Egyetértek, szerintem is hülyén néz ki a nappali fény a ködlámpában.
Maga a folyton világító lámpa nem rossz, segíti a forgalmi helyzetek felmérését (a szembejövő lámpás kocsit könnyebb betájolni), de én inkább magam kapcsolom a rendes lámpát.
Nem tudom, én csak a tesóm Octaviájából indulok ki, az is ugyanilyen világítással rendelkezik, és az a gyújtás ráadásával kapcsolódik be. Na igen, AUTO állás...Hiába kapcsolom be a daylightot a Superbben (2008 12. havi) a fater mindig kikapcsolja, mert minek égjen. Persze az esetek 50 %-ban vígan autózik lámpa nélkül városon kívül...Na mindegy, én egyszerűen megoldom az RS-nél, minden indulás úgy néz ki, hogy gyújtás, öv, indítás, lámpakapcsolás.
Szerintem meg jó ötlet, mert nagyon sokan felejtik el nappal a lámpát bekapcsolni, ami pl. a keszthelyi gesztenyesoron fényes nappal is igen csak zavaró. Így legalább magától világít valamennyire...
Én szeptemberben vettem át, szintén Ambition, de Nem halogénes, hanem Xenon. Úgynevezett AFS II-es. A fényszórómosó is színrefújt, A helyzetjelző izzó is a normál fényszóróban van. Ha a tiéd is kanyarkövetős, akkor csak arra tudok tippelni, hogy amit láttál, az nem az.
II-es, decemberbe vettem át. De nekem a rendes lámpatestbe van a pöcsköszörű helyzetjelző és a fényszórómosó is színrefújt. Abmition felszereltség Halogénes
szili uram kicsit off csak jelentkezem, hogy most égettem el egyhavi közös diesel kvóta mennyiségünket egy X6M-el kb. 15perc alatt :))) Hááát megy , a HUD qva jó, de 180 felett nem azt figyeltem :)) Iszonyat tapad, de a programozott kipufogó hörgés igazán kívülről élvezetes, belül nagyon tompítva van. Mondjuk ez lenne a legnagyobb bajom, na meg a csutka csomagtartó. on Octi egyenlőre marad sajnos, visszlízing iszonyat drága lenne. Kiszállni meg még drágább, svájci frankos.. tart. 4.1 M, +ba fizetendő árfolyam különbözet 1.9M ?? lenne :Orület
Pár éve csak náluk szervizeltetek, ez is ott történt most. Ettől még meg vagyok velük elégedve, hibázni meg csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Én pl ritkán hibázok ;)))))))) A megoldás a lehető legegyszerűbb lett, kapott egy újabb 15 ezres intervallumot a BC, aztán a következő szervíznél majd beállítják újból rugalmasra.
Amikor a kocsi vásárlása előtt körbejártuk a kereskedőket, egyszer mi is elmentünk a Mentesékhez.Az ott tapasztaltak alapján az a véleményem alakult ki, hogy aki másodszor is odamegy, az magára vessen.
A múlt héten nekem is esedékessé vált az első kötelező. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a XVI. kerületi Újszász utcában található SEAT Szabó márkaszervizt. Teljesen hivatalos PoHu szervíz, így a Skodákat is szervizelik gairidőben és azon túl is.
essey98! Superb II-ban használod? Megnéztem az általad említett készüléket 12V-os feszültségnél 60W-os teljesítményt ír. Ez kb. másfél óra üzemidő a kocsi akksijáról.
Szili09! Köszönöm válaszod, ezzel a részével tisztában vagyok. Engem elektronikai szempontból érdekelne, hogy a szabályzó rész a kályhába van beépítve,vagy az elektromos rendszerbe, illetve kapható-e ilyen szerkezet, amit a fogyasztó és a csatlakozó aljzat közé illesztve megakadályozza az akksi lemerítését?
Az első kötelező szervizet a Mentesék csinálták, ők is "elfelejtették", hogy rugalmas a szervízintervallum, így beállították fix 15ezerre, még jó, hogy pár nap múlva kiolvastam a BC-ből, visszamentem természetesen orvosolták, csak hát benzin meg idő, fölöslegesen...
Nekem Waeco Tropicool TC35-ös a hűtőládám, kiválóan szuperál és sosem merítette le az aksit.. Nagyon meg vagyok elégedve vele! Arról nem beszélve, hogy megérkezve bárhol bedugható és takarékosan tovább üzemel.
Ha egy jobbfajta hűtődoboz, akkor kb. 4 óra alatt úgy leszívja az akksit, hogy nem indítja el a motort... A napokban 2 autót (egyik sem SII) is bikáztam ezen dolog miatt....Az egyik egy relatíve új Merci volt... Ha abban nincs ilyen védelem, akkor nagy eséllyel az SII-ben sincs...
Egy másik találós-kérdés a kedves cartársak felé. Mivel távol áll tőlem az elektronika, lehet, hogy mások számára banálisnak tűnhet.
Amennyiben valamilyen fogyasztót (pl: hűtődoboz) csatlakoztatok a csomagtartóban, vagy a hátsó ülés előtt található aljzathoz, az folyamatosan kapja az egyenáramot az akkumulátortól. Hosszabb idő elteltével képes lehet annyira lemeríteni, hogy már nem lesz képes a motor beindítására. Van-e az elektromos rendszerben egy olyan védelem, ami ilyenkor megszakítja az áramfelvételt, mint az állóhelyzeti fűtés esetében. Ha jól emlékszem, az 11,5 voltnál kikapcsolja a kályhát. Ha nincs ilyen beépített rendszer, akkor lehet-e valahol kapni egy ilyen dugaljal egybeépített eszközt?
Ha jól tudom, akkor sávelhagyásra figyelmeztető rendszerhez kamerák kellenek és egy olyan számítógép, ami képelemző szoftver segítségével felismeri a terelővonalakat, majd megméri a távolságukat a kocsitól, és valahol jelez(műszerfalon fényekkel, felirattal, index körül belül villog vagy a kormánykereket rázza esetleg az űlés szélét remegteti) , ha irányjelzés nélkül akar az autós sávot váltani.
Nem is tudom, hogy a Skodának egyáltalán lenne ilyen rendszere, de ha lenne is, annyira sok hardver kell hozzá, hogy nem csak egy sima bekapcsolás a megoldás.
De már hazaértem. Autóstól mindenestül együtt, természetesen mindenféle probléma nélkül. S2 továbbra is kényelmes, amióta pár hete megtaláltam az eddigi legtökéletesebb ülésbeállítást, azóta meg pláne, pedig eddig sem volt gondom. Rómától hazáig kicsit se fájdult meg a derekam (oda felé se, csak akkor fél úton megálltunk 2 napra :).
Indulás előtt megnéztem az olajszintet, mégiscsak PD, mégiscsak 10e+ eltelt km után illik neki kicsit kérni. Olajcs óta 13e telt el induláskor, nívót nézem, meglepetés, meglepetés, több mint fele, nicsak. Viszont hazafelé induláskor meg azt mondta a BC, hogy (és ismét csak meglepetés, meglepetés!) irány a szervíz, mert csak 1700 km van hátra. Ahoz képest, hogy longlife szervízen volt, valamelyik kevésbé jó képességű beállította 15 ezres periódusra. Mivel már csak kb 300+km van a BC szerint, holnap be is megyek, hogy a longlife második részét meg is csinálhatják, de iziben. És természetesen hajlandó leszek elfogadni ingyen, pedig plusz időt is kell rászánjak (és azt nem is várom el, hogy megtérítsék, kedves vagyok), és időből most nincs, most nagyon nincs fölösleges. (ez persze jól hangzik, de természetesen nincsenek illúzióim arról, hogy mennyire lesznek hajlandóak ingyen orvosolni a tévedésüket...)