Lenne egy navis rádióm, Blaupunkt Rns Mfd, ami a következőket produkálja: Ki-be kapcsolgat kb. 5 másodpercenkét. Abba az 5 másodpercben működik, de aztán annyi. Kérdésem az lenne, hogy mire utalhat ez a hiba? Érdemes a javíttatásával foglalkozni? Esetleg valaki aki GYMS megyében meg tudná nézni? Üdv
Feltettük a kárpitot és becsuktuk az ajtót, de úgy sem volt mély.
Következő alkalommal meg lesz bontva a műszerfal és megcserélem a bal és a jobb oldal kimenetét fejegység mögött. Azzal igazából eldől, hogy a három ötleted közül mi marad játékban. Kérdés, hogyha a gyári fejegység hibás, akkor javítható-e vagy mi lenne a megoldás. Kellett volna erősítőt is beépitenem az új hangszórókhoz?
A hétvégén elkezdtem lecserélni a 2015-ös Peugeot 308-ban al első ajtók hangszóróit. Egy JBL Stage2 604c szerzett vettem a hozzá szükséges kiegészítőkkel. A jobb első ajtóban a mélyközép kábelére rákötöttem a hangváltot és arra az új komponenseket. A gyári csipogó kábele nem került bekötésre, valószínűleg ugyanarról a kábelről kapja a jelet és a csipogó hátulján lévő kondi töltötte be a hangváltó szerepét. Összekötés után szomorúan tapasztaltam, hogy a mélyközép nem ad le olyan szép mély hangokat, mint a baloldali ajtoban lévő gyári hangszóró. Egyből a polarításra gondoltam és megcseréltem a kábeleket, de utána sem szólt szebben. Ezután visszaraktam a gyári hangszórót az eredeti bekötéssel és akkor jöttem rá, hogy az is ugyanolyan szarul szól. Tehát a kérdésem, hogy mi lehet az oka, hogy a jobb első hangszóró nem ad le olyan mély hangokat,mint a bal első? A bale azóta se cseréltem, még mindig a gyári van. A JBL hangszórót külön rákötöttük egy hifi toronyra, úgy kellemesen szólt.
Egy gyári, car 300 fejegyseget szeretnék kicserélni egy sal vbt 1000-re. Iso csatlakozo adapter megvan, bepattint mindent a helyére, működik a cucc, csak épp hang nincs. Mit kell átkötnöm és hova? Mellékelem a képeket is, köszönöm előre is a segítséget!
Ha szivargyújtós a töltője, akkor helyette meg kell próbálni USB-s töltővel. A próba idejére –a felesleges kiadás elkerülése végett – célszerű kölcsön kérni valakitől.
Sziasztok! Van egy blaupunkt essen cd33-as amihez FM transmittert használnék. Meg is találja, megy is a zene, de 10-15 másodpercenként sipol egyet. Ezt ki lehet kapcsolni?
A készülékről csak jó véleményeket hallottam. Igaz ilyen árért már el is várható a jó minőség! Az viszont nem zárható ki, hogy némelyiknek ne legyen valamilyen hibája.
A sistergés álló motor esetén is jelentkezik, vagy csak járó motornál?
A sistergés fennáll, ha valamilyen eszköz csatlakoztatva a van a szivargyújtóhoz (például. telefon), s megszűnik az eltávolításakor?
A legegyszerűbb és legkönnyebben behatárolható az antennahiba.
Javaslat: antenna eltávolítása, helyette kb. 1 m hosszú vezeték csatlakoztatása. Ha vétel jó, akkor az antennával van gond. Amennyiben a sistergés akkor is jelentkezik, akkor készülékhibára lehet gyanakodni.
Antenna jellemző hibái: tökéletlen/bizonytalan testelés; test vagy meleg ér szakadása.
Antenna erősítő esetén: erősítő tápellátásának, vagy magának az erősítőnek a hibája. Ellenőrizni, hogy az erősítő megkapja-e a rádió bekapcsoláskor a + 12 V-t (kék színű vezeték).
A jármű saját rádiófrekvenciás zajforrásai (pl. generátor) is okozhatnak sistergést (zavarszűrő alkalmazása).
Ha az említettek ellenére továbbra is fennáll a jelenség, akkor a fejegység hibája okozhatja. Ez megbízhatóan egy másik – kifogástalanul üzemelő – rádióval ellenőrizhető.
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, mennyire normális ha egy teljesen új, Kenwood Dmx7018 BTS fejegységnek üzem közben némi sistergés szerű alapzaja van?
Jó! Akkor a kérdés már okafogyott, ugyanis csak azt szerettem volna kideríteni – ha sikerült volna –, hogy a méretek alapján valójában hogy néz ki a fészek és rádió aránya. Viszont, ha biztosított a hozzáférés, akkor bármelyik módon rögzíthető a berendezés.
Szerencsére van hely, a lemez valamivel följebb van a műszerfalban lévő kivágás tetejénél és szükség esetén felülről is hozzá tudok férni. Kicsit macerás lesz szerelni, de remélhetőleg nem is lesz rá szükség. Az autó egyébként egy Ford Orion Mk2, a rádió meg egy Sharp RG5300.
Mindkét változat elképelhető, csupán az a kérdés – s ezt innen tudom megállapítani – hogy a rádiófészekben levő lemezhez történő csavaros rögzítés kivitelezéséhez (hozzáférés) áll-e rendelkezésre elegendő hely. Ezért is gondoltam a „bepattinthatós” megoldásra, mert az esetben csak annyi szabad helyre lenne szükség a rádió fedlapja fölött, hogy valamivel, pl. csavarhúzóval, rádió műanyag szerelő eszközzel le lehessen nyomni, feloldva a rögzítést.
A nyílás mindkét irányban olyan 4-5 milliméterrel nagyobb a tulajdonképpeni rádiónál, mélységben meg nincs mihez illeszkednie, a műszerfal mögötti üregben semmilyen tartókeret vagy támaszték nincs (azért nem zuhan be a műszerfalba, mert a rádió előlapja nagyobb, túllóg a készülékházon). Alulról a hamutartón tud úgy-ahogy megtámaszkodni a nyílásba betolt rádió. Az egyetlen valamire való rögzítési lehetőségnek az általad is bejelölt perforált lemez tűnik. Azt nem tudom, elég-e ha egy sarokvassal rögzítem a rádiót hátulról (közben ott is felfedeztem egy menetes furatot), vagy célszerűbb lenne a lenti mórickarajz szerint csinálni valami tartókeretet.
Ha rádió pontosan illeszkedik – szélességben, mélységben és magasságban – a rádiófészekbe, s ez utóbbi még előre is dől néhány foknyit, akkor talán elegendő egy hátsó megtámasztás is, hogy ne csússzon beljebb, előre ugyanis a dőlésszög következtében nem tud.
Másik megoldásként – a mellékelt kép alapján – pedig az említett (általam jelölt) két helyen is perforált lemezhez lehetne rögzíteni egy megfelelően kialakított rugózó lemez segítségével, amennyiben az esetleges kivétel esetén van annyi játéka a berendezésnek, hogy rugózó lemez lenyomásával oldható legyen a kapcsolat. Valami hasonlóra gondolok (kép).
Természetesen konkrét, helyszíni ismeretek alapján, még több más, esetleg jobb megoldás is lehetséges. Biztos lesz még másnak is javaslata.
Traktorba? Gyári csatlakozók az autóban vannak, külön nem valószínű a hozzájutás lehetősége (legfeljebb bontott kocsiból). A kábelköteg vezetékeinek értelemszerű bekötésével (sárga állandó 12 V, piros kapcsolt 12 V, fekete GND), valamint a hangszórók bekötésére alkalmas kábelköteg alkalmazásával megoldható a feladat.
Tápkábel csatlakozó híján fix bekötés is lehetséges.
A megoldás könnyítés végett mellékelem a rádió, valamint a hangszórók bekötését segítő képeket. Ez utóbbi néhány száz Ft-ért kapható:
Segítséget szeretnék kérni egy siemens vdo rd3-01 Peugeot 206 gyári rádióval kapcsolatban. Szeretném beépíteni traktorba, de nem találok hozzá gyári csatlakozót.
Régi autórádiós szakikhoz lenne egy kérdésem, mivel egy korban hozzáillő rádiót szerelnék be rendesen egy harmincéves autóba. A rádió két oldalán az előlaptól olyan 4 centire van egy-egy M4-es menetes furat. Az autó műszerfalában viszont nem nagyon látok rögzítési lehetőséget, a rádiónak szóló kivágás fölött középen van egy fém tartóvalami (a képen éppen csak látszik). A rádió eddig csak úgy be volt dugva a műszerfalba és gyakorlatilag az előlapnál fogva lógott a műszerfalban lévő, kicsit hátradőlő nyílásban, de szeretnék valami kultúráltabb megoldást találni. Hogy nézett ki egy autórádió rögzítése a nyolcvanas években? Az mondjuk jó, ha laposalumíniumból csinálok egy U formát, amit felül hozzácsavarozok a fém valamihez, két oldalról meg a rádióhoz?