Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2023.07.19 0 0 32759

A regenerálás azt jelenti, hogy mikor telítődik a részecskeszűrő korommal, akkor némi plusz üzemanyag elégetésével kiégeti azt, tehát kiűríti. Ez pár száz kilométerenként megtörténik.

Ilyesmit nem iktatunk ki. Ha zavar, mert problémaforrás, akkor olyan verdát kell venni, amiben nincs ilyesmi.

 

Előzmény: Joker___ (32758)
Joker___ Creative Commons License 2023.07.18 0 0 32758

Nekem a 2.2-es 136 lovas van (100 kw), abban is van dpf vagy csak a 177 lovasban? Azt hittem csak az adblue-s kocsik regenerálnak.  Nehéz kiiktatni a regenerálást belőle? Mert mégsem normális, hogy ekkora plusz fogyasztást okozzon. És ha kiiktatom az mire lesz káros hatással?

Előzmény: Frinyi (32749)
zsoooc2 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 32757

Ma kíváncsiságból megmértem a Corollámét is (egyszerű multiméterrel): 4,5 nap állás után 12,41 V indítás előtt. Mentem vele 56 km-t, majd leállítás előtt alapjáraton (talán a tompított volt rajta, más fogyasztó nem ment) 13,94 V, ez kicsit kevésnek tűnik számomra). Leállítás után fél órával 12,7 V. Ezt az aksit 2017 áprilisában vettem, tehát már bőven betöltötte a 6 évet. Talán 3-szor töltöttem összesen, télen, amikor volt, olyan is, amikor 2 hétig nem volt beindítva. 

Előzmény: Frinyi (32756)
Frinyi Creative Commons License 2023.07.18 0 0 32756

Szerintem is kár agyalni,ha a hiba azóta sem áll fenn,akkor legközelebb méresd az akkut azért be,nem e csereérett,a saját,ill. a használó biztonsága érdekében,bár általában hidegekben szokott előjönni igazán,ha az akku gyengélkedik.
Próbálgasd/próbálgassátok,és ha minden okés,akkor nem kell megijedni ettől.
Üdv.

Előzmény: zsoooc2 (32755)
zsoooc2 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 32755

Köszi a választ, így már érthető a dolog, bár még mindig nem állt össze teljesen, hogy mi történhetett. Igen, fekete Varta az aksi, akkor az még gyári. Valószínűleg megérett a cserére.

Még arra tudok gondolni, hogy talán véletlenül én fullasztottam le azzal, hogy 3-as helyett 5-ösbe váltottam akkor véletlenül (kb. 2500-as fordulaton szoktam váltani, lehet, hogy ha ilyenkor 5-öst kapcsolok lefullad). Nem emlékszem már pontosan, hogy közvetlenül a váltás után állt-e le, csak azt éreztem, hogy lassul, hiába nyomom a pedált. Bár nem rángatott vagy ilyesmi, vezettem már ezt az autót több ezer km-en át, és még egyszer se sikerült ilyen "mutatványt" végrehajtani. Meg egyébként is elég pontos ennek a váltója, nehéz 3-as helyett 5-öst kapcsolni szerintem. Mindenesetre akkor is a legfurább a dologban, hogy utána nem lehetett normálisan elindítani (úgy, hogy utána ne álljon le rögtön), még aksi kivétel, majd visszarakás után se. Na mindegy, lehet nem is érdemes ezen agyalni, ha most már jól működik.  

Előzmény: Frinyi (32754)
Frinyi Creative Commons License 2023.07.17 0 0 32754

A szivargyújtónak nincs köze hozzá,én úgy gondolom. Az olajnyomás,és a töltés problémát a motorvezérlő nem ,,látja",csak a kijelzőn jelenik meg figyelmeztetésként.

A figyelmeztetést akkor is kiírja,ha mondjuk lefullasztod,akkor is ír töltés,és olajnyomás hibát,mivel azt hiszi,jár a motor még.Így én arra mennék rá,mi okozhatta a leállást.Nem hinném,hogy olajnyomás,és töltés probléma lenne vele.

Találkoztam már hasonló anomáliával,és megmagyarázhatatlan,de lehet többet sosem fog leállni,és nem is lesz vele semmi gond. Ha máshová is elviszed,és nincs hiba benne,valamint működik az autó hibamentesen,nem fognak érdemben semmit se csinálni ott sem.Egy akkumérés esetleg ráférne,szerintem ha fekete az a Varta akku,akkor gyári,5 év alatt tönkremehet,de a hibát nem ez okozta.

 

Előzmény: zsoooc2 (32753)
zsoooc2 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 32753

Na, végül egy helyi "szakembör" megnézte és sikerült beindítania (úgy, hogy ne álljon le 2 másodperc múlva). Sajnos nem voltam ott, de neki se ment elsőre, nagy gázadással sikerült, azóta elvileg jó (vélhetően a szivargyújtós töltőnek nincs hozzá köze, mert anélkül se indult, bár sose lehet ezt biztosra tudni...).

Azt mondja nincs benne hibakód (olajnyomás és töltés-probléma csak úgy nyomtalanul eltűnhet?). Azt javasolja 100-as benzint kell bele tankolni és jobban pörgetni (amúgy is hosszabb távokra és többnyire lakott területen kívül van használva), és akkor nem lesz vele gond...

Nyilván ezzel nem ért véget a történet, olajnyomás és töltés problémát alaposan ki kell vizsgáltatni. Remélhetőleg 60 km-t ki fog bírni, és egy bejáratott, megbízható szakemberrel megnézetem. Addig is talán egy akku-tesztelést lehetne csinál erre való műszerrel. Másrészt viszont könnyen indult akkor is, amikor a probléma fennált...

Előzmény: zsoooc2 (32752)
zsoooc2 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 32752

Szia Frinyi!

 

Egy Auris-szal kapcsolatos kérdésem lenne (természetesen mások is válaszolhatnak): '18-as évjárat, 1.6 benzin. Nem az enyém, de a családban van, énritkán vezetem, de én szoktam szervizelteteni. Kb. 70 ezer km-t futott (elvileg ez valós, legalább is 2 szerelő véleménye szerint, de mivel 2. tulajos az autó, így lehetnek rejtett "aknák" az autóban, mindenesetre a 20 ezer km alatt semmi gond nem volt vele). Aránylag ritkán van használva, de szinte csak hosszabb utakra. Kíváncsisgából megmértem pont az indulás előtt (akkor még mit sem sejtve...): 12,2 V volt az aksi feszültsége 2 hét állás után (Varta akku, nem tudom, hogy gyári-e), a 2 év alatt egyszer sem volt töltőre rakva.

Könnyen indul, mint mindig. Kb. 600 m megtétele után egyszer csak menet közben leáll a motor és két hibaüzenet jelenik meg felváltva: ellenőrizze az akku töltöttséges és alacsony olajnyomás. Újraindítás után (ekkor is könnyen indul), de 2 mp után leáll (ugyanezek a hibaüzenetek). Olajszint rendben, hosszbordás szíj épnek tűnik. Aksit kivettük, töltöttünk rajta, majd visszaraktuk, de semmi változás. Nyilván első körben ki kell hívni a helyszínre egy szerelőt (ebben a városban nem egyszerű hozzáértőt találni), majd ki kellene olvastatni a hibakódot. Menet közben azona  rövid távon semmi rendelleneset nem vettem észre az autón.

Azonban egy dolog eszembe jutott, kíváncsi vagyok, hogy szerinted lehet-e köze a dologhoz: indulás előtt bedugtam egy USB-s töltőt a szivargyújtójába (abból a célból, hogy teszteljem, működik-e, de végül a telefont nem dugtam rá). Tegyük fel, hogy hibás ez a kütyü. Vajon ez okozhat ilyen hibát az autóban? Én - laikusként - úgy gondolom, hogy nem, max. egy biztosítékot nyomhatja ki, legalább is ez lenne a logikus számomra. Elég durva lenne, ha egy ilyen apróság miatt működésképtelenné válna az autó, de ez egy aránylag modern autó. Szerinted?

 

 

 

Előzmény: Frinyi (32751)
Frinyi Creative Commons License 2023.07.16 0 0 32751

Szerintem külön-külön probléma,de a biztosítékokat át kellene nézni.

Előzmény: rothkaroly (32750)
rothkaroly Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 32750

2012 Toyota Verso 2000 diesel, külső hőmérséklet mérő ---C, szivargyújtó nincs áram, rádiót gyújtás nélkül nem lehet bekapcsolni, kürt nem működik, ez egy hiba vagy külön, külön probléma. Esetleg tud valaki segíteni.

Frinyi Creative Commons License 2023.07.15 0 0 32749

A 2.2 D-Cat 177LE részecskeszűrővel jött ki,bármelyik modellbe is szerelték ezt a motort.Anno úgy reklámozták,ha esetleg emlékszel,hogy a kipufogóhoz egy fehér rongyot tettek,és tiszta maradt. :)
Hogy milyen részecskeszűrő?Azt most nem írnám le,de van benne.A működéséhez 100-500km-enként regenerációra van szükség,amit saját maga elvégez menet közben.Sok esetben ki van ütve,és ki van írva a motorvezérlőből is,mert voltak velük gondok szép számmal,de feltételezem,hogy a tiédben még benne van.
Én azért ennek tudnám be a fogyasztást,de mint mondtam,ez az egyéni tippem.

Előzmény: Joker___ (32747)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.07.15 0 0 32748

Euro4-ben is lehet dpf.

A fedcomphoz képest plusz félliter az normális kb bármilyen verdánál, mindegyik csal.

Úgy általában meg van egy magas bódé összkerékkel, az nem garancia a kisfogyasztásra, a 7- 7,5 L környéke normális. És akkor sír be az ember igazán, mikor megnézi, hogy az adótt kilométernek mennyi volt az átlagsebessége ês a fogyasztása.:)

Előzmény: Joker___ (32747)
Joker___ Creative Commons License 2023.07.14 0 0 32747

2006-os euro 4-esben milyen részecskeszűrő van, amit regenerálni kell? 24 literről van szó az 1600 km-en, nem veszem készpénznek, amit a kocsi számol, pár deci eltérés beleférne, de nem másfél liter 100 km-en.

Előzmény: Frinyi (32746)
Frinyi Creative Commons License 2023.07.14 0 0 32746

1.Stabilizátor szilent ki van kopva,mindkettőt cseréltesd ki,kb 10 perc ha emelőn van,és nem is drága.Szerintem a kopogást az okozza,persze a stab.rudakat is érdemes megnézetned.

 

2.Igazából nem tudom,vagy a kapcsoló a kontakthibás,de találkoztam légzsák átvezető szalag hibával is,a tempomat is azon keresztül megy,és a tempomat szála lehet szakadt,és ha pl eltekered a kormányt,akkor egy ideig működik.

 

3.Abban van részecskeszűrő,a regenerálásához többlet gázolaj szükséges,amit a fed.comp. nem tud beleszámolni.Azt amúgy sem kell kp-nek venni,hisz csak tájékoztató adat.Emiatt magasabb lehet a fogyasztásod.

Nekem ez a tippem,de hátha valakinek még van valami a tarsolyában. :)

Előzmény: Joker___ (32743)
Joker___ Creative Commons License 2023.07.14 -1 0 32745

Most ez következik, a toronyházcsapágy meg az emelős-feszegetős rész, lássuk kerűl-e valami.

A fogyasztás rosszul mérését szerinted mi okozza? Nem hiszem minden kúton 20%-kal átkurtak volna.

Előzmény: JAMIE222 (32744)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.07.14 0 0 32744

Kopogás lehet toronycsapágy is, ha minden más kizárható. Próbáld meg azt, hogy álló autónál valaki tekergeti a kormányt 2 véghelyzet között, a másik pedig benyúl a kerék felett és ráteszi a kezét a rugóra. Ha érezni szakaszosan vibrációt-remegést-reszketést a rugón, akkor toronycsapágy-cserére lehet készülni.

Amúgy a rázópad szerintem kb szart sem ér ilyen esetekben. Emelőre állni, aztán pajszerrel végig feszegetni minden szilentet, gömbfejet. Meg menetközben próbálni valamihez kötni a koppanást. Például mindig csak egy kerékkel felhajtasz valami kisebb padkára és fülelsz, meg hasonlók.

Előzmény: Joker___ (32743)
Joker___ Creative Commons License 2023.07.14 0 0 32743

Nem akarom újra szétszedni, jobban tetszik így egyben. A szervíz óta beletettem 3000+ km-t most 1-2 hónap alatt, egyelőre úgy néz ki minden rendben. Még gyűlt egy kevés olajsárszerű dolog a hűtőfolyadék tartályba, de benzinnel kimostam és egyelőre nem akar több gyűlni, és tiszta a hűtővíz.

Pár dolog, ami még van:

1. Elől valami nagyon kopog ha szar úton megyek, és érzem a kormányon is olyankor, sima úton nincs kottyanás, műszakin is simán átment, rázópadon sem láttak semmit.

2. A tempomat gombja a kar végén és maga a kar le-fel mozgatása akkor működik, amikor kedve van hozza. Van amikor nem tudom bekapcsolni, hogy a bordon megjelenjen a "Cruise", van amikor nem tudom kikapcsolni, van amikor egy fékezés után nem tudom újra rávenni, hogy helyettem gázoljon.

3. Pár hete olyan úton mentem többet, aminél kettes és hármas fokozat fölé nemigazán tudtam menni. Leírtam a métert előtte és után, tele tankkal indultam, utána teletöltöttem, és jó fél literrel több jött ki, mint amit a bordon írt. Gondoltam ok, szar az út, kicsi a fokozat, nem tudta jól mérni. Most két nap alatt beletettem egy hosszú úton 1600 km-t, induláskor nulláztam a Trip-et, a km-t és a fogyasztást is, 70-80% autópályán, 130-140 km/h tempomat (amikor hagyta), dugóban nem kellett pöcsöljek, a bordon mikor hazértem írt 6,1-et, de egész úton 6,5 alatt volt. Itthonról tele tankkal indultam, mikor hazaértem is tele töltöttem. Fogtam a fecnijeimet, összeírtam mennyiket töltöttem még bele az úton, és kijött 7,7 l/100 km. Ez azért kurvanagy eltéréts ahoz képest, amit nekem számolt a kocsi.

 

Akinek van ezekkel kapcsolatban tapasztalata, azt megkérem ossza meg velem is.

Előzmény: Frinyi (32739)
t.lantos Creative Commons License 2023.07.03 0 0 32742

Itthon mindig lehet csodák a botlani. Elég gyakran Megyeri az import

Előzmény: attila0325 (32741)
attila0325 Creative Commons License 2023.07.03 0 0 32741

Sziasztok!

 

Erre fele is rég jártam, most is inkább csak infót hoztam. Toyota Auris Hybrid, vagy prius, vagy bármi, ami 2ZR-FXE blokkos.

Idehaza szerintem irreálisan drága hozzá az elektromos vízpumpa, márkaszerviz típusú rablókat meg se kérdeztem.

Nagyságrendileg 190 darab ezres a 2 nagy alkatrész ellátónál az Aisin, 226 ezer a Dayco. Ez számomra több, mint rengeteg.

Japánból rendeltem eredeti Aisin WPT-190 pumpát. Normális csomagolással, tömítéssel, hologramos matricával érkezett. Eredeti vételára 128 USD volt, erre jött ugye a hazai áfa, ami 34.5 USD. Tokkal vonóval 162 körül volt,

ami jelenlegi árfolyamon 55-56 ezer magyar forint körül van. Ennyi pénzért szerintem ajándék volt. Jelenleg még nem kell, de 175 ezer km környékén járok, még a gyári van benne, és ha kell, akkor nem 3 hét múlva kell,

hanem azonnal. Japán-Magyarország 5 nap, Magyarország belföldi kiszállítás 10 nap...

Frinyi Creative Commons License 2023.06.19 0 0 32739

Az a szívócső műanyag,és valószínű szétszerelésnél eltört,amit vagy nem vettek észre,vagy úgy hagyták.Ha nem körültekintően szerelik szét,simán eltörhet.Én erre tippelnék.
Mivel a cső cseréjéhez az olajteknőt le kellett szedni,akkor ott láthattak esetleg csapágy kopadékot,érdeklődd meg,nem e volt benne.Mást nem tudsz ellenőrizni,csak további szétszereléssel.

Előzmény: Joker___ (32735)
cucu Creative Commons License 2023.06.19 0 0 32738

Igen, van. Azért érdemes legalább 20 évente átmosni a motort tisztító adalékkal.

Előzmény: JAMIE222 (32737)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 32737

Nyilván van valami szita, vagy szűrő ott a búvárcsőben, biztosan eldugult.

Előzmény: Joker___ (32735)
cucu Creative Commons License 2023.06.18 0 0 32736

Talán "csak" nem volt elegendő a nyomás, ezért világított a lámpa, de ettől még nem lehet nagy baja. Ha most szépen jár, akkor ne izgulj emiatt.

De ígérd meg, hogy legközelebb azonnal megállsz, ha jelez az olajnyomás lámpa! :)

Előzmény: Joker___ (32735)
Joker___ Creative Commons License 2023.06.18 0 0 32735

Kicserélték a csövet ami az olajteknőből felszívja az olajat (és a szinte vadiúj olajszűrőt is), úgy néz ki az megoldotta. Nem tudom mi lehetett vele, hogy ki kellett cserélni. Azóta mentem vagy 300 km-t és nem volt olajnyomás problémája.

A két alkalommal, amikor az olajnyomással gond volt, mentem kb 20 km-t összesen. Mennyire sérülhetett a főtengely vagy a csúszócsapágyak ezalatt? Kell-e attól tartsak, hogy egyszercsak  lerobban emiatt a motor mert bedarál valamit vagy darabokra törnek a csapágyak vagy a főtengely? Mit tudok leellenőrizni előzetesen amiből látszana kopás vagy sérülés?

 

Előzmény: cucu (32734)
cucu Creative Commons License 2023.06.11 0 0 32734

Ne rákérdez, hanem tisztítsd meg!

Aztán majd számolj be! :)

Előzmény: Joker___ (32733)
Joker___ Creative Commons License 2023.06.10 0 0 32733

A túl híg olajat több okból is kizárnám, vadiúj az olajpompája és gyárilag ajánlott viszkozitású 5w30 Castrol van benne, ami ha a motornak nem is tetszene, az új olajpompában nincs kopás. Az olajgombára még rákrdek, hogy az volt-e megnézve. Ha közbe még jutott eszetekbe, hogy mi lehet, arra is kiváncsi vagyok.

Előzmény: cucu (32732)
cucu Creative Commons License 2023.06.08 0 0 32732

Lehet akár az is, hogy túl híg az olaj.

 

Vagy "csak" egyszerűen mérési hiba. Koszos az olajgomba. 

Vedd ki, mosd át féktisztítóval.

Előzmény: Joker___ (32731)
Joker___ Creative Commons License 2023.06.07 0 0 32731

2006-os 2.2-es RAV4. Hengerfej újbarakás megvolt, ugyanúgy nyomta ki a hűtővizet a kipufogón mint előtte. Kiderűlt, hogy az EGR-nek van valami hűtője, az lyukadt meg és azon keresztűl folyt bele a hűtővíz, na cseréltük azt is, most nincs gond a hűtővízfogyással. Viszont ezzel egy időben üzemi hőmérsékletet mikor elérte, elkezdett az alacsony olajnyomásra panaszkodni, azelőtt ilyent nem csinált. Jöhetett az olajpompa cseréje. Most az is megvolt és a próbaúton rendben volt egészen addig, amíg egy meredek kaptatóra fel nem mentem kb 1 km-t és akkor megint alacsony olanyomás hibaüzenet a bordon, mindezt vadiúj olajpompával. Két kérdés:

1. Mi a ***** okozza ezt az alacsony olajnyomást most is?

2. Emiatt károsodhatott-e a motor, pl a főtengely, főtengely csúszócsapágy, henger fala, dugattyú és dugattyúgyúrűk? Mert a két alkalommal mikor ezt a hibaüzenetet kaptam a próbautakon, mire visszaértem a szervízbe 15-20 km összesen biztosan belement még ha nagyon kíméletesen is vezettem visszafele.

cucu Creative Commons License 2023.05.17 0 0 32730

Amikor még hideg a motor, akkor felül kezd melegedni a cső. Ahogy melegszik, kezd nyitni a termosztát, azaz kezdi beengedni a vizet a hűtőbe, ezért alul is melegedni kezd a kimenő cső. Ez így normális. 

Ha nem nyitna ki  a termosztát, akkor felforrna a viz, úgy nem tudnál vele közlekedni. 

Ha pedig állandóan nyitva van, -nyitva marad valamiért a termosztát-, akkor nagyon lassan melegszik fel a motor. Viszont szinte egyformán langyosodik a hűtő alja meg a teteje.

Előzmény: gauchos75 (32727)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 32729

Ha van fűtésed, akkor nyitva van.

Előzmény: gauchos75 (32727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!