Keresés

Részletes keresés

borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 286
Ubbiza, kedves SK, a meglévő HÉV is szépen eltakarodhatna a föld alá, akkor lenne + 1 v. 2 sáv is a felszínen...

A Batyi pedig tényleg sokat romlott, de elég csak a 10 évvel ezelőttit nézni, már ahhoz képest is. '77-ben én még nagyon kis pisis voltam, tehát nincs iylen régi összehasonlítási alapom. A pékség népszerű, kár lenne elbontatni, viszont az állomást szvsz ki lehetne bővíteni és megfelelő burkolattal kifejezetten meg lehetne szépíteni. Még azt se tartom lehetetlennek, hogy az összes kajásbódét elbontsuk és helyette egyetlen, ízléses kávézót alakítsunk ki, lehetőleg sok rétessel, kicsi asztalokkal, tonettszékekel... Álmodik a nyomor? A HÉV-től a dunai kijáratig menő koszos, huzatos folyosót pedig igenis lehetne valahogy komfortosítani és ülőhelyeket is be lehetne tenni, + egy kijelzőt a HÉV indulási időpontjaival. Mindenki szépen leülhetne a kis zsömijével/újságjával és a vonat indulása előtt 2 perccel odasétálhatna a szerelvényhez... Atyavilág, ammá akkó valami Ojrópa lenne, vagymi?

Természetesen az sem világtól elrugaszkodott gondolat, hogy a sok léhűtő, hájas, bazmegelős idióta (gy. k.: biztonsági őr) helyett, akik nemcsak az állomás tisztaságára nem tudnak vigyázni, de még maguk is bagóznak, inkább figyelje valaki a BKV kis emeletéről a dohányosokat és szóljon rájuk hangszórón! Csak gondolom, a BKV beszerzési osztályán valakinek nagyon jól jön, hogy ezt a munkát ki lehetett szervezni egy külsős cégnek, mert a megbízási szerződés nyomán némi jattok vissza szoknak vándorolni az odaítélő muksónak. Kívánom, hogy ne legyen igazam, csak meglepne... Továbbá az állomás egész területén tilosnak kellene lennie a dohányzásnak, ugyanúgy, mint a metróban, mert amikor a reggeli/délutáni csúcsban egy gombostűt se lehet leejteni, igenis nagyon kell az a kevéske levegő!

Na, ja, megyek haza álmodozni...

Csót:
b

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (282)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 285
Hülye torziborzi! Természetesen a piroshoz!
b
Előzmény: borzimorzi (284)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 284
Uuupsz, de vastagon igazad van! Ebben az esetben viszont valóban az a megoldmány, hogy valahol az Árpád-hídtól délre át kell küldeni a Duna alatt, hogy akár a Kossuthon, akár a Deáknál csatlakozzon a kékhez. Mellesleg ez tehermentesíthetné a Margit-hidat is valamelyest...
Kösz a józanító korrekciót!
b
Előzmény: cc (279)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.27 0 0 283
Bocs a duplázásért, javítani akartam a hibát, és azt hittem, még nem ment el.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.27 0 0 282
Ha már itt tartunk -- emlékszik még valaki?

Batthyány tér, 1977

  • Mozaikos falburkolat (OK, az idő megkoptatta kissé, de még élvezhető volt);
  • egy szép nagy díszes fémtérkép a falon, amely a vasútvonalat meg talán a Dunát jelölte, és bronz- vagy rézbetűkkel ki voltak írva az állomások;
  • fekete műmárvány borítású kőpárkány a kettes vágány végén (ahol ma csak csőkorlát van), amire rá lehetett ülni, vagy feltenni a táskát, kiteríteni egy újságot, és a végében egy fogyatékos bácsi (emlékszik még valaki?) árulta az Esti Hírlapot (mennyi is volt 77-ben? 80 f? 1,20?);
  • nagy fényképek a hármas és az egyes vágány melletti falon, amelyek a duna-kanyari, HÉV menti településeket és természeti csendéleteket ábrázoltak (jó, pár évenként cserélhették volna őket);
  • a hangszóróból rögtön rászóltak arra, aki bagózni kezdett, nem is csinálták sokan, csak egy-két elvetemült bűnöző;
  • székek (piros műanyag, mint a M.-hídnál) az I. vágány melletti falon és a mostani pékség helyén;
  • automaták a mai drága büfék helyén, amikbe kétforintosokat dobálva szendvicseket nyerhettünk (mindig elfordult a tálca, úgy jött ki a következő); a tejszínhabos pudingért viszont már két bélást kellett adagolni, az drága volt;
  • vécé 1 v. 2 forintért.

Kihagytam valamit? A mait nem írom mellé, tessék összehasonlítani.
A könyvesboltra nem emlékszem, mikor nyílt, de a nyolcvanas évek első felében volt egy boltos, akinek az az üzlet volt az élete, és akár este tízkor is be lehetett menni hozzá -- nem vicc! (Abban az időben, amikor egyes kijelölt közértek hetente egyszer, csütörtökön hat helyett nyolcig voltak nyitva esténként.)

Tudom, ennek egy része merő nosztalgia. Főleg az összegek. Tudom, hogy az emberek esetlegesek, és az újságárus bácsi nem volt éppen vonzó alkatrésze a térnek. Tudom, hogy az első vágány mellett nem férnek el a székek meg a kitóduló emberek egyszerre. De ahol a pékbódé van, ott igen! Elképesztő, hogy egy ilyen forgalmas állomáson, ahol este 15-20 percet kell várni a vonatra, ne legyen egyetlen ülőhely sem! Nem beszélve arról az áramlástani problémáról, amit a pékség okoz (igaz, régen az egyes vágány székei okozták).
Egy-két dologban fejlődött is az állomás, de több dologban romlott a színvonala. Csak azt akartam ezzel példázni, hogy kiirtottak mindent, ami nem feltétlenül szükséges az állomás vegetálásához, ami szép volt vagy akart lenni, és barátságosabbá tette a várakozást. A szemlélettel van a bajom. A régiek még adtak az ilyenekre is, mi meg nemhogy nem építünk, de azt se tartjuk meg, amit ők ránk hagytak.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (280)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.27 0 0 281
Ha már itt tartunk -- emlékszik még valaki?

Batthyány tér, 1977

  • Mozaikos falburkolat (OK, az idő megkoptatta kissé, de még élvezhető volt);
  • egy szép nagy díszes fémtérkép a falon, amely a vasútvonalat meg talán a Dunát jelölte, és bronz- vagy rézbetűkkel ki voltak írva az állomások;
  • fekete műmárvány borítású kőpárkány a kettes vágány végén (ahol ma csak csőkorlát van), amire rá lehetett ülni, vagy feltenni a táskát, kiteríteni egy újságot, és a végében egy fogyatékos bácsi (emlékszik még valaki?) árulta az Esti Hírlapot (mennyi is volt 77-ben? 80 f? 1,20?);
  • nagy fényképek a hármas és az egyes vágány melletti falon, amelyek a duna-kanyari, HÉV menti településeket és természeti csendéleteket ábrázoltak (jó, pár évenként cserélhették volna őket);
  • a hangszóróból rögtön rászóltak arra, aki bagózni kezdett, nem is csinálták sokan, csak egy-két elvetemült bűnöző;
  • székek (piros műanyag, mint a M.-hídnál) az I. vágány melletti falon és a mostani pékség helyén;
  • automaták a mai drága büfék helyén, amikbe kétforintosokat dobálva szendvicseket nyerhettünk (mindig elfordult a tálca, úgy jött ki a következő); a tejszínhabos pudingért viszont már két bélást kellett adagolni, az drága volt;
  • vécé 1 v. 2 forintért.

Kihagytam valamit? A mait nem írom mellé, tessék összehasonlítani.
A könyvesboltra nem emlékszem, mikor nyílt, de a nyolcvanas évek első felében volt egy boltos, akinek az az üzlet volt az élete, és akár este tízkor is be lehetett menni hozzá -- nem vicc! (Abban az időben, amikor egyes kijelölt közértek hetente egyszer, csütörtökön hat helyett nyolcig voltak nyitva esténként.)

Tudom, ennek egy része merő nosztalgia. Főleg az összegek. Tudom, hogy az emberek esetlegesek, és az újságárus bácsi nem volt éppen vonzó alkatrésze a térnek. Tudom, hogy az első vágány mellett nem férnek el a székek meg a kitóduló emberek egyszerre. De ahol a pékbódé van, ott igen! Elképesztő, hogy egy ilyen forgalmas állomáson, ahol este 15-20 percet kell várni a vonatra, ne legyen egyetlen ülőhely sem! Nem beszélve arról az áramlástani problémáról, amit a pékség okoz (igaz, régen az egyes vágány székei okozták).
Egy-két dologban fejlődött is az állomás, de több dologban romlott a színvonala. Csak azt akartam ezzel példázni, hogy kiirtottak mindent, ami nem feltétlenül szükséges az állomás vegetálásához, ami szép volt vagy akart lenni, és barátságosabbá tette a várakozást. A szemlélettel van a bajom. A régiek még adtak az ilyenekre is, mi meg nemhogy nem építünk, de azt se tartjuk meg, amit ránk.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (280)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.27 0 0 280
Ez se rossz. Én arra gondoltam, hogy a forrásoknál bemehetne a Duna alá. Ha már a kettes ott megy keresztbe, akkor megoldható a dolog. A mélyállomásokról pedig hosszú mozgójárdákkal/lépcsőkkel lehetne kijutni akár mindkét partra is. :-) Ld a moszkvai metrókat, ahol a közösnek jelölt metróállomásokon esetleg 100 métert kell sétálni egyik vonaltól a másikig. A te elképzelésednek meg az enyémnek is az a hátránya, hogy drága.
Persze egyikünk sem közlekedésmérnök, de lehet, hogy ettől jobban szárnyal a fantáziánk. :-)

De esetleg a meglévő HÉV-vonal is felhasználható lenne.

Emlékszem, iskolás koromban, valamikor 20 évvel ezelőtt évekig tűrtük az átépítéseket, nyomorogtunk a HÉV-pótló buszokon heringek módjára, szenvedtünk a késésektől, vágányzáraktól, mert épp átépítik a vonalat, hogy 3 percenként járhasson rajta a HÉV szemben az addigi 5 perccel.

Amint a nagy mű elkészült, azonnal 5 percenként kezdett a HÉV járni, mint az átépítés előtt. Pár évre rá aztán ezen ritkítottak. A régi békebeli állomásépületeket lebontották vagy lezárták, a föld feletti szakaszon most csak Békáson van fedett váró, azon is átfúj a szél. (A csillaghegyi-filatorigáti műanyag izéket hadd ne nevezzem fedélnek.)
Az átépítés előtt, a régi békási állomáson a Békásról befelé induló vonat általában 5-6 perccel korábban ott volt egy külön vágányon, és érkezési sorrendben azonnal fel lehetett szállni rá. Előbb állt benn, mint a hamarabb induló szentendrei. Ma ugyanúgy állhatsz a peronon akkor is, ha időben ott vagy, mert a vonat egy elzárt tárolóvágányon dekkol.
A Batthyány téri és a Margit hídi felszín alatti állomásokat szétverték, elcsúfították. Amit eleink a jó ég (meg talán Hamster) tudja, mikor szépen megépítettek, azt nem őriztük meg. Éppen csak használható legyen valahogy.
Mindezt a tömegközlekedés fejlesztésének nevezik.

A Békásmegyeri HÉV-átjáróban meg, ahol autóval 10-20 perceket állhatsz sorba, ugyanúgy megígérték annak idején a felüljárót, mint a káposztásmegyerieknek a metrót. Mindkettő hazugság volt.

Előzmény: borzimorzi (278)
cc Creative Commons License 2001.09.27 0 0 279
ahhoz keresztul kellene furni a harmashatarhegy deli lejtojet. ez egyben azt is jelenti, hogy az ott elo, nem kicsi lobbi lehetoseggel rendelkezo lakossag biztosaan nem tamogatna az otletet, mivel maga nem lehetne haszonelvezoje, de rafogna, hogy amiatt karosodik a telke/haza. raadasul a karszton keresztulvagva, erosen barlangos teruleten nem is egyszeru az alagut asas, meg megintcsak karositja a vizgyujtot. ha viszont elviszed egeszen a margit krtig a metro/keregvasutat, akkor megintcsak kersztul kell menned a hoforrasokon. elvi lehetoseg persze adott, hogy a hevet viszed el a 19es vonalon es akkor mindez megoldodik (jo, a moszkva ter nem)
Előzmény: borzimorzi (278)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 278
Ebben igazad van, kedves cc, de szvsz nem feltétlenül kellene É-ról nyílegyenesen mennie végestelen-végig, egész Budafokig, hanem valahol ott, ahol a Szépvölgyi meghosszabbított vonalát metszi, elkanyarodhatna DNY vagy D-DNY felé. Ezzel kikerülné a forrásokat és valahol a Moszkvánál egy kialakítandó csomópontban találkozhatna a piros metró vonalával, vagy attól is nyugatabbra metszhetné az 56-os villi vonalát, valahol a Moszkvától a János Kórházig tartó szakaszon. Szvsz sem a járóbeteg-ellátásnak, sem a fekvőbetegeket látogatóknak nem lenne ellenére, ha a pályaudvarokról ill. a város bármely részéből indulva gyorsan, metróval juthatnának el a város egyik legfontosabb eü. intézményéhez... És mindazok, akik a hegyi elitnegyedekben laknak, szintén nem lennének meglőve, ha este későn kéne hazamenniük BKV-val a városból, akár a pesti oldalról is... Jelenleg a Moszkva után néma csönd, ha nem tévedek. Így legalább a Jánosig Ljutnának...

Csót:
b

Előzmény: cc (275)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 277
Isten hozott, kedves szomszéd!

Ezzel nekem is sok a gondom. Esténként, ha már úgyis fáradt vagyok és esetleg még újságom is akad, végigmegyek a csigalassú, de legalább hóttszabályos úton, vagyis a dél felől érkező szerelvényről leszállva megvárom, míg elmegy, majd balra fordulva keresztülmászom a síneken, átmegyek az egyik zebrán az északi irányból jövő HÉV megállójába és onnét újra keresztül a síneken a lakótelep felé, majd tovább, át a Szentendrein a zebrán, lehetőleg középen megállva, mert addigra elmúlik a zöldem. Szvsz azok, akik leszállás után 1ből átlósan keresztültódulnak a Szentendrein, már rég a vacsijukat melegítik, mire én odaérek a "Meinli" bejáratához...
A büdi aluljáró elkerülésére már talán az is jó lenne, ha a Szentendrein levő zebrát déli irányba eltolnák úgy 20 méterrel, vagy még inkább, ha meghosszabbítanák a jelenleg felfestett zebra csíkjait úgy 10-15 méterrel és az északra haladó autók ezzel a 10-15 méterrel délebbre állnának meg, mert az orruk előtt egy jó hosszú szakaszon ott terpeszkedne a zebra. Magyarul a srégen keresztüljárók számára zebrával levédeném azt a darabot az úttestből. Ehhez csak némi fehér festék kell, meg az, hogy a délről jövő autók lámpáját is odébb toljuk. Jóval olcsóbb lenne, mint az aluljáró. Csak azt kéne még garantálni, hogy az autósok betartsák azt a KRESZ-szabályt, hogy a zebrára csak akkor szabad ráhajtani, ha még zöldben el is tudják hagyni a kereszteződést. Ellenkező esetben a gyalogok a zebrán álldogáló kocsik között fognak szlalomozni...

Ja, és ha már ilyen szép sokan összejöttünk, nem kéne tartani egy topictalit? Hm?

Csót:
b

Előzmény: SzeZo (264)
Hamster Creative Commons License 2001.09.27 0 0 276
Bármi is menne a budai oldalom gyorsvasútként, max geometriai értelemben lehetne párhuzamosnak nevezni a 3-as metróval :) Az északi összekötő ráadásul elég rozoga, másik hidat meg nem nagyon akarnak engedni építeni. Másrészt az 1-es villamos már most se jó, mert reggel 7 óra és este fél 4 körült kivéve olyan ritkán jár, hogy az valami botrányos. Kár, hogy a tömegközlekedők ügyét senki nem karolja fel, csak presztizsberuházás szintjén, de átfogóan nem is gondol rájuk senki. A P+R pedig egy szép elv, de érdemes megnézni, hogy hány parkolóhely épült a városban az utóbbi időben... És néhány helyen (Déli pu.) még az is megszűnt, ami volt... A P+R-hez egyébként valódi tömegközlekedési hálózat kellene, mert az kevés, hogy a metró másik végállomásához gyorsan el tudok jutni, a legtöbb ember ugyanis átszállásra kényszerül, és az a BKV-nak nem erőssége (lásd: Móricz-Kosztolányi, Nyugati-Lehel tér, Örs vezér-Népstadion, Déli-Moszkva tér - plusz átszállások ilyen kis távokon)...
Előzmény: cc (275)
cc Creative Commons License 2001.09.27 0 0 275
egy E-D iranyu metro a budai oldalon ugyanugy a gyogyforrasokon keresztul menne. (lukacs, csaszar) valoszinuleg helybol kontraznak. es vegulis nem is lenne baj, ha a 3assal parhuzmosan nem menne metro, ha erre mint gerincre tenyleg kulturalt, gyors oldal vonalak kapcsolodnanak. gyors 1es stb. esetleg az eszaki osszekoton is atmenne egy villamos, ami osszekotne obudat ujpesttel es ott csatlakozna a metrohoz. a vonatforgalomtol nyugodtan mehetne. a kocsival jovoket mar a laktanyanal le lehetne allitani, ott meg van parkolasi lehetosegre hely.
Előzmény: borzimorzi (274)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 274
Ühüm, ezért kéne a felszín alatt egy 5-ös metró, azt nem zavarná a felszíni közlekedés semmilyen dugója... Erre valahol Békástól kicsit északra lehetne felszállni az északi végállomáson, hogy az alvófalvakból beözönlő autók ne jöjjenek be Békástól délre. De időben kéne cselekedni, mert az Omszki-tóval szemben levő földterületen még talán lehetne csinálni egy nagyon nagy P+R-t, lehetőleg alaposan beparkosítva, de ha megvárjuk, amíg a különféle áruházláncok ellepik a terepet, akkor még nagyon sokáig fogunk fulladozni a büdiben. És igenis kéne pár alapos reklámkampány is, hogy ne akarjon mindenki mindenáron kocsival menni, vagy legalább ne egyedül menjen, hanem beszéljen össze a szomszéddal és egy kocsiba ülve menjenek be Ürömről, Nagykovácsiból vagy Telkiből a városba...

Viszont, ha így folytatjuk, akkor még a 4-es se fog megépülni, nemhogy az 5-ös, és akkor még hol van a káposztásmegyeriek igénye a kék metró meghosszabítására?

b

Előzmény: Hamster (250)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 273
Azt olvasom a Népszabóban, hogy a VII. kerületben az elektronikus hivatalon (e-hivatal) törik a fejüket polgármesterék. Szabó Zoltán ottani polgármester valószínűleg tisztában van ennek jelentőségével, legalábbis erre utal, hogy elég hosszú ideig a politika fórum kevés olvasni érdemes szereplője közé tartozott.

Az elektronikus hivatal jó dolog: a tisztelt publikum nem kényszerül az irodák között bolyongani, ha esetleg olyan ügye van, ami e nélkül, otthon egy klaviatúra mellett ülve is elintézhető.

Ehhez képest a harmadik kerület honlapja alig több a semminél. E-hivatalról pedig nincs hír. Vajon miért?

borzimorzi Creative Commons License 2001.09.25 0 0 272
Kedves Peyerk, ettől makd' leestem a székről! Határozatot hozni anélkül, hogy megjelölnénk, személy szerint ki a felelős a végrehajtásért és pontosan milyen határidővel?! Mi ez?! Gittegylet?! Ó, Mamám...

Azér' csak adjatok a fejének, mert, ahogy elnézem, nem árt az... Másvalaki jó ötletét totál sajátként komunikálni - emmá' döfi! Szvsz nincs a világon az a diktatorikus nagyvállalati főmufti (igen, Bill Gates-t is beleértve), aki valami új és jó dolog bejelentésekor ne hivatkozna a csapatára. Team spirit rulez, mi? Csak tudnám, honnét maradt T. I. barátunk + a stílusa a nyakunkon... A pattingatott kőkorszakból?

Csót:
b

Előzmény: peyerk (236)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.24 0 0 271
Persze, aluljáró... Mint a Római megállónál, ahol ugyan ritkán járok, de akkor lehetőleg egy levegővel igyekszem átjutni. Szagos.
Tudom, hogy nagyon drága lenne, de senkinek nem jut eszébe a négy(és több)kerekű büdöskéket a felszín alá küldeni, felül meg akár parkosított környezetben járkálhatnának át a gyalogok. Ha meg a HÉV-hez rohanok, felül még van esélyem, hogy egy jó sprinttel elérem az épp beérkező vontatot, míg az aluljáró jelentősen csökkentené ennek valószínűségét.
SzeZo
Előzmény: monnyatokle (267)
peyerk Creative Commons License 2001.09.23 0 0 270
Teljesen igazad van. Néha már észre sem vesszük...

Érdemes elolvasni a képaláírást is: ez valójában egy rövid híradás arról, hogy az Árpád 100. tanévét megnyitották. Tehát az alkalom nem a polgármester beszéde. Mi az az Árpád 100 évéhez képest?!?

Lehetett volna illusztrálni a beszédet mondó igazgató képével. Lehetett volna a diákok tömegét mutató képpel. Lehetett volna volt diákokéval, Sinkovits Imre és mások mellett Tarlós is elfért volna. Vagy lehetett volna az iskola épületének a képével, ami a 30-as évek középület-építészetének egyik remeke, és küszöbön áll az önkormányzat (s így az Árpád) tulajdonába való visszatérése.

Ehelyett egy olyan képet kap az olvasó, amelyen Tarlós egymaga nagyobb felületet tölt ki, mint az iskola összes diákja és tanára együtt. Ízléstelen!

Biztos vagyok benne, hogy az újság fotósa sok képet készített az eseményről. És abban is biztos vagyok, hogy ezt nem ő választotta ki.

Előzmény: Törölt nick (255)
hkr Creative Commons License 2001.09.21 0 0 269
A Flórián téri kukahiány egyre jobban bosszant. Eddig csak az tűnt fel, hogy az aluljáróban egy darab sincs. Ma azt is megszámoltam, hogy az 1-es villamos nem épp túl rövid megállójában pontosan 1, azaz 1 darab kis narancssárga kukácska van. Aki elsőként megmondja nekem, hogy hol is helyezkedik el az az egy kuka, annak jutalmul megengedem, hogy abba köpje ki a rágógumiját.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.21 0 0 268
Hűűű, lassan idetódul az egész képviselőtestület, de jó is lesz! :-) Üdv a klubban!

42É/óra: ez volt az egyik fő oka, amiért az első autómat megvettem, mert nem bírtam tovább...

Előzmény: monnyatokle (267)
monnyatokle Creative Commons License 2001.09.21 0 0 267
Dear SzeZo! 1etértünk. Magam is több alkalommal kifejtettem abbéli véleményem testületi ülésen(óbudai "képmutató" vagyok az eleitől fogva), hogy a megoldás hasonló lehetne a kaszásdűlőihez (aluljáró), a rendezési tervek ezt lehetővé teszik. Azért (is) húzódozik a kivitelezés, mert az aquincumi híddal egy időben célszerű elkövetni, döntően fővárosi forrásból. Peyerk úr, mint fővárosi képviselő is (hello Gábor!) biztos hozzászól a dologhoz. Baromira nem szeretném, ha csak a közlekedési áldozatok számának "kritikus határ fölé emelkedése" késztetné a megoldásra az érintetteket. Persze az sem árt, ha az átkelő dolgozó körülnéz, lát is (lámpák színe!), és nem a HÉV-től várja, hogy kikerülje. Üdv a földinek!
Előzmény: SzeZo (264)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.21 0 0 266
Állítólag most teljesen újjászervezik az egész éccakai járat rendszert. Lesz egy budai vonal is. Ha ez igaz, akkor annak 1 forduló lesz a műszak, olyan hosszú lesz.
Kicsit 2kedve fogadtam ezt a hírt, mivel már X+1-szer foglalkoztak az átszervezéssel, aztán nem lett semmi. A 42É azóta is szorgalmasan fut a Batyira, a nagy semmibe, mivel onnan csak gyalog lehet bárhová is menni.
Előzmény: H_G (265)
H_G Creative Commons License 2001.09.21 0 0 265
Vannak még ilyen rémes megállók a 11-es mentén máshol is; pl. ahol az Elektromos Művekkel szemközt kell fölszállni az Árpád-hídhoz menő buszokra :(

De a BKV legpimaszabb húzása velünk szemben az, hogy a Batthyányról csak óránként egyszer indul a 42 É! Rengeteg ideje rámegy annak, aki rendszeresen kénytelen éjszaka közlekedni. A hasonló fekvésű Budafokról óránként kétszer jön 3 É (ráadásul csuklós kocsik), nem is olyan zsúfoltak, mint a "miénk", ami a Margit-hídnál már teljesen meg szokott telni!

Előzmény: SzeZo (264)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.21 0 0 264
Üdv óbudaiak!
Egy réges-régi problémám szeretném itt felvetni.
A Pók utcai lakótelepen lakom. Ha BKV-val járok, az aquincum-i HÉV megállót kell használnom. Nos, az ottani átkelés a 11-esen egy horror. Jön az ember az Árpád-híd felől. 50-100-ad magával leszáll a HÉV-ről és elindul a zebra felé. Az amúgy is keskeny járdaszerű jelenséget kettéosztja egy oszlop és - gondolom - a HÉV jelzőberendezés ládája. Az említett mennyiségű ember szépen két csoportra osztódik. Az egyik a 11-es felől kerüli az akadályt, mellette 60-nal húznak el teherautók, egyéb nagy járművek (ugye ott a szélső sáv). Ha nem szédeleg és nem lökik meg véletlenül, akkor nem esik alájuk. A másik csoport a HÉV felől kerül, ahol a már kihúzó szerelvény utolsó kocsijai 50-60-nal robognak. Ha nem szédeleg és nem lökik meg véletlenül, akkor nem esik alájuk. Két éve láttam egy középkorú hölgyet itt a vonat elé esni. Szerencséje volt, csak egy kis darabot veszített el az egyik sarkából, pedig métereken át görgette őt a szerelvény.
Az egyedüli szabályos átkelés az lenne, ha kétszer is átmennénk a vágányokon és egy lámpás zebrán. Egyszer kipróbáltam, mire átvergődtem, már senki nem volt ott a HÉV-emről. Itt minden gyalogos szabálytalanul közlekedik. Ha a 11-esen piros a lámpa (vörös), akkor átlósan rohangálunk át.
Nem vagyok közlekedésfejlesztő, de szerintem egy lámpás zebra az említett megállónál biztonságosabbá tenné a közlekedést.
Kihez, hová lehet ilyen gondolatokkal fordulni?
Létezik, hogy csak én látom ilyen szörnyűnek a helyzetet, mások szerint meg minden rendben van?
SzeZo
Hamster Creative Commons License 2001.09.19 0 0 263
Hm, ez a "völgymenet" úgy hangzott, mintha a Duna egy tipikus raftingelős hely lenne :)
Előzmény: Hamster (262)
Hamster Creative Commons License 2001.09.19 0 0 262
Miért? Völgymenetben nem kell meghajtás, csak csorog, környezetvédelmi kedvezményt kaphatna! Ha pedig gőzös lenne, akkor felfelé jövet a kazánját jól lehetne fűteni a sok-sok meg nem valósított közlekedésfejlesztési tervvel...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (261)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.18 0 0 261
Neeeee! Miért akarod, hogy a dunai közlekedésre is egy csomó új adót vessenek ki? :-)
Előzmény: Hamster (259)
Hamster Creative Commons License 2001.09.18 0 0 260
Nem szeretnék addig várni, ameddig annyi pénz lesz, amiből metrót lehet építeni, hamar kéne valami. Persze elgondolkoztató, hogy Észak és Dél-buda közt annyira szűk a közlekedési folyosó, és az egymáshoz való közelsége miatt annyira zavarérzékeny, hogy megérdemelne valami hasonló megoldást. A HÉV-et ne keverjük ide, annak más a szerepe, az a távolabbi részeket (Békás, Csillag) kapcsolja a városhoz... Egyébként mással is előfordult már, hogy csúcsforgalomban Solymár-Pesthidegkút-Budakeszi-Budaörs útvonalon ment Óbudaáról Kelenföldre, nem a városon át, mert így hamarabb megvolt? (B megoldás a Szépvölgyin és a Rózsadombon való átvágás; a Hármashatárhegybe is lehetne egy alahutat vágni esetleg...)
Előzmény: Zmac (257)
Hamster Creative Commons License 2001.09.18 0 0 259
Egy másik topicban azt mondták, hogy 1995.06.12.-én ment az utolsó 84-es. Lehet benne valami, mert 95 elején még tényleg utaztam vele... A megszűntetés oka kihasználatlanság és a tarthatatlan menetidők voltak. A kihasználatlanság bizonyos időszakokban állhatott fenn, de semmiképp nem mondanám, hogy ne lenne igény rá, a tarthatatlan menetidőről meg az jut eszembe, hogy a 86-osé is az, talán még jobban is a Clark Ádám tér miatt, akkor azt is megszüntethetnék, és Dél- és Észak Buda közt onnantól kezdve lehetne mondjuk csónakokat indítani :I
Előzmény: Zmac (240)
cc Creative Commons License 2001.09.18 0 0 258
:)
mint hallottuk, 2003ban meg is kell.
eleg szomoru, hogy az utazasi feltetelek politikai szeljarastol fuggenek. :(
Előzmény: Zmac (257)
Zmac Creative Commons License 2001.09.18 0 0 257
>>ne villamost epitsenek, hanem metrot, mert ott legalabb nem lehet kisporolni az alagutat<<

Ugyan már! Demszkij elvtárs éppen alagút nélküli metróállomások építésére készül! (Bocs, ez magas labda volt!) :)

Előzmény: cc (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!