nem állnak meg.)

Egyébként a távolságok a Nyugatitól: 3, 7, 8, 10, 12 km, a teljesárú menetjegy 10 km-ig 70, 11-20 km-ig 126 Ft.

A megállóhelyek elhelyezkedése nem ideális, de pl. a Római lakótelep számára nem rosszabb a HÉV-nél.

Mi kellene ahhoz, hogy ez a vasút a kerület lakóinak számára jobb kiszolgálást nyújtson?

Sűríteni kellene a vonatokat, lehetőleg gyorsítani is, és jobban elhelyezni a megállókat, legalább az egyiknél (őrzött) P+R parkolóval. Mindezek érdekében át kellene helyezni az Aquincum felső megállót, vagy inkább plusz egyet építeni a HÉV-hez csatlakozva, és egy másikat a Bécsi úti laktanya környékén. Ami pedig a legdrágább, de nélkülözhetetlen fejlesztéseket illeti: fel kell újítani a vasúti hidat és különszintű csomópontot kell biztosítani az Óbuda állomásnál és a Bécsi útnál. Ez utóbbiak nélkül nem lehetséges a sűrítés, a problémát e fórumon már többen is felemlegették.

Viszont nem érdemes "villamossá" (városi közúti vasúttá) átalakítani. Ez teljesen felesleges volna, és éppen a vonal előnyeit szűntetné meg. Inkább valódi elővárosi vasútra van szükség. Ennek a vonalnak a fő funkciója nem az lesz, hogy a városon belüli közlekedést szolgálja, hanem az, hogy a városra az agglomerációból nehezedő nyomást enyhítse.

A híd felújítása a MÁV feladata. Ők néhány éve még a felszámolását tervezték, most már a felújításra készülnek a Főváros közlekedés-fejlesztési tervével összhangban, de azt nem tudom, mikor valósítják meg. A különszintű csomópont a 10-es út új bevezető szakaszának részeként kell megépüljön, ez részben kormányzati, részben fővárosi feladat, az előkészítés egészen jól áll.

Mindezt nehéz volna "kis beruházás"-nak nevezni.

Előzmény: Zoltan51 (373)
peyerk Creative Commons License 2001.10.21 0 0 391
A Hídfő utca tényleg 1942-ben kapta a nevét. Előtte viszont a Szentendrei utca része volt :)
Előzmény: Hamster (368)
hkr Creative Commons License 2001.10.20 0 0 390
Én néhány éve már alig járok BKV-val (automobillal járok), de néha nincs kedvem bemenni a városi dzsuvába , meg fizetni a parkolásért, ezért BKV-ra szállok. És hezitálni szoktam a jegy és a bérlet között, aztán mindig bérlet lesz belőle, mert akárhova megyek, mindenhova kell vagy 2 átszállás, az oda-vissza 6 jármű, vagyis 600 Ft. Na, annyiból autóval is mehettem volna. Ezért nagy levegőt szoktam venni és veszek egy bérletet, ami meg szintén nem éri meg, mert ha háromszor használom, akkor még nem térült meg. Viszont amilyen vagyok, elfelejtenék lyuggatni, vagy szándékosan nem lyuggatnék, ha nem látok ellenőrt. Meg imádom az ellenőr orra alá dörgölni, és jól kitolni vele azzal, hogy van bérletem :-))

A Cora buszos rendszert nem ismerem (életben egyszer jártam ott, akkor is kocsival), de a Volánbuszon mindig utáltam utazni, mert

a.) mindig egy csomót álltunk a megállóban, főleg ha sok volt a felszálló és mindenki egyetlen ajtón, és jegyet akar venni...

b.) sose volt nálam megfelelő mennyiségű apró, nagyobb pénzből meg a sofőr nem tudott visszaadni.

Szerintem városi buszon elfogadhatatlan módszer lenne, márpedig ez városi busz.

Továbbá, a BKV a főváros cége, én meg fővárosi polgár (is) vagyok. Nekem tök mindegy, hogy a fővároshoz vagy a kerülethez kerül. Engem csak az érdekel, hogy legyen busz és tudjak közlekedni vele. Minél olcsóbban és minél jobb minőségben. Utasként bromira nem érdekel, hogy a BKV-nak meg az önkormányzatnak milyenek a megtérülési mutatói és hasonlók. Van más hasonló keresztfinanszírozású járat is, ha azokra szállnék fel sem érdekelne, természetesnek venném, hogy a járat BKV-jeggyel vehető igénybe, mert a fővásrosban tömegközlekedek. Nem taxizom, tömegközlekedek. És nemár minden járatra különféle jegye meg bérlet kelljen.

Én mint utas egy szolgáltatást veszek igénybe, annak fizetem ki, aki nyújtja. Az pedig aki nyújtja, az azt mondta, hogy neki a várható utasszám mellett nem éri meg üzemeltetni, tehát két opció van: vagy drágábban lehet utazni rajta, vagy valaki kipótolja a különbözetet. Az önkormányzat pedig, akit te választasz, úgy döntött, hogy a te adódból támogatja ezt a járatot. Megvesz egy szolgáltatást egy cégtől, amely cég egyébként szintén köztulajdonban van. Ha profitra tesz szert, akkor abból esetleg a saját városom tömegközlekedése is javulhat. Nem sajnálom belőlük.

Előzmény: Zoltan51 (389)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.20 0 0 389
A bérlettulajdonosok már fizettek a BKV-nak, eddig oké (bár nem nekik járna), én ritkábban BKV-zom és akkor tömbjegyet lyukasztok (mindig, ez nálam alapelv). Viszont magam részéről ehelyett szívesebben fizetnék ugyanennyit a helyi kasszának, technikailag megoldás lehetne a volánbuszos vagy CORA-buszos rendszer.
Előzmény: hkr (387)
NMI Creative Commons License 2001.10.20 0 0 388
Kösz a részletes felvilágosítást. A négy napi sűrités meg szvsz halottak napja (Óbudai temető) miatt lesz.

Üdv:

nmi

Előzmény: hkr (378)
hkr Creative Commons License 2001.10.20 0 0 387
Másik oldalról viszont tök ciki lenne, ha az utasnak külön jegyet kellene venni rá, meg aztán ki és hol árulna jegyet?

A múltkor visszatekerve ebben a topikban mintha azt olvastam volna, hogy végül nem költött rá az önkormányzat annyit, mint amiről először volt szó. Lehet, hogy lealkudták a BKV-nál a dolgot.

Előzmény: Zoltan51 (385)
sz Creative Commons License 2001.10.20 0 0 386
Sokan azért nem járnának bicajjal, mert a levegő minősége inkább a "szennyezett" jelzőhöz konvergál :(( Bár Óbudára mostanában elég gyakran járok, és kész felüdülés a belvárosi "levegőhöz" képest...

Aztán sokan nem szeretnének izzadtan beesni a munkahelyre/iskolába, bár az is lehet, hogy csak én vagyok ilyen: ha bicikli kerül a talpam alá, akkor úgy hajtom, ahogy csak bírom :))

Előzmény: hkr (326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!