Slavnica-nak egeszen csabito arai vannak. 2001ben volt ott, tetszett a jol szervezett uzem. Jatszom a gondolattal, hogy a nyaron 7vgre vagy par napra kimegyek.
Uttiban a hétközben van olyan, hogy Sisi tényleg kargózik bár felgördülős plexi ajtaja van ami nem a kargómadarak főbb ismérve, a turbócseszna pedig teljesen alkalmatlan lenne kargózásra és az is ejére van remdszeresítve.
Nalunk nagypenteken indult a szezon. Bar azota semmi :(. 7vgn Uttiban voltam. Szombaton 3fele ertem ki, de 2t tudtam ugrani, ma meg 4et. Kiraly ido volt.
Na az idei szezon beindult mint a rakéta... tegnap a klubban nyomtunk 12 felszállást ami összesen cirka 250 ugrást jelent... nekem sikerült 3 tandemet ugranom és egy 4es relót. Vacsi zsinórzattal szélcsendben megy a Stiletto mint a gyorsvonat :)
...jó , hát a rádióban ezt mondták . Nem mentem oda megnézni !!! De igazad van , én valóban nem értek hozzá :-(((( De majd egyszer szeretnék ...esetleg ... Üdv HARD K.
Ah, miota ott kezdtem ugrani erolkodnek. A heten beszeltem az eje szakosztaly vezetojevel a repterrol, csak a szokasos: politikusok verik a nyalukat. Akkor hiszem, ha el is kezdik.
Egy órája mondta be a rádió , hogy a Lakihegyi adótorony tetejéről ugró ejtőernyős ernyője nem nyílt ki és persze meghalt ...ilyen alacsonyról gondolom eleve nyitott ernyővel indult , csak nem lobbant be valamiért ...( monnyuk én nem tudhatom :-( )
Az a torony 300 méter magas . Volt szerencsém a legfelső piros egységet felújítani , pár éve , de csak a legfelső részre ( meg a kitolható csúcsra ) volt lóvé ... Ha a nulláson haladtok , lehet látni , hogy intenzívebben sötét ( piros ) színű a teteje...
Egyébként az ejtőernyősnek volt ugrási engedélye...csak sajnos szerencséje nem .. Üdv H.K.
De a hosszútávon életképes jó ejőernyős közösség csak az általam felsorolt feltételek esetében jön létre, hosszú évek munkájával.
Hidd el, nem a hasamra csapva mondtam ezt...láttam klubbokat, DZ-ket Floridától, Portugálián át Spanyolországban, Svédországban, Finnországban és Oroszországban... nameg Magyarországon is.
Igen Hawaii-on meg a Kanári szigeteken életképes és nyereséges a csak tandemező DZ és Amerika/Ausztrália/Új-Zéland megannyi csont kereskedelmi DZ is élteképes..de érdemes lenne a fizetőképes kereslet, a piac és a kultúrális hátteret is figyelembe venni.
ICAO kód / ICAO code Név / Name Börgönd Pozíció / Location 10km/5nm SE Székesfehérvár Koordináta / Co-ordinates N470750 E0183000 Magasság / Elevation 130m 427ft Hívójel / Callsign Börgönd Repülőtér (Unicom) Frekvencia / Frequency 135.7 NAV AID Nincs/Nil Forgalmi kör / Traffic Pattern LH, RH 1000ft AGL Repülőtér kat. / Airport Category Nem nyilvános fel- és leszállóhely/Non public take-off and landing Ground Üzemelés / Operating hours SR-SS NVFR Nincs/Nil IFR Nincs/Nil Utolsó frissítés / Last update 2004-05-07 Időjárás / Weather
Börgönd neve ma már Alba Airport, még 3 éve van mint sport reptér ha jól tudom. Nem hivatalos infó ne vegyétek készpénznek meg rémisztgetésnek, mert Börgönddel kapcsolatban ezt már halljuk vagy 5 éve minimum.
"Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal."
Ebből a madárral egyetértek, a többi nélkül is működhet a dolog kiválóan.
A példáért megint ne menjek messzebb Salvnicánál...
Ha egy DZ kiszámíthatóan üzemel, akkor "odatelepülnek" az oktatók, riggerek, tandempilóták, stb.
Te is tudod, hogy semmit nem jelent az, hogz 1-2 hétig változó helyen jó áron megy az ugrójegy. Itt sportkultúráról és közösségépítésről és kiszámítható jövőről van szó. Ezeken pedig nem segít egy jól sikerült boogie.
Khm. Majd 3 ev, nem egy jol sikerult buggie.
Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal. Na ezt parx leirtad mar itt.
Borgondon volt madar, oktatok, tanulok, tanulo cuccok, tandempilotak, tandemcuccok, tandemutasok, ejtoernyosok, es akar AFF oktatas is, ha volt ra igeny.
Te is tudod, hogy semmit nem jelent az, hogz 1-2 hétig változó helyen jó áron megy az ugrójegy. Itt sportkultúráról és közösségépítésről és kiszámítható jövőről van szó. Ezeken pedig nem segít egy jól sikerült boogie.
Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal.
Ilyen tudommal nem sok van Magyarországon.... pedig ez az alap.
Na mindegy :) sok a szöveg, inkább megyek és ugrom egyet, ha már ilyen szép napos idő van.
Seni nem tiltja, hogy madarat is meg kerót is hozzanak onnan ahonnan csak tudnak. Magyarország (és főleg Észak-Dunántúl) geopolitikailag messze jobb mint bármelyik Szlovák reptér. Tőlem akár a cefót is hordhatnák onnan ahonnan olcsóbb :) Ezért EU az AU...
"Szlovákia és Csehország annyival nagyobb?"
Ameddig ők fölözik le azt amit Magyarországon kellene addig ez mindegy...