Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2010.12.22 0 0 5466

Azt a kérdést megválaszoltad magadban, hogy hol (és hogy) fogod használni?

Előzmény: zamizsa (5464)
Lewes111 Creative Commons License 2010.12.22 0 0 5465

Csakhogy megzavarjam a dizel-hivőket, nekem 1.8TSI van, és nagyon szeretem. Tényleg többet fogyaszt, mint a dizel, de kb úgy megy, mint a 170LE-s CR, és sokkal egyenletesebb a teljesitmény-leadása. Közel a teljes fordulaton leadja a maximális nyomatékát, turbólyuk nincs. Kerregés sincs :) Kiméletes vezetéssel kb 8,5 literes fogyasztással járok vele.

zamizsa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5464

Akkor valszeg dízel lesz a választás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5457)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5463

Keveset vezetem, fogalmam sincs. :)

Előzmény: Törölt nick (5462)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5462

Szokott regenerálni a Superb, vagy még sohasem???

Nem lámpára gondolok, hanem alapjárati fordulatemelkedésre....

 

Lámpát én még sosem láttam.. Alapjárati fordulatemelkedés az szokott lenni.. (Mondjuk a Toyota-nál tök ugyanez a helyzet...)

Előzmény: Törölt nick (5460)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5461

Nálam extra mennyiségű kormot kap a DPF....:-)))

 

Mégsincs semmi baja....

 

Előzmény: superbfanatic (5458)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5460

Én láttam már. :D

Igaz nem a Superbben. :)

Előzmény: Törölt nick (5457)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5459

Vasútas?-talán inkább Hasutas..

:-))

Előzmény: superbfanatic (5458)
superbfanatic Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5458

Üdv!

Na ja, a lábadat ismerve! :)))

És a vasutas kollégánknál se lenne dugulás...(?)

Előzmény: Törölt nick (5457)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5457

Részecskeszűrős...

Fekete füst nincs. "Dugulás" nincs...

Nem is ismerem a DPF lámpát a kocsiban, pedig lassan 2,5 éves lesz az enyém....

Előzmény: zamizsa (5456)
zamizsa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5456

És a 140-es CR is részecskeszűrős, vagy evvel is fogok fekete csíkot húzni magam után és kövér gázfröccsnél?

 

Előzmény: Törölt nick (5455)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5455

Tegyük félre a fogyasztást, meg az üzemanyagárakat... Bár szerintem nem szabad, hiszen nagyságrendi különbségek vannak...

 

Ugye 210000 pízzel olcsóbb a benzines...

 

Mondjuk 5 év múlva a benzinest nehezebb lesz - várhatóan - eladni, mint a dízelt...

Tehát olcsóbban és nehezebben...

 

Már csupán emiatt is megéri a dízel, ha csak ennyire minimális az újkori árkülönbség...

 

 

Előzmény: zamizsa (5454)
zamizsa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5454

Vezetési élmény hiányában gyűjtöm az infót.

 

Az uriember még avval példálózott, hogy mindegyi motor tökéletes, és itt már csak "hit" kérdése, hogy benzinhívő vagy dízelhívő vagyok.

 

ja persze akkor, ha mindegy a fogyasztás, mert a CR kevesebbet eszik.

 

Én viszont főként rövid utakra használom majd, ezért is jutott eszembe a benzines. (De lehet, hogy meggyőzöl :))

Előzmény: Törölt nick (5453)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5453

Nekem van egy CR-em... A Mondeo-hoz képest nagyon csendes.. (a Mondeo-nál inkább a vezérlés a zajos, "surrogós")

A TSI csendesebb ez tény, de nekem ez is nagyon jó és csendes.....

 

Továbbra sem jutna még véletlenül sem eszembe, hogy 1,8 TSI-t vegyek.. Volt 1,8-asom... Többet nem lesz, az biztos!!

Előzmény: zamizsa (5452)
zamizsa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5452

köszi.

A dízelnél is inkább a kerregéstől félek, mert jelenleg traktornak tűnik a Mondeom.

 

Se a porsche budában, se az M1 Planet (Wolfauto) nem tudtak egy CR-t mutatni, amit meghallgathattam volna. Lassan az év végi akcióból meg kicsúszok az ünnepek miatt.

 

Így érzésre látatlanba kell autót venni. :)

 

Előzmény: Törölt nick (5449)
zamizsa Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5451

Én most vagyok vásárlás előtt, de nem lehet már rendelni flottacsomagot.

 

Az uriember szerint azért nem, mert a Superb-ben alapban nagyon az akksi és a generátor, így nincs szükség rá. Jó szöveg! :) Amikor megkérdeztem, hogy mit jelent a nagyobb, arra nem tudott választ adni.

 

Így régebbi tulajok tudnak neked választ adni.

Előzmény: széles tamás (5442)
superbfanatic Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5450

Üdv!

Ha igazán szereted az autódat akkor ne alapjáraton állva melegítsd ,hanem kíméletes üzemmódban szinte rögtön indulj vele. Hidegben alapjáraton kopik legjobban a motor, az olajfilm lemosódás miatt.

Előzmény: széles tamás (5447)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5449

Ha csak 210-280000 Ft a különbség, nekem nem jutna eszembe az 1,8 TSI-t venni.

 

Miért:

- sokkal jobban nem megy, mint a 140-es CR. Érzésre gyengébb is.

 

- nagyátlagban kb. 30-50%-kal többet zabál a drágább üzemanyagból. Mielőtt valaki cáfolna nekem minimum 50, de volt 100% többletfogyim is vele..

 

- a viszonteladáskori "maradványárat" és az "eladhatóságot" már nem is említem...

Előzmény: zamizsa (5440)
széles tamás Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5448

Köszönöm, másoktól is várok infókat!

Előzmény: Papka11 (5446)
széles tamás Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5447

Ha úgy érezted, hogy marketing ize (szaga) volt, akkor sorry. Talán azért van, mert szeretem az autómat, és akkor is vigyázok rá, ha nem tíz évig fogom használni. Mivel szeretem a műszaki dolgokat, vigyázva használom, hiszen nekem az is fontos, hogy megbízhatóan működjön.

Előzmény: Varshi (5443)
Papka11 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5446

Na. Nálam 60Ah-s (280A) akksi van. Igaz, ez extraként lett rendelve. Kódja: J1L Gondolom a generátort is hozzáigazították.

Immár 4 éve, 120 eKm-en át hibátlanul teljesít. kop, kop

Előzmény: Papka11 (5445)
Papka11 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5445

Kedves Hicky!

 

Azt most per-pill nem tudom milyen akksi, csak azt hogy erősebbet rendeltem mint a gyári. Még meg kell néznem a papírjait, mekkorát. Lehet kisétálok az autóhoz is, de a burkolatot megbontani biztosan nem lesz kedvem.

 

Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket CARtársak!

Előzmény: hicky (5434)
Varshi Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5444

Még valami:

 

> Igen, a kályha kb, 0,7 l/óra fogyasztással üzemel.

 

Én már újkorban is többet regisztráltam ennél. Ne, ne keresd az okot, jól működik, nem az én kocsim rossz, a Webasto szerelte be.  Csak nem kell mindig a marketingprosit lengetni.

Előzmény: széles tamás (5442)
Varshi Creative Commons License 2010.12.21 0 0 5443

Ha 100-150e km-enként cserélek autót, akkor az élettartamot had ne nézzem már. ;) Ráadásul nyáron nem használunk állófűtést, tehét van hidegindítás így is, és mégse változik nekem az olajfogyás.:) Szerintem továbbra is a kényelmi értéke a legnagyobb a cuccnak.

 

Értsd: Értem, amit írsz, és igaz is, csak amilyen lelkesedéssel leírod, az már kicsit marketing. :) Béke!

Előzmény: széles tamás (5442)
széles tamás Creative Commons License 2010.12.20 0 0 5442

Igen, a kályha kb, 0,7 l/óra fogyasztással üzemel. Egy évben kb egy tank gázolajat csak a kályhába tankolsz, DE!!!

A motorod élettartama megnövekszik, kopása és ez által többek között az (olaj) fogyasztása is csökken, méghozzá jelentősen. Elmondható, hogy amit vesztessz az egyik oldalon, az többszörösen megtérül a másik oldalon. Véleményem szerint mindenképpen meghálálja a járgány a törődést.

Éppen ezért javalom az állófűtés megrendelése esetén a flottacsomagot is megrendelni!!!

 

Most már csak azt szeretném megtudni, hogy kinek mekkora akksi van a kocsijában!

Előzmény: Varshi (5439)
Varshi Creative Commons License 2010.12.20 0 0 5441

Ha sok rövid utas szakaszod lesz, meg városban, akkor a benzines.

Ha vegyes, akkor ízlésedre van bízva. Ha sokat pályázol/országutazol, akkor a dízel...

 

De az első mondatom volt a legfontosabb.

Előzmény: zamizsa (5440)
zamizsa Creative Commons License 2010.12.20 0 0 5440

Akkor úgy néz ki, hogy lesz állófűtésem. :)

 

Már csak azt kell eldöntenem, hogy 1.8TSI vagy 2.0CR (140LE) legyen, mert alapesetben 280eFt a különbség, de a benzineshez drágább az állófűtés, így a különbség 210EFt-ra apad.

 

Tudom, hogy a dízel kevesebbe jönne ki, de most is dízelem van és úgy kerreg (Ford-om van), hogy már nem szeretem a dízel hangot. :)

 

Sajnos vezetési élményem nincs a 2 autó tulajdonságairól, így marad a megérzés.

Előzmény: széles tamás (5438)
Varshi Creative Commons License 2010.12.20 0 0 5439

Ez mind igaz. Én is imádom.

 

Az árnyoldalai:

+1 liter fogyi, ha nem óvatoskodsz :)

rövid utakon járva, ill. gatya akksival felejtős :)

Előzmény: széles tamás (5438)
széles tamás Creative Commons License 2010.12.20 0 0 5438

Személyes vélemény és tapasztalat az állófűtésről.

 

Elöljáróban annyit, hogy korábban egy Alhambrám vot, melytől akaratom ellenére váltam meg. Abban volt elektromosan fűthető szélvédő és kiegészítő fűtés is. A kiegészítő fűtésre azért volt szükség, mert annak hatalmas a belső tere, és a PDTDI viszonylag kevés "hulladékhője" kevés lehet az utastér megfelelő fűtésére. Később, kényelmi okokból alakíttattam át a kiegészítő fűtést állófűtésre is.

 

A Superb megrendelésekor csak a legnagyobb Diesel motorral lehetett rendelni az elektromosan fűthető első szélvédőt. Mivel én ragaszkodtam a PDTDI-hez ezért a szélvédő "hagyományos" maradt.

 

Az állófűtést a következők miatt rendeltem:

1/ Hideg időben rendkívül kellemes dolog egy meleg autóba beszállni, nyáron szintén kellemesebb egy levegőkeringtetéssel lehűtött kocsiba beülni. A klíma is hatékonyabban tud dolgozni.

2/ A motort is kímélem, ha nem hidegen járatom. Hideg motorral nem indulok el, minimum 50-60 fokos víznél indulok, akkor is kíméletesen, míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.

3/ Havas, jeges szélvédő esetében az állófűtés annyi langyos levegőt fúj a szélvédőre, ami megolvasztja a rajta lévő havat, jeget. (Elektromosan fűthető szélvédő esetében képes teljesen leolvesztani, az állófűtés esetében csak akkor nem, ha nagyon vastag a hó, ill. a jég.

 

Összegezve:

Mindenkit rábeszélnék az állófűtésre, aki szereti kímélni a kocsija motorját, illetve szereti a kényelmet.

 

A fent leírtak természetesen az én véleményem, amivel lehet egyet nem érteni! Mindenkínek szíve-joga. :-)

 

Balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!

 

_Brazil_ Creative Commons License 2010.12.19 0 0 5437

Ilyenkor télidőben mindig újre felébred bennem is a régi vágy hogy legyen szélvédőfűtés az autómban. Végtelenül utálok szélvédőt kaparni. Viszont eddig a maxos szévédő fűtéses megoldás (amire ott a klímán a gomb) meglepően gyorsan tisztítható állapotúvá varázsolta az üveget. Most lehet kint kb -9 fok, és most jön egy új teszt. Ha túlélem majd megírom.

Az állófűtésre én is kíváncsi lennék, különösen mert az autó nincs garázsban. Biztos jó dolog lehet, habár túl nagy szükségét nem érzem, mivel az ülésfűtés kimondottan remekül működik, és ugyan a rendes fűtés kicsit késve érkezik, viszont ülésfűtéssel a komfort, és melegérzet nekem egészen megfelelő.

Előzmény: zamizsa (5435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!