Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2022.04.15 -1 0 118811

G I-nek sok ilyen alkatrésze van. 

 

Zoli 

Előzmény: Veteranjames01 (118809)
pizo Creative Commons License 2022.04.15 0 0 118810
Veteranjames01 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 118809

Szia. Polski Fiat 126P-t és BIS-t is javítok.BIS-hez is vannak cuccaid? Köszi. János

https://www.ricker.hu/fiat-126-bis-fsm/

Előzmény: dj01 (118002)
kiskerék66 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 118808

Üdvözlet a fórumtagoknak!

Kedves Zoli!

 

Az lenne a kérdésem, hogy van egy minősített szóló motorkerékpárom, ami kapott egy oldalkocsit. Az oldalkocsi korabeli, és kimondottan a típushoz rendelhető. Ez sajnos problémát okoz a rendszerben, a közlekedési hatóság szerint nem összeépítés,  az autóklub kecskeméti telephelye szerint igen, és ők alapból elhatárolták magukat, hogy levizsgáztassák. 

Szegeden sokkal lelkiismeretesebbek, most néznek utánna, de egyenlőre ők sem tudják mi lesz.

Mi a véleményed?

 

Feri

 

Előzmény: pizo (118807)
pizo Creative Commons License 2022.04.14 0 0 118807

OT-minősítés összeépítési engedélynek is minősül. 

 

Zoli

Előzmény: Turzul (118803)
Veteranjames01 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 118806

Igazad van én a ,mezőgazdasági' zöld rendszámra gondoltam.

 

Előzmény: Quattroman (118805)
Quattroman Creative Commons License 2022.04.13 0 0 118805

ez a züld rendszám eléggé félreérthető, az most az elektromos járműveknek jár

Előzmény: Veteranjames01 (118804)
Veteranjames01 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 118804

Ha csak a papírok miatt kell,akkor nem egyszerűbb egy zöld rendszám?

Előzmény: Turzul (118803)
Turzul Creative Commons License 2022.04.11 0 0 118803

Sziasztok!

Segítséget kérnék, talán tudtok segíteni. Adva van egy multikar billenős teherautó aminek nincsenek meg a papírjai. 2-3000 km futott gyári állapotban teljesen rozsdamentes karosszériával. Kívül-belül mindene eredeti. A kérdésem az lenne, hogy egy veterán vizsgával papírozható lenne-e, illetve anyagilag rentábilis lenne e egy ilyen minősítés. 1-1.2millió értékű lehet az értéke papírokkal. Tehát a cél az okmányok megszerzése lenne.

Köszönöm a hozzáértők segítségét!

Quattroman Creative Commons License 2022.04.03 0 0 118802

Sziasztok,

Keresnénk kevésbé szép állapotban lévő matt,karcos,hologramos  fekete,vagy sötét tónusú fényezéssel rendelkező veterán autót. Akril, vagy metál fényezéssel.

Korrekciós polírozás, állapot javítási munka folyamat és a fényezés védelme lenne bemutatva rajta.

Szintén keresnénk belső tisztításra,

-vaj, bézs bőr belsős, lehetőség szerint piszkos állapotban lévő
- világos kárpitos belsőst is.

Cserébe az ajánlatunk:
Az adott autó polírozása esetén, teljes polírozás  + védelmet.

Belső tisztítás esetén teljeskörű tisztítást kap.

Mindkét esetben Csak a felhasznált anyag áráért, Munkadíj mentesen.

 

Egyik közismert autós portál műsorában szerepelne az autó.
Ez egy 3 napos forgatás lesz, ahol a korszerű, magas szintű autóápolást mutatjuk be

A forgatás helyszíne a műhelyünkben lesz,  2022.04.18-án

2022.04.16  autó átvétel, 1201 Bp Vágóhíd utca 14. Ipartelep.

Köszönettel : Csiszi Csuszi Autókozmetika

 csiszicsuszi.autokozmetika@gmail.com06/70 586 82 56

Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118801

Igen, bocsánat származás ellenőrzés a becsületes neve 10900 pénzbe fáj és 6 hónapig érvényes, de bármikor újra indítható.

 

idézet:

 

Mi az a származás-ellenőrzés?

Minden EU-n kívülről behozott járműre származás-ellenőrzési eljárást kell lefolytatni. Ennek lényege, hogy a külföldi hatóságtól igazolás kerül beszerzésre arról, hogy a jármű előélete tisztázott

 

Igazából eredetvizsga csak kiterjesztve :-D

Előzmény: mados (118800)
mados Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118800

Inkább eredet szűrésnek szokták hívni, amikor a származási országból lekérik az autó háttéranyagát.

1-2 éve hoztam valakinek Egy FJ 40-es Land Cruisert Olaszországból. Az autó '74 körüli volt és először a Libia-i hadsereg kapta meg,utána került át a 80-as évek elején Olaszországba. Az öreg,akié volt,mesélte,hogy amikor áthozták Libiából ,semmiféle szabványos világítás nem volt rajta,csak az árnyékolt katonai cucc.Azt úgy tudom meg se próbálták itthon forgalomba helyezni,restaurálás után ment tovább észak-nyugati irányban.

Előzmény: Quattroman (118799)
Quattroman Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118799

Megvan az eredet vizsgálat, bár az csak 6 hónapig jó, de bármikor újra lekérhető.

 

nem lekérhető hanem megismételhető, újabb 17 darab ezresért.

 

Ps; nem eredet hanem eredetiség vizsgálat

Előzmény: Kókány Mester (118797)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118798

A honosítási eljárási útmutatóból, hogy egész pontos legyek:

 

"Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiból, azaz az Európai Unióból, Izlandról, Liechtensteinből és Norvégiából, valamint Svájcból származó autók esetében"

 

Ha az autó nem rendelkezik műszaki érvényességgel vagy a műszaki- és környezetvédelmi megfelelősége nem igazolható (nem rendelkezik típusbizonyítvánnyal), akkor egyedi forgalomba helyezési eljárásról beszélünk. Ezt kell lefolytatni abban az esetekben is, ha a gépjármű nem az EGT tagországaiból vagy Svájcból származik.

Az eljárás díja: 22 800 Ft

Magyarországi forgalomba helyezéshez szükséges szemlét és műszaki vizsgáztatást kizárólag az NKH  vizsgaállomásai végzik. A szemléhez minden esetben időpontot kell foglalni telefonon!

Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118797

Norvégia és Svájc azonos kategóriába tartozik az Eu-val csak vámot kellett fizetni. Ezek szerint akkor marad a sima forgalmi. A papírozás már elindult. Megvan az eredet vizsgálat, bár az csak 6 hónapig jó, de bármikor újra lekérhető.

Előzmény: pizo (118795)
ablakostót Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118796

:O

Előzmény: pizo (118795)
pizo Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118795

EU-s autót simán is forgalomba tudsz helyezni, gyártási évtől függetlenül. Harmadik országból viszont csak OT-val. Norvégia nem EU-tag, ezért harmadik országnak minősül. 

 

Zoli 

Előzmény: ablakostót (118789)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118794

Még egy válasz egy kérdésemre (igérem többet nem írok nehogy túl sok(k) legyek)

 

The Norwegian armed forces bought apx 800 Land Rover series 3 109 HTs in 1974/75. They went out of service in 1999/2000 and I have a couple of them. These land rovers were build to special specs for the Norwegian armed forces, including room for 9.00x16 tyres, one-ton gearbox, springs and chassis, yet a standard 24v three-bearing 2,25 petrol.

Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118793

Közben ezt találtam a neten.  Na ez van nekem is :-D

 

109 wheelbase.

3-door hardtop, LHD

More than half of the vehicles have an opening in the roof, above the passenger seat for one gunman/scout.

24volts

3-bearing petrol engine.

Military spec shielded electrics.

Rover front axle

Salisbury rear axle.

Nato hitch

bench seats for 8 soldiers in the rear cab.

two individual seats in the front cab.

Battery compartment replaces the middle front seat.

24volts sockets, two or three on the rearside of the cab bulk head, two on the right hand rear wall.

Sockets for reading lights, one in the front cab, one in the rear cab.

Webasto petrol air cab heater. (works very good if maintained!)

Holders for flags/banners etc.

5pcs 6,5x16 one-ton rims, bonnet mounted spare. 7.50x16 Viking Knobby tyres.

One-ton low ratio all helical gear box (same as in my 110 s2b Forward control)

One-ton springs

One ton raised shackles.

Generous wheel arches. (low ratio gear box + lift + bigger wheel arches makes room for 9.00x16 tyres) *)

Two fuel tanks, holding in total 126 litres. (with petrol prices peaking 1£40 pr litre, a visit to the petrol station is something to remember)

All-in-all a very competent personel-carrier which also was used as a radio-unit (with specially fitted radio tables).

Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118792

Érdekes a hivatal honlapján (máshol se találtam) szó sincs arról, hogy 30 évnél öregebb autót ne lehetne honosítani. Még a regadó kalkulátor is simán engedett 47 évvel kalkulálni.

 

Ez lehet gond, de ez is kivédhető, ha jó a motor:(idézet a hivatalos honlapról)

 

 - Friss szigorítás, hogy a hatévesnél idősebb és/vagy a 160 ezer kilométernél többet futott, esetleg a szemrevételezés során a környezetet láthatóan szennyező (füstölő) autókat automatikusan egy rendkívüli - egyelőre ingyenes - környezetvédelmi felülvizsgálatra küldik. Ha az autó megbukik, akkor nem kaphat magyar papírokat és rendszámot.

Előzmény: ablakostót (118789)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118791

Pedig a mai követelményeket teljesíti biztonság tekintetében. Valamelyik angol oldalon olvastam, hogy külön a sereg részére fejlesztettek dupla munkahengeres fékeket. Minden fékpofának kölön, dobon belüli nunkahengere van (remélem jól írom). Mondjuk azóta a neten láttam, hogy ez már elterjedt, csak több változat fut egyszerre. Lehet környezetvédelmi szempontokból nem ideális a mai viszonyokhoz, de elvileg átengedik. A mai britt hadsereg a fapados 200TDi-t ( vagy a 300 TDi-t) preferálja és sokáig azzal kérték a vasakat az elérhető modernebb TD5 helyett (nem kellett az elektronika hibaforrásnak :-D )

Előzmény: ablakostót (118787)
ablakostót Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118790

Ne sértődj meg! :) Hááát mi is szedünk gyógyszereket, de neked még különlegesebb a bajod, további vizsgálatra szorul ;) 

Előzmény: Kókány Mester (118788)
ablakostót Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118789

Sajnos nem! Jelenleg itthon úgy néz ki, hogy a 30 évnél idősebb, külföldröl behozott járműveket kizárólag OT minősítés után lehet forgalomba helyezni. 

Nincs választás!

Ha már van magyar forgalmija, akkor lehet hagyományos rendszáma, akkor is ha 30 évnél idősebb, de ezt tudjuk, látjuk, működik.

Előzmény: Kókány Mester (118785)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118788

Egyébként most annak próbálok utánajárni, hogy hogy mentek ezek adolgok a '70-s években. Az angolok legyártották az autókat, átkerültek a norvégokhoz. Ki hajtotta végre az átalakításokat? Még az angolok, vagy már a norvégok. Pl. Utánanéztem, hogy a sarkköri, külső motor előmelegítő az norvég találmány és csak egy norvég cég gyártja kizárólag (ez nem biztos) a norvég hadsereg számára. Vajon a hadi átalakítások nemzetek közt azonosak, vagy helyi adottságok vannak. Mindenesetre már az is más az angol gépekhez képest, hogy bal kormányos. Tehát eleve más piacra készült. Sok dolgot kell még kinyomoznom. Először a világításkapcsolót se találtam meg, mert a civil helyén "gyári" vak lemez volt a műszerfalban. Nem mókolt úgy készült (tehát nem civil piacos). A világítást egy 5 állású hadi kapcsolóban találtam meg, miután kisilabizáltam a norvég feliratokat :-D teljesen máshol, mint ahol lennie kellett volna. Pl a műszerfal is más. Nyomokban a civilre hasonlít, de rengeteg külön hadi kapcsoló van. Nem utólag berakottaknak tünnek, hanem eleve így gyártottnak. Az óracsoport is más. Eredeti órák vannak benne, de a műszerek egy része gyárilag nincs benne, vagy nem ott van ahol a civilben lenne, helyette gyárilag kitakarva a helye. Ezek más helyen katonai műszerekkel helyettesítve vannak, bár ezek eredeti angol műszerek. Emiatt gondolom lehet norvég rendelésre még angliában szerelték össze. Az előéletéeől annyit tudok, hogy a teljes életciklusát a norvég seregben szolgálta le. Ha mesélni tudna :-D

ablakostót Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118787

Egyébként alapvető kérdéseket boncolgatsz. Ha rajtam múlna lenne egy valóban eredeti vagy ahhoz közeli állapotot mutató kategória, de azzal nem lehetne forgalomba menni. Műtárgy és kész. Ugyanis épp a közúti alkalmasság miatt kell sok olyan alkatrészt kicserélni, amit egyébként nem kellene. Ha belegondolunk a jelenlegi szabályozás szerint úgy védjük, az OT korú és minősített járműveket, hogy mindent kicserélünk, lefestünk, mert legyen olyan, mint új korában (vagy jobb. . .) aztán ha a további használatban elkopik, lemattul, berozsdásodik, akkor újra az elejétől. 

Előzmény: mados (118777)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118786

Természetesen külfödön vannak (onnan is szerzem az infókat), de én kis hazánkról beszéltem. Itthon is vannak kiváló szakértői a témának, de még nekik is fejtörést okozott pár apróság. Az átfestésen is látszik, a kényszer, mert csak ott van átpingálva, ahol "látszik". Belül az utastér, raktér, motortér, minden, ami nem "látszik" az eredeti szinben, eredeti állapotban van. Az eredeti alatt azt értettem, hogy nem mókolt, innen onnan összeszedett alkatrészekkel pótolt vas. Természetesen a kora miatt sem lehet minden eredeti rajta, bár nagyon sok mindennen látszik, hogy nem mai darab. Pl. hozzá való generátort 1 db-ot találtam használtan a neten azzal a kitétellel, hogy vedd meg mert ilyet másikat nem találsz :-D. Nem is találtam (az áráról meg jobb nem is tudomást venni). Katonai alkatrészek, még komplett működő rádiók is keringenek a neten csilliárd pénzért. De minden nincs. Angliában kimondott gyújtői tábora van az ilyen gépeknek. Ott érdekesképp a fegyverzet is rajta van (bár gondolom hatástalanított). Voltak ezekből támogató géppuskás, vagy épp rakétakilővős példányok. Éves találokzókon teljes fegyverarzenállal vonulnak fel. Az enyém csak rádiós kocsi volt :-D.

Előzmény: pizo (118784)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118785

Miért mi a gond? Elvileg még arra is van lehtőség, hogy "jegeljék" a még nem 30 éves vasakat, míg veterán korúak lesznek. Még valamilyen előminősítő rendszer is van. Egyébként, ha nem megy az OT, akkor simán forgalomba helyeztetem. Jogszabályilag, minden adott hozzá. Csak gondoltam első körben megpróbálom az OT-t. Azért is érdeklődtem itt, mert nem akarom csilivilire restaurálni, hagynám úgy ahogy van (a szinét kivéve). Természetesen mindent megcsinálva rajta, amit kell. A hosszú állás miatt pár dolog megadta magát, azokat át kell nézni.

Előzmény: ablakostót (118782)
pizo Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118784

Nem kizáró ok az új fényezés. Csak te írtad a 118743-ban: 

 

"OT vizsgán van esély átnyomni egy 47 éves latonai LR Series 3-t. Ütött-kopott, itt-ott horpadt. Nem szeretném csilivilire restaurálni, mert akkor elveszti mindazt, ami a korát és a történetét mutatja. ... Bezzeg nyugaton "Barn find" állapotban is veterán minősítenek, ha egyszer eredeti, nem kell csilivilinek lenni."

 

118745: "Műszakilag kifogástalan a gép, teljesen eredeti, de mivel katonai jármű volt, és használták is ezért horpadt."

 

118750: "Adott egy jármű, ami a mai modern műszaki vizsgát is csont nélkül teljesíti, teljesen eredeti, nem mókolt. A veterán minősítésre nem méltó, mert kicsit ütött kopott, látszik rajta a használat."

 

118772: "Teljesen eredeti, de látszik rajta a kora, és ezt nem akarom eltüntetni, mert nekem így az igazi :-D"

 

118776: "Per pillanat még az eredeti állapot visszaállítása folyik. Festés eredeti színre (sajna átfestették), kisebb javítások stb. amint kész majd teszek fel képeket."

 

Magadnak mondasz ellent. Ha már egyszer átfényezték - főleg nem  a gyárban kapott EREDETI színére, hanem egy eltérőre - akkor már közel sem eredeti.

 

Ha visszafényezed, akkor lesz egy felújított, restaurált, feljavított, kijavított - amelyik meghatározás szimpatikus - autód, ami átmehet a minősítésen.

 

Amúgy pedig teljesen eredeti autó gyak. nincsen. Mert még a 300 km-t futott 45 éves autón is kellett közben motorolajat és szűrőt cserélni, vagy gumialkatrészket, fék- és hűtőfolyadékot, esetleg gyertyát és légszűrőt.      

 

Ha pedig ezt nem tették meg, hogy megóvják a teljes eredetiségét - ilyen is van - akkor arra nem kérnek rendszámot, mert az már alkalmatlan a közúti közlekedésre.

 

"Ez teljesen eredeti, de a norvég hadsereg nem adta ki civil használatra csak, ha átfestik. Sajna ezért kell visszaalakítani, mert természetesen az OT vizsgán az első sírás azon lenne, hogy, de, hát ennek nem ez volt a szine. Amúgy is kiváncsi lennék az arcokra, amikor meglátják a katonai átalakításokat (ami természetesen eredeti). Még az itthoni LR guruk is vakarták a fejüket az FFR rendszerén. Nincs is nagyon olyan ember itthon (legalább is sajna nem ismerem), aki csuklóból vágná. Most gyűjtöm az adatokat, de természetesen a katonai mivolta miatt nem teregetik ki a nyilvánosság elé. Az alkatrész beszerzés hatványozottan nehezebb emiatt."

 

1 perc kereséssel megtaláltam azokat az embereket, akik tudnak neked ebben segíteni: 

 

https://hmvf.co.uk/topic/12156-from-norway/

 

https://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/91345-1975-lr-109-sereis-3-ex-norway-military/

 

Zoli

Előzmény: Kókány Mester (118783)
Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118783

Akkor ezek szerint az új fényezés kizáró ok az OT vizsgán? Mert a sok csilivili OT-s autó ugye nincs újrafényezve? Nincs telerakva 1-2 éves új, utángyártott eredetire hasonlító (tehát nem eredeti) alkatrésszel? Természetesen tisztelet a nagyon ritka eredeti állapotban megőrzött csodának. Ez teljesen eredeti, de a norvég hadsereg nem adta ki civil használatra csak, ha átfestik. Sajna ezért kell visszaalakítani, mert természetesen az OT vizsgán az első sírás azon lenne, hogy, de, hát ennek nem ez volt a szine. Amúgy is kiváncsi lennék az arcokra, amikor meglátják a katonai átalakításokat (ami természetesen eredeti). Még az itthoni LR guruk is vakarták a fejüket az FFR rendszerén. Nincs is nagyon olyan ember itthon (legalább is sajna nem ismerem), aki csuklóból vágná. Most gyűjtöm az adatokat, de természetesen a katonai mivolta miatt nem teregetik ki a nyilvánosság elé. Az alkatrész beszerzés hatványozottan nehezebb emiatt.

 

Egyébként se kekecnek, se bunkónak nem tartalak. Abszolút köszönöm a válaszaidat, hisz épp ezért érdeklődtem itt.

Előzmény: pizo (118781)
ablakostót Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118782

Nem akarlak elkeseríten, de ezt a kérdést már helyetted eldöntötték. Ha jól értettem a honosítás és 30 évnél idősebb jármű szavakat, amit kiszűrtem az eddigi hozzászólásaid közül. Esetleg fel tudok ajánlani egy szabad falfelületet, mert éppen én is itt tartok. Nekem is bőven jó lett volna a hagyományos rendszám, az autó műszakis volt. . . Sőt a fejem falba veregetése közben eszembmbe jutott, hogy visszavitetem. . .

Előzmény: Kókány Mester (118780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!