Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

8lazo8 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 58653

Nekem is az EGR rendszer nem jó működésével sikerül ilyet produkálnom, mikor tisztítás után elsőre nem jól raktam össze az EGR szelepet és picit folyton nyitva volt.

Előzmény: Sanya.M (58651)
porker Creative Commons License 2021.01.05 0 0 58652

Mindkettőtöknek igaza van mert a koszban több víz tud "lerakódni"; másik oldalról a tiszta EGR-el sokkal ritkábban fordulhat elő kondenzálódás - ahhoz már tényleg nagyon rövidet kell menni hidegben.

Előzmény: Sanya.M (58651)
Sanya.M Creative Commons License 2021.01.05 0 0 58651

Nekem az volt a megoldás. Utána sose jött elő ez a probléma, se télen, se nyáron.

Előzmény: Jozsó (58646)
porker Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58650

Már rájöttem, csak itt nem lehet szerkeszteni. Azért írtam utána a másikat :)

 

Előzmény: varjúistván (58649)
varjúistván Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58649

Köszi, de nekem nem kell (még). 250.000-re a napokban fordult. Olyan négy év múlva lesz meg a 299.999.

Előzmény: porker (58647)
porker Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58648
Előzmény: Kaddie69 (58634)
porker Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58647

Kilométer óra nullázás pl. Haudek szerviz - Alig utca

Előzmény: varjúistván (58635)
Jozsó Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58646

A másodikra nem ez a jó válasz, hanem, amit a kérdező is sejtett. Ha vki csak rövid utakat megy és nem tudott rendesen bemelegedni a motor, akkor leállás után lecsapódhat a szívósorban a víz. Következő indításkor először ezt fogja beszippantani, ettől köhög.

 

Persze ettől teljesen függetlenül az EGR szelep megtiszíttatása más szempontból még jól jöhet, általánosságban javasolt!

Előzmény: Sanya.M (58644)
Sanya.M Creative Commons License 2021.01.04 0 0 58645

Kulcsban jó az elem?

Mit ír ki a központi kijelzőre? Valami hibaüzenetnek kell lenni, nem hagyja szó nélkül a kocsi.

 

Ha lezáráskor folyamatosan sípol, akkor annak nagyjából két oka lehet, valamelyik ajtó nincs jól becsukva és nem tudja bezárni, vagy van egy (másik) kulcs az autón belül.

Előzmény: coolpix74 (58641)
Sanya.M Creative Commons License 2021.01.04 0 1 58644

Szia!

 

1; Akkor lehet ilyen, ha feszül a parkoló retesz és amikor kioldódik feszmentesül a hajtás. Vagy még ha nem nyomod rendesen a féket, akkor rögtön kúszni kezd a kocsi

 

2; Tipikus EGR eltömődési jelenség. Ki kell pucolni a szívó soron az EGR csöveket (otthon kb 2 órás meló és asszem 4 szerszám kell hozzá). Utána nem fogja csinálni. Gondolom nyáron nem volt vele gond, csak most télen...

Kicsit megmozgatni az EGR szelepet (utána pár indításig nagyon csúnyán fog járni a motor, ameddig újra bekalibrálja, de el fog tűnni a rángatás). Meleg motornál és nyáron nem jelentkezik, aztán most a hidegben indítás után rángatózik alapjáraton a motor, persze csak ameddig hideg, utána eltűnik. Ha kiszeditek a kormot a csövekből utána nem fog előjönni.

Előzmény: sax1955 (58643)
sax1955 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 58643

Sziasztok!
Műszaki segítség kellene
Adott egy prius vagy auris , mindegy lényeg hybrid.
A hiba a következő:
1, néha ha sebességbe teszem mindegy hogy éppen jár a motor vagy áll, van mikor rándul egyet, kvázi szinte elindulna az autó
2, 3 éve van meg 2013-s és néha tapasztalom reggeli indulás előtt ráteszem a gyújtást beindul magától,és elkezd remegni a motor mind ha nem járna minden henger kattog kínlodik , ez kb 5-8mp abba hagyja és megy mind ha mi sem történt volna
Nem fogy a víz új gyertyák vannak benne, szóval tanácstalan vagyok
Most csinálta két reggel is de van hogy fél évig semmi
Valaki azt mondta hogy van amikor lecsapódik pára a szívótorokban és azt beszívja azért van, nem tudom
Esetleg valakinek tapasztalat???

Előre is köszi a választ
Üdv

coolpix74 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 58642

Leszedtem a kis akksit... csak úgy tudtam leállítani és bezárni. Remélem ettől nem lesz még nagyobb baja.

Előzmény: coolpix74 (58641)
coolpix74 Creative Commons License 2021.01.03 0 0 58641

Sziasztok,

SOS! A Toyota prius 3-om nem indul, a háromszög a sarokba villog és ha kiszállok nem engedi lezárni.  Csak sípol... pedig most itt szeretném hagyni... segítséget kérek mit tegyek?

varjúistván Creative Commons License 2020.12.25 0 0 58640

Ahogy írták is, a műszaki vizsgán csak rögzítik az óraállást. Beírnak azok bármit, teljesen mindegy mit mutat, csak működjön.

Előzmény: Kaddie69 (58637)
Kaddie69 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 58639

Köszi, ez jó ötletnek tünik.

Előzmény: gyd4 (58638)
gyd4 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 58638

Szerintem ott csak rögzítik. Ha olyan helyen csináltatod, kapsz róla igazolást. Pl. Autodigit csepel.

Előzmény: Kaddie69 (58637)
Kaddie69 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 58637

Köszi a választ. Nem fogják büntetni, amiért az óraállás kisebb, mint az elözö vizsgán?

Előzmény: varjúistván (58635)
varjúistván Creative Commons License 2020.12.24 0 1 58636

Nem írod az autó pontos típusát. De a korából ítélve P3. Ezek hengerfejesek szoktak még lenni. A klíma és a vízhűtő közti részt ki kell takarítani, illetve a vízpumpát cserélni, ha szükséges. Így jó eséllyel megelőzhető a hengerfejesedés. Egyéb nagyobb kiadásra - ha rendszeresen karban van tartva az autó - nem kell számítanod.

Előzmény: gerics (58633)
varjúistván Creative Commons License 2020.12.24 0 0 58635

Ismert hiba a facelift előtti kettes priusoknál. Ha most így elviszed műszaki vizsgára akkor még át fogják engedni, viszont a következőn már nem. Egy megoldás van rá, le kell nullázni a számlálót. Ez. kb 30.000 ft költség.

https://youtu.be/l9Mj0RIcvT8

Előzmény: Kaddie69 (58634)
Kaddie69 Creative Commons License 2020.12.24 0 0 58634

Sziasztok!

 

2005-ös Priusom van. Az Odometer 299.999 km-nél megállt, a Trip-ek rendesen számolnak. Találkoztatok hasonlóval és mi volt a megoldás?

gerics Creative Commons License 2020.12.23 0 0 58633

Sziasztok! Szeptemberben múlt el 10éves a Priusom. Októberben elkezdett hybrid system hibákat írni, csak benzines üzemmódban működött. Áramtalanítás után megszűnt, helyre állt minden. Egyre gyakrabban jött elő a probléma, elvittem szervizbe, ahol a nagy akksi cserét javasolták. Kicseréltettem persze potom 600k-ért. 2éve akkor még gariba kicserélték a komplett invertert, de kb az is ilyesmi tétel lett volna. Kérdezném, hogy van e még valami, ami ezeken kívül tönkre szokott menni és ez a nagyságrend? Nem szívesen cserélném le, mert a kocsit egy nem túl “odaadó” sofőr használja. 

dokiki Creative Commons License 2020.12.18 0 0 58632

Sziasztok,

 

 

tudtok ajánlani valami OBD olvasót,ami megbízható,nem zavarja meg a kocsit és melyik a legjobb software iPhone-ra?

 

köszi

8lazo8 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 58631

Erről van szó! (amúgy a generátor max teljesítménye és az akksi belső ellenállása behatárolja a töltőáramot)

Mindenféle - az AGM akksikat övező - városi legendákat megelőzően tettem fel a kérdést.

Előzmény: Ger-ev (58630)
Ger-ev Creative Commons License 2020.12.09 0 0 58630

Mi szabályozza az autóban a töltőáramot?

Semmi!

Feszültség szabályzás van, hagyományos autóban és priusban is.

Annyi amper folyik amennyi a csövön kifér. Priusnál lemerült akkunál mértem 50 amper töltőáramot...

 

Előzmény: 8lazo8 (58621)
pitbaccardi Creative Commons License 2020.12.08 0 0 58629

Hello!

 

Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Nyilván ez nem érinti a Priusok többségét...

 

https://priuschat.com/threads/2011-prius-sunroof-deflector-seal-deterioration.175717/

 

Nálam is megjelent és elég ronda, ahogy a szigetelés hullámossá válik és kijön a tetőablak síkjából. Azt remélem van valaki aki tudja csak a gumit cserélni, mert a teljes tetőablak csere horror lenne.

8lazo8 Creative Commons License 2020.12.07 0 0 58628

Az AGM és hagyományos akkumulátorok kémiája megegyezik, a cellafeszültségek is. Sőt az AGM érzékenyebb a túltöltésre, könnyebben fel lehet főzni mint a hagyományosat. (Érdekes, hogy a motoromban gyárilag AGM való és közvetlenül a hátsó hengersor mögött van elhelyezve, pár év alatt ki is szokott száradni)

Az AGM-ben az elektrolit fel van itatva ezért nem tud kilöttyenni belőle, maga az elektrolit összetétele kicsit más, kevesebb gáz képződik töltéskor, jobban bírja az állást, alacsony hőmérsékletet, mély kisütést, stb.
Jó kis összefoglaló akit érdekel: https://batteryuniversity.com/learn/article/absorbent_glass_mat_agm

Előzmény: VDaNi (58626)
Csokis Creative Commons License 2020.12.02 0 2 58627

Épp ezért írtam, hogy én 5 éve használok egyet "ideiglenesen", amíg ki nem nyírja. :-)

Előzmény: VDaNi (58626)
VDaNi Creative Commons License 2020.12.02 -1 0 58626

meg nagyobb feszültséggel tölt, a sima akkut hamar kinyírja

Előzmény: varjúistván (58624)
Csokis Creative Commons License 2020.12.01 0 0 58625

Ez így van. A mienk élete 90%-át a városban tölti, és hátsó ülésen sem sokan ülnek. Bár akkor balesetnél szerintem a megrepedt akku lesz a legkisebb baj.

Előzmény: pitbaccardi (58623)
varjúistván Creative Commons License 2020.12.01 0 0 58624

Igen

Előzmény: pitbaccardi (58620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!