Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2024.02.23 0 0 110712

Én korábban is azt mondtam, hogy lehet "ráfon" is menni, csak tudni kell, mi van alatta.

Szerintem az a félelmetes, aki még sohasem csúszott meg. Az nem tudja, hogy majd mikor fog.

 

Most váltottam autót, azt gondoltam, hogy én is 4 évszakos leszek a jövőben, mert keveset járunk.

De nem tudtam ellenállni a 4 alufelnin levő 4 éves téliguminak 200-ért. 

Így marad a cserebere itthon ősszel-tavasszal.

Előzmény: Katana750 (110709)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110711

Mennek az évek rendesen, tavalyelőtt volt 6,5 mm tavaly meg 6,1. 1 télen 4mm. kopása volt a 2tonna fölötti kocsin. Szinte biztos, hogy az idén október-novembertől folytatólagosan közlekedésbiztonsági kockázat leszek az utakon. Vészmadarak nagyon vigyázzanak!

Katana750 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110710

Pont ilyen ez a Scorpion szett is. 6,1 mm és tapad ahogy kell. Persze hangosabb mint a nyári de ennyi. A kocsihoz kaptam őket adtam neki egy esélyt, tavaly októberben meg már a másodikat. 

Előzmény: Tectane (110707)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 110709

Hagyd! Ne foglalkozz velük! Már vártam a vészmadarakat! Csodálom, hogy ilyen sokáig elmaradtak. 33 éve kamionozok balesetmentesen és nekem mondja a nagyokos, hogy hol mire vigyázzak. Azok az öreg Scorpionok olyanok mint a radír de hadd legyek közlekedésbiztonsági kockázat! 

Előzmény: lapar (110708)
lapar Creative Commons License 2024.02.21 0 1 110708

Hol van ez a szabály, hogy öreg gumival tilos menni?

Egy link?

Előzmény: TyggeR (110706)
Tectane Creative Commons License 2024.02.21 0 1 110707

Annó amikor még volt hó és kijártunk éjszaka autózni volt 1 szett 15 éves Michelin téligumim 7mm mintával, körömmel puha volt, sehol repedés, jól tárolhatták. tök jól ment hóban, jégen is. Aztán felraktuk az akkor új Kumho télit , épp csak be volt koptatva kb 500 km-t ment aszfalton. Na azzal se lassítani, kanyarodni meg sehogy nem akart a Michelinhez képest. Nem telt el 30 perc, tehát a körülmények azonosak voltak. Ment vissza a Michelin :)

 

Természetesen mostani autón nem hagyok 5 évnél öregebbet, bár 3 szezon után úgyis repedezik minden az elmúlt 10 év tapasztalata alapján.

Előzmény: Katana750 (110704)
TyggeR Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 110706

és ezzel te még dicsekszel is? nem semmi. azért nem kopik, mert olyan kemény lehet, mint a kő, valójában közlekedésbiztonsági kockázatot jelentesz

 

nagyon drukkolj tényleg, hogy ne találkozz rendőrrel...

Előzmény: Katana750 (110704)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.02.20 0 0 110705

Azért óvatosan a 17éves gumikkal az osztrákoknál... 

Ha esetleg valami galibába keveredsz és megnézni a rendőr, akkor nagy lesz a bajság - euróban kifejezve. Az se kell, hogy Te legyél hibás. 

Előzmény: Katana750 (110704)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110704

Nekem van öreg a javából. A 2013-as Ventus az semmi. Az X-5 ön 2007-es Pirelli Scorpion van. 6,5 mm volt a profil amikor felraktam tavaly novemberben. Mondjuk az elődöm vette és 1 idényt használta. Utána úgy döntött nem kell téli gumi az X5-re és garázsban volt amíg hozzám nem került. Egy télen 4X 5X megjárom Schladmingot amikor viszem, hozom a fiamat, mert decembertől húsvétig ott szakácskodik. Nincs gond komoly hidegben, hóban sem a 17 éves gumikkal. Ha lekopik úgy tervezem már 4 évszakosat veszek csak találjam ki, hogy 18, 19, vagy 20-as legyen! Van lehetőségem bőven. 

Előzmény: saválló (110702)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110703

Ja, használtam Ventus Prime 3- at is összkerekes autón 3 szezont, azzal sem volt

gondom, az is tizenéve volt még  nem az  újhullámos  Hankook familiábol.

Előzmény: saválló (110702)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110702

A nyári  DOT 20-as Ventus V12 Evo2  K120-as , tavaly már csúszkált.

Előtte is ilyen volt azokkal nem volt ilyen gondom csak elkoptak.

Téli Winter Icept Evo 3 W330 DOT 21-es még elmegy, előtte W320 volt, azok csak elkoptak nem öregedtek idő előtt. 

Nekem nincs 10 éves  gumim csak néhány évesek amelyekkel azt tapasztaltam amit leírtam.

 

Előzmény: Katana750 (110701)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110701

Elolvastam. Az igazolt nálam is, hogy a régi nem öregszik látványosan, érezhetően. A Mercedes 3. autó. 4713 DOT. a Ventus prime. Kb. 25 ezret futott a 10 év alatt és tényleg hibátlan ránézésre. Idén még nem gurult. Az Astra munkás autó, 2020 DOT. az i Cept Winter gumiból 3 magyar 1 kínai! Szintén kb. 25 ezret futott a 3 és fél tél alatt de még semmi gondot nem érzek. Csendes mint újan és jól tapad, persze az 1,7 CDTI nem egy erőgyár.(59KW) Nyáron természetesen a garázsban pihen. Áprilisban leszedem, kíváncsi leszek mit mutat! 

Előzmény: saválló (110700)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110700

110673 hsz.

Előzmény: Katana750 (110699)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110699

Egyszerűbb lett volna ha támpontként leírod a hsz. számát.

Előzmény: saválló (110697)
lapar Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110698

"nem csúsztam meg soha vele. "

 

Lassan mentél! :-)

De ezt már kitárgyaltuk.

Előzmény: sr1 (110676)
saválló Creative Commons License 2024.02.18 -1 0 110697

Ha elolvasod mit írtam a Hankook gumikról nem is olyan régen akkor kiderül.

 

Hosszú ideje Hankook téli/nyári garnitúrákat használok, de a leírt okok miatt ( saját tapasztalat ) már nem fogok többet tőlük vásárolni.

Előzmény: Katana750 (110696)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110696

A Hankook nem jó hosszú távon? Én 10. éve használom egy 300E W124-es Mercedesen a Ventus Prime Hankook gumit. Öreg már de idénykezdetkor mindig letesztelem gyors kőrforgalomban, hogy tapad e rendesen. Eddig tökéletes. 225/45-17. Télibe is vettem Hankookot, a 3. telet viszi gondtalanul G. Astrán. 195/65-15 méretben. Csendes, jól tapad esőben, latyakban, hóban, sárban, száraz hidegben. 

Előzmény: saválló (110695)
saválló Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110695

Hosszú távra tervez gumit venni.

Előzmény: JAMIE222 (110694)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110694

A listán 31 ropiért Hankook van például....

Előzmény: Lowlife_Petya (110691)
sr1 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110693

Akkor vegyél egy új gumit a középmezőnyből, 100 euró alatt (a gumi mérete egy ritka- azért nem tömegtermék és valamivel drágább is), csak nézd meg a profilt, hogy legyenek megfelelő vízelvezető sáncai. Meg kell nézni a gumit fizikailag, mielőtt megveszed. Amikor elkezd nyikorogni egy élesebb kanyarba, cseréld le, a kocsinak a telesítmént/tömeg aránya elég nagy.

Az újabb kocsinak van egy EDL nevű rendszere (kormányszög és az oldalgyorsulásí szenzor vezérli- valójában egy falcs diffizár), fékezi belső kerekeket kanyaba, hogy nagyobb nyomaték kerüljön a külső íven futókra, ha a kocsi fara könnyű és a gumi nem tapad, könnyen kifaról nagy tempónál.   

    

Előzmény: Lowlife_Petya (110692)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110692

Annyira nem egy versenygèp....

1350kg, 170le, 225nm, V motor, első kerèk.

Ahol ki lehet hozni ami benne rejlik az,az autópálya inkább.

Előzmény: sr1 (110690)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2024.02.14 0 0 110691

Köszi, megnèztem. Mondjuk most máshol találtam, talán nem egy nagyon neves márkát,de hátha nem lövök mellè. Árban szállìtással együtt 30.000 körül van/db. GT Radial Sportactive 2 225/40 R18.

Előzmény: JAMIE222 (110687)
sr1 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110690

Nem írtad, hogy mekkora a kocsi, hány lovas, ha van 4x4-e, stb. 

Erős kocsival is lehet közlekedni bármilyen gumival, ha új, de nem szabad vele kiautózni azt, amit tud és ezt mindig be kell tartani. 

Nekem úgyis csak max. 2 szenont tart a nyári, így megveszem a 3 éves DOT gumikat és Demot is, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ból. 

Fele áron. De kell egy kis kapcsolat egy nagy gumis áruházba, ahol felveszik a telefont is és szerusszal köszönnek.   

Ezzel az abroncsal 290e km futásnél 5 év alatt (3 szett), még nem láttam az ESP villogni. Igaz, hogy torsenes 4x4 és az sokat segít a tapadáson. De pl. motorféke nincs egyáltalán, csak lejtmenetbe tartja egy ideig a sebességfokozatot, de ha felgyorsul , felvált.     

 

 

 

Előzmény: Lowlife_Petya (110685)
saválló Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110689

Két véglet ( csak példák saját "gyűjteményből " ):

 

Continental EcoContact 6 - 6.2 mm

Hankook Winter iCept evo3 (W330) 8.5 mm

 

 

Előzmény: JAMIE222 (110687)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110687

Innen tudsz mazsolázni:

 

https://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/f:atmero-r18,magassag-40,szelesseg-225,nyari-gumi,fekut-nedves-uton-a,fekut-nedves-uton-b,gordulesi-zaj=1,gepjarmu-kategoria-szemelygepkocsi/?orderby=2&start=25

 

Toyo, Falken, KUmho, Yokohama, tökéletesek. Mondanám a Hankookot is, csak nem tudom melyik modellje jön ki 6 millis profilmélységgel, amire itt panaszkodtak korábban.

Előzmény: Lowlife_Petya (110685)
saválló Creative Commons License 2024.02.13 0 1 110686

" Tapadjon ès ne öregedjen, "

 

Előre nem tudhatod mennyi idő alatt fog elöregedni egy adott gumiabroncs.

 

Tapadni azért tapad mindegyik, van aki linglongot használ, és azzal is lehet közlekedni.

 

Te Laufennt használtál, és gondolom azzal sem volt rémálom az autózás, vmit vmiért. :)

 

Én speciel prémiumra nem áldoznék, nem tudnak annyival többet ( csak hinni kell benne ), mint mondjuk egy jó középkategóriás gumi.

Én ebből a kategóriából választanék, nagy a szórás, többféle szempont alapján lehet válogatni, nekem első  amit nézek ( etiketten ) a vizes úton besorolás aztán milyen hangos az adott abroncs, ezek alapján lehet szűrni a választékból.

 

 

Előzmény: Lowlife_Petya (110685)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110685

Tapadjon ès ne öregedjen, nálam csak ennyi számìt kb. Jó persze, ne legyen dupla áron a Laufenn-hez kèpest ;)

Előzmény: saválló (110684)
saválló Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110684

Véleményem szerint a gumiválasztást az anyagi ráfordítódási hajlandósag határozza meg.

Olcsó is legyen, és tökéletes mindenben mindenhol, na ilyen nincs.

Főleg ha sportosabb gumi az igény akkor arra áldozni is kell, ráadásul amelyik sportosabb az valószínűleg hamarabb is fog kopni.

Nehéz megtalálni azt ami minden szempontnak meg fog felelni.

 

Ne legyen drága, tapadjon, mint az állat, legyen tartós ne kopjon el hamar.......

No ilyen nincs.:-)

Előzmény: Lowlife_Petya (110683)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2024.02.13 0 0 110683

Volt már Conti, Bridgestone ès Pirelli is használatban nálam.

A Bridgestone teljesen új tèli volt, azt hiszem LM001 Evo. Egèszen addig jó vèlemènyem volt róla, amìg egy tèli napon +10° fokos hőfok körüli szakadó esőben majdnem rácsúsztam egy lovasszekèrre. A szerencse csak az volt hogy időben fèkeztem. Azelőtt egy règi DOT-os Conti volt fent sokkal jobban tapadt, mint az új Bridgestone. A Pirelli nyári volt, nem lett volna vele baj ha a futófelület 5-6 èvesen nem repedezik be durván.

Most legutóbb Laufenn volt fent, ez kb. Ár/ èrtèkben jó volt, csodát nem vártam,de ha már váltok, szeretnèk olyan gumit ami legalább 3-4 èvet kibìr átlagtól sportosabb használat melett.

Előzmény: JAMIE222 (110678)
Katana750 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 110682

2 évvel ezelőttig én is így gondolkodtam. Aztán adtam esélyt Rotalla nyárinak  315/35-20 hátul, 285/40-20 elől X5-ön és 195/60-15 méretben G-Astrán. Nem bántam meg. 

Előzmény: JAMIE222 (110680)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!