Sziasztok! Mielőtt a könyvelőhöz fordulnék, gondoltam rákérdezek itt 1-2 dologra tájékozódás miatt. Egy barátommal indítottunk egy vállalkozását(kft.), ahol mindketten tulajdonosok és ügyvezetők is vagyunk. Neki van mellette 8 órás bejelentett munkája, én viszont eddig nappali hallgatói jogviszonnyal rendelkeztem, ami most megszűnt. Ezután fizetnem kellene a járulékot magam után, amit eddig az egyetem tett meg. De ha ezt nem tudom megtenni akkor mi a helyzet? Ősz második felétől várhatóak az első bevételek, úgy hogy most minden forint számít. Olvastam itt olyet, hogy ha végzettséggel rendelkezik az egyik fél, akkor a másik után nem kell járulékot fizetni. De több ellentmondásos hozzászólás is volt, ezért kérdezem, hogy ebben a helyzetben, mi a legmegfelelőbb választás. :)
Bár nem teljesen a szakterületem, azonban talán egy-két hasznosat tudok mondani, remélem te is így fogod látni :)
Elég ha egy fő tevékenységet választasz, mert 2008 óta NEM KÖTELEZŐ minden tevékenységet belevenni a társasági szerződésbe - ma már alapító okiratba. Belerakhatod, mert szebben mutat, de elég egyetlen teáorral dolgozni. Ezt az ügyvéd úgyis tudni fogja, hogy melyik fedi le teljesen.
Az elsőt nem hiszem, ugyanis mobilak vagytok.
A NAV-nál nem csodálom, hogy ne mentél sokra, mert hiába van "egységes" adórendszerünk, régiónként mégis más-más a NAV állásfoglalása.
Amennyiben érdekel még a dolog, szívesen utánajárok, legalább én is tanulok valamit... :) van egy okos, jóvágású könyvelőm, ő tudni fogja!
Képzeljétek magatokat egy NAV ellenőr helyébe. Odamennek a megadott címre. Nem látják kiírva a vállalkozás vagy vállalkozó nevét. Ennyi elég is a büntetéshez. Egy panelházban, ha nem közvetlen a kaputelefonon szerepel a név, abba simán beleköthetnek, hiába állítja szegény cégvezető, hogy a postaládán kint van. Egy ellenőrnek ez édeskevés.
Nálam például, amikor épp egy nem idevalósi partneremet kísértem ki a városból, az alatt az idő alatt leptek meg, illetve lepték meg az egyik nálam bejegyzett céget és hiába volt kint a cégtábla lent a kapuban "jól látható helyen", sőt, hiába volt még az ajtóra kirakva, simán elérhetetlennek béjegezték - megjegyzem, MINDEN táblán kint van a telefonszámom, tehát elérhette volna ha nagoyn akarnak...
Sajnos az a tapasztalatom, hogy fel kell készülni. Mert vagy van rajtad sapka, vagy nincs...
Nyilván nem beszélek magam ellen. Abban óriási veszélyt látok, ha a cég magánlakásra van bejegyezve. Egy BT-nél főleg. Csak óvatosan...
Egy vendéglátós vállalkozó expert tanácsaira lenne szükségem, mert a helyi szakhatóságok nem tudtak érdemi választ adni a vállalkozással kapcsolatos kérdéseimre. Egy barátommal szeretnénk kimondottan kitelepülős vendéglátással foglalkozni. A céges háttér és a szakmai képzettség rendelkezésünkre áll. Csak alkoholos italokat (üveges/dobozos sör, bor, pezsgő, rövidek) és üdítőket szeretnénk árulni, kizárólag műanyag pohárban, hogy a mosogatással ne kelljen vesződni. Romlandó árut/ételeket nem szeretnénk forgalmazni.
Ennek fényében lenne néhány kérdésem:
1. Szükséges e működési engedély, illetve bázis telephely egy ilyen vállalkozás esetében? A helyi önkormányzatnál, illetve a NAV-nál nem tudták biztosra mondani, hogy igen, avagy nem.("sírvaröhögve" jöttem el tőlük...)
2. Az 5630 – italszolgáltatás TEÁOR szám lefedi e teljes mértékben a fenti tevékenységi kört?
3. Felmerült a lehetőség, hogy felkérnének bennünket néhány alkalmi (privát) rendezvény kiszolgálására. Ilyen esetekben hogyan szerezzük be a kitelepüléshez szükséges engedélyeket? Az rendben van, hogy a NAV-nál bejelentjük a kitelepülést, de mi a helyzet a többi engedéllyel, vagy egyátalán szükséges e más engedély? Az önkormányzatnál azt mondták, hogy ilyen esetben nem kell bejelenteni a kitelepülést a jegyzőnek, tekintve, hogy nem közterületre szeretnénk engedélyt kérni.
4. A fenti tevékenység esetén kötelező e pénztárgépet üzembe helyeznünk, vagy elég csak nyugtát adnunk?
Hát ez ügyben én is némileg tanácstalan vagyok. Speciel nálunk is a postaládákon vannak a cégnevek (én csak 4 emeletesben lakom, de az ittlakók közül is van pár, akinél cég is be van jelentve). A legutóbbi lakógyűlésen szóba került ez, és a közös képviselőnk azt mondta, hogy ez elég. És mivel nekünk kivételesen olyan közös képviselőnk van, akiben meg lehet bízni, mert pl ha valamit nem tud, akkor arra időt kér, de kapásból biztos nem válaszol valamit, hogy lerázzon bennünket, ezért hajlamos vagyok arra, hogy higgyek neki :-))))
Cég esetében egyértelműen ki kell tenni. De Ő egyéni vállalkozót kérdezett. Azokra pedig szerintem nem vonatkozik az a törvény, amely a cégek számára előírja ezt.
Becsatlakozom. Tedd ki. Ugyanis újabban az új székhelyet ellenőrző hivatali dolgozók a kocsiban ülve figyelik az adott címet, ki jön és ki megy, majd lefotózzák a kapu előtti részt. Nekem nem is egyszer kellett felhívnom rá a figyelmüket, hogy bizony, kint van, csak tessék jobban körülnézni. Úgyhogy nézik. A pontos bünti összegre nem emlékszem, de azt hiszem alaphangon 30 eft.
Remélem hasznos dologgal szolgáltam! :) szép hétvégét!
Viszont azzal számoljatok, hogy havi bevallási kötelezettség van, és egy csomó adminisztráicós plusz: pl. szabadságokat, jelenléti ívet ugyanúgy vezetni kell, mint egy normál állásnál.
Könyvelőnek is biztos többet kell majd fizetni, mint eddig.
Tudja valaki, hogy mi kell egy álláskereső portál indításához? Nem állásközvetítő cég, és nem is munkaerő kölcsönző. A lényeg, hogy a munkaadók felrakják az álláshirdetéseket, az álláskeresők meg regisztrálnak és felvehetik a kapcsolatot egymással.
Sajnos hosszú keresgélés után sem találtam semmit a neten. Jogászok sem tudnak egyértelmű tanácsot adni :(
Lehetsz, de egyrészt a munkahelyed felé bejelentési kötelezettséged van, másrészt pedig a járulékokat ugyanúgy meg kell fizetni, mintha nem lennél gyesen.
A százalékok ugyan azok mindenkinél, a bér minimálbér/4*40óra *a te óráid számával. Az adótopikban pontosabb válaszokat kapsz.
Ja igen mível alkalmazott leszel a férjed adminisztrációja megnő amit a könyvelőjével ha van tisztázni kell havi plusz bevallások és egyéb bejelentések hívatalok felé.
Szerintem ne az ingatlan-ügynöki tevékenység körül keresgélj, hanem a bérbeadásnál. Asszem létezik olyan, hogy idegen ingatlan bérbeadása - csak most nincs időm molyolni rajta.
De errefelé kéne elindulnod - és ide biztosan nem kell extra végzettség.
Tud valaki segíteni tevékenységi kör + végzettség ügyben?
Van egy KFT-nk, amelybe szeretnénk az albérlet közvetítést felvenni mint tevékenységet (mint ügynök, aki összehozza a tulajdonost és a bérlőt).
Ingatlan közvetítéssel, úgy mint eladással, nem foglalkoznánk.
A kérdésem az lenne, hogy ez milyen TEÁOR szám alatt végezhető? Illetve, szükséges-e végzettség hozzá?
Ezt milyen hatóság ellenőrizheti?
Eddig ellentmondásos véleményeket kaptunk, (pl.: 6831 Ingatlanügynöki tevékenység, ide kellene végzettség), (a 21/2010 v.14-én nfgm rendeletben nincs ilyen tevékenység, amihez kötelező végzettséget írnának elő.)
Sajnos jelenleg nincs ilyen végzettségünk (6831), ami ráadásul több hónap és pénzigényes, bízunk valamilyen tippben, megoldásban.
Nyugtaadási kötelezettség van, tehát ha nem kér a vevő számlát, akkor elég a nyugta. Viszont ha számlát kér, akkor tudnod kell adni. Elvileg minden vevőnek külön kell adni. Fontos, ha esetleg nem csak készpénzes eladásod lesz, hanem valaki utalja a pénz számlára, akkor kötelező a számla, nem elég a nyugta.
Ezt kezdő vállalkozóként írom, felelősséget nem vállalva ;)