Keresés

Részletes keresés

cc Creative Commons License 2001.09.17 0 0 246
es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy milyen jo lenne, ha az 1es villamossal parhuzamosan valami atkelne a hidon, hogy a villamos napi lerohadasa kozben is at lehessen kelni a tuloldalra.
Előzmény: Hamster (244)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 245
Úgy látszik, hogy Óbudának csak az 1-es villamos "jár", mint közlekedési eszköz... :I És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a III. kerület nem ér véget a Flórián téren, aki mondjuk Békásról jön be, vagy a Bécsi út kinti vége mellől, annak van némi plusz utazása is...
Előzmény: Zmac (243)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 244
Ez nekem is nagyon fáj. A Keleti is elég messze van, pedig csak egyet kell tászállni, és az 1-es villamos ráadásul még rendesen megy is általában. Nem mondom, örülnék egy 1A villamosnak, ami rákanyarodik a Thökölyre, és úgy megy a Keletihez, de a Moszkva tér felé sokkal feltűnőbb a hiányosság. Sőt, röhej, de Pesten majd mindenhova hamarabb eljutok a Flórián térről, mint Budán! Se a Moszkva tér nem elérhető (a metróba lemegy/vár/utazik/feljön 5-10 perc plusz idő, a 6-os villamos talán kevesebb), Dél-Buda meg pláne nem! Tudom, voltak, talán vannak is tervek a 19-es villamos és a 17-es összekötésére, de hogy ne lehessünk nyugodtak, ugyanígy lehetett hallani arról is, hogy ez a két villamos megszűnik. A 86-os busz napközben használhatatlan, más nincs, miért tart másfél óráig (ez szélsőséges idő, de nem egyszer történt már meg velem; nekem a 47 perces Flórián-Szabadság híd útvonal is sok) eljutni Óbudáról mondjuk a Kelenföldi pályaudvarra?
Előzmény: Zmac (243)
Zmac Creative Commons License 2001.09.17 0 0 243
Régóta emlegetem, hogy teljesen abnormális az a helyzet, hogy Óbudáról csak átszállással lehet elérni a Moszkva teret, és Bp 4 nagy pályaudvarából hármat. (Az egyetlen átszállás nélkül megközelíthető pedig a pesti oldalon található.)
Előzmény: Hamster (241)
Zmac Creative Commons License 2001.09.17 0 0 242
Mi volt a nyári útépítés a Kiscelli kastély körül? Úgy tűnt, mintha szélesíteni akarták volna az utat, a földmunkát el is végezték, ezzel vége is lett.
Előzmény: peyerk (236)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 241
Az újpesti 11-es nem közlekedik már egy ideje, csak átmenetileg létezett. A 84-es Újpestről ment a Moszkva térig, jelen esetben örülnék egy Árpád híd pesti hidfőtől (metrótól) induló verziónak. Hogy miért? Hogy el lehessen jutni a Moszkvára átszállás nélkül. És ez a járat kicsit pótolná a ritkán járó 86-ost is. Egyszerűen úgy érzem, hogy Óbudának nincs kapcsolata Budával, egy csomó helyre úgy lehet átjutni, hogy az 1-essel átmész Pestre, onnan metrózol, majd átszállsz. Rossz vicc :(
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (239)
Zmac Creative Commons License 2001.09.17 0 0 240
84-es: Újpestről az Árpád-hídon át a Pacsirtamező u, Lajos u, Török u, Margit krt felé a Moszkva térre. Én ültem az utolsó járaton, úgy '90-91 -ben lehetett.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (239)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.17 0 0 239
Üdv a fedélzeten!
Segíts ki, kérlek, mi is az a 84-es? Én már nem is emlékszem...
A 11-esnek meg már a neve is foglalt, most Angyalföldön jár egy bitorló. Pedig az egy klassz vilinger volt, én szerettem.
Előzmény: Hamster (238)
Hamster Creative Commons License 2001.09.17 0 0 238
Egy másik busz-ügy: csak nekem hiányzik oly fájóan a 84-es busz? És most túl azokon a szövegeken, amiket a BKV adott a járat megszüntetésére okként, és a 86-os ritkítására/piros 86-os megszüntetésére, nem lehetne tárgyalni ezeknek a felélesztéséről? A 11-es villamost és a kocsiszínig járó 18-as villamost már nem is mondom...
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.17 0 0 237
Azért elgondolkoztató az is, hogy az eredeti cikk az MSZP pártlapjában jelent meg, azaz egy bevallottan politikai kiadványban, de a polgármester nem ott, nem is a saját politikai kiadványában, hanem az önkormányzati újságban válaszol rá. Milyen pénzből is?
Előzmény: Törölt nick (235)
peyerk Creative Commons License 2001.09.17 0 0 236
Most jöttem haza külföldről, megnéztem a cikket. Válaszolni fogok rá ugyanott, de a kérdésedre vonatkozó részt röviden összefoglalom itt is.

A tárgyra vonatkozóan három érdemi állítást találtam az írásban.

1. Az MSZP nem volt kezdeményezője a buszjárat elindításának, hanem T.I. találta azt ki harmadmaga.

2. Az MSZP-vezetésű építési (helyesen: Városfejlesztési és Környezetvédelmi) bizottság szabotált, nem tartotta be a képviselő-testület által szabott határidőt.

3. A tömegközlekedés fővárosi feladat, a kerület csak kényszerűségből lép, a főváros tétlensége miatt.

Válaszaim a következők.

1. Cikkemben nem állítottam, hogy ne történt volna hosszú évek óta számos kezdeményezés az új buszjárat beindítására. Az azonban tény, hogy az MSZP többször megfogalmazott különböző javaslatokat, nem csak a kerületben, hanem a Fővárosi Önkormányzatnál is, és kerületi önkormányzati választási programunk is tartalmazta a most tárgyalt javaslatot.

A probléma története pedig sokkal régebbi, még a tanácsi időkbe nyúlik vissza, ezért is gyerekesnek tartom a próbálkozást, hogy az "elsőségért" folyó vitába kezdjünk. A lényeg a közös cél, és a legjobb megoldás keresése.

Én a cikkemet ebben a szellemben írtam.

2. A Képviselő-testület 317/ÖK/2001.(VII.11.) számú határozatát, mely a buszjárattal kapcsolatban született, betű szerint idemásolom a jegyzőkönyvvi kivonatból. (Mivelhogy a neten nem hozzáférhető...)

"A képviselő-testület
- felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság és a Gazdálkodási és Költségvtési Bizottság által kialakított állásfoglalás alapján a Békásmegyer és Margit Kórház közötti - Óbudai Temetőt is érintő - autóbuszjárat indítása érdekében a költségvetésben e célra meghatározott 30 MFt-ot felhasználhassa.
- felhatalmazza továbbá a Polgármestert a BKV-val kötendő megállapodás aláírására.
(Jelen van 24 képviselő: 23 igen, 1 nem)"

Tehát a határozatnak határideje nincs, a két bizottság feladata az, hogy tisztázza a részletkérdéseket, alaposan, körültekintően. Tehát a polgármester nem mond igazat, amikor a "testület által megszabott előkészítési határidőről" ír.

A szeptember elsejei dátum az Óbuda újság 15. számában a 3. oldalon szerepel, idézem "... most pedig a BKV lehetőséget lát arra, hogy szeptember 1-jétől indítsa a régen várt buszjáratot." Ennek azonban a BKV ajánlatában komoly feltételei vannak, mégpedig legalább 50 millió Forint értékű beruházás elvégzése és évi 16,5 MFt + ÁFA működési támogatás átadása. Az önkormányzat viszont erre a célra idén 30 MFt-ot szánt.

A két kijelölt bizottság megtárgyalta a javaslatot, melyet cikkemben is ismertettem. Az általunk ismert dokumentumok alapján lehetetlennek tartottuk a megalapozott döntést. Mindkét bizottság, egybehangzóan.

Nem hiszem, hogy a polgármester - ellentétben a két bizottsággal - lehetségesnek látná ilyen körülmények között a buszjárat azonnali beindítását; buszoknak a Dózsa György utcára és a Kiscelli utcára történő ráterelését, továbbá a költségvetési rendeletben megszabottnál kétszer nagyobb összeg kifizetését. Viszont megpróbál bűnbakot keresni az általa elhamarkodottan bejelentett ígéret teljesítésének elmaradása miatt.

Mi viszont inkább azon dolgozunk, mit kell még tenni az indításhoz. Erről írtam a cikkemben.

3. Ez az állítás igaz. Ezért is írtam cikkemben, hogy elfogadhatatlan a BKV javaslata, amely az új járat indításával összefüggő valamennyi költséget a kerülettel tervezi megtéríttetni. És ezért is döntött úgy a Gazdálkodási és Költségvetési Bizottság, hogy a vállalat javaslata az ismert formában elfogadhatatlan.

Éppen erről írtam a cikkemben.

----------

Ezeken az "érdemi" állításokon túl politikai mondanivalója is van a válaszcikknek. Három képviselőt említ a téma kapcsán a polgármester: Csire Jánost, Kövesdi Bélát és Páll Attilát. Nem tudom mire vélni a rájuk történő hivatkozást, hacsak nem az MSZP és az SZDSZ közötti viszony rontása a cél.

Csire János a Gazdálkodási és KÖltségvetési Bizottság elnöke és az SZDSZ frakcióvezetője, a bizottság ülésén maga is több okból elfogadhatatlannak ítélte a BKV ajánlatát. Többek között azt javasolta, hogy magánvállalkozásoktól is kérjünk ajánlatot a buszjárat üzemeltetésére, mert a BKV ajánlata sokkal drágább, mint a piacon szokásos fuvardíj.

Kövesdi Béla a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság újonnan megválasztott MSZP-s elnöke, aki az ügy tárgyalásakor még a GKB tagja volt, és véleménye mindenben megegyezett a cikkemben kifejtettel, hiszen frakciónk álláspontjának maga is alakítója. A frakció részéről ő vesz részt a további előkészítő munkában.

Páll Attila pedig a szeptember 9-én Békásmegyeren tartott időközi választáson SZDSZ-MSZP jelöltként megválasztott új képviselő, aki majdnem kétszer annyi szavazatot kapott, mint a Tarlóst támogató kormánypártok jelöltje.

----------

Kikívánkozik belőlem még egy történet, az idei nyárból, az idegen tollakról jutott eszembe. A polgármester volt az, aki sajtótájékoztatón jelentette be a komplex közbiztonsági program elindítását. Azét a programét, amit a sajtótájékoztatóra meg sem hívott MSZP-s Márkus András dolgozott ki, és amelyet ő meg sem szavazott a képviselő-testületben (!!!). (Erről az Óbuda 14. számában jelent meg írás, az 5. oldalon.) Csakhogy hozzá van szokva, hogy a helyi nyilvánosság kizárólag az ő kezében van, s úgy tűnik zavarja, hogy a Kerületi Szegfűben tavasz óta mi is elő tudjuk adni javaslatainkat, ötleteinket, véleményünket.

Előzmény: Törölt nick (235)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.14 0 0 235
Uff, peyerk, jól nekedmegy a polgármester a mai Óbudában.

Hogyan történt ez a BKV buszjárat ügy?

cc Creative Commons License 2001.09.11 0 0 234
valoszinuleg a varos forgalmat sok mindennel lehetne gyorsitani, pl. ha nalunk is bevezetnek, hogy a varosban nem lehet reggel 7 utan pakolni az uzleteknel. a p+r parkolokat tenyleg sikerrel megszuntettek, szerencsere az arpadhid alatti parkolokat nem lehet felparcellazni. mondjuk a tuloldalon a florian teren is van egy eleg nagy parkolo, nem vettem eszre, hogy betelne.

nem a szentendrei utrol van 1 savra szukitve, hanem a vorosvari ut iranyabol vedtek le a feluljarorol jovoknek a savot. emiatt 1/4 8tol a vvari ut felol csak hosszu kocsisoron keresztul lehet feljutni a hidra. sajnos a varadi utca-vihar utca elkerules sem mukodik, mert nagyon sokan jarnak arra fele is, szvsz semmit nem lehet nyerni vele.

engem kulonosen izgat, hogy mi lesz a becsi ut forgalmaval, ha a csatorna epites miatt lezarnak nehany savot. az obudai temeto utani 1 savon mar eddig sem lehetett normalisan kozlekedni a reggeli orakban.

Előzmény: hkr (233)
hkr Creative Commons License 2001.09.11 0 0 233
Nem szeretek autóval közlekedni, de sajnos muszáj. És az esetek 95%-ban egyedül ülök benne.

Ráaadásul az összes olyan parkolót, ahol mondjuk metró közelében meg lehetett állni , azt megszüntették. Régen volt egy bazi nagy parkoló a Délinél, a Széna téren, az Erzsébet téren... Mostanra mind megszűnt. Illetve épültek méregdrága parkolást lehetővé tevő parkolóházak, meg olyan mélygarázsok, amik legfeljebb a helyükre épült irodaházakat szolgálják ki, ha az ott dolgozók egyáltalán használnák havi soktízezer forintért.

Nagyon jó ötlet a P+R, csak éppen a városnak a szélére építik őket, ezért aztán használhatatlan. Bemész dolgozni, aztán ha a munkahelyedről menni akarsz valahova autóval, akkor előbb visszabuszvillamosozhatsz az autódik a város szélére... Hűvösvölgyből beérni BKV-val mondjuk 40 perc, vissza ugyanannyi. Tehát ha az irodából el kell menni valahova és ehhez autó kell, akkor előbb vissza Hűvösvölgybe, 40 perc, majd autóval 30 odáig, ahova menned kell. Azt gondolom, ezt senki nem gondolhatja komolyan.

A dugókat pedig sok esetben (nem mindig) el lehetne kerülni egy kicsit jobb forgalomszervezéssel, az út közepén szabálytalanul leparkoló autók felrobbantásával, a piros lámpáknál elalvó autósok forgalomból való kivonásával stb. Figyelni szoktam, amikor én már régen átértem a kereszteződésen (zöldnél indulva!) a mögöttem álló még keresgéli a sebességváltóját. Namost egy olyan lámpánál, amin két-három autó jut át, ez elég bosszantó.

Előzmény: cc (230)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.11 0 0 232
Túl közel volt az ó a backspace-hez :-)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.11 0 0 231
Micsoda????? Én >egy hónapja nem autókáztam, de erre felriadtam. Tényleg egy sáv van ott a Szentendreiről a hídra? Ez ufógye csak rémhír? Vagy ha igaz, akkor csak ideiglenes? Egyszer már csináltak ilyet, és akkor vissza is kellett csinálni egy idő múltán. Miért büntetnek így bennünket?

cc: ez így kissé erős. Los Angelesben olyan változat van, hogy van egy 3 v. 4 sávos full dugós autópálya szingli autósokkal, + egy belső sáv, ahiová csak legalább két emberrel lehet behajtani, és ezért az gyors. Nagy táblákon reklámozzák, hogy milyen telefonszámon lehet bemószerolni a csalókat (ez a pestieknek jól menne :-)). és az autóstopos kölykök _pénzt kérnek_ azért, hogy elvitessék magukat, mert így az autós bemehet a belső sávba. :-)

Előzmény: Törölt nick (227)
cc Creative Commons License 2001.09.11 0 0 230
mondjuk rengeteget segitene a hidon, ha nalunk is bevezetnek, amit Singapurban, hogy auto csak ugy kozlekedhet, ha legalabb 4en ulnek benne. a villamosrol figyelem reggelente az autokat, a leheto legritkabb esetben ulnek 1nel tobben bennuk. persze velem is elofordul, hogy kocsival vagyok kenytelen menni, de mindig elatkozom az ilyen alkalmakat.
Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 229
Háát...

Sajátos megoldás, de teljesen logikus, bár valóban nem természetes. Az az egyetlen felhajtósáv a hídra egy rémség így reggelente.

Előzmény: hkr (228)
hkr Creative Commons License 2001.09.10 0 0 228
Én egyelőre délről közelítem meg az Árpád-hidat (decembertől északról fogom...) és ami kimittud van a hídra való felhajtásnál, az katasztrófa. Szóval délről én általában megyek tovább északra, aztán az első utcán be a lakótelepre, vissza a Raktár (?) utcán a Szentendreire és a felüljáró felől (északi irányból) megyek fel a hídra. Így a leggyorsabb. De nem hinném, hogy így a természetes...
Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 227
Jobb, hogy ott van a közlekedés elől elzárt területen az a betonizé. Azért kellett odarakni, mert a hídra felhajtó két sáv egy sávvá szűkült össze, de türelmetlenék állandóan áthajtottak az elzárt területen, és a Szentendre felől jövő belső sávban hajmeresztő dolgok tudtak ezáltal előállni. Én már a Raktár utcánál a külső sávba soroltam, hogy elkerüljem az ilyen helyzeteket.
Előzmény: hkr (226)
hkr Creative Commons License 2001.09.10 0 0 226
Ma reggel egy órán át a szokásos Szentenderi úti dugóban araszolva azt próbáltam felidézni, hogy mi is volt a legfrissebb fejlemény az új északi Duna-híddal kapcsolatban. Valahol ott akadtam el, hogy valami zöldek megakadályozták Káposztásmegyernél a dolgot... De lehet, hogy tévedek. Van valami húszéves terv az észak-déli autóközlekedés áldatlan állapotának megoldására?

A másik kritikus pont az Árpád-hídi felhajtó. Most ráadásul valami betonizét is odaraktak, hogy még nagyobb legyen a dugó.

peyerk Creative Commons License 2001.09.10 0 0 225
Az Óbudában nem találtam, de a Kerületi Szegfű leírja a körzetet ;-)

Jós u. - Budakalász u. - Hadrianus u. - Királyok útja - Juhász Gyula u. - Hatvany Lajos u. által határolt terület.

Ez a lakótelepnek a HÉV-től legtávolabbi részeit jelenti a Duna és észak felé.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (222)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.10 0 0 224
Ennek a fickónak a Gróf a vezetékneve és két keresztnévvel közlekedik, vagy rendes neve van és grófnak hazudja magát?
Előzmény: peyerk (223)
peyerk Creative Commons License 2001.09.10 0 0 223
SZDSZ-MSZP: Páll Attila, 190;
MDF-FIDESZ-MKDSZ-MDNP-FKgp és a Széchenyi Kör: Farkas Péter, 100;
MIÉP: dr. Czibulás Pál, 87;
Óbudáért-Békásmegyerért Egyesület: Kozma János,66;
Munkáspárt: Huisz Péterné, 40;
független: Gróf Csongor Csaba, 29 szavazattal.
Előzmény: Törölt nick (221)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.10 0 0 222
Árulja már el valaki, melyik az a körzet! Mert a legfrissebb Óbudában (zárójel: Tarlós úr szokás és előírás szerint kétszer látható benne, az első és a második oldalon) megint volt szó a választásról, és megint nem derült ki, hol történik. Azt hiszem, elég közel hozzám,de mivel nem kaptam kopácsolócetlit, ebből gondolom, hogy nem pont itt.

Előzmény: peyerk (220)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 221
Tudnál mondani arányokat? Ki indult, mit ért el?
Előzmény: peyerk (220)
peyerk Creative Commons License 2001.09.10 0 0 220
Békásmegyeren a 22. számú önkormányzati választókerületben vasárnap tartott választáson az SZDSZ-MSZP jelölt nyert.
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.07 0 0 219
Kedves Peyerk!

Ez igen! 210-esed rulzik erőst! Csak tán nem állott elő az a helyzet, hogy végre van kis hazánkban olyan zoon politicon is, aki "nem durr bele populista demagógia, ami belefér" alapon kommunikál, hanem hallott már harangozni róla, hogy valami politológia is létezik a világon? Hallelujja!

Biztos, hogy maszopos kend? :))) Vagy még csak nem jutott olyan magasra a pártjában, hogy az orrára csomózzák az omerta utáni második legfontosabb parancsot, miszerint "Minálunk, kéremszépen, mindenkit szabad kritizálni, kedves elvtársam, de azért vannak ám itten némely szent tehenek is, úgyhogy azokhoz ne nyúljál fiam, ha hosszú életű akarsz lenni a földön!"?

Bocs az utóbbiért, de muszáj volt ellensúlyoznom valamivel a dicséretet. :)

Csóticsót:
b

Előzmény: peyerk (210)
borzimorzi Creative Commons License 2001.09.07 0 0 218
Bocsánatot kérek a floodért, magam is szörnyűlködtem, amikor megláttam így a topikban, hogy mennyi...

Csóticsót:
b

P.S.: Mindjárt megkapja a másik oldal is a maga csótiját, csak tegnap elszállt.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (217)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.09.06 0 0 217
Neked aztán jó kis billentyűfolyásod van! A "csóti" nem jár a másik oldalnak? :-)))
Előzmény: borzimorzi (215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!