Sajnos nem tudom a márkáját, de ez kb fél liter festék volt. Akkor még legalább 1,5 litert rá kell fújni, hogy nézzen valahogy? Naívan azt hittem, hogy az alapozó és a két sor színnél gyönyörű lesz a végeredmèny. De idáig csalódás ...
Te mennyi sort javasolsz?
Most azon agyalok, hogy megveszem a plusz festéket màshonnan, hátha sűrűbbet adnak.
Ha a festék gyártója 1:1 higítást javasol az nem véletlenül van. Ilyen szokott pl a PPG is ,vagy az autolux bázis lenni. Nem kell megijedni, több vékony sorral lehet eltüntetni a problémát. A megfolyást száradá után csiszold meg és vékony "ködöléssel" fújj rá több réteget a teljes takarásig. A bázis márkáját lehet tudni?
Adott egy autó csomagtér fedél, amire csomagtér toldatot ragasztottam, és szegecseltem. Ezt szépen kihúztam egyenesre gittel, magyarán eltüntettem a ragasztás nyomait, majd alapozóztam és színre fújtam. Vagyis az egész olyan, mintha gyárilag spoilerrel lenne a csomagtér. És itt jön a lényeg:
Az egészet alapozóztam két sorral, majd vizes polírpapírral, kb 600-assal felcsiszoltam, aztán hígítóval szépen por/zsírtalanítottam a felületet, előkészítettem a fényezéshez. Idáig minden oké, viszont mikor megvásároltam az autó színfestéket(metál fekete), az eladó kérdezte, hogy hígítsa-e, és mondtam hogy igen. Viszont ez a jóember 1:1 arányba hígította a színt, és mikor fújtam 2 sorral a csomagteret, semmit sem takart a festék, csak megfolyt a felületen. Szerintetek is sok az 1:1 arányú festék keverés? Itt vannak a 2 sor színre fújás eredményei:
Szóval a felület elég csúnya, matt, Foltokban fényes, ahogy a képen látni. Szerintem ennek nem így kellene kinéznie. A festék nem volt olcsó, 3800Ft körül volt / deci. A helyiségben a hőmérséklet 19 fok volt. A kompresszor 120 literes tartályú, nagy teljesítményű motorral. Pisztoly: ERBA márkájú, teljesen kitakarítva, olajleválasztót használtam. Ezeket csak azért írom le, hogy lássátok, szerintem minden adott volt hozzá, hogy jól sikerüljön a végeredmény. Kíváncsi lennék a szakik véleményére, hogy vajon a festékkel volt-e probléma. Ha igen, akkor milyen arányban kell hígítani?
Nekem van tapasztalatom, de sajnos nem jó. Egy fürdőszoba-polcot fújtam le. A sima ezüstnél csak valamivel lett fényesebb. A flakon kupakja persze gyönyörű, krómosan csillogó, ezt biztos nem ezzel csinálták. :) A vásárló megtévesztésére persze jó. A felsorolásodban az utolsó szerintem már korrekt eredményt adna, de szerintem sem ér meg annyit. Ráadásul még lakkot is kell alá fújni.
Arra mindenképpen figyelj ,hogy a javítási területén belül maradj. Tehát a nem csiszolt felületre ne kerüljön ködölő higító és lakk sem , mert fel fog szakadni polírozásnál. A vékonyított lakk végére kell a higítót fújni vagy spayban, vagy pisztolyos változatban. A spray verzió jobb szokott lenni könnyebb vele dolgozni.
Szentendrén (esetleg hozzá nagyon közel) van ajánlat / ajánlott valaki, aki kipufogót hegesztene ?
18 éves Honda Jazz, középső dob és cső találkozásánál; (még) egyben van, szerelőm nem hegeszt, Ő javasolta megelőzési céllal, mert sok ott törik el (Jazz nagy értője)
Szerinte 5 perces munka, levétel nélkül, csak 2 szomszédos függesztési ponton leakasztva
Köszönöm! Valami ilyesmi hozzávetőleges infóra gondoltam, mivel nem vagyok képben régóta a fényezési árakkal kapcsolatban, és azt sem tudtam van-e az alunak felára, vagy sem.
Azért nem lehet válaszolni a kérdésedre, mert nem mindegy, hogy Bp-en vagy vidéken, mennyire sürgős, milyen minőségű anyagokkal dolgoznak, számlával vagy anélkül (itt, a nagy nyilvánosság előtt biztosan senki nem fog neked kedvezőbb árajánlatot adni "okosba"). Ráadásul most az árak brutális sebességgel emelkednek, szinte napról napra. Amit először írtál, az alapján nem csak fényezésről van szó. Nincs mese, fel kell hívnod különböző műhelyeket, de még jobb, ha el tudod vinni az autót megmutatni, és árajánlatokat kell kérned. Így látatlanban azt mondom, hogy számlával valahol 50 és 100 ezer között lehet (az utóbbinál csúcsminőségű anyagokkal, 2 év garanciával). Az ország ÉK-i részén lehet, hogy 50 alatt is megvan (amihez persze hozzájön a benzinköltség, ha nem ott laksz).
Sziasztok, egy alumínium motorháztető fényezése kb mennyibe kerül most? Nem sérült, “csak az első élén, peremén van kb 2-3 darab 3-4 mm-es oxidációból adódó kitüremkedés. Metál.
Az lenne a kérdésem hogy a Dinitrol alváz- üregvédővel szemben a Sika-Motip cuccok milyenek minőségre, elég-e az utóbbit venni vagy a Dinitrol sokkal jobb? Akinek van tapasztalata, véleménye kérem ossza meg, köszönöm.
A csupasz, nem rozsdás lemezen a rozsdaátalakító rozsdásodást indít, mert oxidál (általában foszforsavat tartalmaznak). Vannak ugyan kelátképzők (pl. Impa Kela rust), amik használhatók lennének, de itt minek, hiszen nincs rozsda. A rozsdásodás megelőzésére pedig a szokásos rétegfelépítés elég.
én az ilyet 3000 vizes csiszolóval kezelem , azt rozsda átalakítóval ,majd stencillezem csiszol alapoz és beleködöl airbras pisztoly,és polir, ennyi baromság újra fújni
Elöszöris le kellene tisztítani a felületet a rßakenödött idegen anyagtól ahhoz, hogy jobban látható legyen a sérülés mértéke, mélysége. Ettöl függetlenül biztos hogy nem szükséges emiatt az egész ajtót újra fényezni. Viszonylag közel vannak egymáshoz a sérülések, ezt egy "foltban" ki lehet javítani.
Rozsdakezelővel inkább ártanál neki. A helyedben mihamarabb vennék piros javító stiftet (akár a legolcsóbbat, pl. Color Mix), azzal védheted a sérült részeket a rozsdásodástól. A szabadság után vidd el szakemberhez. Lehet teljes újrafényezés nélkül javítani (spot repair), de az nem mindig ad tökéletes eredményt (cserébe olcsóbb és gyorsabb).
a jobb első ajtón az alábbi viszonylag mély karcok lettek (az okozója ismeretlen :( ). Lehet ezt szerintetek a teljes ajtó újrafényezése nélkül javítani? Szombaton történt az eset, most kb. 3 hétig nyaralni leszek, nem tudom elvinni sehová, ennyi idő alatt fog romlani a helyzet, értem ez alatt, hogy elkezd rozsdásodni vagy ahhoz hosszabb idő kell?
Van értelme rozsdakezelővel a karcokat addig is vékonyan lekenni vagy azzal semmit sem érek el. Mennyire kell sietni egy ilyen sérülés esetén a javítással?
Ezt gyártója válogatja. Általában 1.8-2.5 -ig bezárólag bármelyik jó lehet. Vannak sűrűbb ,és vannak hígabb anyagok ezt a forgalmazó tudná megmondani. Használhatóság szempontjából a nagyobb fúvókaméret célszerűbb szerintem.