Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tom1977b Creative Commons License 2004.11.29 0 0 55

2700-2750RPM 160-nál 6. -ban a 130LE-s

3100 RPM 160-nál 5.-ben a 115LE-s

 

Előzmény: Angel_ (53)
tgaborka Creative Commons License 2004.11.07 0 0 54
Sziasztok! Volna egy kérdésem hozzátok. Egy I-es 1.8TD Mondeom van, '96-os. A kilométeróra számlálója útban a 149999 és a 150000 között megállt. Se a napi, se az összes számláló nem működik. A kilóméteróra többi része jó. Van valakinek sejtése, mi lehet a probléma vele? Köszönettel: Gábor
Angel_ Creative Commons License 2004.10.04 0 0 53
Én sem tudom, mennyit forod a dízel 160-nál, de 2800 és 3000 közé saccolom (6-ban). Ott már csak szélzaj van.
Előzmény: Törölt nick (52)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.01 0 0 52
Nemtom a dízel mekkora fordulaton megy 160-at, de én akkor szinte csak a menetszelet hallom (kb. 3900/min ekkor a fordulat, ami alig több, mint fele a leszabályozási fordulatszámnak).
Előzmény: Angel_ (46)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.01 0 0 51
A 2.2-nél sem nagyon mehet feljebb a teljesítmény, mert szétcseszné az egész kócerájt. A 2.0-nál sem véletlen, hogy csak bizonyos forszírozott helyzetben, rövid időre csinálja. 
Előzmény: Angel_ (49)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.01 0 0 50
A szőke nőt választom. Tudod, hány kiló a pótkerék? Biztos, hogy nincs 36, és még annak hiányát is megérzem, ha kiveszem...
Előzmény: Angel_ (46)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.30 0 0 49
A 9,5-ös gyorsulás: km óra szerint? mert az még nem 100, hanem csak 92-95. Ha nem nyúltál az autóhoz, nem hiszem, hogy jobbat mennél a gyári 9,8s helyett. A végsebesség dettó. A gyári 215-öt elég nehéz túldobni, inkább csak ennyit csal a km óra. A  TDCi-nél tudomásom szerint csak a nyomaték megy fel, (bár ez így hülyén hangzik), a 2.0-ásnál 360-ra. Érezhető a különbség, bár nem hatalmas a difi. De csak 3. és 4. sebességben. De ha a tdci-nél kevesled a kraftot, van egy "gyári" tuning csomag 200 e körül, ami 150 ló/380 Nm-re piszkálja, azaz szinte annyit tud, mint a 2.2-es. Ja, és a gyári garancia a teljes autóra marad.
Előzmény: Porsche 911 GT2 (48)
Porsche 911 GT2 Creative Commons License 2004.09.29 0 0 48

 

Hali!

 

Én egy 2001-es, ezüst, 2 lityós, gyári ST-spolieres Mondeo-val járok. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve. 9,5 alatt gyorsul 100-ra, és mentem vele 4 személlyel az M7-sen 235-240 km/h-t.

A 2.0 TDCI-t nem ismerem, de szerintem hasonló menetteljesítménnyel rendelkezhet. Max. 160-180 körül húzhat el a benzines, mert 4-ikben 205-öt megy. és magasabb fordulaton jön meg az ereje.

 

Mi a véleményetek a 2.2 TDCI-ről. 155 lóerő, 360 Nm, 8,7 alatt százon.

Itt is előfurdul az a jelenség, hogy padlógázra a turbó túltölti a motort, ilyenkor lóerő meg a forgatónyomaték is növekszik (azt nem tudom milyen értékre, de a 130 lovas TDCI-nél 148 lóerőre, valszeg itt kb. 155-ről 175-180 lóerőre), a forgatónyomaték 360 Nm-ről 400 Nm-re nő!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Angel_ Creative Commons License 2004.09.17 0 0 47
Amikor versenyeztem a Faro-val, az enyém is bekapcsolva maradt: több, mint egy autóval lehagyott. A guta majd megütött. Mire szólt a Koris, hogy tán kapcsolnám ki. Az tényleg sokat számít.
Előzmény: Törölt nick (44)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.17 0 0 46

Igen, egyébként a benzines turbónak - szerintem - van jövője, mert pont az az előnye, hogy városban, amikor nincs szükség a sok lóra, nem megy a turbó, azaz kevesebb benzint tol be neki. Szóval jobban alkalmazkodik az igényekhez. Ha esetleg kombinálja az ember a mindenféle trükkös szelepvezérlésekkel (bmw), meg az fsi/sci dolgokat is bevetik, akkor már egészen más a helyzet. Persze az egésznek nem sok értelme van, állítólag csak pár 10 évre elegendő üzemanyag van a földben.

Vibrálás: miért, pl a tdci vibrál? ráz a kormány meg a váltó? Ne viccelj már. Láttad a tc-ben a vizespalac-tesztet? Ajdi vs turbósítás: azt megint elfeledted, 5 év múlva a te átberheld géped senkinek sem tudod már eladni, az ajdi meg (ha nem lopták el) még egy csomót ér: eltaláltad a szarva közt a tőgyit. Hang: szerintem a tdci hangja 160-nál kissebb, mint a benzinesé. És 36 kilával nehezebb a dízel, mint a 2.5, ha te ezt megérzed, vendégem vagy egy sörre. Vagy egy szőke nőre.

Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.17 0 0 45

Az nem igaz, hogy a benzines turbó fogyasztása mindennél nagyobb. Az enyém pl. kifejezetten kevesebbet enne városban turbóval (kb. 2-3 literrel). Nem úgy találtam ki, olvastam (természetesen bármely nagyobb benzinesre igaz).

 

Az már más kérdés, hogy országúton valamivel többet fogyasztana, ha nyomom neki:-)

 

A vita nem dőlt el, legfeljebb a lusta fogyasztók számára.

 

A 66%-ra: igen, és van olyan ország is, ahol meg közel 100% a benzines. És? Mondjam azt, hogy a 66%-os országban az emberek 66%-a süket és nem érzi a vibrációt, meg nem érdekli, hogy a nehezebb motor (dízel) miatt szarabb a kanyarstabilitás? (Mai "átlagos" elsőkerékhajtású autóra gondoltam.)

 

Egyébként igen, sok mindent kell cserélni a "turbósításhoz", de ezzel együtt is alig több, mint fele pénz az Ajdihoz képest. A különbségből évekig autózom a benzines turbóssal.

 

 

Előzmény: Angel_ (42)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.17 0 0 44
Ha jól emlékszem, bekapcsolva maradt a kipörgésgátlóm, szóval jobban is indulhattam volna:-) De mindegy, ennyi szót nem ér az egész:-)
Előzmény: Angel_ (43)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.15 0 0 43
Szerintem nem ragadtál be, szinte végig előttem voltál. Bár az elejére annyira nem emléxem. És velem jött az Englishman is (bár az ő tömege nem túl jelentős). Mondjuk azért nem olyan rossz egy 2.0-ás dízeltől egy 2.5-ös v6-os benzineshez képest...
Előzmény: Törölt nick (41)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.15 0 0 42
Igen. A noble-ban van ST 3.0-ás motor 425 lóra feltuningolva. Az általad felvázoltak pedig megmaradnak elméletnek, mert a gyakorlatban nem igaz. Azaz 1,4-es vs tdci. Az 1,4-es nem tud annyit. Nézd meg a seatnál, ott van 1,8t, meg 1,9 tdi. Nézd meg a gyorsulási adatokat, és rájössz, miről beszélek. A másik, hogy a benzines turbó sokkal többet fogyaszt, mint bármi más, esetleg a kompresszoros benzines tudná lenyomni. Szóval ez lehet az oka, hogy nagyon ritka a benzines turbó. A dízelnél nem csak a teljesítmény javul a turbóval, hanem a hatásfok. A régi (20 évvel ezelőtti) benzinmotornak 26%, míg az akkori dízelnek 36% a hatásfoka, ez az arány azóta csak romlott, a beznines hátrányára. Ha a felvetésedre reagálnom kellene (raksz turbót), akkor meg vessük össze egy 4 literes tdi-vel a felturbózott motorod, mert kb akkor lessz egy szinten a fogyi. A vita, amit folytatunk, régen eldőlt, és nem a benzinesek javára. Vannak olyan országok, ahol az új autók 66 százaléka dízel. Amivel a dízel nem tud versenyezni, az a v6-os, benzines hangja. A lenti tuninghoz már sok mindent cserélni kell: dugattyú, megoldani a dugattyú hűtését, hajtókar, főtengely, kuplung, váltó, és így tovább. Sokkal olcsóbb az általad felvetett ajdi.
Előzmény: Törölt nick (40)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.14 0 0 41
Az a 80-100, az inkább 70-80 volt:-) Utána kezdtél összemenni. Ráadásul beragadtam a rajtnál:-)
Előzmény: Angel_ (39)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.14 0 0 40

Jó, majd rakatok rá egy turbót, és akkor reális lesz az általad mondott összehasonlítás. Egyébként nem hülyeség, a németek csinálják is. A 2.5 V6-ot könnyedén felnyomják sima turbóval 250LE-re, biturbóval 310-re (a nyomaték 400, illetve 450 Nm). Majd ha meglesz, akkor állok az Ajdi 3.0 V6 TDi-je elébe is:-)

Egy baj van: önmagában nem drága, de tuningolni kell a váltót, a kuplungot, stb., úgy már kurva sok.

 

Az értéktartásban igazad van, bár a piac is hülye: a 2.5 V6 élettartama lényegesen nagyobb, mint a TDCi-é, nem beszélve az utóbbi alkatrész-igényességéről (turbófelújítás stb.). Persze az igaz, hogy a legtöbben az életben nem mennek annyit vele:-) Ami a xopás, az tényleg a fogyasztás, erre a turbo lehetne az orvosság, van is már rá példa (sajnos nem az európai Fordnál). Akkor az 1.4-es benzines lenne egyenértékű a 2.0 TDCi-vel:-)

 

 

Az érdi emelkedőn nem hiszem, hogy lenyomsz. De kipróbálhatjuk:-)

Előzmény: Angel_ (39)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.13 0 0 39

Ha emléxel a következő volt: olyan 80-100-ig nagyjából együtt mentünk, te voltál egy kb fél autónyival előbb: ez nagyjából meg is felel annak az 1 másodpercnek, amennyivel gyorsabb a tiéd 100-ra. A 80-100 után viszont a tiéd érezhetően kezdett távolodni, mondjuk 160-ra már 2 autóhosszal vezettél volna, 200-ra meg lehet, hogy 4-gyel. A végsebességben meg tiét nem 20-szal, hanem 17-tel jobb - ami szinte soha nem jön ki. A 2.0-ás benzines - szerintem - elég soxor lemarad: például az azonnali gyorsításokkor, vagy ne adj isten, egy komolyabb emelkedőn: szerintem az Érdin akár még téged is lenyomlak. De neked igazándiból a 2,2-es TDCi az ellenfél, az kb ugyanannyi idő alatt gyorsul százra, mint a 2,5-ös benzines, a végsebessége meg 5-tel kevesebb, pedig csak 2,2-es. Valódi gyorsulásban, ami nem állórajtos, és rövidebb távú, azaz megelőzni egy autót, vagy hirtelen elhúzni,  abban tényleg jobb a tdci, mint a benzines. Vagyis elméletileg a benzines jobban gyorsul, gyakorlatilag sokkal rugalmasabb a dízel, mert elég ritkán kell 0-100-ra gyorsulni. Úgy tudom, a legtöbbet alap 1,8-ast adnak el, meg tdci-t. Pl a 2.0-ás benzinesnek szerintem semmi értelme: a dízel jobban megy, de sokkal kevesebbet fogyaszt, és gyakorlatilag ugyanannyiba kerül.  És ha meg azt figyelembe vesszük, mennyivel többet nyel be egy 2,5-ös benzines, és alig megy jobban, rögtön megértjük, miért ritka mostanság a 2,5-ös, és miért vesznek annyian TDCi-t. Értéktartásról meg ne is beszéljünk...

Előzmény: Törölt nick (38)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.13 0 0 38

A "nem hagytál le jelentősen" egyrészt nem igaz, másrészt beragadtam a rajtnál. Azt se feledd, hogy nem toltuk végig, pedig legalább 20-szal több a V6 vége:-)

 

A 2.0-val való összehasonlítást majd megejtjük. A 60-120-at 4.-ben kár lenne, abban biztosan jobb az olajkályha. Megkötés nélkül viszont lenyomlak a V6-tal, mint a huzat. Szerintem úgy a 2.0 is jobb egy kicsivel a TDCi-nél.

 

Mindezekkel nem azt akartam mondani, hogy a TDCi nem jó. Nagyon is jó, csak ne gyorsulásra használd, inkább fogyasztásra gyúrj:-)

Előzmény: Angel_ (37)
Angel_ Creative Commons License 2004.09.12 0 0 37
Balu! Én nem értek egyet veled. A TDDi-t nem ismerem, de a TDCi 100-ra ugyanannyi idő alatt gyorsul, mint a benzines, 2.0-ás. A talin sikerült is lenyomnom a 2.0-ás benzinest. Te sem hagytál le jelentősen. A 9.8, és a 8,7 közötti 1,1 másodperc azért nem olyan hatalmas difi. A rugalmasságban meg valóban erősebbek a dízelek, a tdci pl jobb értéket produkál, mint az ST. A talin majd kipróbálunk egy 60-120-as gyorsulást, először 4-ikben, majd megkötés nélkül. Kíváncsi vagyok, milyen eredmények születnek, de a 2.0-ás benzines - szerintem - le fog maradni mindkét esetben. Nekem régen 1,8i volt a tdci előtt, de az sokkal gyengébben gyorsul, szinte bármilyen körülmények között. Persze a 6 hengeres hangja egészen más, az igaz.
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.07 0 0 36
Nem hagyod vele állva, ha ő visszakapcsol és nyomja neki. 136 lovas 2.0 egyébként csak az egyeneslámpásban volt '96-ig, a farkasban a szigorúbb környezetvédelmi normák miatt 130 lovas volt. Az újban 145 lovas a 2.0-s benyás. A tuningolt TDDi-t is lenyomta talin, igaz, alig. Pedig az fel volt nyomva majdnem 140 LE-re.
Előzmény: vikiviki (35)
vikiviki Creative Commons License 2004.09.07 0 0 35
nem olcsóbbak. drágábbak. ettől még szerintem az MKI-MKII TD eléggé nyögvenyelősen megy, de legalább nem eszik sokat. Próbáltam egy párszor, sose győzött meg, pedig én igencsak Mondeopárti vagyok. Álltam a gázon, tövig benyomva, a kocsi meg gyorsulgat-gyorsulgat, de nem történik semmi. Visszaváltottam. Semmi. Kérdeztem a gazdát, hogy mi baja? Nézett rám értetlenül: ez ilyen.
Ellenben próbálj ki egy TDCi Mondeot, megy, mint a seggbelőtt egér:) Az viszont piszkosul meggyőzött:) 80ról úgy állvahagytuk még a 115lovas TDDivel is a 136 lovas benzinest, hogy ihaj:)
Előzmény: Bihus (27)
BX_thomas Creative Commons License 2004.09.03 0 0 34
nekem még csak 1 van de nejem maxi meg van vele elégedve, leszámitva hogy kicsit kemény a futóműve :)
Előzmény: sidespin (33)
sidespin Creative Commons License 2004.08.27 0 0 33

nekem 1 tapasznyalatom van: taxi. 420 e km. aszonta 1 két alkatrlszapróságon kívül semmi. lámpánál állva a sebváltó állt mint a cövek semmi rezgés.

csendes.

húzott mint az állat (1es széria)

elég meggyőző volt.

nekem legalább ekkora kombi kell 3 gyerkőc stb.

Előzmény: BX_thomas (32)
BX_thomas Creative Commons License 2004.08.27 0 0 32

220e km van a miénkeb csont nélkül hibátlanul.

teljesitmény? turbónyomást emelni kell és mindjárt vadabb lessz. meg hamarabb meg is döglik. :)

 

télen nem indul? izzitógyertyákat szokták cserélni a dizelekben, akksit bizony ellenőrizni kell az ősz beálltával.

Előzmény: Bihus (29)
sidespin Creative Commons License 2004.08.27 0 0 31

mondj 1 példát hasonló kategóriában.

másrészt ha 90 ló akkor az mér 75 ló??

Előzmény: Bihus (30)
Bihus Creative Commons License 2004.08.27 0 0 30

Ja, LE.

 

Hát, nemtom, 97 körüli dízeleket megkapsz annyiért vagy olcsóbban, mint a tök alap 1,8-asokat.

Előzmény: BX_thomas (28)
Bihus Creative Commons License 2004.08.27 0 0 29

Én óva intenék mindenkit a Ford 1,8-as TD-jétől, de ti tudjátok...

 

Álljatok mellé egy hasonló 90 lovas dízellel, aztán lesz nagy csodálkozás.

 

És akkor még az élettartamról, nem-beindulásról semmit sem írtam.

Előzmény: BX_thomas (26)
BX_thomas Creative Commons License 2004.08.27 0 0 28

átlag 75? az mi? le?

 

 

nem olcsóbbak a dizelek. az 1es széri az télleg.

Előzmény: Bihus (27)
Bihus Creative Commons License 2004.08.27 0 0 27

"Gyengécske? 1.5 tonna a gép közel 100 lovas."

 

Az csak papíron közel 90 lovas...

 

Az átlag úgy 75 lehet szvsz.

 

Vajon miért lehet, hogy a Mondeo dízelek olcsóbbak, mint a benzinesek, holott minden más márkánál van rendes árkülönbség a benzines javára?

Előzmény: BX_thomas (24)
BX_thomas Creative Commons License 2004.08.27 0 0 26

van. 2 fiatalabb kevésbé leharcoltak a példányok és megbizhatóbbak.

 

hibákat kiragadni mindig lehet. ezt a cécót anno a citróknál is végigjártam ill ismerem. tökéletes autót nem találsz csak a funoknak van olyan :))

Előzmény: sidespin (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!