Na még egyszer... Nem annyi a díjad, mint amennyi a megkötött, aláírt szerződésedben van. A változást indokolniuk kell, mondom még egyszer: kell, főleg, ha írásban (tértivevényes ajánlott levélben) erre felszólítod őket. Amíg ezt nem tetted meg, addig az MNB-hez is tökfelesleges menned.
Azt mondják annyi van amennyi a számlán. Biztosítási díj és adó. Ennyi. Arról hogy mennyi a károkozói díj és hogy számolják semmit nem mondanak, és főleg nem adják írásban. Mit lehet tenni ilyenkor? MNB panasz segíthet?
Megkötöttem az új biztosítást a régit lemondtam évfordulóval. Még a koccanás előtt váltottam a kötelezőt, de az még az előző biztosító ideje alatt volt. A B10 maradt B10 erre az évre. Ha még azt is lecsökkentik B8-ra, akkor még talán kölcsönt is kell felvennem a kötelezőhöz.
A Wáberer biztosító húzott le engem elég csúnyán idén. Okosan minden évben körbenézek hogy melyik biztosító adja a kötelezőt a legjobb áron, és a Wáberer-re került most a sor. Meg kötöttem, ki is fizettem egész évre a 13 ezret B10-es kategóriánál. A váltás előtt pár nappal volt egy koccanásom amit az előző biztosító rendezett is. Gondoltam bukok most 2 kategóriát a B10-ből, de már úgyis legalább 10 éve B10-ben voltam. A Wáberer-nél viszont ez nem így megy, ahelyett hogy B8-ba raktak volna, maradtam B10-ben, de hogy ne érezzem jól magam a már kifizetett biztosítást megemelte 40 ezerre, magyarul HÁROMSZOROSÁRA. Lehetőségem persze tudtommal nincs év közben, hogy másik (korrekt) biztosítót keressek.
Édesanyám kötött magának valamiféle balesetbiztosítást pár éve a Signal-nál, amit úgy döntött h felmondana. Azt mondta neki a kapcsolattartója, h csak év végén tudja felmondani, mert h januárban volt az "évforduló".
Ez valóban így van? Valami határozatra hivatkozott.
van egy szgk-m, édesapám az üzembentartó b10-ben van, de most át szeretném venném tőle venni a biztosítást, van rá lehetőség, hogy a b10-et is átadja nekem?
De még mennyire! :) A napokban amúgy járok majd kies várösödben, bár olvasom, hogy (szokás szerint) havazol :)
Azért írtam csak le ide a sztorit, mert könnyen lehetséges, hogy az önkormányzatnál is elbaxtak valamit és azért van még mindig forgalomban a verda. Akkor viszont nem kéne téged nyilvánosan lámpavasra veretniök. Ennyi idő után nem kellene forgalomban lennie. Ott az én esetem, ráadásul időben kb ugyanakkor.
Egyébként nekem csak az a furcsa (és ezért szoktam is rendszeresen lekérdezni, forgalomban van-e), hogy még mindig forgalomban van, nem vonták ki emiatt. Majd még puhatolózom, hogy ekkora elkövetett hiba után hogyan lehet helyrehozni a dolgokat.
Nekem volt egyszer egy hasonló ügyem, a nickemben szereplő gyártású gépjárművemmel :) Véletlenül késve fizettem be egy negyedévet, a biztosító felmondta a szerződést, vissza is utalta a befizetett összeget. Akkoriban nekem is zűrösek voltak a viszonyok, nem foglalkoztam vele többet. Fél év múlva jött egy határozat az önkormányzattól, hogy biztosítás nem fizetése miatt kitiltják a forgalomból az autót és x határidőn belül vigyem be leadni a rendszámokat és a forgalmit.
Mindez ugyancsak 2008 körül volt, és azt mondta az ügyintéző, hogy ilyen esetben 10 éven belül lehet kezdeményezni a jármű ismételt forgalombahelyezését. Nálam is projektautóról volt (van) szó, remélem, hogy a 10 éves limitbe még beleférek majd :)
Hatalmas baklövést követtél el a forgalomból kivonás elhanyagolásával .A biztosítási díjat utólagosan kamatostól fogják behajtani . Ha esetleg a kocsi súlyadó köteles , akkor az önkormányzattal is lesz küzdelem . Szóval sok kiadásra
Van a családunkban közel 25 éve egy autó (az üzembentartó én vagyok) , amit 2007 decemberében leállítottam felújítás szándékával, ami egyéb okok miatt elhúzódott annyira, hogy jövőre kerülne újra műszakivizsga képes állapotra.
A műszakija 2008 szeptemberéig volt érvényes (akkoriban azt hittem, addigra kész :D ) , a biztosítása pedig 2008. december 31.-ig szólt. (ez a biztosítás az akkoriban számomra kedvező, youngtimer biztosítás volt és az allianz-hoz tartozott a "bogarasok klubja" közvetítésével).
Elkövettem azt a balga hibát, hogy nem vonattam ki ideiglenesen az autót.
Utánakérdeztem és még a mai napig forgalomban van, nem vonta ki hivatalból sem senki.
A kérdésem, hogy így 6-7 év eltelte után mire számíthatok majd, amikor újra megkötöm rá a biztosítást? Egy szép nagy összegű MABISZ díjra, vagy ennyi idő után már mindegy? (ez nem most aktuális,csak szeretném tudni mire számíthatok majd)
Válaszokat köszönöm előre is! (jöhet privátban is, mail címem publikus)
Nem azt akartam mondani, hogy mindenki boruljon a földre a biztosítók tisztelete jeleként.
Arra próbáltam utalni, hogy ha nem lenne kötelező a Kötelező biztosítás, akkor az emberek 95%-hoz hasonlóan Te sem tennél félre egy vasat sem olyan célból, hogy az "majd az általam okozott károk fedezeteként szolgáljon!"....
A példaként említett 100-200 ezer forintos kár az nekem pl. 8-15 évi biztosítási díj...
Ami meg az egymás alá menő árakat illeti: Ha nem vetted volna észre, az utóbbi évben emelkedtek az átlagos díjak...
Megint megszívta a netrisk ötvenmilcsivel. Nem értem, hogy minek büntetgetik az ilyen visszaesőket, inkább vonnák vissza véglegesen az engedélyüket. (A btk-s háromcsapás mintájára)
A hátsó lökhárítónál mi egy szomszédos elem? Na jó lehet,hogy újrafényeztette az egész kocsit,de akkor meg igen kevés volt a 101 ezer.Nekem is gurultak már pirosnál,nem rohangáltam a biztosítóhoz,meg hisztiztem betétlapért.Többe került volna a tinta a tollból :) Amúgy robogóra pont nincs bónuszmalusz,úgyhogy felőlem vehetett volna új S40-et is.
Látom kezdi felütni a fejét a "Mi került ezen a javításon ennyibe??!!" téma....
Mielőtt belelovalnák magukat a T. Olvtársak, nem árt gyorsan leszögezni néhány dolgot!
Olyan nincs, "hogy odamegyek és letörlöm higítós ronggyal, oszt' jónapot"!
Valószínűleg hasonló helyzetben Te is megnézetnéd rendesen hogy mi sérült a kocsidon...
Ha végighúzod valaki kocsijának a bal oldalát, nem csak a sérült, hanem a szomszédos karosszéria elemeket is fényezik. Tehát gyakorlatilag a kocsi 2/3-a újrafényezésre kerül...
Mielőtt elkezdesz azon sopánkodni, hogy kifizettek a károsultnak 100-200 ezer forintot, adj hálát az égnek, hogy kötelező módon van biztosításod, s nem neked kell kifizetned a kárt. Meg azon is gondolkodj el, hogy a mai átlagos 16 ezer forintos GFB díjjal hány éven keresztül kéne fizetned a biztosítónak a helyetted kifizetett kárt?
Hasznos olvasmányként javaslom olvasgatásra a sajnos ma már nem írt, de megtalálható karpark.blog.hu írásait!
Nem mondtam, hogy normális, de attól még ennyi, amit mint mondtam én is sokallok. Belém is jöttek már hátulról, szintén egy hátsó lökhárító csere volt, meg tolatóradar és ha jól emlékszem 300 körüli összeget "fizettek nekem." Amíg neked gondolom a "haver" csinálta számla nélkül hátul az udvarban, addig ő bevitte a "kismillió unijós protokoll szerint 25 léhűtő főz kávét a napi 2 kuncsaftnak ezért 18000 huf az óradíj csili-vili hodályba".
101 ezer forint normális ár egy újrafényezéshez? De szerintem annak egy higítós rongy vagy egy polír is elég lett volna. Kb.5-tel mentem bele,még el sem dőltem a robogóval.Amúgy járok szerelőhöz.Nekem 30 ezerért fújták volna a lökhárítóm,de annyiért vettem inkább gyári bontottat ugyanolyan színben ködlámpákkal együtt.