Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2001.09.27 0 0 276
Bármi is menne a budai oldalom gyorsvasútként, max geometriai értelemben lehetne párhuzamosnak nevezni a 3-as metróval :) Az északi összekötő ráadásul elég rozoga, másik hidat meg nem nagyon akarnak engedni építeni. Másrészt az 1-es villamos már most se jó, mert reggel 7 óra és este fél 4 körült kivéve olyan ritkán jár, hogy az valami botrányos. Kár, hogy a tömegközlekedők ügyét senki nem karolja fel, csak presztizsberuházás szintjén, de átfogóan nem is gondol rájuk senki. A P+R pedig egy szép elv, de érdemes megnézni, hogy hány parkolóhely épült a városban az utóbbi időben... És néhány helyen (Déli pu.) még az is megszűnt, ami volt... A P+R-hez egyébként valódi tömegközlekedési hálózat kellene, mert az kevés, hogy a metró másik végállomásához gyorsan el tudok jutni, a legtöbb ember ugyanis átszállásra kényszerül, és az a BKV-nak nem erőssége (lásd: Móricz-Kosztolányi, Nyugati-Lehel tér, Örs vezér-Népstadion, Déli-Moszkva tér - plusz átszállások ilyen kis távokon)...
Előzmény: cc (275)
cc Creative Commons License 2001.09.27 0 0 275
egy E-D iranyu metro a budai oldalon ugyanugy a gyogyforrasokon keresztul menne. (lukacs, csaszar) valoszinuleg helybol kontraznak. es vegulis nem is lenne baj, ha a 3assal parhuzmosan nem menne metro, ha erre mint gerincre tenyleg kulturalt, gyors oldal vonalak kapcsolodnanak. gyors 1es stb. esetleg az eszaki osszekoton is atmenne egy villamos, ami osszekotne obudat ujpesttel es ott csatlakozna a metrohoz. a vonatforgalomtol nyugodtan mehetne. a kocsival jovoket mar a laktanyanal le lehetne allitani, ott meg van parkolasi lehetosegre hely.
Előzmény: borzimorzi (274)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.27 0 0 274
Ühüm, ezért kéne a felszín alatt egy 5-ös metró, azt nem zavarná a felszíni közlekedés semmilyen dugója... Erre valahol Békástól kicsit északra lehetne felszállni az északi végállomáson, hogy az alvófalvakból beözönlő autók ne jöjjenek be Békástól délre. De időben kéne cselekedni, mert az Omszki-tóval szemben levő földterületen még talán lehetne csinálni egy nagyon nagy P+R-t, lehetőleg alaposan beparkosítva, de ha megvárjuk, amíg a különféle áruházláncok ellepik a terepet, akkor még nagyon sokáig fogunk fulladozni a büdiben. És igenis kéne pár alapos reklámkampány is, hogy ne akarjon mindenki mindenáron kocsival menni, vagy legalább ne egyedül menjen, hanem beszéljen össze a szomszéddal és egy kocsiba ülve menjenek be Ürömről, Nagykovácsiból vagy Telkiből a városba...

Viszont, ha így folytatjuk, akkor még a 4-es se fog megépülni, nemhogy az 5-ös, és akkor még hol van a káposztásmegyeriek igénye a kék metró meghosszabítására?

b

Előzmény: Hamster (250)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 273
Azt olvasom a Népszabóban, hogy a VII. kerületben az elektronikus hivatalon (e-hivatal) törik a fejüket polgármesterék. Szabó Zoltán ottani polgármester valószínűleg tisztában van ennek jelentőségével, legalábbis erre utal, hogy elég hosszú ideig a politika fórum kevés olvasni érdemes szereplője közé tartozott.

Az elektronikus hivatal jó dolog: a tisztelt publikum nem kényszerül az irodák között bolyongani, ha esetleg olyan ügye van, ami e nélkül, otthon egy klaviatúra mellett ülve is elintézhető.

Ehhez képest a harmadik kerület honlapja alig több a semminél. E-hivatalról pedig nincs hír. Vajon miért?

borzimorzi Creative Commons License 2001.09.25 0 0 272
Kedves Peyerk, ettől makd' leestem a székről! Határozatot hozni anélkül, hogy megjelölnénk, személy szerint ki a felelős a végrehajtásért és pontosan milyen határidővel?! Mi ez?! Gittegylet?! Ó, Mamám...

Azér' csak adjatok a fejének, mert, ahogy elnézem, nem árt az... Másvalaki jó ötletét totál sajátként komunikálni - emmá' döfi! Szvsz nincs a világon az a diktatorikus nagyvállalati főmufti (igen, Bill Gates-t is beleértve), aki valami új és jó dolog bejelentésekor ne hivatkozna a csapatára. Team spirit rulez, mi? Csak tudnám, honnét maradt T. I. barátunk + a stílusa a nyakunkon... A pattingatott kőkorszakból?

Csót:
b

Előzmény: peyerk (236)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.24 0 0 271
Persze, aluljáró... Mint a Római megállónál, ahol ugyan ritkán járok, de akkor lehetőleg egy levegővel igyekszem átjutni. Szagos.
Tudom, hogy nagyon drága lenne, de senkinek nem jut eszébe a négy(és több)kerekű büdöskéket a felszín alá küldeni, felül meg akár parkosított környezetben járkálhatnának át a gyalogok. Ha meg a HÉV-hez rohanok, felül még van esélyem, hogy egy jó sprinttel elérem az épp beérkező vontatot, míg az aluljáró jelentősen csökkentené ennek valószínűségét.
SzeZo
Előzmény: monnyatokle (267)
peyerk Creative Commons License 2001.09.23 0 0 270
Teljesen igazad van. Néha már észre sem vesszük...

Érdemes elolvasni a képaláírást is: ez valójában egy rövid híradás arról, hogy az Árpád 100. tanévét megnyitották. Tehát az alkalom nem a polgármester beszéde. Mi az az Árpád 100 évéhez képest?!?

Lehetett volna illusztrálni a beszédet mondó igazgató képével. Lehetett volna a diákok tömegét mutató képpel. Lehetett volna volt diákokéval, Sinkovits Imre és mások mellett Tarlós is elfért volna. Vagy lehetett volna az iskola épületének a képével, ami a 30-as évek középület-építészetének egyik remeke, és küszöbön áll az önkormányzat (s így az Árpád) tulajdonába való visszatérése.

Ehelyett egy olyan képet kap az olvasó, amelyen Tarlós egymaga nagyobb felületet tölt ki, mint az iskola összes diákja és tanára együtt. Ízléstelen!

Biztos vagyok benne, hogy az újság fotósa sok képet készített az eseményről. És abban is biztos vagyok, hogy ezt nem ő választotta ki.

Előzmény: Törölt nick (255)
hkr Creative Commons License 2001.09.21 0 0 269
A Flórián téri kukahiány egyre jobban bosszant. Eddig csak az tűnt fel, hogy az aluljáróban egy darab sincs. Ma azt is megszámoltam, hogy az 1-es villamos nem épp túl rövid megállójában pontosan 1, azaz 1 darab kis narancssárga kukácska van. Aki elsőként megmondja nekem, hogy hol is helyezkedik el az az egy kuka, annak jutalmul megengedem, hogy abba köpje ki a rágógumiját.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.21 0 0 268
Hűűű, lassan idetódul az egész képviselőtestület, de jó is lesz! :-) Üdv a klubban!

42É/óra: ez volt az egyik fő oka, amiért az első autómat megvettem, mert nem bírtam tovább...

Előzmény: monnyatokle (267)
monnyatokle Creative Commons License 2001.09.21 0 0 267
Dear SzeZo! 1etértünk. Magam is több alkalommal kifejtettem abbéli véleményem testületi ülésen(óbudai "képmutató" vagyok az eleitől fogva), hogy a megoldás hasonló lehetne a kaszásdűlőihez (aluljáró), a rendezési tervek ezt lehetővé teszik. Azért (is) húzódozik a kivitelezés, mert az aquincumi híddal egy időben célszerű elkövetni, döntően fővárosi forrásból. Peyerk úr, mint fővárosi képviselő is (hello Gábor!) biztos hozzászól a dologhoz. Baromira nem szeretném, ha csak a közlekedési áldozatok számának "kritikus határ fölé emelkedése" késztetné a megoldásra az érintetteket. Persze az sem árt, ha az átkelő dolgozó körülnéz, lát is (lámpák színe!), és nem a HÉV-től várja, hogy kikerülje. Üdv a földinek!
Előzmény: SzeZo (264)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.21 0 0 266
Állítólag most teljesen újjászervezik az egész éccakai járat rendszert. Lesz egy budai vonal is. Ha ez igaz, akkor annak 1 forduló lesz a műszak, olyan hosszú lesz.
Kicsit 2kedve fogadtam ezt a hírt, mivel már X+1-szer foglalkoztak az átszervezéssel, aztán nem lett semmi. A 42É azóta is szorgalmasan fut a Batyira, a nagy semmibe, mivel onnan csak gyalog lehet bárhová is menni.
Előzmény: H_G (265)
H_G Creative Commons License 2001.09.21 0 0 265
Vannak még ilyen rémes megállók a 11-es mentén máshol is; pl. ahol az Elektromos Művekkel szemközt kell fölszállni az Árpád-hídhoz menő buszokra :(

De a BKV legpimaszabb húzása velünk szemben az, hogy a Batthyányról csak óránként egyszer indul a 42 É! Rengeteg ideje rámegy annak, aki rendszeresen kénytelen éjszaka közlekedni. A hasonló fekvésű Budafokról óránként kétszer jön 3 É (ráadásul csuklós kocsik), nem is olyan zsúfoltak, mint a "miénk", ami a Margit-hídnál már teljesen meg szokott telni!

Előzmény: SzeZo (264)
SzeZo Creative Commons License 2001.09.21 0 0 264
Üdv óbudaiak!
Egy réges-régi problémám szeretném itt felvetni.
A Pók utcai lakótelepen lakom. Ha BKV-val járok, az aquincum-i HÉV megállót kell használnom. Nos, az ottani átkelés a 11-esen egy horror. Jön az ember az Árpád-híd felől. 50-100-ad magával leszáll a HÉV-ről és elindul a zebra felé. Az amúgy is keskeny járdaszerű jelenséget kettéosztja egy oszlop és - gondolom - a HÉV jelzőberendezés ládája. Az említett mennyiségű ember szépen két csoportra osztódik. Az egyik a 11-es felől kerüli az akadályt, mellette 60-nal húznak el teherautók, egyéb nagy járművek (ugye ott a szélső sáv). Ha nem szédeleg és nem lökik meg véletlenül, akkor nem esik alájuk. A másik csoport a HÉV felől kerül, ahol a már kihúzó szerelvény utolsó kocsijai 50-60-nal robognak. Ha nem szédeleg és nem lökik meg véletlenül, akkor nem esik alájuk. Két éve láttam egy középkorú hölgyet itt a vonat elé esni. Szerencséje volt, csak egy kis darabot veszített el az egyik sarkából, pedig métereken át görgette őt a szerelvény.
Az egyedüli szabályos átkelés az lenne, ha kétszer is átmennénk a vágányokon és egy lámpás zebrán. Egyszer kipróbáltam, mire átvergődtem, már senki nem volt ott a HÉV-emről. Itt minden gyalogos szabálytalanul közlekedik. Ha a 11-esen piros a lámpa (vörös), akkor átlósan rohangálunk át.
Nem vagyok közlekedésfejlesztő, de szerintem egy lámpás zebra az említett megállónál biztonságosabbá tenné a közlekedést.
Kihez, hová lehet ilyen gondolatokkal fordulni?
Létezik, hogy csak én látom ilyen szörnyűnek a helyzetet, mások szerint meg minden rendben van?
SzeZo
Hamster Creative Commons License 2001.09.19 0 0 263
Hm, ez a "völgymenet" úgy hangzott, mintha a Duna egy tipikus raftingelős hely lenne :)
Előzmény: Hamster (262)
Hamster Creative Commons License 2001.09.19 0 0 262
Miért? Völgymenetben nem kell meghajtás, csak csorog, környezetvédelmi kedvezményt kaphatna! Ha pedig gőzös lenne, akkor felfelé jövet a kazánját jól lehetne fűteni a sok-sok meg nem valósított közlekedésfejlesztési tervvel...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (261)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.18 0 0 261
Neeeee! Miért akarod, hogy a dunai közlekedésre is egy csomó új adót vessenek ki? :-)
Előzmény: Hamster (259)
Hamster Creative Commons License 2001.09.18 0 0 260
Nem szeretnék addig várni, ameddig annyi pénz lesz, amiből metrót lehet építeni, hamar kéne valami. Persze elgondolkoztató, hogy Észak és Dél-buda közt annyira szűk a közlekedési folyosó, és az egymáshoz való közelsége miatt annyira zavarérzékeny, hogy megérdemelne valami hasonló megoldást. A HÉV-et ne keverjük ide, annak más a szerepe, az a távolabbi részeket (Békás, Csillag) kapcsolja a városhoz... Egyébként mással is előfordult már, hogy csúcsforgalomban Solymár-Pesthidegkút-Budakeszi-Budaörs útvonalon ment Óbudaáról Kelenföldre, nem a városon át, mert így hamarabb megvolt? (B megoldás a Szépvölgyin és a Rózsadombon való átvágás; a Hármashatárhegybe is lehetne egy alahutat vágni esetleg...)
Előzmény: Zmac (257)
Hamster Creative Commons License 2001.09.18 0 0 259
Egy másik topicban azt mondták, hogy 1995.06.12.-én ment az utolsó 84-es. Lehet benne valami, mert 95 elején még tényleg utaztam vele... A megszűntetés oka kihasználatlanság és a tarthatatlan menetidők voltak. A kihasználatlanság bizonyos időszakokban állhatott fenn, de semmiképp nem mondanám, hogy ne lenne igény rá, a tarthatatlan menetidőről meg az jut eszembe, hogy a 86-osé is az, talán még jobban is a Clark Ádám tér miatt, akkor azt is megszüntethetnék, és Dél- és Észak Buda közt onnantól kezdve lehetne mondjuk csónakokat indítani :I
Előzmény: Zmac (240)
cc Creative Commons License 2001.09.18 0 0 258
:)
mint hallottuk, 2003ban meg is kell.
eleg szomoru, hogy az utazasi feltetelek politikai szeljarastol fuggenek. :(
Előzmény: Zmac (257)
Zmac Creative Commons License 2001.09.18 0 0 257
>>ne villamost epitsenek, hanem metrot, mert ott legalabb nem lehet kisporolni az alagutat<<

Ugyan már! Demszkij elvtárs éppen alagút nélküli metróállomások építésére készül! (Bocs, ez magas labda volt!) :)

Előzmény: cc (256)
cc Creative Commons License 2001.09.18 0 0 256
valami azt sugja, hogy nem vagy a pm nagy tiszteloje ;)

off
villamosokra visszaterve, en azert tamogatom, hogy ne villamost epitsenek, hanem metrot, mert ott legalabb nem lehet kisporolni az alagutat, mint a gyorsvillamosoknal a keresztezodesek szintbeli eltolasat.
on

mit lehet tudni a csatorna epitesrol? osz van es meg nem kezdtek hozza semmihez sem.

Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.17 0 0 255
Érdemes megnézni az újság 11. oldalán fent látható fényképet. A polgármester, amint egy fal elválasztja a néptől. Nagylátószögűvel csinálva, hogy a pm minél nagyobbnak látszódjon, a hallgatóság meg minél kisebbnek.

Nem hiszem, hogy szándékosan készült így, de minimális képi kultúrával megáldott ember számára roppant kifejező.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (237)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 254
Azokban a régi tervekben gyorsvillamosról volt még szó, az 1-esre sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy gyorsvillamos lenne, és most nem csak a sebességére gondolok. Régen a Hungária gyűrűt is emelt gyorsforgalmi útként képzelték el, szintbeli kereszteződések nélkül, de ez már akkor (a második világháború előtt) is utópia volt...
Előzmény: cc (253)
cc Creative Commons License 2001.09.17 0 0 253
vagy az alapterveben szereplo nem felszini keresztezodeseket utolag meg kell csinalni. csak sajnos akkor kiderul, hogy nem is olyan olcso villamost csinalni.
Előzmény: Hamster (250)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 252
Én is pár évig nem jártam arra, aztán amikor Óbudára költöztem, kiderült, hogy nincsen, nagyon rossuzl jött, reggelenként előfordult, hogy taxit hívtam, mert különben háromnegyed óráig is eltartott volna az út a Flóriánról a Moszkvára! Este nemkülönben nagy élvezet onnan visszajutni: ritkán jár a metró, a villamos, a 86-os, hangolás köztük kicsit sincs (nehéz is lenne). A 6-os busz ilyenkor nem is játszhat, hiszen az Óbuda fele menő iránynak a megállója máshol van, mint a 86-osé...
Előzmény: hkr (251)
hkr Creative Commons License 2001.09.17 0 0 251
A 84-esre élénken emlékszem, bár magam viszonylag kevéssé voltam érintve (heti kétszer jártam anno Óbudára, aztán másfelé lett dolgom) és olyannyira logikus egy járat volt, hogy azóta sem tudatosult bennem, igazán hogy már nem létezik. Néhány hete a Moszka térről akartam eljutni a Flóriánra és keresgéltem a megállót, akkor mondta valaki, hogy már régen nem közlekedik. Szidtam a nénikéjét annak, aki megszüntette, elvillamosoztam a Margit-hídig (15 perc volt) és ott felszálltam a HÉV-re. Múltkor meg úgy mentem a Flóriánról a Mammutba, hogy 1-es villamossal a 3-as metróig, Deák téren átszállás a 2-es metróra és irány a Moszkva tér. Lehet, hogy HÉV - Batthyány tér - metró gyorsabb lett volna, nem tudom, annyira nem gondolkodtam el a dolgon. Szóval a 84-es szerintem nagyon hiányzik.

Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 250
Az a baj, hogy az 1-es villamos elég botrányos kimaradásai általában egybeesnek azzal, amikor a hídon is dugó van. Kis megoldás lenne, ha rendőr vigyázna a hídfőknél levő kereszteződésekbe, itt ugyanis többnyire a kereszteződésekben bennmaradt autósok állják el egymás útját, míg senki nem mehet semerre se a végén...
Előzmény: cc (246)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 249
A téglagyárig nem lenne elég utas, saccra (dolgoztam a Bécsi út külső végén, spontán forgalomszámlálás szerint a 18-ason a laktanya után már van ülőhely bőven)... Sőt, talán még a temetőig se lenne (pedig anno errefelé járt Budapest első trolija). Szívem szerint Filatorigátig (ma Bogdáni úti buszvégállomásnak hívják) vinném a villamost, délen pedig legalább a Móriczig, de szívem szerint két villamost is vinnék, egyet a Bécsi úti tengelyen, másrészt egyet Óbuda szívébe, ezeknek az északi végállomásán lehet vitatkozni...
Előzmény: Zmac (247)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.17 0 0 248
Mind igazat szóltatok, a bölcsesség szól a fejetekből! Csak az a baj, hogy már követni sem bírom a topicot, úgy pörg. :-)) És most már a 84-es is dereng, álltunk a Kiscelli utca sarkán a hatosra várva az estében, hogy hazajussunk az Üllői útra, és mindig a hídról kanyarodtak azok a fránya buszok, és akkor már tudtam,hogy az álldogálás folytatódik. Valahogy így. Ahhoz képest, mennyi időt töltöttem Óbudán, és még postás is voltam ott, jobban kellene emlékeznem.
Zmac Creative Commons License 2001.09.17 0 0 247
Lehet szépeket álmodni... :-(

17-es villamos meghosszabbítva a téglagyárig, (18-as busz végállomása) összekötve a 19-essel. Netán leküldeni a föld alá a Lánchídnál, hogy a mostani alagútjában a D-É irányú autóforgalom kikerülhesse a mindig kritikus Clark Ádám teret.

Előzmény: Hamster (245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!