"Új motorral bővült a koda Superb palettája Új dízelmotor: 1.6 CR TDI 77 kW
Új dízelmotor: 1.6 CR TDI 77 kW Kulturált járás és takarékos üzem Alacsony széndioxid-kibocsátás
A Superb modellsorozat motorkínálata az Octavia modellekben már sokszorosan bizonyított négyhengeres dízel erőforrással bővül. Magas teljesítményszintjének, illetve az 1.500 és 2.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló tekintélyes, 250 newtonméter maximális forgatónyomatékának köszönhetően e rugalmas konstrukció városi forgalomban és autópályán egyaránt ideális megoldásnak számít. Legkorszerűbb common-rail befecskendezési technikájának köszönhetően rendkívül kulturált járás és alacsony üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Az új motor ötfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.
A korszerű erőforrás a márka downsizing trendjének szerves folytatása, amelynek szellemében kisebb hengerűrtartalomból produkál magasabb teljesítményt. Ennek eredményeképpen a takarékos és környezetkímélő üzem kiemelkedő menetteljesítményekkel párosulhat. A Superb 1.6 CR TDI szenzációs, 100 kilométerenként mindössze 5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztással jelenik meg, s a modellsorozat legtakarékosabb dízel tagjaként az EU5 kipufogógáz-szabvány előírásait is teljesíti. Az új technika alacsony, kilométerenként csupán 130 gramm kombinált széndioxid-kibocsátásával a koda-modellek emissziós átlagához is jótékonyan járul hozzá.
Joggal lehetünk büszkék 1.6 CR TDI motorunkra, amely a közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel működő erőforrások palettáját teszi teljessé, a Superb modellsorozat így immár mindegyik dízelmotorjában common-rail befecskendezést kínál. Az 1.6 CR TDI a legújabb műszaki megoldások, illetve a takarékos és környezetkímélő üzem ideális kombinációját képviseli. Kiforrott technikáról van szó, amely minden körülmények között kiemelkedő menetteljesítményekkel szolgál fejtette ki Eckhard Scholz, a koda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja."
> a belül kényeztető, kívül nem hivalkodó autó, talán ezért jön be annyira az RS Octi is.
Papa, abban mi kényeztet belül? :) Egy Superb még esetleg igen, de az RS? Nem túl komfortos a futása, a vezetőülésben éppolyan passzentos (sportos, de semmiképp se terpeszkedős-kényelmes) érzés, mint a Seatomban... egyedül talán a hátsó utas terére mondanám, hogy lenyűgöz.
Fel sem merült, hogy sértegetnél bármivel is, még a feltevést sem értem. :) A nem fullos S2-ben is pont az a jó mint amit írtál, nekem plö tökéletesen megfelel ;)
Sajnos elég sokszor megjártam az elmúlt 1,5 évebn, de azt élveztem, hogy többször is visszaelőztem a kúton mindig megálló X6-ost, pedig nekem nem is dízelem van :-)
Nekem tetszik a belül kényeztető, kívül nem hivalkodó autó, talán ezért jön be annyira az RS Octi is.
A szolid szárny még nem túlzás.
A fullos S2-ben is az a jó, hogy nekem -ill. a tulajnak- mindent megad kényelemben, tudásban, erőben, de nem gőgös propelleres vagy fennhéjázó négykarikás, esetleg önhitt tojásszeletelő.
Van ez a visszafogott stílus is, de kevesen értik.
(nem Téged akarlak sértegetni, remélem azt azért tudod)
Győr-Debrecen tankolás nélkül is sokáig tart :) Ez a fullos S2 meg nem a feltűnést kerülőknek szól, hanem a márka és típus kis lépésekben történő felfelé pozícionálásáról, de lehet, hogy van olyan aki szeret nagyon sok pénzt kiadni valamire amin nem látszik, hogy drága :) Mondjuk az igazi prémium márkák prémium modellheihez képest nem drága, kodához képest drága.
Bár elék scifi-nek hangzik manapság, de vannak olyanok akiknek teljesen mindegy mennyit eszik az autó. :) Nekem plö nem mindegy, de nem ezért vettem dízelt, hanem mert ez volt azonnal elérhető fehérben... :))))) Azért nem mondom, hogy nem örülök annak, hogy nem egy szomjas fajta (ok, cserébe nem versenyautó, na és, ezt tudtam és elég is), de az eredetileg tervbe vett TSI fogyasztása sem nagyon érdekelt volna engem sem. Az igaz, egyik sem V6 meg sok ccm... Ilyen Supeerbet sosem vennék, ebben az árkazegóriában amúgy is eltévedt bepróbálkozásnak tartom.
Nekem az tetszik a hirdetésben, hogy nem hazudja be a 6 literes fogyasztást.
A kocsi szép és biztosan nagyon jó is, de nekem nem fér bele a fejembe, hogy miért éri meg ezzel a motorral venni, hiszen a 16 literes fogyival elég gyakran kell tankolni, viszont a Mmagyarországi forgalmi viszonyok között nem jön ki a jelentős többletteljesítménye, nem?
Persze értem, hogy van ahol a presztizs számít és van, aki jobban szereti a V6 hangját, mint a dízelét, valahol titokban én is kipróbálnékj egy hétig egy ilyet, de venni nem vennék.
Szerintem semennyire. Idő közben kiderült, hogy a koda, legyen is bármennyire fullos fajta bizonyos körökben és IQ alatt nem szalonképes, és/vagy vem megfelelő a minősége az elvárásoknak, és hát legyünk őszinték, tényleg nem egy M5/M6. Azok meg jobban is mennek, és ezt a részét tökéletesen értem is, egy 300le körüli autó a napi közlekedésben csak meglehetősen komoly kompromisszumok válallásával használható... ;)
Régen jártam erre. Nálatok a hátsó futómű felől nem jönnek nem kívánatos hangok? Az én autómban 90.000 km-nél már észrevehetően "hangosodott" az autó, egyre jobban zavar. Gumik kezdenek fűrészfogasodni. Nézelődtem valamiféle zajcsillapító anyag után, ezt találtam. A Dynamat őrült drága, ez szerintetek milyen?
Elmentem szervízbe, végülis kiderült, hogy mégsem csapágy, hanem a gumi kopott egyenetlenül, és az morgott. Viszont az első 2 gumi le volt kopva a kopásjelzőig (ez mennyire normális 48e km-nél, amiből 15e a téli gumival ment el?), így kaptam 4 vadiúj nyári gumit (Pirelli P7)