Titkon reménykedtem egy "ezt szinte mindig a fluxuskondenzátor tömítésének kopása okozza" jellegű válaszban, de tudtam, hogy nem fog megtörténni. :) Egy kérdést megért, köszönöm a hozzászólásokat!
Az pedig nem rossz. ;-) Ha tényleg csak ilyen rövid utakat mész, talán jobb lenne 0W-30, az hamarabb bemelegszik. 1 próbát megérne. Ha nincs változás, akkor másfele kell tovább menni.
Sok újabb autókban már ezt írja elő a gyártó. (KIA, Opel, usw.)
Én is 5W-40-et teszek az autókba, de nálam van ideje bemelegedni. :-)
Azért nem ártana meghallgatni azt a zörgést 1 szakértőnek is, szerintem. ;-):-)
Minden februárban cserélek olajat, kb. 8000 km-t megyek két olajcsere között. De a többi stimmel. Valóban olyan "érzés", mintha pár nap alatt lecsepegne az összes olaj alulra, aztán szerencsétlen olajpumpa nem győzné vissza pumpálni.
Motorolaj mikor volt cserélve? Talán elöregedett, és nincs megfelelő nyomása a tőkékhez, azért csörög. Gondolom amikor kicsit bemelegszik, elhalkul. ;-)
2009-es A160 (W169) motorjával van problémám. A home office miatt iskolába és vissza szállító autó lett, rendszeresen hideg motorral közlekedem kis (<15km) távokat. Azt tapasztalom, hogy minél többet áll az autó két használat között annál tovább csörög a motorja. Egy hét állás után már kilométereket megyek, mire befejezi. Ha napi szinten használom nagyobb távra (>30km) akkor minden tökéletes. Két éve használom, határozottan romlik az állapot. Van esetleg valakinek valami tippje, hogy mi okozhatja? Tudom, hogy ez így nem sok infó, de hátha el tudok indulni valamerre. Köszi, előre is!
Egy próbát megteszek a kérdésemmel: benzines W204-et ti LPG-sítenétek, tehát rakatnátok bele gázt? Vagy az a kompresszoros motorral mennyire van összhangban?
Vezető oldali visszapillantó tükörlapot keresek, esetleg tudnátok ajánlani megbízható helyet ahol lehet kapni? W209 2004-es CLk-ról lenne szó. Köszönöm.
Egy kis remény felcsillant, mikor az egyik alkatrészboltos ismerős mondta, hogy van utángyártott kuplung a kompresszorhoz, de miután átvettem derült ki, hogy a klímakompresszort találta meg. Szóval csak gyári és bontott.
De szétszedtük, megnéztük, hátha menthető legalább ideiglenesen utazás előtt a helyzet. Mutatom, mert "szép" amit a vizsgabiztos csinált, és még egyébként az is lehet, hogy már évek óta kicsit sz@r a kuplung, és nem enged el rendesen vagy nem húz be rendesen és súrlódik folyamatosan, de menet közben valószínűleg jobb a hűtése ill. én nem pörgetem használat közben hosszú percekig 5000-s fordulaton. Tehát leolvadt, nem kicsit...
összehasonlításnak a 380025 hsz-ban az eredeti állapot
Amire az ember igazából nem büszke, de azért egy icipicit mégis, hogy létezik ideiglenes megoldás. Azt még majd holnap próbáljuk, hogy úgy működik-e, mint a gyári, de fölrakva, üresen megjáratva úgy tűnik behúz.
Van a végén egy csattanó is, mert a tárcsa műanyag részén megmaradt egy számsor. Ez látható még rajta:
...és hogy mit mond erre a gugli, azon mi is meglepődtünk, nem is kicsit:
KIA Sorento klímakuplungon ugyanez van, kinézetre is gyanúsan egyformák, bontva létezik elvileg kishazánkban is, de majd még megkeressük az utángyártottat is, mert ha a 202 klímakompresszorához van utángyártott kulpungszerkezet, akkor a Kia Sorentohoz is kell lennie...
Az elbeszélgetéstől tartok, hogy nem vezetne eredményre, mert valószínűleg a jó szándék vezérelte, hogy meglegyen a CO, csak szegénykém az agyatlanság miatt nem jut el addig, hogy kevés az a motor, amelyik jól tűri, már-már szereti, ha üvöltetik percekig. Sajnos mondhatta volna, hogy kérem, nincs meg a CO, nincs vizsga, ágyő, nincs neki erre ideje. De nem, nyomta, hogy melegedjen a kipufogórendszer., jó legyen a CO érték Melegedett, nem volt azzal baj, csak minden más is melegedett. Biztos lett volna más lehetőség is, mint a túlpörgetés, de ehhez azért gondolkodni kellett volna.
Megnéztem az oldalt, de ott is csak addig jutottam, hogy az A1110970128 a kompresszor kuplungja. Ürömön volt az év elején egy, de ott még kuplungot sem adnak külön, nemhogy annak egy tárcsáját, csak egyben az egész kompresszort. DE most az sincs, és nem kecsegtettek sok jóval.
Hát ez szép, nem lehet "elbeszélgetni" a buzgó elvtárssal zárás után?? Pofám leszakad...
Sajnos cikkszámot nem tudok, de ezen az oldalon, ha beírod az alvázszámot, robbantott ábrákon ki tudod keresni a megfelelő alkatrészt (kis angol tudás szükséges, de a google fordító is segít): http://www.catcar.info/en/
Tudom, mindig akkor írok, mikor baj van, nincs mentségem, de segítséget szeretnék ismét kérni.
Vizsgázott a W202 200kompresszoros, és addig pörgették a motort, hogy jó legyen a CO, míg leolvadt és/vagy eltört a kompresszor kuplungjának az első tárcsája. Szét még nem szedtük, de nagyon úgy néz ki. Így most nem húz be a kuplung, nem fújja meg levegővel, és elég gyengus így a motor.
A legjobb nyilván az lenne, ha valakinek épp lenne egy ilyen eladósorban, de már az is segítség, ha ennek a cikkszámát valaki meg tudná nézni és írni, mert eddig csak a kuplungé van meg, de az egyben a kuplung (A1110970128), az meg igaziból nem kell.