Ha erre gondoltál,egy (por)előszűrő,a levegőszűrő előtt. Naponta ürítették régebben,egy 12 órás műszak alatt összegyűlt benne egy-egy homokozó vödörre való por.
A háttérről semmit. Eddig annyit tudtam összeszedegetni, hogy a MÁVAUT-hoz került mindhárom típusból. A Debrecenben regnáló Magyar Vasútforgalmi Rt-hez pedig Isobloc-ok kerültek. Gyanítom, hogy a három típusból összesen sem hoztak be 100-nál többet.
Tudsz valamit erről? Mert arra van tippem, hogy miért pont francia buszokat vettek (máshol közvetlenül a háború után nem nagyon volt buszgyártás), de mi lehetett a dolog politikai és gazdasági háttere? Pl. mivel fizettek?
Persze, bár azt így azért nem lehet egy szokásos szerződésnek nevezni, ma inkább mutyinak hivnánk. Egyébként osztrák forrásban sehol nem olvastam az efféle ellentételezésről, tehát nagy valószínűséggel sohasem érkezett meg oda, az oroszok lenyúlták.
"A 60-as években volt a Magyar Néphadseregben egy Austro-Fiat nevű orrmotoros tartálykocsi"
1945 után volt egy rövid időszak, amikor még nem zárkózott el a béketábor az imperialista járművek beszerzésétől. Ekkoriban kerülhettek ezek az Austro-Fiat 745 típusú teherautók is ide. Persze, nem kell sokszázas sorozatra gondolni!
Ezek valamelyikére kerülhetett a katonaságnál tartály. Így néztek ki:
Amerikai szárazföldi erők nem jártak Magyarországon. Csak a levegőből bombázta az országot. Azonban az Európába áthozott szállítóeszközeiket a háború után olcsón kiárusították. Így kerültek ide ezek is. Hasonlóképp a MÁV 411-es sorozatú mozdonyaihoz.
Nagyon szépen köszönöm a korrekt és kimerítő választ!! :) Bizony pénzt fog csinálni a KICSIKE, és ha jól húzza az igát nagyon meg lesz becsülve :) Mégegyszer nagyon köszönöm. További szép estét!
Olajnyomás melegen se legyen 3 alatt alapjáraton sem, kormány mindkét irányba könnyen menjen mert nem egyszerű szerelni a szervóhengert, ha favázas a fülke azt is érdemes megnézni mennyire van szétrohadva, mert az asztalos majd csak pislog ha meglátja.
Ha az első kerekek szét vannak gyalázva (igen meg lehet deformálni őket) akkor záros határidőn belül lerázza a fülkét a vázról.
Amúgy golyóálló, bár terepen ügyesnek kell lenni vele mert nem túl nagy a minta a ballonos keréken..., erdőre kerítenék rá 1400-20-as kereket, a Kraz 214-ről, még fellelhető...
Pár éve Nagykőrösön a Szupport Kft még foglalkozott a típussal, szerintem most is lehet náluk alkatrészt beszerezni.
A K701-ben ugyanez a motor, csak ott turbós, MoAZ szkréperekben szintén, váltó hasonló a MAZ-ok váltójához de nem olyan..., osztómű, hidak, kardánok nem egyeznek meg mással, de nem fognak bekrepálni.
Adagolóját, porlasztóját minden adagolós tudja javítani.
Ja a kuplungra is érdemes odafigyelni ne legyen nagyon kint a fogáspontja mert daru kell a szereléséhez (de legalábbis targonca), továbbá nem egyszerű leengedni a vizet maradéktanul a blokkból, ezért soknak szét van fagyva a blokkja, általában nem megy teljesen gallyra csak az önindító mögött a kuplungharang irányába szokott lenni rajtuk egy repedés ahol gyöngyözik a motor.
Sok szerencsét hozzá, igazán szerethető vas, és még ha pénzt is csinál, na az már döfi!