Nekem is az EGR rendszer nem jó működésével sikerül ilyet produkálnom, mikor tisztítás után elsőre nem jól raktam össze az EGR szelepet és picit folyton nyitva volt.
Mindkettőtöknek igaza van mert a koszban több víz tud "lerakódni"; másik oldalról a tiszta EGR-el sokkal ritkábban fordulhat elő kondenzálódás - ahhoz már tényleg nagyon rövidet kell menni hidegben.
A másodikra nem ez a jó válasz, hanem, amit a kérdező is sejtett. Ha vki csak rövid utakat megy és nem tudott rendesen bemelegedni a motor, akkor leállás után lecsapódhat a szívósorban a víz. Következő indításkor először ezt fogja beszippantani, ettől köhög.
Persze ettől teljesen függetlenül az EGR szelep megtiszíttatása más szempontból még jól jöhet, általánosságban javasolt!
Mit ír ki a központi kijelzőre? Valami hibaüzenetnek kell lenni, nem hagyja szó nélkül a kocsi.
Ha lezáráskor folyamatosan sípol, akkor annak nagyjából két oka lehet, valamelyik ajtó nincs jól becsukva és nem tudja bezárni, vagy van egy (másik) kulcs az autón belül.
1; Akkor lehet ilyen, ha feszül a parkoló retesz és amikor kioldódik feszmentesül a hajtás. Vagy még ha nem nyomod rendesen a féket, akkor rögtön kúszni kezd a kocsi
2; Tipikus EGR eltömődési jelenség. Ki kell pucolni a szívó soron az EGR csöveket (otthon kb 2 órás meló és asszem 4 szerszám kell hozzá). Utána nem fogja csinálni. Gondolom nyáron nem volt vele gond, csak most télen...
Kicsit megmozgatni az EGR szelepet (utána pár indításig nagyon csúnyán fog járni a motor, ameddig újra bekalibrálja, de el fog tűnni a rángatás). Meleg motornál és nyáron nem jelentkezik, aztán most a hidegben indítás után rángatózik alapjáraton a motor, persze csak ameddig hideg, utána eltűnik. Ha kiszeditek a kormot a csövekből utána nem fog előjönni.
Sziasztok! Műszaki segítség kellene Adott egy prius vagy auris , mindegy lényeg hybrid. A hiba a következő: 1, néha ha sebességbe teszem mindegy hogy éppen jár a motor vagy áll, van mikor rándul egyet, kvázi szinte elindulna az autó 2, 3 éve van meg 2013-s és néha tapasztalom reggeli indulás előtt ráteszem a gyújtást beindul magától,és elkezd remegni a motor mind ha nem járna minden henger kattog kínlodik , ez kb 5-8mp abba hagyja és megy mind ha mi sem történt volna Nem fogy a víz új gyertyák vannak benne, szóval tanácstalan vagyok Most csinálta két reggel is de van hogy fél évig semmi Valaki azt mondta hogy van amikor lecsapódik pára a szívótorokban és azt beszívja azért van, nem tudom Esetleg valakinek tapasztalat???
SOS! A Toyota prius 3-om nem indul, a háromszög a sarokba villog és ha kiszállok nem engedi lezárni. Csak sípol... pedig most itt szeretném hagyni... segítséget kérek mit tegyek?
Nem írod az autó pontos típusát. De a korából ítélve P3. Ezek hengerfejesek szoktak még lenni. A klíma és a vízhűtő közti részt ki kell takarítani, illetve a vízpumpát cserélni, ha szükséges. Így jó eséllyel megelőzhető a hengerfejesedés. Egyéb nagyobb kiadásra - ha rendszeresen karban van tartva az autó - nem kell számítanod.
Ismert hiba a facelift előtti kettes priusoknál. Ha most így elviszed műszaki vizsgára akkor még át fogják engedni, viszont a következőn már nem. Egy megoldás van rá, le kell nullázni a számlálót. Ez. kb 30.000 ft költség.
Sziasztok! Szeptemberben múlt el 10éves a Priusom. Októberben elkezdett hybrid system hibákat írni, csak benzines üzemmódban működött. Áramtalanítás után megszűnt, helyre állt minden. Egyre gyakrabban jött elő a probléma, elvittem szervizbe, ahol a nagy akksi cserét javasolták. Kicseréltettem persze potom 600k-ért. 2éve akkor még gariba kicserélték a komplett invertert, de kb az is ilyesmi tétel lett volna. Kérdezném, hogy van e még valami, ami ezeken kívül tönkre szokott menni és ez a nagyságrend? Nem szívesen cserélném le, mert a kocsit egy nem túl “odaadó” sofőr használja.
Nálam is megjelent és elég ronda, ahogy a szigetelés hullámossá válik és kijön a tetőablak síkjából. Azt remélem van valaki aki tudja csak a gumit cserélni, mert a teljes tetőablak csere horror lenne.
Az AGM és hagyományos akkumulátorok kémiája megegyezik, a cellafeszültségek is. Sőt az AGM érzékenyebb a túltöltésre, könnyebben fel lehet főzni mint a hagyományosat. (Érdekes, hogy a motoromban gyárilag AGM való és közvetlenül a hátsó hengersor mögött van elhelyezve, pár év alatt ki is szokott száradni)
Az AGM-ben az elektrolit fel van itatva ezért nem tud kilöttyenni belőle, maga az elektrolit összetétele kicsit más, kevesebb gáz képződik töltéskor, jobban bírja az állást, alacsony hőmérsékletet, mély kisütést, stb. Jó kis összefoglaló akit érdekel: https://batteryuniversity.com/learn/article/absorbent_glass_mat_agm
Ez így van. A mienk élete 90%-át a városban tölti, és hátsó ülésen sem sokan ülnek. Bár akkor balesetnél szerintem a megrepedt akku lesz a legkisebb baj.