Keresés

Részletes keresés

Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.20 0 0 382
Megelőztél.
A napokban kipróbáljuk mi is.
Nem írtál viteldíjról, akkor biztos BKV-jegy működik.
Előzmény: hkr (378)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.20 0 0 381
Szerintem ez is Demszkytől indult, ő szereti ennyire az autósokat.
Csoda, hogy a parkolóórái mintájára előbb nem hozatott át ide az M3-asról pár fizetőkaput :-((
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (370)
hkr Creative Commons License 2001.10.20 0 0 380
Illetve nem. Csak az ellenirány menetrendje nincs fent a hálón (legalábbis most éppen Error 404).

Előzmény: hkr (379)
hkr Creative Commons License 2001.10.20 0 0 379
Bocsi, most látom csak, hogy a weben található és a buszmegállóknál kirakott menetrend eltér egymástól!

Szerintem a webes nem igaz...

Előzmény: hkr (378)
hkr Creative Commons License 2001.10.20 0 0 378
Én már ki is próbáltam a Békás-buszt, legalábbis az engem érintő szakaszon.

Rövid élménybeszámoló és néminemű kritika következik, azzal a megjegyzéssel, hogy nagyon jó lenne ez a járat, ha az alábbi kis problemák nem lennének.

Leszálltam a 17-es vilingerről (Kolosy tér felől jöttem) a Vörösvári # Bécsi sarkán. A 60-as busz megállójában (erre emlékeztem ebből a topikból) meg is találtam a Békás-busz megállóját és menetrendjét.

Rosszkor értem oda, még volt negyven perc a következő buszig. Ez a megálló pont a rossz irányba vivő irányú volt, gondoltam, addig átsétálok egy másik megállóba, ami Békás felé megy. Nos, először átmentem a Vörösvári túloldalára. Ott nem találtam megállót. Majd sétáltam egyet a Bécsi úton, egész az Ericssoning, de ott se volt megálló. Aztán lesétáltam a rendelőhöz a Vörösvárin. Ott meglett a megálló, de a a túloldalon semmi. Besétáltam a Váradi utcába, de mint kiderült, a rossz irányba. Szóval végül visszatértem és a rendelőnél levő megállónál szálltam fel a buszra, mondván, mindegy, most már megnézem hol is fordul meg stb.

Jött is a busz, kb 2 perccel a menetrend szerinti előtt (hú, ezt nem szeretem, mert ha mondjuk 1 perccel a menetrendi szerint érsz oda, akkor nem érted, menetrend után 5 perccel, hogy mi van, hol van már, mire rájössz, hogy a busz nem késik, hanem sietett. Úgy láttam, nem én vagyok az egyetlen, aki itt szállt fel kissé tanácstalanul, de a Bécsi útnál is találkoztam emberekkel, akik tőlem kérdezték meg, honnan indul a másik irányba. OK, új még, nem tudja senki. De a tájékoztatás lehetne egy fokkal jobb is (pl. kiírhatták volna, vbagy kitehettek volna egy kis térképecskét az útiránnal...

A busz kicsi. Azt hiszem, eggyel nagyobb csak mint a Várbusz. (Bocs, nem ismerem az Ikarus típusait.) Naszóval a busz kicsi. Volt rajta ülőhely, de nem pangott, sőt. Lehet, hogy ha egyszer beindul a járat, érdemes lesz nagyobb buszt működtetni. A homlokfalon a mostanság divatos matrixkijelzővel ki van rá írva: "BKS" ez a száma ugyanis. Jó lenne, ha a megállónál a "Békás-busz" megjkelölés mellett szerepelne ez a három betű is, mert nekem is kellett vagy 3 másodperc mire leesett, hogy erre várok, de volt, aki felszállva megkérdezte a sofőrtől, hogy "ez-e a békás busz". Jegyezzétek meg: BKS = Békás-busz.

A busz egyébként a Vörösváriról a Váradi utcán nem balra, hanem jobbra kanyarodik, a Köjál előtt megy el, a panelház előtt van a végállomása, és onnan megy ki a Bécsi útra, jobbra. Kiderült, a Vörösvári úti megállója szinte ugyanott van, ahol először akartam felszállni, vagyis az 1-es és 17-es végállomásánál levő BKV-fémháznak pont a túlsó oldalán, nagyjából 5 lépésnyire a másik irányba menő megállótól. De a 17-esről leszállva nem tűnik fel egyáltalán, automatikusan a túloldalra mész, és aztáén tanácstalanul bejárod fél Óbudát, mire végül felszállsz az "ellenirányba". Jó, körforgalom, de akkor is.

Aztán végigdöngettünk a Bécsi úton. A BKV-garázs után álltunk vagy 5 percet, kb. harmincadikként a sorban, mert megint tolatott egy vonat és le volt engedve a sorompó.

Én a Forrásliget lakóparkba igyekeztem, és kocsiból múltkor rosszul felmérve a helyet, le is szálltam az "Ürömhegyi lejtő" nevű megállóban. Pechemre. Ez a megálló ugyanis a puszta közepén van. Sebaj, elindultam gyalog a lakott területek felé. Emberek, bazi messze van!!! Jól szétnéztem. A megállótól jó 300 méteres körzetben sehol egy emberi építmény, hacsak azokat a nagy csöveket meg az aszfaltot, nomeg magát a buszmegállót nem tekintjük annak.

Viszont a megállótól kb. 300 méterrel továbbmenve már van egy csomó ház. Balra lakópark, jobbra félkész épülő lakópark, elöl lakópark, jobbra régi lakóházak.

Szóval nem tudom, miért pont oda tervezték ezt a megállót és nem oda, ahol már most is laknak, nem is beszélve a most épülő sokszáz lakásról (Kokó-park, meg Interestate lakópark, meg Aranyhegyi lakópark meg valamilyen villapark.)

Felmértem a másik megállót is később, az a Strandnál van. Az valamivel közelebb van azt hiszem (nem sokkal...) viszont járda csak az egyik oldalon van, pontosabban az egyik oldalon van járda, azon addig mész, amíg az tart, majd át kell mászni a túlpartra, mert onnan kezdve meg csak a másik oldalon van trotuár. A járda állapotáról ne beszéljünk! Majdnem hasraestem valami huplin, aztán jobban a lábam elé nézve láttam, hogy a járdából mindenféle vasak állnak ki, meg olyan csatornafedők, amire ha rálépnék, szerintem nem bírna el...

Visszafelé úton megint elsétáltam az Ürömhegyi lejtőnél levő feszületig és ott szálltam fel. Jelzem: a nemrégiben kialakított megálló környezete már most tiszta szemét, ugyanis kuka, harmadik kerületi szokás szerint :-) egy darab sincs. Szóval én is kénytelen voltam a fűbe köpni a rágómat, azon felbuzdulva, hogy van már károsabb anyag is eldobálva: kólásdoboz, műanyagflakon, nejlonzacskók, csokialufólia stb.

Felszállás után jól megnéztek a buszon ülők, és mindenki veszettül nézelődött körbe kifelé az ablakokon, előbb balra, majd jobbra, végül hátra is fordultak. Szemmel láthatóan nem értették, hogy honnan jöhettem én ott a pusztában...

Szerintem pár száz méterrel el lett számolva az a megálló, de ha a lovarda miatt tették oda, akkor attól is messze van.

És még egy: az van kiragasztva a megállókra kis zöld cetliken, hogy november 1. és 4. között sűrűbben, harminc percenként jár napközben. Miért pont ezen a négy napon? Ez a félóránkénti sűrűség is elég ritka, de az óránként, hétköznap délben, az meglehetősen de miért pont most fog sűrűbben menni? Csak nem akar Tarlós úr is a busszal utazni repi céllal???

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (376)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.20 0 0 377
Kedves Zoltan51!
Üdv Beléd es!
Szóval szerinted ott van az eb elhantolva, "hogy pont ez az akadály, kis beruházás, kis lenyúlási lehetőségek..."? Ajjaj, az baj! Ettől én is tartottam, csak kimondani nem mertem, mert mégiscsak szint rágalmazásnak hangzik... Persze, lehet, hogy a Te megtisztelő egyetértéseden kívül valami rendes, hozzáértő közlekedésmérnök véleményét is ki kellene kérnem, de olyanom sajna, momentán nincsen kéznél. :((

Viszont statikus van a közvetlen ismeretségi körben, ráadásul épp újpesti és szerelmes a hídba. Szerinte nem dől az össze, sőt! Úgyhogy nagyon várom végre a dolog megvalósultát, hátha az unokáim már fognak vele utazni. Gondold el, micsoda szuper, egésznapos kirándulás lenne: nosztalgiavonattal a Nyugatiból Egomba, aztán az ottani városnézés után ezzel a bizonyos vonat-villi öszvérrel Óbudán keresztül Újpest. Végül az újpesti kis MÁV állomásról ki Vácra, ott is egy kis városnézés, majd valahogy (komp, de híd se lenne rossz) vissza a budai oldalra, onnét Szentendrére biztos van busz, s végül a HÉV-vel haza... Hmmm.. Most valahogy olyan jó lett a szám íze, úgyhogy megyek is melózni, amíg el nem múlik...

Csót:
b

Előzmény: Zoltan51 (373)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.20 0 0 376
Most mondták be, hogy ma indul a Békásbusz, Békásmegyer HÉV-áll. -- Váradi u. között. Az útvonalat meg a sűrűséget nem mondta be a Fővinform. Igaz, az új villamosjáratnál se tették, pedig az a plusz 10 mp beférne tán az adásidőbe.
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.20 0 0 375
Ne csüggedj, szerintem jövőre oda kell érnie Hozzátok/hozzánk is az optikai kábelnek.
A gázgyári telepnek könnyű, ott vannak Graphisofték-Microsofték mellett (ők a területet is a Gázművektől vették), velük úgysem versenyezhetünk.

Na jóéjt Mindenkinek!

Előzmény: shabbarulez (374)
shabbarulez Creative Commons License 2001.10.20 0 0 374
Semmit, én is csak találtam a hírt. Én a Pók ltp.-on lévő álldatlan állapotok miatt szívok ezerrel. Neked legalább lehet ADSL-ed(állítólag már a XIII.kerben tesztelik az optikai hálózatos változatot[persze hogy ott mert ott már van egy pár szélessávú net hozzáférés lehetőség], tehát talán tavasszal ide a III.kerület optikai részeire is ideér. Ezen kívül az MkTV a III. kerület nagy részén(Békás is) szolgáltat kábelnetet. Meg még ott vannak ezek az "alternatív" szolgáltatók, igaz ezek nem túl kecsegtetőek, az alacsony sebesség, korlát és az ehhez képest drága ár miatt. De legalább van választék, míg itt csak az 56-os modememet nyúzhatom. :(
Előzmény: Zoltan51 (372)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.19 0 0 373
>Hozott isten, kedves Zoltan51, attól, hogy T.I.-t én utálom, Te meg kedveled, attól még örülhetünk egymásnak nem?

De még mennyire :-))

>Uhh! Még jó, hogy elmúlt az az idő...

Jó bizony.
Az ilyen rossz emlékek "fényében" valahogy szebbnek látszik a jelen is, nem?

>Mellesleg most jut eszembe, hogy a MÁV-BKV tarifaközösség első emlegetése környékén felmerült, hogy lehetne olyan félig vonat, félig városi villinger, amely Esztergomból jönne be a városba a meglévő vasúti síneken Óbudán keresztül, de Bp. területén is lennének megállói kiképezve, majd az É-i vasúti összekötőn átmenne a pesti oldalra.
Érintené a kék metró vonalát, ahol Újpest-Városkapunál lenne megállója, hiszen ott a felszínen ma is zajlik vonatközlekedés, majd valahol az újpesti vasútállomásnál érne véget az útvonala. Onnét É (Dunakeszi ... Vác)+ D (Nyugati pu.) felé is elég sűrűn mennek a vonatok. Utópia maradt ez a jó kis terv?

Úgy látom: amíg a főváros vezetése tömegközlekedés ügyben csak 4-es metróban tud gondolkodni, eléggé sci-fi műfaj kezd lenni ez a nagyon szimpatikus terv.

>És mi lesz Újpesten azzal a ronda nagy, mocskos, parlagfüves MÁV területtel? Hogy gonoszkodjak is egy kicsit: nem lehetne addig bírságolni a MÁV-ot a gyommentesítés elmulasztásáért, hogy a felgyűlt bírságok összege végül meghaladja az ingatlan értékét és akkor szépen ki lehetne sajátítani? Remek lenne, ha lenne ott egy remízekből és szerelőműhelyekből álló komplexum, ahol a BKV és a MÁV járműveit is tárolni + javítani lehetne.

Nem gonoszkodás ez, teljesen reális az elgondolásod. Lehet: ezért nem vagy politikus :-)))

>Persze, ehhez az kéne, hogy a vasúti összekötő ellássa - legalább tömegközlekedési szempontból - egy városi híd funkcióját.

Meg hát ráférne egy felújítás, mielőtt összerogyna.

>Szvsz ehhez nem kéne olyan nagymértékű átépítés se, egyszerűen csak városon belül is megálló vonatok, kvázi villamosként járhatnának rajta már ma is...

Egyetértek.
Lehet, hogy pont ez az akadály, kis beruházás, kis lenyúlási lehetőségek...

Na áldás-békesség

Előzmény: borzimorzi (357)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.19 0 0 372
"Az Inter.net másik, távlati szolgáltatási terve az egyelőre csak kísérleti szakaszban lévő kábeltelevíziós internet hozzáférés. A jelenleg Békásmegyeren, a lakótelep egy részét lefedő Békás-3 kábelhálózatán nyújtott szolgáltatás 3 és 5 gigabájtos letöltési limittel, garantált 128
kbit/sec sávszélességgel előreláthatólag 9 és 11.000,- forint havidíjért vehető majd igénybe. A
szolgáltatás tesztelésében jelenleg 50 előfizető vesz részt. Kormanik András becslése szerint
a békásmegyeri hálózat 1200-1300 kébeltévé előfizetőjének később 10 százaléka igényli majd a kábelnetet. A szolgáltatást legkorábban jövőre hirdetik meg hivatalosan is, távolabbi terveik között főként kisebb, vidéki kábeltévé hálózatokkal való megállapodás szerepel."

Nekem ez tök új.
Tudsz erről valami közelebbit, pl. mit fed le a Békás-3 kábelhálózat? Esetleg az 50 tesztelőből elérhető valaki?

Előzmény: shabbarulez (358)
Zoltan51 Creative Commons License 2001.10.19 0 0 371
Bocs a késésért, eléggé be voltam havazva.
A cég:
Szentmihályi Bt.
(Pintye Zoltán képviselő)

A képviselő mobilszámát elküldtem emailben, talán érdekel.
Megnézem az elküldött címedet is.
Üdv.

Előzmény: shabbarulez (353)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.19 0 0 370
NEKROLÓG

Ma reggel kínomban megint arra igyekeztem, s lezárva találtam a gázgyártól délre a volt iparvágány melletti menekülőutat.
20 éve jártam arra. Kezdetben, kamaszkoromban biciklivel; ott mentem át a Hajógyári-sziget felé. Csendes, elhagyott út volt, vonat már akkor sem járt arrafelé, autók még úgy sem, kerékpározáshoz ideális. Volt egy aszfaltcsík is, egy járda, ahol kellemesen lehetett repeszteni. Úgy emlékszem, ezt egyszer fel is újították.
Megjegyzem, autósként nagyon sokszor használtam/használom azokat az utakat, amelyeket biciklisként ismertem meg gyerekkoromban. Mire jó a negyedszázados kerületi múlt. :-)
Amikor már a Nánási út felől is nehezen lehetett kijutni a Szentendreire, elsők között kezdtem az iparvágány mellett autókázni. Talán épp tőlem tanulták a többiek. Elég rossz volt a minősége, a lengéscsillapító kevéssé szerette. De dugóban életmentő volt! Választhattunk, hogy akarunk-e rázkódni. Mivel kevesen akartak, ezért itt mindig át lehetett jutni egyenletes 10-20-as sebességgel, ami a Szentendrei út beállásakor valóságos mennyei jótétemény volt.
Ahogy egyre többen használták, úgy lett egyre rosszabb.
Aztán felszedték a soha nem használt síneket a gázgyártól.
Néhány héttel ezelőtt a déli végén betonoszlopok fogadtak, amik az út nagy részét már lezárták, és csak a járdán lehetett kijutni. Ekkor már lehetett sejteni, hogy meg fogják ölni az egérutat.
Ma reggel a gázgyár felől hatalmas salakkupacok zárták el az utcát. Többé sem autóval, sem biciklivel nem lehet ott átjutni.
Egyre kevesebb és kevesebb lehetőség marad, hogy az egyetlen szűk észak-déli csatornából bárki bárhol, akár csak néhány sarokra is, menekülni tudjon. Egyre korábban kezdődik reggelenként, és egyre töményebb és áthatolhatatlanabb a dugó.
A rádióban persze fütyültek bemondani a közúti hírek között. :-( Pedig akkor nem is mentünk volna arra.

peyerk Creative Commons License 2001.10.19 0 0 369
A Polgár utca mindig is ott volt, ahol ma: a hídra merőleges a Hídfő utca és a Flórián tér között, és ma a Tavasz utcától a Kórház utcáig fut. A Polgár u. 1-7. számokat viseli a 10 emeletes panel az előbb említett Tavasz utcai barna ház mögött.
Előzmény: Hamster (368)
Hamster Creative Commons License 2001.10.19 0 0 368
Asszem régen Polgár utcának hívták, de lehet, hogy csak álmodtam... Tudod, akkor nevezték így, amikor még nem volt híd, aminek hídfője volt :)
Előzmény: peyerk (365)
peyerk Creative Commons License 2001.10.19 0 0 367
Én most előbb aludni megyek :)

A rendelőkről a következő napokban még írok.

Előzmény: Törölt nick (366)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.18 0 0 366
Üdv peyerk!

Bocs, hogy megzavarom itt a villamosok témáját, de mi ez a kavar itt az óbudai rendelők ügyében? Olvasom, hogy megyünk népszavazni.

peyerk Creative Commons License 2001.10.18 0 0 365
Az egyik képen Polgár utcának nevezed azt a kis utcát, ami a Polgár utcával párhuzamos a Duna felé, és a Fő térre vezet a híd lehajtójától. Ennek a neve Hídfő utca.

A Hídfő utcai képen van egy emeletes épület, amiről megállapítod, hogy ma is áll. Ez ma az Óbudai gimnázium.

A Tavasz utcáról azt mondod, eltűnt. Ez csak félig igaz - szó szerint. A Tavasz utcára van számozva a lehajtó északi oldalánál lévő barna lakóépület (2-8 számok).

Előzmény: Hamster (363)
borzimorzi Creative Commons License 2001.10.18 0 0 364
Brühühü, nem tudom megnézni a nyüves kis korlátozott, munkahelyi hozzáférésemmel. :((
b
Előzmény: Hamster (360)
Hamster Creative Commons License 2001.10.17 0 0 363
Szívesen fogadok kiegészítéseket, meg még amire szükségem lenne, azok képek a 11-es vonalról. Fura, de az összes, amit találtam, a Flórián térnél készült, vagy a Nagyszombat utcánál, illetve a 17-essel közös szakaszon. Semmi "Korvin Ottó" utca :(
Előzmény: peyerk (361)
hkr Creative Commons License 2001.10.16 0 0 362
Hamster oldalainak gyakori látogatója vagyok, nagyon tetszenek. Imádok archív fotókat, filmeket nézegetni. Hamster oldalai viszont elgondolkodtatóak. Mindig azon tűnődöm, minden új alkotás egyúttal el is pusztít valamit.
Előzmény: peyerk (361)
peyerk Creative Commons License 2001.10.16 0 0 361
Fantasztikus az oldalad, nagyon tetszik!

Van néhány téves vagy pontatlan képaláírás, amiben tudok, szívesen segítenék kiegészíteni.

Előzmény: Hamster (360)
Hamster Creative Commons License 2001.10.16 0 0 360
Még nem tudni, hogy van-e jövője az óbudai tömegközlekedésnek, de múltja az biztosan van:
Kattints ide!
Elvesztett sínek: az óbudai óriáshurok és a Lajos utca külső szakasza egykor és ma
Südve Creative Commons License 2001.10.15 0 0 359
Jártunk tegnap a Dózsa Györgyön, és egyre nagyobb meggyőződésem, hogy beszarás lesz (bocs) az új busz... Főleg az iskola előtt, ahol gyakran nem lehet elférni a gyermeküket kocsival iskolába vivők autóitól.
shabbarulez Creative Commons License 2001.10.12 0 0 358
Zoltan51:

Esetleg erre: http://www.isz.hu/showcikk.php3?id=147&tipus=dijcsomagok

borzimorzi Creative Commons License 2001.10.12 0 0 357
Uhh! Még jó, hogy elmúlt az az idő...
Mellesleg most jut eszembe, hogy a MÁV-BKV tarifaközösség első emlegetése környékén felmerült, hogy lehetne olyan félig vonat, félig városi villinger, amely Esztergomból jönne be a városba a meglévő vasúti síneken Óbudán keresztül, de Bp. területén is lennének megállói kiképezve, majd az É-i vasúti összekötőn átmenne a pesti oldalra. Érintené a kék metró vonalát, ahol Újpest-Városkapunál lenne megállója, hiszen ott a felszínen ma is zajlik vonatközlekedés, majd valahol az újpesti vasútállomásnál érne véget az útvonala. Onnét É (Dunakeszi ... Vác)+ D (Nyugati pu.) felé is elég sűrűn mennek a vonatok. Utópia maradt ez a jó kis terv?

És mi lesz Újpesten azzal a ronda nagy, mocskos, parlagfüves MÁV területtel? Hogy gonoszkodjak is egy kicsit: nem lehetne addig bírságolni a MÁV-ot a gyommentesítés elmulasztásáért, hogy a felgyűlt bírságok összege végül meghaladja az ingatlan értékét és akkor szépen ki lehetne sajátítani? Remek lenne, ha lenne ott egy remízekből és szerelőműhelyekből álló komplexum, ahol a BKV és a MÁV járműveit is tárolni + javítani lehetne. Persze, ehhez az kéne, hogy a vasúti összekötő ellássa - legalább tömegközlekedési szempontból - egy városi híd funkcióját. Szvsz ehhez nem kéne olyan nagymértékű átépítés se, egyszerűen csak városon belül is megálló vonatok, kvázi villamosként járhatnának rajta már ma is...

Álmodik a nyomor?
Csót:
b

P.S.: Hozott isten, kedves Zoltan51, attól, hogy T.I.-t én utálom, Te meg kedveled, attól még örülhetünk egymásnak nem?

Előzmény: Zoltan51 (352)
csabiman Creative Commons License 2001.10.12 0 0 356
Vissza kéne telepíteni az összes villamost - utálom a buszokat! 5-ös, 11-es... amúgy az Óbuda évszázadai c. könyvben le is írja a szakértő, hogy eléggé érthetetlen, hogy míg a város peremén (még) közlekedik villamos (17), addig a központi járatokat buszok váltották fel... természetesen a 17-est is imádom, a kedvenc járatom, milyen szomorú lenne, ha tényleg megszüntetnék. :(
Südve Creative Commons License 2001.10.12 0 0 355
Tényleg, elköltöztették már a dombelhárítókat a hegyről?
Előzmény: Zoltan51 (352)
Südve Creative Commons License 2001.10.12 0 0 354
:-)) "Elvben jobbkezes" mellékutcák... :-)
Előzmény: Zoltan51 (348)
shabbarulez Creative Commons License 2001.10.12 0 0 353
Nem gondoltam semmire, csak kérdeztem hogy a Kis-Astrasat(volt KábelKomplex)-nek hívják e az a kis céget ami a fatávkábeltől függetlenül szolgáltat és van kábelnet. Ha voltál nálluk akkor csak tudod a nevüket? Erre vagyok kíváncsi.

Óbuda újság hírdetést nem olvasok(semmilyen újság hirdetéseit nem olvasom).

Előzmény: Zoltan51 (350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!