No igen, a vasútállomást nem lehetne modernizálni, hogy ne az átjáróban tolassanak? Amikor ezt kitalálták, akkor az még egy elhagyott mellékút volt, de ma már nem az.
Szerintem félóránként egy buszt elvisel ez a megoldás
Attól függ, hol van a toleranciküszöb. Hol bicikliseket kell kerülgetni, hol a vasúti sorompót engedik le negyed órára mert 1 m/h -val jön egy mozdony, hol araszolni kell a reggeli dugóban, hol meg a busz mögött kell majd döcögni, mert megelőzni/megállónál kikerülni nem lehet (szemben ugyanis áll a kocsisor reggel.)
A többszöri a kórházra vonatkozik főleg. Meg Békáson sem mindenki lakik a HÉV vagy az Óbudára jövő buszok közelében.
Szerintem nem hülyeség, mondjuk inkább, hogy neked nem tetszik. Szerintem félóránként egy buszt elvisel ez a megoldás. Később valóban ki kell majd alakítani az öblöket.
A Dózsa György utcán néhány változást be kell vezetni, de ez amúgy is időszerű volt, ilyen pl. az egyenrangú keresztezések megszűntetése. A félóránkénti busz nem jelent túl nagy forgalomnövekedést, az új járat pedig még hasznos lehet attól, hogy néha ezen a pár száz méteren esetleg lassabban jut át. Elég sok helyen jár busz a városban, ahol ennél sokkal nagyobbak a dugók :) + :(
A rendelő még nem is nagy gáz, mert oda három busz, meg a villamos is megy a Szentlélekről, ellenben a temető... a 18-as többnyire akkor indul ki a megállóból, amikor a HÉV megérkezik. És nem is túl gyakori járat, ha jól csalódom...
Miért "többszöri átszállással"? Az SZTK-hoz és a temetőhöz egyszer kellett átszállni, az Árpád hídnál; csak annak kellett kétszer, aki a kettő között még a kórházat is útba akarta ejteni :)
Egyébként hülyeség, hogy a Pusztakúti -- Aranyhegyi úti szakaszon nem alakítottak ki öblöket a megállóknak (pedig lett volna miből, elég nagy a birkalegelő), letudták a sárga cikkcakkal. Jól föl fogja tartani a busz a forgalmat azon a szűk két sávon!
Nem is tudom... a Dózsa György fél Békás menekülési útvonala volt (legalábbis a hegy felőli oldalé), amikor a 11-es meg a Szentendrei szokás szerint bedugul. És akkor most ott egy buszjárat? Arról nem is beszélve, hogy elég szűkös szerintem a Dózsa György, hogy fog elférni a szembejövő forgalom meg a busz??
Néhány hónapja megtiltották a balra kanyarodást a Tímár utcából a Bécsi útra. Pedig ez az egyetlen hely a közelben, ahol ez biztonságosan megtehető. A Selmeci, a Szomolnok és a Kenyeres utcából ugyanakkor szabad balra kanyarodni, pedig ezekből szinte beláthatatlan a Bécsi út, ráadásul kétirányúak, de igazából nem fér el két autó egymás mellett. Mire jó ez a tiltás?
Kedves Zoltan51!
Persze, hogy hiányoztál! Mi másért mondtam volna különben?
Az új busznak pedig örülök, s ha nem is sűrűn fogok vele járni, arra legalább van esély, hogy kevesebb kocsi és ezzel kevesebb bűz lesz a környéken.
Most azonban dologra fel!
Csót Mindenkinek:
b
Erre az a megoldásom, hogy van egy ócskának kinéző, öreg parasztbiciklim közlekedésre, bevásárlásra, amit senki nem akar ellopni, meg egy másik sportolásra, amit nem hagyok ott sehol. Persze macerás, mindig át kell gondolni, melyikkel mehetek.
Óvatosan kell kerekezni. Vezetni is defenzíve szoktam. Nyilván veszedelmes, én is láttam eseteket, főleg mert egy időben munkaköri kötelességként jártam balesetekhez... :-(((
Egyébként idén tavasszal, nyár elején pár hónapig szinte mindenhova bicajjal mentem, ha épp nem kellett cuccokat cipelnem, akkor egész kényelmes volt. Aztán felköltöztem a szüleimhez a hegyre és itt már macerás öltönyben-nyakkendőben felkerekezni a meredélyen :-) De most hogy leköltözöm a völgybe, gondolom, remélem, többet tudok majd pedálozni.
Csak az a ciki, hogy nincs hol hagyni a járgányt, ha mondjuk bemész egy boltba vagy ügyintézni a hivatalba/bankba/postára stb.
Egyetértek az elmélettel, de a bringától óva intelek, autóstársaim nem tudnak/akarnak még vigyázni a kerékpárosokra. Sajnos tanúskodtam már forma1-et játszó őrültek által levegőbe repített kerékpáros ügyében, és azóta csak romlott a helyzet.
Itthon én is ADSL-t használok, ahol még korábban laktam, ott meg Chello volt. Sajnos Csillaghegyen, meg a III. kerület nagy részén nem tud a Matáv ADSL-t szolgáltatni, mert optikai hálózat van. Ezen kívül ugyebár a kerület nagy részén MatávkábelTV nyomul, aki nem kapkodja el az internetszolgáltatást a hálózaton, ráaadásul azt is csak az Axeleronak (leánykori nevén Matávnet) engedi meg, akik pedig drágán nevetségesen gyenge sávszélességet adnak, nem adnak fix IP címet és hasonlók. Szóval vagy rájuk kéne hatni, hogy legalább az amúgy szintén nevetséges UPC Chello színvonalát elérjék, mert arról már nem is álmodozom, hogy olyan lesz a kábeltévées net, mint pl. a XIII. kerületben a Satimexes területen (TVNet Kft) vagy a Cityben (szintén TVNet Kft.)
Egyébként úgy tűnik, nálunk semmilyen szélessáv nem lesz, a lakópark megállapodott egy céggel, hogy ők szolgáltatnak mindent. A netet állítólag normál modemmel lehet majd használni, havi 8 ezer forintért, viszont percdíj nélkül. Egyelőre nem kaptam választ, hogy e mellett lesz-e broadband (LAN-on megosztott tisztes sávszélű bérelt vonal/mikró vagy akármi hasonló), de választ még nem kaptam, amiből, nomeg a kollegina érdekes visszakérdezésiből (pl. "mi az az IP-cím") azt vélelmezem, hogy nem. A lakóparktól meg azt a választ adtam, hogy ha nem jó, amit a szolgáltató ad, akkor oldjam meg másképp. Úgyhogy most ezen dolgozom, csak nem szeretném (nem is tudnám) aláásni a "koncessziót nyert" cég érdekeit, viszont egyedül kihúzni egy bérelt vonalat viszont elég húzós... mondhatni, reménytelen.
Az igazság valahol Zoltán51-nél van. Békásról most többszöri átszállással lehet eljutni a temetőhöz, a kórházhoz, és a benti rendelőintézethez. A Pusztakúti út - Aranyhegyi út szakasz feltárása ehhez képest (persze csak ehhez képest :) másodlagos. Neked a HÉV-hez vagy a 60-as buszhoz, és azokon keresztül a város belső részéhez ad kapcsolatot - majd ha kiköltöztél.
Bocs, pontosítok: TvNet ADSLről van szó.
Szolgáltató a Csata utcai TVNet.
A telefonkábel ellenére érezhetően gyors mindkét irányban, főleg persze letöltéskor.
Ma éreztem csak a különbséget, amikor vissza kellett váltani a Nextrás netre (egyelőre még nem mertük lemondani).
A fatávkábelTV-re jellemző, hogy a békási lakótelep dunai oldalán megérte egy kis cégnek beindítani egy tőlük független kis hálózatot.
Hát, nem túl sűrű... Most kapásból nem tudom, segítsetek ki, a HÉV mennyi időnként jár?
Vajon mennyire lesz alternatíva ez a járat? Vagy mit is fog megoldani és kinek a számára? Mint eddig nem ott lakó, nem érzem még át a környék gondjait, nézzétek el ezt nekem.
Az első 6:30-as járat annyira nem izgat, olyankor én még húzom a lóbőrt :-), viszont a hazajárás az biza kései, vajon meddig jár este/éjjel? ;-)
Egyébként azon töröm a fejemet, hogy ha lennének biciklimegőrzők ebben a városban, akkor tavasztól őszig járhatnék bringával is. Csak momentán sehol nem lehet otthagyni a járgányt :-( A főváros vagy a kerület nem próbált mégmegállapodni pl. a mélygarázsos cégekkel, hogy tároljanak bringákat is? Egy autónyi helyen szerintem rengeteg kétkerekű elférne, szóval talán nem is nagyon lenne ráfizetéses a biznic.
>Hogy pontosan mire lesz jó ez a járat, azt nem igazán tudom, első megérzésem szerint nekem talán abban segíthet, hogy a HÉV-ig/ HÉV-től eljussak hazáig.
Gondold végig a mostani útvonalat autó nélkül Békásról-Csillaghegyről a Bécsi útra,Vörösvári útra (Bevásárlóközpont, Barkácsáruház, Margit-kórház, Rendelőintézet, Temető stb.) ...
Kb. 20 éves igény valósult meg.
Valahogy szeretem, ha így a kampányelőn ilyesmikkel kényeztetik a választókat :-)))
Üres cső fektetés itt is megvolt még tavasszal, azóta nem is történt semmi. Nekem ez nem érthető, hogy van neked TvNet-ed, hisz ők csak a belső pesti területeken, meg XXII.kerben szolgáltatnak. Ráadásul fatáv kábelen(ők sajátot húznak). Vagy esetleg TvNet ADSL, de az meg telefonon jön. Kicsit fejtsd ki bővebben, érdekel. Ki a szolgáltatód fatávkábelTV vagy KábelKomplex(most már Kis-AstraSat).
Csúcsidőben félóránként, reggel és este óránként. Ha jól emlékszem reggel fél 6-tól.
A Flórián tér tényleg jó volna, de akkor visszafordulni csak a Nagyszombat utcán, az Amfiteátrumnál lehetne. Ez pedig kb. 2 km többlethosszt, és ami fontosabb, kiszámíthatatlan menetrendet jelente a Pacsirtamező u. és a belső Bécsi út napközbeni forgalma miatt.
Úgy nézem én két megálló között nagyjából félúton lakom.
Hogy pontosan mire lesz jó ez a járat, azt nem igazán tudom, első megérzésem szerint nekem talán abban segíthet, hogy a HÉV-ig/ HÉV-től eljussak hazáig. Bár lehet, hogy gyorsabb mint a HÉV. (A reggeli dugóban, amikor áll az egész Pusztakúti, esélytelennek tűnik ez is :-(
Járatsűrűségről, első/utolsó járat indulásáról van valami publikus infó? Meg, hogy milyen jármű lesz (csuklós?)
Az sem ártott volna, ha elmegy a Flórián térig, egyszerűbb lenne átszállni egy csomó más járműre, de ne legyünk telhetetlenek :-)
A Moszkva tér és Óbuda összekötésére van valami terv? (a múltkor kitárgyaltuk a 84-es hiányát).
No nem mintha Békás-Ófalu jobban állna.
Itt egy utcában fatávkábelék lefektették az üres csöveket, házak mellé felálltak a csövekkel, aztán több hónapja semmi.
Mi nagy lelkesen megrendeltük tőlük a kábelnetet, még csak nem is válaszoltak!
Úgyhogy egyelőre le vannak ....-va, egy hete TVnetet használunk, MATÁV-kábelen át.
Ma meg is volt az első üzemszünet. Na vajon ki volt a hunyó? A kábel gazdája.
Kör bezárva.
Nem kellene Versenyhivatalhoz, Fogyasztóvédelemhez fordulni? A koncesszióval ellátási kötelezettség is jár.
Ez nagyjából az üzemeltetés teljes költsége, és ennyibe kerül a kerületnek.
A fővárosnál most nem kellett lobbizni, mert a BKV és a kerület közötti megállapodásról van szó. A testület úgy döntött, beindítja a járatot saját költségen, aztán azért lobbizunk, hogy néhány éven belül "rendes" BKV járat legyen belőle, extra finanszírozás nélkül (magyarul fővárosi pénzből).
Van még egy a Dózsa György út-Kert sor sarkon is.
A strandnál épített megállók tetszenek legjobban, úgy látom "felhajthatnak" rá babakocsival is. Csak indulna már a járat!