Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.03.27 0 0 9076

Köszönöm! Akkor egy téves információt tisztáztál.

Arról, hogy mit vizsgáltatok, mire volt lehetőség, milyen eszközeitek vannak, stb., semmiféle információm nem volt, ezért kérdeztem.

Előzmény: fantal (9075)
fantal Creative Commons License 2018.03.27 0 0 9075

Azok a siklások azért történtek, mert olyan vágányra vitték a gépet, amin nyomtávbővület volt plusz csak a szénpor tartotta a sineket össze...

Amikor 2015-ben ki lett véve, másik irányba vettük ki és akkor kijöttek a pályavasút emberei is, és bevizsgálták a vágányt  amin vontatva volt.

A forgóváz vizsgálatára csoportemelőzés nélkül amúgy hogyan lett volna lehetőség? (És ez nem is volt cél)

Előzmény: alkotasu (9072)
seadxdx Creative Commons License 2018.03.27 0 0 9074

Egy facebookos csoportban tettek fel képen az ontopic mozdonyról. Szerintem nagyon szépen néz ki (a pályaszám is), gondolom volt vele munka rendesen.

Remélem ennyi belefér még a "titkolózásba" (tudom, hogy meglepetés lett volna)

V63-021+328.054 Creative Commons License 2018.03.27 -1 5 9073

A hiszteria bizottsagnal vannak fogalmi zavarok. Mi koze van az ipari muemlek statusznak a nosztalgiahoz mint fogalomhoz? :D Ha valami ritka - de meg csak most tettem fel a polcra - az kesobb is ritka(=ertekes) marad, sot. "Ergo" ez szimplan csak egy hibas dontes volt amit nem szabadott volna meghozni. Inkabb gondolni kellett volna ra, hogy hmm... par eve selejteztek az allomanyt lehet meg alkatresz is van valahol hozza.

Nem szeretnek gonosz lenni es azt mondani, hogy ideje lenne mar, hogy nyugdijba menjen a bizottsag... Meggyozodesem, hogy nem erdemelnek nyugdijat. :D 

Előzmény: fantal (9070)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.27 0 0 9072

Mintha korábban arról is lett volna szó, hogy a jármű még a helyi vontatásokat is kevéssé bírja, és az egyik siklás is ennek volt köszönhető - ez a probléma is lett orvosolva?

Előzmény: fantal (9070)
Ep128 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9071

Ebben az esetben viszont (ha tényleg alapos meló volt) nem látom okát a lentebbi "aggódás hegyeknek". Attól, hogy pl. Szolnokon, vagy Szombathelyen valaki megnézné és írásba adná, hogy "igen, tényleg jó", nem lenék sokkal nyugodtabb, mint ma. :-) (Szóval akkor fókuszálhatna a tisztelt csapat arra, hogy az itt-ott meglévő vezérlést, egyebet visszacsempészi a gépbe. ;-) )

Előzmény: fantal (9065)
fantal Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9070

Nem, szokásom fogadni amúgy se, de akkor a szó szerint pár éve leselejtezett jármű nem volt "nosztalgikus" - ergo a História Bizottság nem támogatta a dolgot. Hogy mások mit akartak-kavartak az más kérdés.

A dizeljármű, mint nosztalgiajármű a Nohabok selejtezése utáni "hájp" következménye. 

Előzmény: GaGe (9069)
GaGe Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9069

"Mivel nem volt 1998-ban semmi szándék (se pénz) arra, hogy akkor üzemképesé tegyék"

 

Erre azért ne fogadj nagy összegben...

Előzmény: fantal (9063)
division by zero Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9068

Nem figyeltél. Volt fotó, csak törölték azokat a hozzászólásokat.

Előzmény: Bbmot_634 (9067)
Bbmot_634 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9067

Fotó továbbra sincs senkinek? :O :)

Előzmény: braun (9066)
braun Creative Commons License 2018.03.26 -2 1 9066

 És nem, ettől alaposabban egy vasúti járműjavító se "lakatol". 

Erre ne vegyél mérget. 

Előzmény: fantal (9065)
fantal Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9065

Eléggé valódi lakatolás volt, mert a főkerettől számított 25-30 cm magasságig lett újralemezelve az oldala. És nem, ettől alaposabban egy vasúti járműjavító se "lakatol". Ott is csak azt a részt vágják ki ahol rohadt. Amit írtam, az egy vázszerkezetet is érintő alapos átvizsgálás és felújítás volna, ami ahhoz kellene, hogy az engedélyezett maximális sebességével közlekedhessen ha netán kerülne belé motor. 

Előzmény: Ep128 (9064)
Ep128 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 9064

Igazából én pont "ettől" féltem, amikor kiderült, hogy jön a kilakatolás... Félreértések elkerülése végett: Örülök neki és nagyra becsülöm az összes (bármit) gépért tettre kész embert! Kalapemelés előttük! De ha már (végre) nekiálltak a masinának, akkor jó lett volna nem "Patyomkin falva " módon megcsinálni, hogy messziről úgy nézzen ki, mint ha... Természetesen itt nem arról van szó, hogy működőképessé tétel, ilyesmik... Hanem arról, hogy ha már lakatolás, akkor az legyen valódi lakatolás. Tartson 5x annyi ideig, de legyen normálisan megcsinálva. Naná, hogy többe került volna, nyilvánvaló... De a jelenlegi "megcsinálásnál" jóval több értelme lett volna. (... és még mindig csak szobormozdonyról beszélnénk. De az már egy jó és biztos alapként lenne, nem pedig egy "vigyázzunk, hogy mozdítjuk meg" -féle állapotban.)

Előzmény: fantal (9053)
fantal Creative Commons License 2018.03.25 0 0 9063

Mivel nem volt 1998-ban semmi szándék (se pénz) arra, hogy akkor üzemképesé tegyék, ez igy egy akadémikus kérdés. Mikor ez ezébe jutott valakinek, és elvileg pénz is lett rá, már 8+5 évet állt a szabadban.

Előzmény: benbe (9062)
benbe Creative Commons License 2018.03.25 0 0 9062

Kérdés, hogy ez 1998-ban is így volt-e.

Előzmény: fantal (9053)
GaGe Creative Commons License 2018.03.22 0 0 9061

Ha tudsz 200 milláért Hercules, szólj. :)
Nagyjából egy használt Teknő árában vannak, 500 milla körül.

Előzmény: C50 (9055)
Főjelző Creative Commons License 2018.03.21 0 1 9060

Semmi baj nem volt vele, csak magában értelmezhetetlen lett volna, így lánctörlés áldozatává vált.

Egyébként kérlek, hogy olvasd el a Moderációs alapelvek III. 1.1. D pontját! Köszönöm!

Előzmény: 150-es vonal (9057)
_karika Creative Commons License 2018.03.21 0 6 9059

Ha egyszer ebből derül ki a világot kevésbbé ismerők számára, hogy megújul a Cmn 204787.

 

Mi is egy másik Offtopic keskenynyomközű jármű restaurálását végezzük. Facebookon folyamatosan posztolja egyik barátunk magyarázatokkal, mi történik a géppel.

Kell egy jól kommunikáló, türelemes ember, aki viszi a hátán, és az átlagos érdeklődő információéhsége kielégülhet, és népszerűség, elfogadottság is növelhető. Trollok meg ígyis úgyis vannak. :(

Előzmény: Divrotcé (9058)
Divrotcé Creative Commons License 2018.03.21 0 1 9058

Érdekes, az M43-1001 és a Cmn 787 és az M40-209 esetében senki nem követelte a kulisszafotókat! Ki érti ezt!

 

Ha egyszer ebből derül ki a világot kevésbbé ismerők számára, hogy megújul a Cmn 204787.

Előzmény: fantal (9051)
150-es vonal Creative Commons License 2018.03.21 0 1 9057

Uraim!

Elárulná valaki, hogy miért törölték a hszm-et?

Semmi kirívó és semmi negatív véleményt nem tartalmazott!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.21 0 0 9056

Vagy ebből már futja egy anyagoló Herkulesre:-)

 

Pazarlááás!

Kapsz érte 3-4 kocúrt, vagy olyasmit, aztán azokkal nem csak egy helyen lehet egyszerre anyagolni. :)

Előzmény: C50 (9055)
C50 Creative Commons License 2018.03.21 -1 2 9055

Ennyi pénzből inkább az itt OFF Aa 1078, Cakmü 4056, 21-26 544, WR 223 kocsikat kéne felújítani meg ha még futja a 424,262-est.

Vagy ebből már futja egy anyagoló Herkulesre:-)

Előzmény: fantal (9053)
59th_Roy Creative Commons License 2018.03.20 0 4 9054

Ahogy látom a vita azon zajlik, hogy miért nem kaphatnak képet a kívülállók a mozdony felújításának menetéről.

Nos mi is egy mozdony felújításán dolgozunk, (nem írom le a típust mert itt off) és szívesen látnánk az említett vasútbarátokat, nem csak fotózásra hanem saját kezükkel is tehetnének valamit..  De nem jönnek.. facebookon osszák az észt, hogy mit és hogyan kellene, de csak nagyon kis százalékuk hajlandó szombat reggel 7-kor felkelni, beülni a kocsiba kijönni hozzánk és a "kiváló ötleteit" megvalósítani.Vagy csupán kicsit összekoszolni a kezeiket.. Szerencsére van ellenpélda is , én csak az ő véleményükre adok. 

fantal Creative Commons License 2018.03.20 -1 5 9053

Ha valaki letesz 200 millió forintot meg egy új 18 hengeres Pielstick motort... Ezt nem gúnyolódásként írom, mielőtt félreértené valaki. Ja és előtte nem ártana egy vasúti járműjavító üzemben gyakorlatilag újragyártani a gépet, mert a vázszerkezet jelen állapotábanm arra jó, hogy egy szobormozdonyként ellegyen, de egy 140-ről 0-ra fékezésnél félő, hogy a mozdonyszekrény és a főkeret útjai elválnának egymástól...

Előzmény: vasútfanatikus (9052)
fantal Creative Commons License 2018.03.20 -5 3 9051

A Park zárva van. Ahol a javítás zajlott, az lezárt terület nyitvatartási időben is, ÜZEMI TERÜLET.

Az üzemi területre a kivitelkezőkön kívül vezetői rendelet értelmében más nem mehetett be.

Ezt atiltást láthatóan nemtartották be páran...

Nem, nem tartozik a nyilvánosságra, hogy milyen munkafolyamatok zajlanak. A Nemzeti Múzeum restaurátorműhelyébe sem lehet bemenni illetéktelennek.

 

Érdekes, az M43-1001 és a Cmn 787 és az M40-209 esetében senki nem követelte a kulisszafotókat! Ki érti ezt!

 

Vasútbarátok és a felújítás öröme? Hm, olvasgasd itt a 9008 és 9009. hozzászólásokat: "Na olyan sz@r lett?"

Az ilyenek miatt gondoltuk, hogy várunk a kész végeredmény bemutatásával.

 

A többit Rollande Lasndstrasse leírta.

 

Előzmény: vasútfanatikus (9047)
vasútfanatikus Creative Commons License 2018.03.20 -2 5 9050

Epés megjegyzést nem láttam. Szerintem semmi bántó nincs abban ha láthatjuk végre a mozdonyt frissen fényezve. Ez így a jó.

Előzmény: Rollende Landstrasse (9048)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.20 0 3 9049

még dolgozni kell a gépen.

 

Bizony!

Előzmény: fantal (9043)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2018.03.20 -6 4 9048

Leírtad a megoldást. KulisszaTITOK. A felújító, restauráló csapat szeretne tökéletes látvánnyal előállni a megfelelő pillanatban. Nem kíváncsiak (talán rosszul is esik  nekik) a "vasútbarátok" epés megjegyzéseire.

Előzmény: vasútfanatikus (9045)
vasútfanatikus Creative Commons License 2018.03.20 -3 5 9047

1. Pl egy Mercedes gyár esetében még érteném hogy ez probléma de egy vasútmúzeum esetében nem a kamerás mobilok világában amikor mindenki mindent fotóz.

2. Na és? Ha már elkészítette lássa ország-világ.

3. Minden a nyilvánosságra tartozik ami egy muzeális járművel történik.

4. Nem hangulatkeltés hanem a felújítás megtörténtének öröme.

 

Szagú legfeljebb a lábam. Inkább olvasgatni szoktam de az irigységed kivágta a biztosítékot, ezért írtam ennyit.

Előzmény: fantal (9046)
fantal Creative Commons License 2018.03.20 -5 2 9046

Mond, te ennyire nehézfejű vagy?

 

1. telephelyi fotó

2. olyan helyen készült ahova a fotós nem mehetett volna be, mert meg volt tiltva

3. olyan állapotot rögzít, ami kivitelezői hiba és gyorsan el lett távolítva és nem tartozik a nyilvánosságra

4. így viszont csak hangulatkeltésre alkalmas

 

Örülnék ha a valódi nickneveden írnál, mert ez az 5 hozzászólásos nicked erősen kamuszagú...

Előzmény: vasútfanatikus (9045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!