Manapság még a szabadkai piac is népszerű, ( miért is ?) aztán, hogy odáig, és vissza is el kell autózni az nem számít (tőlünk ca 200 km oda-vissza ), a lényeg, hogy óccsón lehet vásárolni.
Aztán ha kérdezem mégis mit fogsz venni, miért vagy hajlandó olyan messzire elautózni, a válasz azt ami olcsó, mertsokmindenolcsóbbmintitthon......
Azt még elfelejtettem az előbb,hogy már bevásárolni is átjárnak a Horvátokhoz,mert több minden ott már olcsóbb, mint nálunk.
Visszatérnek a 70-es évek amikor átjártunk hozzájuk -még "Jugók" voltak.
Üléshuzat,pléd, farmer,hanglemez, Cézár konyak,Rum puncs,rágó,Adidas termékek,Speedo fürdőruha, Cipiripi, Eurocrem, stb. - ezeket mind hoztuk, többségét elrejtve a kocsiba.....
Ez fogyasztás, és tankméret függő. Akinek 7 litert eszik a kocsija és 70 literes tankja van az 2100 ft különbség az árban, míg 2x12 kilométeren pedig csak 1016,4 forintot fogyaszt el az autó.
Ezt egy alapvető gazdasági tanfolyamon mondták el nekem.
Amelyik átlag autós szerint 30 forintos árkülönbözetért megéri 2x14 km-t kocsikázni, annak nem Horvátországba kellene járnia tankolni, hanem a lehető legalapvetőbb gazdasági tanfolyamra beiratkozni.
Vagy két éve is eszembe jutott Gyula, mert rámolás közben kezembeakadt egy echte olasz lánc, amit még tőle vettem....meg az utolsó készlet hátsó nyitható ablak zsanérjai és zárópántja...:-p
Mentségemre....van itt még CCCP feliratú dobozos 1200-es zsiga olajszivattyú is, meg Taunus/Granada/Scorpio stabilizátortenygely fogaskerék is, meg fadobozos BSA főtengely is.... :-P :-P
Csak a túltolt marketingre utalva említettem, egyként.
Elég sokszor öntöttem én is a bádogbugyimba a HX3-at.
Bár ezt nálam főképp az indokolta, hogy az esett le épp az Ifa platójáról... :-P
Anno a Stiftekbe is rengeteget rakták, sőt...emlékszem olyan Suzi szervízre, ahol raklapszám álltam hátul a szép piros hordók, mert minden marketing/gyári ajállás valamint tulajdonoshülyítő állítás ellenére vagy tán pont amiatt azt rakták bele.
/amellett, hogy szerény/telen/ és érdektelen véleményem szerint a Stift/Wagyonőr kombó legjobb olaja volt/
Hát....én anno dolgoztam is a kispókkal...pihenni sem volt nagyon ideje...
Volt, hogy az éjszaka sötétjét kihasználva, Tiszafüredről húztam vele haza rúddal egy platós Iveco-t /nyilván üresen... :-)/
De mentem ki vele Frankfurt mellé is, mikor drága barátom úgy szállt ki a Sprinterből, hogy közben ugrott egy hasast is a batonra és megkért, hogy valahogy juttassam már haza vérszívót...:-P
/mondjuk, a határőrnek nem kicsit szorult ökölbe az arca, mikor kinyittatta velem a hátsó ajtót és egy Kisposki géptetője vigyorgott rá.... Nem mondom, hogy csíkmentesen, de befért....:-/ /
Én az utolsót asszem 95-ben adtam el.../ADJ675/, illetve elcseréltem egy Fiat 125-re /nem nagy Polákra/
Kb azidőtájt, amikor Obrotka úr szerzett egy bordót, kevés Km-el, 27.000 volt benne asszem....talán CFF-es rendszámmal....
:-)
Ha látod Gyulát..... Üdv neki Törökszentmiklósról.....
Az a piros Shell olaj nem volt olyan rossz kispolszkiba, én is próbáltam néhányszor, de egy idő után olyan drága lett, hogy inkább átálltam kommersz 10w40-re.
A centrifugálszűrős léghűtéses motor egyetlen módon nem feketítette meg sarazta be a blokkot, ha időben ki volt cserélve az olaj (5-6e km) és nem égetted rá, azaz parketta után nem állunk meg az első buszmegállóban, nyáron nem járunk letakart hűtőráccsal, termosztát sem árt, ha működik.
Nekem így évtized óta tiszta a blokk. Jó, mostmár csak kirándulóautó, de tiszta, mint a friss hó :-)
Így kerülhet Fiat-ba /Lancia-ba/ mindenképpen Selenia olaj, akkor is ha Opel motor van benne, vagy akár PUG..
/meg...Calgonnal a mosógép is tovább él..../
Vagy ugyanígy kerülhet egy szutyok PT Cruiser kerekeibe nitrogén töltet.....
/mondjuk ez meg konkrétan egy szőke nő volt... :-p/
A Shellnek már ezeréve is volt ilyen marhasága...én az első amire konkrétan emlékszem, a HX3-as olajával volt....
Sok marha öntögette pl a P126-ba, merthogy tisztítja a motor belsejét....
Kérdeztem az egyiktől, hogy egész véletlen nem marhaság-e a dolog...a válasz az volt, hogy ...és hogy néz ki a motorom belseje....
Valszeg, a hülye csak ezért képes volt levenni a teknőt....
Az meg a másik, hogy egy konkrétan olajszűrő nélküli motornál, hol jobb, ha akad olajkoksz...a blokk belsején, vagy az olajban, amit csak egy centrifuga tisztít.
Később meg azon rágódott ugyanez, hogy hogy ehette meg a nyomásszabályzót a vezérműtengely 12.000 Km alatt.....
Nem kell csodát várni tőle és akkor nincs csalódás. Én a 10% ethanol tartalom óta tankolok 100-ast mert a gyár(MB.) óva intett az 5%-nál magasabb ethanol tartalmú benzin használatától. Nem fogyaszt kevesebbet, nem megy jobban mint ahogy a 95-össel ment. Dízellel csak megpróbáltam, még többet is evett az 1,7 CDTI Astra mint a sima gázolajjal. X5-be már ki se próbáltam. Szerintem Novoth T. tudta előre, hogy ez lesz. Szakemberként nem hihette el a szar marketingdumát! '91 óta ülök a tengelyen, sosem volt gyári új kamionom. Az egyik cég akinek melóztam vett új MB. Actrosokat. A sofőrök főnöke ragaszkodott a 100 ezres csereperiódushoz mert hitte a marketingdumát. Én a saját Volvóimban olajtól függően a gyári ajánlások szerint 35-45 ezrenként cseréltem az olajat. 2 olyan FH12-es Volvo volt ami 2,5 milliót lefutott megbontás nélkül, utána eladva Jordániába. A 100 ezres periódust Mobil 1 olajjal tartó okoséknál 600 ezernél turbóhalál! Állandó kokszolódási problémák. Szóval ennyit a marketingdumákról.
Nem azt kétlem, h van ilyen, hanem hogy ez komoly tényező lenne az üzemanyag eladásokban. Meg a kerti szezonban is necces, akkor is eltörpül a járművekbe tankoláshoz képest, hát még az időszakán kívül.
Normál csövön 2 liter vastagon 5 minimum. De ezeket a számokat jellemzően senki nem követeli ki mindenhol. Saját szememmel láttam Dömsödön(51-es út labanc kút) 1000 Ft.-ért csurgatni a piros 2105-ösbe. Nézek kérdően a kutasra, csak legyint. Napi 3X jön minimum ennyiért. Ki érti ezeket?
Igaz ez is beleszámít a statisztikába, de őszintén megvallva régen nem láttam kiskannába tankoló autóst. Legutóbbi kannázos időszak az árstop idején volt.
Fűnyíróba 5 literes kannába évente 1x tankolok, az kitart tavasztól öszig.
Most is üres, a minap teletankolom, és ezzel én is benne leszek a vidékiek néhány litert tankoló autósai között.