Csakhogy megzavarjam a dizel-hivőket, nekem 1.8TSI van, és nagyon szeretem. Tényleg többet fogyaszt, mint a dizel, de kb úgy megy, mint a 170LE-s CR, és sokkal egyenletesebb a teljesitmény-leadása. Közel a teljes fordulaton leadja a maximális nyomatékát, turbólyuk nincs. Kerregés sincs :) Kiméletes vezetéssel kb 8,5 literes fogyasztással járok vele.
A dízelnél is inkább a kerregéstől félek, mert jelenleg traktornak tűnik a Mondeom.
Se a porsche budában, se az M1 Planet (Wolfauto) nem tudtak egy CR-t mutatni, amit meghallgathattam volna. Lassan az év végi akcióból meg kicsúszok az ünnepek miatt.
Én most vagyok vásárlás előtt, de nem lehet már rendelni flottacsomagot.
Az uriember szerint azért nem, mert a Superb-ben alapban nagyon az akksi és a generátor, így nincs szükség rá. Jó szöveg! :) Amikor megkérdeztem, hogy mit jelent a nagyobb, arra nem tudott választ adni.
Ha igazán szereted az autódat akkor ne alapjáraton állva melegítsd ,hanem kíméletes üzemmódban szinte rögtön indulj vele. Hidegben alapjáraton kopik legjobban a motor, az olajfilm lemosódás miatt.
Ha úgy érezted, hogy marketing ize (szaga) volt, akkor sorry. Talán azért van, mert szeretem az autómat, és akkor is vigyázok rá, ha nem tíz évig fogom használni. Mivel szeretem a műszaki dolgokat, vigyázva használom, hiszen nekem az is fontos, hogy megbízhatóan működjön.
Azt most per-pill nem tudom milyen akksi, csak azt hogy erősebbet rendeltem mint a gyári. Még meg kell néznem a papírjait, mekkorát. Lehet kisétálok az autóhoz is, de a burkolatot megbontani biztosan nem lesz kedvem.
> Igen, a kályha kb, 0,7 l/óra fogyasztással üzemel.
Én már újkorban is többet regisztráltam ennél. Ne, ne keresd az okot, jól működik, nem az én kocsim rossz, a Webasto szerelte be. Csak nem kell mindig a marketingprosit lengetni.
Ha 100-150e km-enként cserélek autót, akkor az élettartamot had ne nézzem már. ;) Ráadásul nyáron nem használunk állófűtést, tehét van hidegindítás így is, és mégse változik nekem az olajfogyás.:) Szerintem továbbra is a kényelmi értéke a legnagyobb a cuccnak.
Értsd: Értem, amit írsz, és igaz is, csak amilyen lelkesedéssel leírod, az már kicsit marketing. :) Béke!
Igen, a kályha kb, 0,7 l/óra fogyasztással üzemel. Egy évben kb egy tank gázolajat csak a kályhába tankolsz, DE!!!
A motorod élettartama megnövekszik, kopása és ez által többek között az (olaj) fogyasztása is csökken, méghozzá jelentősen. Elmondható, hogy amit vesztessz az egyik oldalon, az többszörösen megtérül a másik oldalon. Véleményem szerint mindenképpen meghálálja a járgány a törődést.
Éppen ezért javalom az állófűtés megrendelése esetén a flottacsomagot is megrendelni!!!
Most már csak azt szeretném megtudni, hogy kinek mekkora akksi van a kocsijában!
Már csak azt kell eldöntenem, hogy 1.8TSI vagy 2.0CR (140LE) legyen, mert alapesetben 280eFt a különbség, de a benzineshez drágább az állófűtés, így a különbség 210EFt-ra apad.
Tudom, hogy a dízel kevesebbe jönne ki, de most is dízelem van és úgy kerreg (Ford-om van), hogy már nem szeretem a dízel hangot. :)
Sajnos vezetési élményem nincs a 2 autó tulajdonságairól, így marad a megérzés.
Személyes vélemény és tapasztalat az állófűtésről.
Elöljáróban annyit, hogy korábban egy Alhambrám vot, melytől akaratom ellenére váltam meg. Abban volt elektromosan fűthető szélvédő és kiegészítő fűtés is. A kiegészítő fűtésre azért volt szükség, mert annak hatalmas a belső tere, és a PDTDI viszonylag kevés "hulladékhője" kevés lehet az utastér megfelelő fűtésére. Később, kényelmi okokból alakíttattam át a kiegészítő fűtést állófűtésre is.
A Superb megrendelésekor csak a legnagyobb Diesel motorral lehetett rendelni az elektromosan fűthető első szélvédőt. Mivel én ragaszkodtam a PDTDI-hez ezért a szélvédő "hagyományos" maradt.
Az állófűtést a következők miatt rendeltem:
1/ Hideg időben rendkívül kellemes dolog egy meleg autóba beszállni, nyáron szintén kellemesebb egy levegőkeringtetéssel lehűtött kocsiba beülni. A klíma is hatékonyabban tud dolgozni.
2/ A motort is kímélem, ha nem hidegen járatom. Hideg motorral nem indulok el, minimum 50-60 fokos víznél indulok, akkor is kíméletesen, míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
3/ Havas, jeges szélvédő esetében az állófűtés annyi langyos levegőt fúj a szélvédőre, ami megolvasztja a rajta lévő havat, jeget. (Elektromosan fűthető szélvédő esetében képes teljesen leolvesztani, az állófűtés esetében csak akkor nem, ha nagyon vastag a hó, ill. a jég.
Összegezve:
Mindenkit rábeszélnék az állófűtésre, aki szereti kímélni a kocsija motorját, illetve szereti a kényelmet.
A fent leírtak természetesen az én véleményem, amivel lehet egyet nem érteni! Mindenkínek szíve-joga. :-)
Ilyenkor télidőben mindig újre felébred bennem is a régi vágy hogy legyen szélvédőfűtés az autómban. Végtelenül utálok szélvédőt kaparni. Viszont eddig a maxos szévédő fűtéses megoldás (amire ott a klímán a gomb) meglepően gyorsan tisztítható állapotúvá varázsolta az üveget. Most lehet kint kb -9 fok, és most jön egy új teszt. Ha túlélem majd megírom.
Az állófűtésre én is kíváncsi lennék, különösen mert az autó nincs garázsban. Biztos jó dolog lehet, habár túl nagy szükségét nem érzem, mivel az ülésfűtés kimondottan remekül működik, és ugyan a rendes fűtés kicsit késve érkezik, viszont ülésfűtéssel a komfort, és melegérzet nekem egészen megfelelő.