A hiszteria bizottsagnal vannak fogalmi zavarok. Mi koze van az ipari muemlek statusznak a nosztalgiahoz mint fogalomhoz? :D Ha valami ritka - de meg csak most tettem fel a polcra - az kesobb is ritka(=ertekes) marad, sot. "Ergo" ez szimplan csak egy hibas dontes volt amit nem szabadott volna meghozni. Inkabb gondolni kellett volna ra, hogy hmm... par eve selejteztek az allomanyt lehet meg alkatresz is van valahol hozza.
Nem szeretnek gonosz lenni es azt mondani, hogy ideje lenne mar, hogy nyugdijba menjen a bizottsag... Meggyozodesem, hogy nem erdemelnek nyugdijat. :D
Mintha korábban arról is lett volna szó, hogy a jármű még a helyi vontatásokat is kevéssé bírja, és az egyik siklás is ennek volt köszönhető - ez a probléma is lett orvosolva?
Ebben az esetben viszont (ha tényleg alapos meló volt) nem látom okát a lentebbi "aggódás hegyeknek". Attól, hogy pl. Szolnokon, vagy Szombathelyen valaki megnézné és írásba adná, hogy "igen, tényleg jó", nem lenék sokkal nyugodtabb, mint ma. :-) (Szóval akkor fókuszálhatna a tisztelt csapat arra, hogy az itt-ott meglévő vezérlést, egyebet visszacsempészi a gépbe. ;-) )
Nem, szokásom fogadni amúgy se, de akkor a szó szerint pár éve leselejtezett jármű nem volt "nosztalgikus" - ergo a História Bizottság nem támogatta a dolgot. Hogy mások mit akartak-kavartak az más kérdés.
A dizeljármű, mint nosztalgiajármű a Nohabok selejtezése utáni "hájp" következménye.
Eléggé valódi lakatolás volt, mert a főkerettől számított 25-30 cm magasságig lett újralemezelve az oldala. És nem, ettől alaposabban egy vasúti járműjavító se "lakatol". Ott is csak azt a részt vágják ki ahol rohadt. Amit írtam, az egy vázszerkezetet is érintő alapos átvizsgálás és felújítás volna, ami ahhoz kellene, hogy az engedélyezett maximális sebességével közlekedhessen ha netán kerülne belé motor.
Igazából én pont "ettől" féltem, amikor kiderült, hogy jön a kilakatolás... Félreértések elkerülése végett: Örülök neki és nagyra becsülöm az összes (bármit) gépért tettre kész embert! Kalapemelés előttük! De ha már (végre) nekiálltak a masinának, akkor jó lett volna nem "Patyomkin falva " módon megcsinálni, hogy messziről úgy nézzen ki, mint ha... Természetesen itt nem arról van szó, hogy működőképessé tétel, ilyesmik... Hanem arról, hogy ha már lakatolás, akkor az legyen valódi lakatolás. Tartson 5x annyi ideig, de legyen normálisan megcsinálva. Naná, hogy többe került volna, nyilvánvaló... De a jelenlegi "megcsinálásnál" jóval több értelme lett volna. (... és még mindig csak szobormozdonyról beszélnénk. De az már egy jó és biztos alapként lenne, nem pedig egy "vigyázzunk, hogy mozdítjuk meg" -féle állapotban.)
Mivel nem volt 1998-ban semmi szándék (se pénz) arra, hogy akkor üzemképesé tegyék, ez igy egy akadémikus kérdés. Mikor ez ezébe jutott valakinek, és elvileg pénz is lett rá, már 8+5 évet állt a szabadban.
Ha egyszer ebből derül ki a világot kevésbbé ismerők számára, hogy megújul a Cmn 204787.
Mi is egy másik Offtopic keskenynyomközű jármű restaurálását végezzük. Facebookon folyamatosan posztolja egyik barátunk magyarázatokkal, mi történik a géppel.
Kell egy jól kommunikáló, türelemes ember, aki viszi a hátán, és az átlagos érdeklődő információéhsége kielégülhet, és népszerűség, elfogadottság is növelhető. Trollok meg ígyis úgyis vannak. :(
Ahogy látom a vita azon zajlik, hogy miért nem kaphatnak képet a kívülállók a mozdony felújításának menetéről.
Nos mi is egy mozdony felújításán dolgozunk, (nem írom le a típust mert itt off) és szívesen látnánk az említett vasútbarátokat, nem csak fotózásra hanem saját kezükkel is tehetnének valamit.. De nem jönnek.. facebookon osszák az észt, hogy mit és hogyan kellene, de csak nagyon kis százalékuk hajlandó szombat reggel 7-kor felkelni, beülni a kocsiba kijönni hozzánk és a "kiváló ötleteit" megvalósítani.Vagy csupán kicsit összekoszolni a kezeiket.. Szerencsére van ellenpélda is , én csak az ő véleményükre adok.
Ha valaki letesz 200 millió forintot meg egy új 18 hengeres Pielstick motort... Ezt nem gúnyolódásként írom, mielőtt félreértené valaki. Ja és előtte nem ártana egy vasúti járműjavító üzemben gyakorlatilag újragyártani a gépet, mert a vázszerkezet jelen állapotábanm arra jó, hogy egy szobormozdonyként ellegyen, de egy 140-ről 0-ra fékezésnél félő, hogy a mozdonyszekrény és a főkeret útjai elválnának egymástól...
Leírtad a megoldást. KulisszaTITOK. A felújító, restauráló csapat szeretne tökéletes látvánnyal előállni a megfelelő pillanatban. Nem kíváncsiak (talán rosszul is esik nekik) a "vasútbarátok" epés megjegyzéseire.
1. Pl egy Mercedes gyár esetében még érteném hogy ez probléma de egy vasútmúzeum esetében nem a kamerás mobilok világában amikor mindenki mindent fotóz.
2. Na és? Ha már elkészítette lássa ország-világ.
3. Minden a nyilvánosságra tartozik ami egy muzeális járművel történik.
4. Nem hangulatkeltés hanem a felújítás megtörténtének öröme.
Szagú legfeljebb a lábam. Inkább olvasgatni szoktam de az irigységed kivágta a biztosítékot, ezért írtam ennyit.