Persze, bár azt így azért nem lehet egy szokásos szerződésnek nevezni, ma inkább mutyinak hivnánk. Egyébként osztrák forrásban sehol nem olvastam az efféle ellentételezésről, tehát nagy valószínűséggel sohasem érkezett meg oda, az oroszok lenyúlták.
"A 60-as években volt a Magyar Néphadseregben egy Austro-Fiat nevű orrmotoros tartálykocsi"
1945 után volt egy rövid időszak, amikor még nem zárkózott el a béketábor az imperialista járművek beszerzésétől. Ekkoriban kerülhettek ezek az Austro-Fiat 745 típusú teherautók is ide. Persze, nem kell sokszázas sorozatra gondolni!
Ezek valamelyikére kerülhetett a katonaságnál tartály. Így néztek ki:
Amerikai szárazföldi erők nem jártak Magyarországon. Csak a levegőből bombázta az országot. Azonban az Európába áthozott szállítóeszközeiket a háború után olcsón kiárusították. Így kerültek ide ezek is. Hasonlóképp a MÁV 411-es sorozatú mozdonyaihoz.
Nagyon szépen köszönöm a korrekt és kimerítő választ!! :) Bizony pénzt fog csinálni a KICSIKE, és ha jól húzza az igát nagyon meg lesz becsülve :) Mégegyszer nagyon köszönöm. További szép estét!
Olajnyomás melegen se legyen 3 alatt alapjáraton sem, kormány mindkét irányba könnyen menjen mert nem egyszerű szerelni a szervóhengert, ha favázas a fülke azt is érdemes megnézni mennyire van szétrohadva, mert az asztalos majd csak pislog ha meglátja.
Ha az első kerekek szét vannak gyalázva (igen meg lehet deformálni őket) akkor záros határidőn belül lerázza a fülkét a vázról.
Amúgy golyóálló, bár terepen ügyesnek kell lenni vele mert nem túl nagy a minta a ballonos keréken..., erdőre kerítenék rá 1400-20-as kereket, a Kraz 214-ről, még fellelhető...
Pár éve Nagykőrösön a Szupport Kft még foglalkozott a típussal, szerintem most is lehet náluk alkatrészt beszerezni.
A K701-ben ugyanez a motor, csak ott turbós, MoAZ szkréperekben szintén, váltó hasonló a MAZ-ok váltójához de nem olyan..., osztómű, hidak, kardánok nem egyeznek meg mással, de nem fognak bekrepálni.
Adagolóját, porlasztóját minden adagolós tudja javítani.
Ja a kuplungra is érdemes odafigyelni ne legyen nagyon kint a fogáspontja mert daru kell a szereléséhez (de legalábbis targonca), továbbá nem egyszerű leengedni a vizet maradéktanul a blokkból, ezért soknak szét van fagyva a blokkja, általában nem megy teljesen gallyra csak az önindító mögött a kuplungharang irányába szokott lenni rajtuk egy repedés ahol gyöngyözik a motor.
Sok szerencsét hozzá, igazán szerethető vas, és még ha pénzt is csinál, na az már döfi!
A legfontosabbat elfelejtettem : alkatrész utánpótlást meg lehet oldani? Esetleg más orosz típusokból vannak e hasonló alkatrészek pl zil kamaz. Köszi.
Segítségeteket szeretném kérni, kraz vásárlás előtt állok. Erdőre ( fa közelítésre ) szeretném megtalálni az " igazit :) ". Az lenne a kérdésem hogy vásárlásnál mit kellene jobban ellenőriznem ezeknél a nagyvasaknál. Nem most kezdeném ezt az egészet mert jelenleg is ezt csinálom csak egy más fajta közelítővel, de kellene egy nagyobb darab szerkezet is mellé. Azt tudom hogy nagy és nehéz vele elférni a fák között stb.... Az autó nem ismerése miatt segítsetek nekem hogy nehogy ráfázzak pl : motortérben árulkodó dolgok, difiknél ( szerencsére nagy apróbb eldugott hibák nem lehetnek ezen szerintem ) hajtásoknál, váltó... Segítségeteket előre is köszönöm! :) tisztelettel.
CSRM-40-ről még az életben nem hallottam. Helytelenül a CsMZAP-5208 típust szokták CSMZ-40-nek hívni. (További beceneve: kiscsimpánz.)
Gyakorlatilag a II. Vh-ban alkalmazott amerikai Diamon-T vontató - Rogers tréler alapján kezdték el a szovjetunióban a JaAZ-210 vontató és CsMZAP-5208 tréler gyártását.
Ez azonban nem szolgai másolás volt, mind a vontatón, mind a tréleren jelentős változtatások voltak. A Rogers tréler még hosszanti főtartós kivitelű volt, a CsMZAP már modernebb szekrényvázas kivitel lett. A futómű - egy sorban két tengely, így a látszólagosan 3 tengelyes tréler valójában 6 tengelyen gurul - valamint a Zilekről is jól ismert haranganyás kerékrögzítés megmaradt.
Készült növelt teherbírású változat is CsMZAP-5212 típusjelzéssel.
Csehszlovákiában a Tatra-141-hez hasonló kivitelű trélert kezdtek el gyártani, P-32 típusjellel.
Ez azonban csak kivitelében hasonló, méretei, kerékabroncsméretei eltérőek.
Szerintem mindegyik képen kivehető az ami ott van. A nyomtatott képek sem különösebben jó minőségűek. Konkrétan melyik kép, melyik részletét nem tudod a feltett méretben jól megfigyelni? Ha megírod az adatokban olvasható címre, akkor azt elküldöm neked.
Tudod, én baromi lusta ember vagyok. Neki nem állok mégegyszer feltöltögetni őket bárhova.