Ne csüggedj, szerintem jövőre oda kell érnie Hozzátok/hozzánk is az optikai kábelnek.
A gázgyári telepnek könnyű, ott vannak Graphisofték-Microsofték mellett (ők a területet is a Gázművektől vették), velük úgysem versenyezhetünk.
Semmit, én is csak találtam a hírt. Én a Pók ltp.-on lévő álldatlan állapotok miatt szívok ezerrel. Neked legalább lehet ADSL-ed(állítólag már a XIII.kerben tesztelik az optikai hálózatos változatot[persze hogy ott mert ott már van egy pár szélessávú net hozzáférés lehetőség], tehát talán tavasszal ide a III.kerület optikai részeire is ideér. Ezen kívül az MkTV a III. kerület nagy részén(Békás is) szolgáltat kábelnetet. Meg még ott vannak ezek az "alternatív" szolgáltatók, igaz ezek nem túl kecsegtetőek, az alacsony sebesség, korlát és az ehhez képest drága ár miatt. De legalább van választék, míg itt csak az 56-os modememet nyúzhatom. :(
>Hozott isten, kedves Zoltan51, attól, hogy T.I.-t én utálom, Te meg kedveled, attól még örülhetünk egymásnak nem?
De még mennyire :-))
>Uhh! Még jó, hogy elmúlt az az idő...
Jó bizony.
Az ilyen rossz emlékek "fényében" valahogy szebbnek látszik a jelen is, nem?
>Mellesleg most jut eszembe, hogy a MÁV-BKV tarifaközösség első emlegetése környékén felmerült, hogy lehetne olyan félig vonat, félig városi villinger, amely Esztergomból jönne be a városba a meglévő vasúti síneken Óbudán keresztül, de Bp. területén is lennének megállói kiképezve, majd az É-i vasúti összekötőn átmenne a pesti oldalra.
Érintené a kék metró vonalát, ahol Újpest-Városkapunál lenne megállója, hiszen ott a felszínen ma is zajlik vonatközlekedés, majd valahol az újpesti vasútállomásnál érne véget az útvonala. Onnét É (Dunakeszi ... Vác)+ D (Nyugati pu.) felé is elég sűrűn mennek a vonatok. Utópia maradt ez a jó kis terv?
Úgy látom: amíg a főváros vezetése tömegközlekedés ügyben csak 4-es metróban tud gondolkodni, eléggé sci-fi műfaj kezd lenni ez a nagyon szimpatikus terv.
>És mi lesz Újpesten azzal a ronda nagy, mocskos, parlagfüves MÁV területtel? Hogy gonoszkodjak is egy kicsit: nem lehetne addig bírságolni a MÁV-ot a gyommentesítés elmulasztásáért, hogy a felgyűlt bírságok összege végül meghaladja az ingatlan értékét és akkor szépen ki lehetne sajátítani? Remek lenne, ha lenne ott egy remízekből és szerelőműhelyekből álló komplexum, ahol a BKV és a MÁV járműveit is tárolni + javítani lehetne.
Nem gonoszkodás ez, teljesen reális az elgondolásod. Lehet: ezért nem vagy politikus :-)))
>Persze, ehhez az kéne, hogy a vasúti összekötő ellássa - legalább tömegközlekedési szempontból - egy városi híd funkcióját.
Meg hát ráférne egy felújítás, mielőtt összerogyna.
>Szvsz ehhez nem kéne olyan nagymértékű átépítés se, egyszerűen csak városon belül is megálló vonatok, kvázi villamosként járhatnának rajta már ma is...
Egyetértek.
Lehet, hogy pont ez az akadály, kis beruházás, kis lenyúlási lehetőségek...
"Az Inter.net másik, távlati szolgáltatási terve az egyelőre csak kísérleti szakaszban lévő kábeltelevíziós internet hozzáférés. A jelenleg Békásmegyeren, a lakótelep egy részét lefedő Békás-3 kábelhálózatán nyújtott szolgáltatás 3 és 5 gigabájtos letöltési limittel, garantált 128
kbit/sec sávszélességgel előreláthatólag 9 és 11.000,- forint havidíjért vehető majd igénybe. A
szolgáltatás tesztelésében jelenleg 50 előfizető vesz részt. Kormanik András becslése szerint
a békásmegyeri hálózat 1200-1300 kébeltévé előfizetőjének később 10 százaléka igényli majd a kábelnetet. A szolgáltatást legkorábban jövőre hirdetik meg hivatalosan is, távolabbi terveik között főként kisebb, vidéki kábeltévé hálózatokkal való megállapodás szerepel."
Nekem ez tök új.
Tudsz erről valami közelebbit, pl. mit fed le a Békás-3 kábelhálózat? Esetleg az 50 tesztelőből elérhető valaki?
Ma reggel kínomban megint arra igyekeztem, s lezárva találtam a gázgyártól délre a volt iparvágány melletti menekülőutat.
20 éve jártam arra. Kezdetben, kamaszkoromban biciklivel; ott mentem át a Hajógyári-sziget felé. Csendes, elhagyott út volt, vonat már akkor sem járt arrafelé, autók még úgy sem, kerékpározáshoz ideális. Volt egy aszfaltcsík is, egy járda, ahol kellemesen lehetett repeszteni. Úgy emlékszem, ezt egyszer fel is újították.
Megjegyzem, autósként nagyon sokszor használtam/használom azokat az utakat, amelyeket biciklisként ismertem meg gyerekkoromban. Mire jó a negyedszázados kerületi múlt. :-)
Amikor már a Nánási út felől is nehezen lehetett kijutni a Szentendreire, elsők között kezdtem az iparvágány mellett autókázni. Talán épp tőlem tanulták a többiek. Elég rossz volt a minősége, a lengéscsillapító kevéssé szerette. De dugóban életmentő volt! Választhattunk, hogy akarunk-e rázkódni. Mivel kevesen akartak, ezért itt mindig át lehetett jutni egyenletes 10-20-as sebességgel, ami a Szentendrei út beállásakor valóságos mennyei jótétemény volt.
Ahogy egyre többen használták, úgy lett egyre rosszabb.
Aztán felszedték a soha nem használt síneket a gázgyártól.
Néhány héttel ezelőtt a déli végén betonoszlopok fogadtak, amik az út nagy részét már lezárták, és csak a járdán lehetett kijutni. Ekkor már lehetett sejteni, hogy meg fogják ölni az egérutat.
Ma reggel a gázgyár felől hatalmas salakkupacok zárták el az utcát. Többé sem autóval, sem biciklivel nem lehet ott átjutni.
Egyre kevesebb és kevesebb lehetőség marad, hogy az egyetlen szűk észak-déli csatornából bárki bárhol, akár csak néhány sarokra is, menekülni tudjon. Egyre korábban kezdődik reggelenként, és egyre töményebb és áthatolhatatlanabb a dugó.
A rádióban persze fütyültek bemondani a közúti hírek között. :-( Pedig akkor nem is mentünk volna arra.
A Polgár utca mindig is ott volt, ahol ma: a hídra merőleges a Hídfő utca és a Flórián tér között, és ma a Tavasz utcától a Kórház utcáig fut. A Polgár u. 1-7. számokat viseli a 10 emeletes panel az előbb említett Tavasz utcai barna ház mögött.
Az egyik képen Polgár utcának nevezed azt a kis utcát, ami a Polgár utcával párhuzamos a Duna felé, és a Fő térre vezet a híd lehajtójától. Ennek a neve Hídfő utca.
A Hídfő utcai képen van egy emeletes épület, amiről megállapítod, hogy ma is áll. Ez ma az Óbudai gimnázium.
A Tavasz utcáról azt mondod, eltűnt. Ez csak félig igaz - szó szerint. A Tavasz utcára van számozva a lehajtó északi oldalánál lévő barna lakóépület (2-8 számok).
Szívesen fogadok kiegészítéseket, meg még amire szükségem lenne, azok képek a 11-es vonalról. Fura, de az összes, amit találtam, a Flórián térnél készült, vagy a Nagyszombat utcánál, illetve a 17-essel közös szakaszon. Semmi "Korvin Ottó" utca :(
Hamster oldalainak gyakori látogatója vagyok, nagyon tetszenek. Imádok archív fotókat, filmeket nézegetni. Hamster oldalai viszont elgondolkodtatóak. Mindig azon tűnődöm, minden új alkotás egyúttal el is pusztít valamit.
Jártunk tegnap a Dózsa Györgyön, és egyre nagyobb meggyőződésem, hogy beszarás lesz (bocs) az új busz... Főleg az iskola előtt, ahol gyakran nem lehet elférni a gyermeküket kocsival iskolába vivők autóitól.
Uhh! Még jó, hogy elmúlt az az idő...
Mellesleg most jut eszembe, hogy a MÁV-BKV tarifaközösség első emlegetése környékén felmerült, hogy lehetne olyan félig vonat, félig városi villinger, amely Esztergomból jönne be a városba a meglévő vasúti síneken Óbudán keresztül, de Bp. területén is lennének megállói kiképezve, majd az É-i vasúti összekötőn átmenne a pesti oldalra. Érintené a kék metró vonalát, ahol Újpest-Városkapunál lenne megállója, hiszen ott a felszínen ma is zajlik vonatközlekedés, majd valahol az újpesti vasútállomásnál érne véget az útvonala. Onnét É (Dunakeszi ... Vác)+ D (Nyugati pu.) felé is elég sűrűn mennek a vonatok. Utópia maradt ez a jó kis terv?
És mi lesz Újpesten azzal a ronda nagy, mocskos, parlagfüves MÁV területtel? Hogy gonoszkodjak is egy kicsit: nem lehetne addig bírságolni a MÁV-ot a gyommentesítés elmulasztásáért, hogy a felgyűlt bírságok összege végül meghaladja az ingatlan értékét és akkor szépen ki lehetne sajátítani? Remek lenne, ha lenne ott egy remízekből és szerelőműhelyekből álló komplexum, ahol a BKV és a MÁV járműveit is tárolni + javítani lehetne. Persze, ehhez az kéne, hogy a vasúti összekötő ellássa - legalább tömegközlekedési szempontból - egy városi híd funkcióját. Szvsz ehhez nem kéne olyan nagymértékű átépítés se, egyszerűen csak városon belül is megálló vonatok, kvázi villamosként járhatnának rajta már ma is...
Álmodik a nyomor?
Csót:
b
P.S.: Hozott isten, kedves Zoltan51, attól, hogy T.I.-t én utálom, Te meg kedveled, attól még örülhetünk egymásnak nem?
Vissza kéne telepíteni az összes villamost - utálom a buszokat! 5-ös, 11-es... amúgy az Óbuda évszázadai c. könyvben le is írja a szakértő, hogy eléggé érthetetlen, hogy míg a város peremén (még) közlekedik villamos (17), addig a központi járatokat buszok váltották fel... természetesen a 17-est is imádom, a kedvenc járatom, milyen szomorú lenne, ha tényleg megszüntetnék. :(
Nem gondoltam semmire, csak kérdeztem hogy a Kis-Astrasat(volt KábelKomplex)-nek hívják e az a kis céget ami a fatávkábeltől függetlenül szolgáltat és van kábelnet. Ha voltál nálluk akkor csak tudod a nevüket? Erre vagyok kíváncsi.
Óbuda újság hírdetést nem olvasok(semmilyen újság hirdetéseit nem olvasom).
Ne legyünk telhetetlenek.
Mentem én munkába a Bécsi útra ezen az útvonalon évekig úgy, hogy reggel bármikor szembejöhetett egy szovjet tank, vagy több is!
Túl lehetett élni...
Sajnos e téren a MÁV még máshol is sok mindent megenged magának.
Csak egy példa: Csepel, gyorsforgalmi út. A vasúti kereszteződésben a reggeli csúcsban szoktak 20-30 percekig tolatni, szerelvényt rendezgetni. Tök jó, nem?
Ebben nagyon igazad van.
És még vegyük hozzá: az eddig (elvben) jobbkezes mellékutcák nagy része mackósajt táblát kapott, be fogják-e tartani ?
Biztosítók meg lesznek dolgoztatva :-))
Ezzel együtt : csak meg fogjuk szokni !?
az onkormanyzat nem tudna valamit tenni, hogy a 18A a foiskolatol ne akkor menjen el, amikor a 18as busz is odaer? az hogy 20 percenkent jar, az egy dolog. hogy a 18as is 20 percenkent jar, az is rendben van. de hogy a szentlelekter iranyaba miert kell parosan haldniuk, azt nem igazan ertem. kicsi szervezessel (10' csusztatassal) igazan jol kiegeszithetnek visszafele is a jaratok.
No de ha később úgyis ki kell alakítani, nem lett volna egyszerűbb azonnal? Pláne, hogy a Duna felőli oldal most még leginkább birkalegelő, de lefogadom, hogy rövidesen lakóházak lesznek ott is.