Nem tudom mennyire legendás, szerintem egy durva munkagép ami csak dolgozik rendületlenül, nálam lassan 330000 km-t elérve. A 30 ezres csereperiódust én az első pillanattól felezem.
A dexos1 a GM új globális motorolaj-specifikációja a benzinmotorok számára, amely felváltja a GM 4718M és GM 6049M specifikációkat. Bár minden GM gépjármű esetében meghatározásra kerül a specifikáció, kezdve a 2011-es modellévtől, ez is kiváló választás a korábbi modelléves járművek számára.
A 2010-től bevezetett GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott. Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából. Szóval nem vágom mi szükséged van Dexos 2 olajra Z10XE esetén.
Nálam egy 20 éves C-s Opel Corsában (Z10XE motorkód) 5W40-es Mannol Extreme van és... én váltani fogok. Nincsenek jó megérzéseim ezzel az olajjal kapcsolatban, bár bizonyítani nem tudom tárgyilagosan, hogy bármi gond is lenne vele. Az olaj szaga néhány ezer kilóméter után égett, nekem gagyi minőségűnek tűnik. Az pedig egyáltalán nem igaz, hogy nem tolnak bele pénzt a marketingbe, ilyen a világon nincs.
Az Aral High Tronic 5w40-re váltok, mert ez teljesíti a GM Dexos 2-t.
"addigra a flakonról már hiányzik az O.E.M. jelölés"
Sok félreértést és kérdést szült az O.E.M. rövidítés, és ezért a gyártó belátta, hogy nem volt szerencsés a használata, és inkább levette a csomagolásról. Ráadásul nem egyszerre, hanem egyes piacokon hamarabb, más piacokon később. Viszont az olajpiac megbolondulása miatt már szállítanak mindent mindehová, így simán előfordul, hogy a magyar piacra egy szállítmányban jön 7709 O.E.M. Toyota-Lexus, 7709 O.E.M. és 7709 for Toyota Lexus jelölésű karton is.
Ez a topic kiválóan példázza azt, hogy az embereket alapvetően nem az érvek, nem a racionalitás érdeklik, nem a szabatos magyarázat, amit hivatalosan megad a gyártó (lásd: Prokee írásai a Mannol blogon), hanem a félhomályos, sötét babonák, a mendemondák, a megérzések lápos talaja. Teljesen felesleges volt idejönnöm. Ez így csak a facebook kommentmezők nívója, semmi több.
Nem tudom, fehéres színű valami volt a 2T olaj flakonban, úszott az olajban mintha 1 kávéskanál tejfölt beledobnál, még felbontás előtt is látható volt mert átlátszó műanyag a flakon. Mannol 7805 Scooter Premium 2T.
Robogóba ment volna, de ha ezt így beleöntöm akkor az olajtartály alján levő finom szűrőt eltömíthette volna és motor kuka.
A másik 10w-40 motorolaj 5 L kanna alján feketés lerakódás. Na itt dőlt el hogy saját járműbe nem veszek belőle.
Értek én mindent, csak az érvet nem látom, hogy Mannolt miért NE. Ezek szubjektív, érzeteken alapuló vélemények. Kérdezni azért jöttem, mert érdekelt volna - elsősorban Lexus tulajok részéről - az érdemi tapasztalatok, pro vagy kontra érvek.
" .... a színe alapján sok volt benne az újrahasznosított fáradtolaj. .... "
Te az olaj színe alapján meg tudod állapítani az összetevők arányát? Valamit nagyon tudsz, erre a célra még a legnagyobb kenőanyaggyártóknak is laboreszközökre van szüksége.