Elég nagy a kísértés nálam a 4 évszakosra mert 3 autót használok és nagyon eloszlik a futott km. Tök fölösleges mindenre téli nyári. A W124-re nincs is, azt hóban esőben latyakban elő se veszem. Az X5-öt 3 garnitúra felnisgumival vettem, melyikre vegyem a 4 évszakost? Árulgassam a többit? Gondoltam tavaly tél elején egyet és eladom a 20-as felniket, 1 idényt használt gumikkal, marha jól néz ki de nem kényelmes ha nem vasalódeszkán gurul az autó. Hittem én! Marketplace, mindjárt jelentkezik radzsputana pándzsábköri, hogy Szlovéniában van és küldené a futárt érte, adjam az emilt, banszámlát, anyámvalagát! Na persze. Gazsi barcikáról mennyit engedek a feléből? Na jó ez felejtős. Maradnak a malomkövek. Majd ha azok is elfogynak megszülöm a méretet. A sokat használt ugribugri autón úgy gondolom megtartom az évszakos cserét amíg az autó nálam van.
Mennek az évek rendesen, tavalyelőtt volt 6,5 mm tavaly meg 6,1. 1 télen 4mm. kopása volt a 2tonna fölötti kocsin. Szinte biztos, hogy az idén október-novembertől folytatólagosan közlekedésbiztonsági kockázat leszek az utakon. Vészmadarak nagyon vigyázzanak!
Pont ilyen ez a Scorpion szett is. 6,1 mm és tapad ahogy kell. Persze hangosabb mint a nyári de ennyi. A kocsihoz kaptam őket adtam neki egy esélyt, tavaly októberben meg már a másodikat.
Hagyd! Ne foglalkozz velük! Már vártam a vészmadarakat! Csodálom, hogy ilyen sokáig elmaradtak. 33 éve kamionozok balesetmentesen és nekem mondja a nagyokos, hogy hol mire vigyázzak. Azok az öreg Scorpionok olyanok mint a radír de hadd legyek közlekedésbiztonsági kockázat!
Annó amikor még volt hó és kijártunk éjszaka autózni volt 1 szett 15 éves Michelin téligumim 7mm mintával, körömmel puha volt, sehol repedés, jól tárolhatták. tök jól ment hóban, jégen is. Aztán felraktuk az akkor új Kumho télit , épp csak be volt koptatva kb 500 km-t ment aszfalton. Na azzal se lassítani, kanyarodni meg sehogy nem akart a Michelinhez képest. Nem telt el 30 perc, tehát a körülmények azonosak voltak. Ment vissza a Michelin :)
Természetesen mostani autón nem hagyok 5 évnél öregebbet, bár 3 szezon után úgyis repedezik minden az elmúlt 10 év tapasztalata alapján.
Nekem van öreg a javából. A 2013-as Ventus az semmi. Az X-5 ön 2007-es Pirelli Scorpion van. 6,5 mm volt a profil amikor felraktam tavaly novemberben. Mondjuk az elődöm vette és 1 idényt használta. Utána úgy döntött nem kell téli gumi az X5-re és garázsban volt amíg hozzám nem került. Egy télen 4X 5X megjárom Schladmingot amikor viszem, hozom a fiamat, mert decembertől húsvétig ott szakácskodik. Nincs gond komoly hidegben, hóban sem a 17 éves gumikkal. Ha lekopik úgy tervezem már 4 évszakosat veszek csak találjam ki, hogy 18, 19, vagy 20-as legyen! Van lehetőségem bőven.
Elolvastam. Az igazolt nálam is, hogy a régi nem öregszik látványosan, érezhetően. A Mercedes 3. autó. 4713 DOT. a Ventus prime. Kb. 25 ezret futott a 10 év alatt és tényleg hibátlan ránézésre. Idén még nem gurult. Az Astra munkás autó, 2020 DOT. az i Cept Winter gumiból 3 magyar 1 kínai! Szintén kb. 25 ezret futott a 3 és fél tél alatt de még semmi gondot nem érzek. Csendes mint újan és jól tapad, persze az 1,7 CDTI nem egy erőgyár.(59KW) Nyáron természetesen a garázsban pihen. Áprilisban leszedem, kíváncsi leszek mit mutat!
A Hankook nem jó hosszú távon? Én 10. éve használom egy 300E W124-es Mercedesen a Ventus Prime Hankook gumit. Öreg már de idénykezdetkor mindig letesztelem gyors kőrforgalomban, hogy tapad e rendesen. Eddig tökéletes. 225/45-17. Télibe is vettem Hankookot, a 3. telet viszi gondtalanul G. Astrán. 195/65-15 méretben. Csendes, jól tapad esőben, latyakban, hóban, sárban, száraz hidegben.
Akkor vegyél egy új gumit a középmezőnyből, 100 euró alatt (a gumi mérete egy ritka- azért nem tömegtermék és valamivel drágább is), csak nézd meg a profilt, hogy legyenek megfelelő vízelvezető sáncai. Meg kell nézni a gumit fizikailag, mielőtt megveszed. Amikor elkezd nyikorogni egy élesebb kanyarba, cseréld le, a kocsinak a telesítmént/tömeg aránya elég nagy.
Az újabb kocsinak van egy EDL nevű rendszere (kormányszög és az oldalgyorsulásí szenzor vezérli- valójában egy falcs diffizár), fékezi belső kerekeket kanyaba, hogy nagyobb nyomaték kerüljön a külső íven futókra, ha a kocsi fara könnyű és a gumi nem tapad, könnyen kifaról nagy tempónál.
Köszi, megnèztem. Mondjuk most máshol találtam, talán nem egy nagyon neves márkát,de hátha nem lövök mellè. Árban szállìtással együtt 30.000 körül van/db. GT Radial Sportactive 2 225/40 R18.
Nem írtad, hogy mekkora a kocsi, hány lovas, ha van 4x4-e, stb.
Erős kocsival is lehet közlekedni bármilyen gumival, ha új, de nem szabad vele kiautózni azt, amit tud és ezt mindig be kell tartani.
Nekem úgyis csak max. 2 szenont tart a nyári, így megveszem a 3 éves DOT gumikat és Demot is, a GoodyearEagle F1 Asymmetric-ból.
Fele áron. De kell egy kis kapcsolat egy nagy gumis áruházba, ahol felveszik a telefont is és szerusszal köszönnek.
Ezzel az abroncsal 290e km futásnél 5 év alatt (3 szett), még nem láttam az ESP villogni. Igaz, hogy torsenes 4x4 és az sokat segít a tapadáson. De pl. motorféke nincs egyáltalán, csak lejtmenetbe tartja egy ideig a sebességfokozatot, de ha felgyorsul , felvált.