Az előző hozzászólásomban erre (2622) az írására reagáltam. Mert sérti a fülemet, hogy az EMBEREKET állománynak nevezi, akik szelektálódnak, és gyengébb képességűek, akiknek előnytelen a megjelenésük. Tudja kedves Kempingez, csúnya dolog az EMBEREKET a megjelenésük alapján megítélni. Ha valaki nem modell alkat, akkor haljon éhen? Ha valaki nem tud diplomázni (a helyesírásából kiindulva Önnek sem sikerült; muszály vagy muszáj?-költői kérdés, de van több is, ha kívánja felsorolom tételesen), akkor ne is dolgozzon?
A jellemző hiányosság, melyről ír (polccímkék), nem csak a Penny sajátossága, bármelyik kereskedelmi láncnál lehet hiányosságot találni. A cikkek beazonosításához pedig egy háziasszony áruismerete elég.
Abban Önnek teljesen igaza van, hogy egy terméket annyiért kell eladni, amennyiért ki van írva, de ha jól értelmeztem, még azt sem tudták igazán megállapítani, hogy jól volt-e kiírva, hiszen két helyen is említi, nem Ön vásárolt. Sőt, ha jól emlékszem hátrébb állt, és nem is hallott minden szót. Még az is előfordulhat, hogy az Ön által annyira védelmezett vásárló tévedett. Mert bizony az is elő szokott fordulni...néha.
Ha értelmezi az írásomat nem is erre a részre reagáltam, hanem az EMBEREK minősítésére.
Felháborodásodnak most hogy igy hangot, illetve karaktereket adtál, önkielégülten hátradőlhetsz. Nagyot alkottál, a munkavállalói érdekképviselet nem éppen tejszínhabos területén.
Ellenben, hol írtam én azt? Hogy úgy beszéltem, a szerencsétlen pénztárossal, ahogyan az ebekkel (sem szokásom).
Viszont, mint vásárlónak semmi közöm, a bolti eladók alacsony fizetéséhez!
A munkáltató és munkavállaló között létrejött, egyezség alapján megkötött szerződésben rögzített bérezéshez! Ennyiért vállalta, (tudom kényszerből).
De ha vállalta, akkor a munkáját a munkáltatója utasításainak, elvárásainak megfelelően kell végeznie!
Egyébként, a többség végzi is becsülettel. Csak most éppen, találkoztam egy kirívó esettel, ez a pénztáros büszke volt a saját téves elméletére, ezt ismételgette.
Ennyi volt részéről, a problémára adott válasza.
Ő nem hibás. Nem úgy mint az, akki képességeit meghaladó feladatot bízott rá.
"És talán, akkor ezen a fórumon is lesznek elégedett hozzászólások (legalább a Kedves Vásárlókra)."
Szerintem a topik címe, arra enged következtetni, (Penny Market? Elkerülöm!) hogy a vásárlók panaszaikat nyílvánosságra hozzák, megbeszéljék.
Természetesen, a másik felet is megilleti a szólás joga. De azért mégsem, a farka csóválja a kutyát.
Teljesen igazad van,csak egy a dolog sötét oldala!!!Aki kereskedelemben dolgozik,annak sajnos meg kell tanulni akkor is mosolyogni a vásárlókra, ha legszívesebben bele rúgna!Én is ezt a szakmát választottam,és tudom mivel jár!!!Főleg itt a pennynél!!!LEMONDÁSSAL,LEMONDÁSSAL és MÉG TÖBB LEMONDÁSSAL!!!!ÉN is kapom két irányból az ostyát,de sajna nem lehet mindig kimondani amit gondolunk,különben tudod 100-an állnak a helyünkre!
Bármennyire is furcsa, a kereskedelemben is EMBEREK dolgoznak. Nem selejtek, és nem állomány. Érző EMBEREK, akik fel-fellázadnak azért a sok igazságtalanságért, ami a munkahelyükön éri őket, mind a munkáltatói, mind a vásárlói oldalról. Olyan EMBEREK, akiknek nem telt diplomára, talán, mert a szüleik sem voltak jómódúak, vagy talán nem is családban nőttek fel.
Az, akit "kedvesen" selejtnek neveznek, középen áll két követelező oldal között.
Az egyik oldal a munkáltatója, akitől az éhbért kapja (nem, nincs pénze tovább tanulni havi 80 000 Ft-ból), és a maradék szuszt is kihajtja belőle, mert egy műszakban 3 alkalmazott dolgozik. A másik oldalról jön a "kedves" vásárló ( pl.: sárgabocs és Kempingez), és minden aznapi feszültségét a közértben lévő pénztárosra borítja, gyakorlatilag, ha van rajta sapka azért, ha meg nincs, hát azért.
Ez a fórum -ha jól tudom-, azért jött létre, hogy ezek az EMBEREK is kiengedhessék a gőzt. Ha ez sérti egynémely vásárló önérzetét, akkor tessék gondolkozni egy kicsit. A pénztáros helyébe képzlje el mindenki az anyukáját, testvérét, férjét-feleségét, vagy a gyerekét. És tessék utána is úgy beszélni vele, mint a kutyával... Ja, hogy az teljesen más?
Minden EMBER megérdemli az EMBERI hangot.
Ne feledjük a mondást: "amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten".
Talán holnap menni fog, hogy "Jó napot kívánok!", és "Viszontlátásra!" Legalább fogadni, és viszonozni.
És talán, akkor ezen a fórumon is lesznek elégedett hozzászólások (legalább a Kedves Vásárlókra).
Ha kint lett felejtve az akciós ár, akkor valóban azon kell adni a vásárlónak, mert joga van hozzá!!Sajnos valójában abból vannak ezek a problémák, hogy kevesen dolgoznak egy adott üzletben és sajnos nagy a követelmény.az emberek sietnének haza,mivel mindenkit vár otthon a családja,nem beszélve arról sem, hogy egész nap húzza az igát, teljesen le van terhelve és a nap végére már lankad a figyelme és sajna elő fordul hogy átsiklik egy-egy dolgon!!!de emberek vagyunk,és hibázunk!!!!!Viszont a vásárlókat nem ez érdekli!!!!
Viszont a pénztáros ebben az esetben helytelenül járt el!!!!!!-Először is elnézést kellet volna kérnie az érintett vásárlótol, majd hívni egy vezetőt, és ő orvosolta volna a problémát -vagy egy viszáruzással
-vagy pedig kifizette volna az árkülönbözetet!!!!!
Szerencsére nálunk normális emberek dolgoznak,bármennyire is le vannak terhelve!!!!!!!!!!,habár az emberek türelme fogy, és lassan tényleg csak a selejt marad!!!!!!Csalogató a konkurencia!!!!!!!!!!!!!!!!
A Fogyasztóvédelmi törvény előírásai szerint, abban az esetben, ha egy termékhez rendelve egyidejűleg több ár is feltüntetésre került, a kereskedőnek kötelessége biztosítani a fogyasztónak, hogy az alacsonyabb áron vásárolhassa meg a terméket.
Vissza olvasgattam, ez topik szinte a dolgozók panaszaival van tele. Vásárlói szemszögből nézve. Ez addig a cég és a dolgozók ügye, amíg ez a nem érinti az üzletekben a kiszolgálás minőségét.
Itt azonban, ez a szint már átlett lépve. A dolgozók túlterhelése, alulbérezése okán, negatív irányba szelektálódott, az állomány. A kevésbé mobil, gyengébb képességű, munkaerő marad meg. Többnyire, előnytelen megjelenésükben is látható már, szerencsétlen sorsuk.
Jellemző hiányosságok,hogy nincs kapacitás az árcimkék kihelyezésére, aktualizálására. Sok esetben nincs, vagy szint lehetetlen a cikkek beazonosítása.
Bizonyos kisseb forgalmú üzletekben, szinte minimálisra korlátozták, az iparcikkek forgalmazását.
Az olyan kijelentések itt a topikban, dolgozók részéről, " hogy nem muszály ide jönni vásárolni" (Igen nem muszály, de ha nincs vásárló nincs bolt, nincs mukahely!)
Teljes mértékben mutatja, már az alkalmatlanságig mélyült a negatív irányú, spontán munkaerő szelekció hatására, az álomány minősége.
A vásárlóknak a jó üzletmenet érdekében, nem volna szabad semmit sem érzékelni a belső feszültségekből.
Ma történt az eset, a mezőtúri Pennyben. A pénztárnál előttünk, egy hölgy reklamált, mert az 50%-os akcióban meghirdetett hőtükröt, a gép teljes áron számolta. A pénztáros fiatalember, nem igazán mutatott nagy segítőkészséget. Folyamatosan azt hangoztatta, hogy nem tehet semmit. Mert ez van a gépben, ennyi az ára. Természetesen a vásárló hölgy, nem hagyta magát rögtön lerázni. Hivatkozott a feltüntetett árra, és az akció érvényességére. Így előkerült már egy illetékesebb, talán az üzletvezető. Utánna járt a dolognak, de csak az lett a vége hogy az eredeti árat akarta elkérni.( Hátrébb álltunk nem hallottam a magyarázatát) Így a kedves vásárló, inkább lemondott vásárlási szándékáról. Az akciós termék nélkül távozott. Meg is jegyeztem, hogy engem ilyen könnyen nem ráztak volna le. Ugyan is mindíg a legkissebb feltüntetett ár érvényes, független attól hogy mi van a gépben. Még akkor is, ha csak ott felejtették a régi kissebb árat. Erre rögtön kifejtette, sajátos álláspontját a pénztáros. Hogy szerinte az én verzióm, szimplán lopás volna az üzlettel szemben, kárára. Nem érdekli őt az előírás, lopás és kész.
Nem erőltettem tovább, láttam hogy nem valami jártas a vásárlók jogait illetőleg.
Szerencsére csak "látogatóban" jártunk ebben a városban.
Otthoni Pennyben egy ilyen esetben szabályosan jártak el, a kint felejtett kissebb áron kaptam meg az árút, és még elnézésem is kérték.
Persze mi nem néztük meg, a hőtükör polcon feltüntetett árát, kiírás módját. (Nem mi akartuk megvásárolni)
Mert az is előfordulhatott, hogy már eleve az 50%-os ár volt feltüntetve. Így a vásárló csak benézte, és nem volt igaza.
Viszont ha nem írják ki az eredeti árat is akkor, ez megtévesztésre alkalmas. A vásárló abban a tudatban volt hogy 1000 Ft és nem 2000 Ft, (de ha mégis annyi, az eredeti árnak 4000 Ft-nak kellett volna lenni.)
Totálisan tájékozatlan volt a pénztáros, ráadásul még büszke is volt a sajátos téveszméjére.
ez az ön emberi butasága hogy így fogja fel a dolgokat!!!!!,nem hogy inkább megköszönte volna annak a kedves pénztárosnak hogy nem pakoltatta föl önnel azt a karton tejet,mert ugyebár az lett volna a helyes,előírás!!!!!!kedves hölgyem,gondolom észre vette már hogy minden ismétlem minden penny be van kamerázva,és jobb ha tudja azt is, hogy sajnos nem a kedves vásárlók miatt!Az előbb említett pénztáros kollega viszont nem járt el helyesen mivel neki munkaköri leírása hogy mindent, de mindent kötelező a kedves vásárlóval a szalagra fölpakoltatni!!!!Ezzel hogy önt kímélve ezt nem tette meg, sajnos valószínűleg volt is belőle problémája,ha feltehetően még az üzlet alkalmazottja.,mert ugye a "nagy testvér mindent lát!!!!!"
Tudod nem az a gond, hogy benned nem bíznak a pénztárosok, hanem sajna olyan gerinctelen vezetőség van, aki azért bérel fel emberkéket, hogy lopjanak (ezek a tesztvásárlóknak nevezhető kis görények!!!),és ha egy ilyen átcsúszik azon a bizonyos rostádon akkor oda a munkahelyed!!!!!Ez komoly!!!
Mióta átépítés volt az üzletbe, és mióta a bejárat közelében helyezték ki a zöldségeket és a gyümölcsöket, azóta rengeteg a selejt!! Ez tudható annak, hogy az átépítés előtt a fali hűtők előtt voltak zgy-k!! Ott hűvösebb volt a levegő, mint most elöl a bejáratnál!! Most még a nagy kivilágítás is ad nekik egy kis meleget!!
Meg persze az is közre játszik, hogy a raktár rengeteg leosztást küld (már a raktárban is kifogásolható a minősége, lásd a dinnyéket-szilvát-barackot-burgonyát stb)!!! A boltvezető meg nem mer selejtezni- reklamálni, mert a TERVEZ-beszól, hogy nagyon sok a selejt!! Megy a terror!!
És még itt van a Vitateam láz is!! Ha ezt megússza nagyobb botrány nélkül a Penny, akkor szerencséje van!!
Egyetértek! Bármilyen multiban is dolgozik az ember a zöldség-gyümölcs részlegnek mindig a minőséget kell képviselnie. A Tescónál pl. ezt úgy hívják WIBI -Would I Buy It? Én megvenném? Mert ha nem, akkor ki sem pakolhatja, illetve le kell szednie. Gondolom a boltvezető (vagy üzletvezető nem tudom Pennyéknél hogy hívják) félti a fenekét a selejt miatt és ezért hagyja kint a régit. De ezzel csak azt éri el, hogy mindig görgeti maga előtt a rossz minőségű árut ahelyett, hogy egyszer bevállalná azt, hogy nagyobb a veszteség és utána szuper minőséget tudna adni a Vásárlóknak.
A Vitateam őrület miatt regisztráltam és fejtem ki a véleményemet.
Még friss az élmény...
Ez a "a plüss zöldségek nyaralni mentek" (vagy mi) duma már felháborított. És persze számítottam is rá, hogy mától nagy
lerablás lesz már korán a Pennyben, ettől függetlenül nem mentem oda nyitásra, de még a délelőtt folyamán eljutottam, hogy egy betelt füzetet plüssre váltsak,
amit anyukám gyűjtött ki az unokájának. (Az én pennys vásárlásaim egy fél plüsst sem futottak volna.)
Teli parkoló és kb. 10 bevásárlókocsi várt. Bent a várakozásaimnak megfelelően még 2 féle plüss közül lehetett választani (brokkoli és répa).
Épp előttem vitték el az utolsó fokhagymát és padlizsánt. Pumpa felment bennem de nyugtattam magam, hogy majd egy hét múlva újra próbálkozom.
Közben érkeztek a vásárlók, akik szintén nagyot néztek a "választék" láttán. Az egyik egy eladót megkérdezett, hogy van-e még raktáron, és ő hozott
ki még egy doboz padlizsánt (12 db), közben én is rákérdeztem mi volt ennek a "plüssök nyaralni mentek" sztorinak a lényege. Hát az, hogy kifogytak
a figurákból és újra kellett gyártani. Arra a kérdésre, hogy lesznek-e majd még plüssök, nem tudott válaszolni. Ezt a szállítmányt is Bécsből kapták.
Így jobbnak láttam én is egy padlizsánt magamhoz venni, ugyanis nem lenne idegem még egy ilyen Penny-plüssvadászathoz.
Tehát a véleményem az, hogy ez egy nagy felkészületlen beetetés, parasztvakítás.
Arra meg kíváncsi lennék, hogy a vaterára ki teszi fel ezeket a plüssöket, ígérve, hogy mindegyikből tud szállítani rendelésre.
Honnan vannak azok lenyúlva?
Ja, és szerintem ezek az újragyártott plüssök nyomibbak, kisebbek, mint az előző generáció.
Bár szorosan nem kapcsolódik a fórum témájához, mégis leírom a mai tapasztalatomat. A dabasi Pennyben voltam vásárolni. Tök undorító a zöldség választékuk- és minőségük. Míg a raktárban sorakoznak a szebbnél szebb zöldségek, és gyümölcsök, addig a dabasi Pennyben csak fonnyadt, régi LOT számú árut lehet kapni.
A nagytudásúak arra is figyelhetnének, hogy a boltok friss árut, időben kapjanak, és ne kelljen régi, fonnyadt vackokat árulniuk. Nem az első eset, hogy így járok, és nem csak a dabasi Pennyben.
Alig egy hónapja dolgozom a penny-nél, de már alig akarják kiadni a pihenő napjaimat. Az a gyanúm, hogy csak addig akarnak alkalmazni amíg a régi dolgozóknak kiadják az akár 50 napos szabadság elmaradásaikat. 4-en is szabadságon vannak egyszerre.. Vasárnap dél előtt hárman voltunk az üzletben.
2. A kiszállitás elkezdett csúszni mert annyira nem jönnek a raktárba dolgozni emberek hogy már a 13 órás múszakok alatt sem tudjuk összekészíteni a megrendeléseket..
Most lesz érdekes a helyzet mert már csak aludni járunk haza ( ami úgy 3-4 óra, mert van más dolga is az embernek )
és véggép kimerülőben vagyunk, és csak növekedni fog a csúszás!!
Nem értem mit kell háborogni. Tudjátok nem kötelező a Pennynél dolgozni, bármikor odébb lehet állni, de más hálózatokban sem jobb a helyzet.
A multik nem azért telepedtek le többek között Magyarországon, hogy a magyar prolik zsírosra keressék magukat. Csak egy cél lebeg előttük, hogy minél magasabb profitot vigyenek haza.
Az ügyvezetést abszolút nem érdekli a dolgozók közérzete a cégnél, ameddig a boltok időben megkapják a megrendelt árut és ez által megfelelő forgalmat produkálnak.
Bizonyos középvezetőkről is megemlítenék pár dolgot: vannak közöttük olyanok, akik a hosszú nyelvüknek köszönhetik a szakmai előmenetelüket, és vannak köztük teljesen analfabéták is.
Nem elég a gondolatokat írásban megosztani egymással, hanem a tettek mezejére kellene lépni… De a valóság az, hogy az emberek döntő többsége ki van szolgáltatva a munkaadójának, a munkáltató ezzel tisztában van és maximálisan ki is használja. (Megalázóan alacsony bérek, tisztességtelen bánásmód, stb.)
Szerintetek meddig fog tartani ez az állapot? Lesz valaha olyan, hogy az alkalmazottak jó kedvel mennek a munkahelyükre dolgozni, és még a vevőkre is fognak tudni mosolyogni?
Pár napja kezünkbe adtak egy "Elégedetség" felmérő papirt.. Hát megnézhetik maguknak, nem tudom mit fog változtatni a helyzeten.. Nálunk mindenki + 1 A4-es papírral adta le CSAK panasszal! Mindenki tegye igy és nyugottan irjátok bele a fönökök nevét akikkel bajotok van! Hátha lesz változás..