Én még mindig úgy vélem, a dolog sajna fordítva működik. Nem attól lesz több autó, hogy több a parkoló! Sajnos a kerület, és ez a kerületrész vonzza a látogatókat, akik az istennek nem hajlandók gyalog járni. Itt vannak a színházak, kávéházak, szórakozóhelyek legnagyobb számban. Akkor is ide fognak jöni, ha nincs parkoló, csak éppen, ahogy most, felállnak a járdára, a zebrához az isten tudja hova, és nem lehet tőlük közlekedni. És most igen, ha büntetnek, van joguk hőzöngeni is, hiszen nincs hely máshova állniuk. ha lesz, akkor befoghatják a szájukat! Eleve meg kell tanítani a magyar autósnak, hogy álljon be a kurva parkolóházakba, mélygarázsokba. Kényszeríteni kéne őket valamilyen módon.
A város szélén álló P+R parkolók üresek, a magyar nem fog kényelmetlen buszban utazni, mint ahogy akkor is behajt a kereszteződésbe, ha látja, nem tud onnan kigurulni, de az a pár párs akkor is az övé, legfeljebb keresztbe nem mehetnek autók, de szarja le. Itt egy óriási szemléletváltás kellene, de szerintem enek nincs köze a mélygarázshoz! Ma az autósok kultúrája a béka segge alatt, és most csak annyi van,. hogy ettől nekünk, gyalogosoknak és a környéken lakóknak kell szenvednünk.
Én pl. nagyon unom azokat a kocsikat, amelyek láthatólag keriongenek az utcánkban lassan, többször is eljőve előtünk, mert parkolót keresnek. Itt, és nem a Bazilikánál, ahol semmi sincs, csak nihil.
Egyébként abban sem vagyok biztos, hogy egy Jókai téren vagy utcában lakó autós a Nagymező utcai mélygarázsba tenné le éjjelre a kocsiját, mégg akkor sem, ha ingyen van! Sokat kéne gyalogolnia érte!
És az autósok, a mai kulturálatlanságukkal akkor sem ülnek majd buszra, ha az jóval jobb lesz. Most esernyő helyett is a kocsit választják, figyeld csak meg. Egyébként a tömegközlekedés nagyobb részt pont a sok gépkocsi miatt ilyen szar. Hányszor kellett már a busznak állnia, amin ültem, csak mert az autósok a buszsávban voltak, a kereszteződésbe beálltak, hülyén parkoltak két sorban...
Jelenleg a mélygarázst lehet a leggyorsabban megvalósítani, és itt már sajna tűzoltás kell, nem hosszú távú tervek!
A mélygarázsok és parkolóházak építését és üzemeltetését profitorientált vállalkozások végzik. Ők sajnos nem fognak szívességet tenni, hogy jelképes összegért áruljanak bérletet a terézvárosi autótulajdonosoknak. Számukra a célcsoportok a kerületben pár percnél hosszabb ideig várakozó autósok, és a kerületben dolgozók. Ezeknek a csoportoknak is csak egy része hajlandó/képes megfizetni egy őrzött parkolóház, garázs árait. Tehát szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy erre a szolgáltatásra van-e kereslet. Az önkormányzat kompenzálhatná persze a lakosság várakozási kiadásait, sőt, építhetné ő is a parkolóházat, de mindkettőre a gatyája rámenne.
A kerületben a parkolók számát növelni egyébként nem szabad. Azon egyszerű oknál fogva, hogy több parkoló=több autó. Az autóforgalom mindig "kitölti a rendelkezésére álló teret", és ugyanez igaz a parkolásra is.
Tehát nem ellenzem a mélygarázsok építését, csak a jelenlegi viszonyok között (felszínen kb. ugyanannyi parkolóhely marad, nem a lakosságnak készül) inkább ártani fog mint használni.
A megoldás egyértelműen a tömegközlekedés fejlesztése. Mindenhol külön sávon haladó trolik, kevésbé szétszabdalt tömegközlekedési hálózat, elővárosi vasút, P+R parkolók a Budapestre bevezető utak, és a külvárosi HÉV, metró, és vasútállomások mellett. Ha van az autónak elfogadható minőségű alternatívája, és a parkolási díjakat is még jobban emeled, az addig autózók egy része tömegközlekedni fog, legalábbis a városon belül mindenképpen. És így máris több hely válik szabaddá, melyeket zöldterületként lehet hasznosítani, illetve a kaotikus parkolási viszonyokat is könnyebben lehet ezután szabályozni.
Bírság/kártérítés egyremegy. Asszem érthető, mire gondolok.
Fizessen szószerint az a darab ember, aki hibázott (ha hibázott). És nem csak ebben az ügyben, de mindenhol. Unom, hopgy buktakor mindig valami behatárolhatatlan csoport mögé igyekszik bújni aki ludas. Mintha nem egyes emberek döntéseinek volnának következményei, hanem csak úgy történnének a dolgok.
re: fairytale
Mélygarázs? Persze hogy kell. De már annyiszor lerágtuk (veled is) a HOL kérdésének csonját, hogy nem kezdenék bele újabb körökbe. Érdemes inkább visszaolvasni a topikot!
Én csak azt szeretném megkérdezni, ki és hogyan látja, miként lehetne megoldani mélygarázs nélkül azt az áldatlan állapotot, ami a kerületben van parkolás terén. Speciel az utcánkban alig férünk el a sok autótól, a falnak dörzsölődve megyünk sokszor a járdán... Szerintem igenis kell mélygarázs ide, mert én agybajt kapok. Nekem nincs autóm, szóval nem az a bajom, hogy nem tudok hol parkolni! És mivel a kis utcák házai statikailag nem alkalmasak mélygarázs építésére, csak a Jókai és Nagymező utcák, ezért nem igazán tudom, mi mást lehetne tenni. Valahogy meg kell oldani a dolgot. A fejlődésnek ára van, csak tudom, azt mindig kellemetlenül érinti, aki beleesik.
Mellesleg a Nagymező utcában nagyon sok a kicsi fa... Megnéztem.
És még mielőtt bárki azzal vádolna, nem szeretem a természetet, nem védem a környezetet, hát ellent kell mondanom. Csak éppen néha kell kompromisszumot kötni. És könnyű dirigálni és idejönni tüntetni a zöldövezetből, csakhát nem biztos, hogy két fa megmentése kompenzálja azt, amit egy esetlegesen fel illetve leépített mélygarázs tudna segíteni.
Csakhogy ez nem bírság, hanem kártérítés és ha az engedélyek rendben voltak, akkor bizony, perelhető az önkori és ki kell fizetni (más kérdés, hogy valszeg a következő ciklusban). Ha pedig az önkori fizet, akkor mi fizetünk, sajnos.
Ki fizesse meg az egymilliárdos pert? Olyan eccerű, mint egy vonal a homokba'!
Ha az építkezés megkezdése valóban jogszerűtlen volt, s ebből fakadóan a leállítás viszont nagyon is jogos, akkor azé a felelősség, aki engedte. A képviselőktől kezdve egészen a polgármesterig. Beleértve a hivatali kijárókat is, mint a jegyző, vagy az építési osztály vezetője, vagy épp a műszakié.
Fizessék ők az esetleges bírságot! (Már ha egyáltalán jár bírság egy jogszerűtlenül megkezdett építkezés megszakításáért.)
Hallottátok, hogy a kerületben iskolákat vonnak össze?
Így például a terv szerint megszüntetik - a szerintem egyik legjobb kerülti általánost - a Derkovits sulit, de nem menekül a Lovag u-i iskola sem. A Tóth Aladár zeneiskolát is beolvasztják valamelyik még megmaradó iskolába és, mint tagintézmény fog működni. A Derkó és a mellete található telken működő zeneiskola is túl nagyértékű ingatlan, hogy iskola maradhasson. Természetesen el fogják adni. A pletyka szerint már meg is van rá a vevő. Valamelyik nagy bank akarja székháznak. Nem csodálom, egyébként gyönyörű az épület.
Persze az öszzevonást a gazdasági helyzettel indokolják. Én azonban hiányolom a színvonal mérlegelését. Amikor a gyerekemnél aktuális volt az iskolakezdés, rengetegen jelentkeztek a Derkóba, mert nagyon jó hírű iskola, de ez úgylátszik egyáltalán nem szempont.
A Lovag utcaiban speciális osztályokban is folyik(folyt eddig) oktatás. Ezek ún. felzárkóztató osztályok voltak,pl. részképességzavaros(dislexia) gyerekeknek. A javaslat szerint az ezekben az osztályokban tanuló gyerekeket integrálják a kerületi iskolák normál osztályaiba és a kerületben teljesen megszűnik az ilyen jellegű speciális oktatás. Véleményem és tapasztalatom szerint pedig erre egyre nagyobb szükség volna.
Óvást nyújtott be a Fővárosi Főügyészség a terézvárosi építési hatóságnál a Nagymező utcai mélygarázshoz adott fakivágási engedély kapcsán és egyúttal annak hatályon kívül helyezését kezdeményezi - tájékoztatta az ügyészség erről szóló leveléről a Levegő Munkacsoport az MTI-t szombaton.
Társadalmi szervezetek és helyi lakosok tavaly november vége óta folyamatosan tiltakoznak a mélygarázs - szerintük jogszerűtlenül kiadott - építési engedélye, illetve a fák kivágása ellen.
"Mégis csak létezik civil kontrol, mégis csak mindenkire érvényesek a jogszabályok, még a fákra is" - írta a közleményben Lukács András, a munkacsoport vezetője. - írja az MTI.
Mint emlékeztet, a Nagymező utcai platánokat fővárosi és kerületi szintű jogszabályok védik. Az ügyészség döntése azt jelenti, hogy a fakivágási engedély nem felelt meg a vonatkozó rendeleteknek - tartalmazza a közlemény.
Az ügyészség közbelépett a Nagymező utcai fák ügyében!
bil, p, 2007-01-05 14:25 Nagymező utca
A Fővárosi Főügyészség részben helyt adott a Levegő Munkacsoport, a Védegylet és a lakoságot képviselő Hantos Enikő beadványának.
Tehát ez részben a lakossági összefogás győzelmét hozta, de a döntés érdemi része még hátra van: az építési engedély jogszerűségéről még nem döntött az ügyészség.
A civil szervezetek és a lakosság azt kifogásolja, hogy az önkormányzat szerintük jogértő módon és a környék érdekeit figyelmen kívül hagyva adott engedélyt mélygarázs építésére a belvárosi Nagymező utca alatt. A beruházás a védett fasor egy részének kivágásával járt volna, ezt azonban az ügyészség most megtámadta.
A Fővárosi Főügyészség óvást nyújt be a Nagymező utcai védett fák kivágását engedélyező határozat ellen, és kezdeményezi annak hatályon kívül helyezését – tudta meg a NOL Dr. Gál Lászlótól, a lakók jogi képviselőjétől.
Morvai Attila, a Fővárosi Főügyészség megerősítette, hogy valóban „érdemi intézkedést kezdeményeznek”, de nem akart nyilatkozni annak tartalmáról. Mint mondta, meg kívánják várni, amíg az érintett hatodik kerületi önkormányzat jegyzője kézhez kapja a határozatot.
Az ügyészség a lakosság és a civil szervezetek beadványának tartalmát tovább vizsgálja, abban ugyanis nem csak a fák kivágásáról van szó, hanem az egész engedélyezési eljárás jogszerűségét vonják kétségbe – álítja a lakók jogi képviselője, aki úgy tudja, hogy erről később dönt a Fővárosi Főügyészég.
Néhány hét múlva több hónapra megszűnik a troliközlekedés a Kossuth tér és a Király utca között, mivel a Nagymező utcában mélygarázs épül, félpályás útlezárás lesz, írja a Magyar Hírlap szombati száma. A 78-as troli lényegében nem fog járni, a 70-es pedig a Körútnál fog fordulni. A kétmilliárd forintos beruházást eddig civil panaszok késleltették. A csonka vonalon önjáró, új Ganz Solaris trolik és trolipótló buszok közlekednek majd.
RAJTUNK MÚLIK !!!
Egyre többen tudják már a környéken, hogy HA HALLGATUNK, AKKOR ROSSZUL JÁRUNK!
Az Andrássy úti paloták eladásából ezért lett botrány.
A Nagymező utcai mélygarázs tervéből ezért lett botrány.
Az önkormányzatnak állítólag további meglepetései is vannak számunkra.
MUTASSUK MEG, HOGY NEM VAGYUNK NAIVAK, NEM TÖRŐDÜNK BELE A JOGTALANSÁGBA, A KERÜLET ÉRTÉKEINEK KIÁRUSITÁSÁBA !
Egyre többen csatlakoznak hozzánk a kerületből, a városból, mindenki tud segíteni valamit.
December 17-én, VASÁRNAP délelött 11-kor demonstrációt tartanak a törvények tisztelői a Terézvárosi Plébániatemplom elött! Meghivtuk Terézváros képviselőtestületét is!
Kapcsolódjon be Ön is! Az összefogás jót tesz Ön és környezete egészségének!
A Nagymező Utcaiak Egyesülete - nem csak a Nagymező utcáért !!!!!
És mi lesz végül a fákkal? A résfalazós technológia veszélyes lehet rájuk. És főleg a házakra, hisz az Ernst múzeum oldalán 1,5-2 méterre lesz a gödör a házaktól ( ha minden igaz).
A lakók törvényességi felügyeleti eljárást kezdeményeztek, de a kivitelező valami miatt nem akarja megvárni ennek eredményét.
Ezért a lakosság úgy látja, más megoldás már nem maradt, közzéteszik azt a hangfelvételt, ami megmagyarázza, hogy a környék lakói miért nem tudtak a beruházás előkészületeiről és a kivitelezö elismeri , hogy "politikai nyomásra " nem kezdhette elöbb a munkát !!!!!!!!!!!!!!!!!! / ... és vajon most miért lett ilyen sürgös ??????? /