Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.05 0 0 217
És ha igaz, webkamerán mutatják is, csak most nem találom a címet.
Előzmény: MALWIN (216)
MALWIN Creative Commons License 2006.12.05 0 0 216
Holnap indul a dunaújvárosi híd beforgatása.
drdoktor Creative Commons License 2006.11.30 0 0 215
én a honlap szerzőjére gondoltam, itt az elérhatősége
http://www.homonnai.hu/
Előzmény: t3v3d3s (210)
Csokis Creative Commons License 2006.11.29 0 0 214
Bármilyen szerkezet háromféle mozgást "akar" végezni. x és y irányú (mostantól ezt írom vízszintes és függőleges helyett, mert lusta vagyok gépelni :-) ) elmozdulást, és elfordulást. Ha épp annyi megtámasztást építünk be, hogy ezt megakadályozzuk, akkor beszélünk határozott tartóról. Ha kevesebbet, akkor labilisről (ekkor a szerkezet egyszerűen nem áll meg, nem marad a helyén), ha többet, akkor határozatlanról. (Ekkor már beszélünk a határozatlanság fokáról is, annak függvényében, hogy hány megtámasztást lehet "elvenni" anélkül, hogy a szerkezet labilissá ne válna.) A labilis szerkezetről nem beszélünk, mert olyat nem csinálunk, mert minek? A határozatlanról meg azért nem, mert egyrészt azt elég faxnis számolni, másrészt eleink nem is nagyon tették mindaddig, amig a megfelelő matematikai és számítási módszerek ki nem alakultak rá. Harmadrészt (és ez a legfontosabb!) az embert leginkább ezen szórja ki a mecha tanszék tartók statikájából, tehát nincsenek róla szép emlékeim.
Szóval ezt a három mozgást kell megfognunk. Erre szolgáló megtámasztási módok:
Konzolos: a virágtartót, polcot tisztességesen betiplizzük és felcsavarozzuk a falra. Ezután sen vízszintesen, sem függőlegesen nem fog elmozdulni, és ha jó lukat fúrtunk, abba jó méretű tiplit és csavart tettünk, akkor a nyakunkba sem fog fordulni éjjel. Tehát itt egyszerre megfogtuk mindhárom mozgást.
Csuklós: a bárszekrény lehajtható ajtaját zsanérral rögzítjük a szekrényhez. Az onnan nem esik le, oldalirányban sem mozdul el, de ha elengedjük, akkor reszeltek a viszkinknek, mert a csukló nyomatékot nem vesz fel, tehát ha rápakolunk, akkor lebillen.
Görgős: a gurulós székjó dolog, mert ha ráülünk, nem esünk le a földre, de ne próbáljuk arra használni, hogy a ruhaszárító kötelet ráakasztjuk, mert a ruhák súlye be fogja húzni a kötél másik végéhez, és az összes ruhánk koszos lesz. Azaz a függőleges irányú elmozdulást megakadályozza, de a vízszintest nem.

Na, most jöjjenek azok, akik ezzel napi szinten foglakoznak, és javítsanak ki! (15 éve nem néztem bele semmi ilyesmibe.)
Előzmény: t3v3d3s (211)
t3v3d3s Creative Commons License 2006.11.29 0 0 213
hehe, nagyon köszi, ezek alapján már át tudom írni, hogy közérthető legyen. köszönetnyilvánításhoz nincs benne elég hely, de ha elfogadsz néhány virtuális puszit... :D
Előzmény: Csokis (212)
Csokis Creative Commons License 2006.11.29 0 0 212
Egyik oldalán befogott, másik végén szabad végű (na, ezt hogy írjam?) tartó. De ilyet gyerekeknek nem írnék le, az tuti.
Reméljük senki nem olvassa a mecha tanszékről, vagy legalábbis nem olyan, aki ismer. :-)
A lényege az, hogy olyan síkbeli tartó, ami egy ponton van megfogva, de az az egy pont megakadályozza a vízszintes és függőleges elmozdulást, és az elfordulást is.
Előzmény: t3v3d3s (211)
t3v3d3s Creative Commons License 2006.11.29 0 0 211
hű, de gyors voltál!
és szakszavakkal hogy definiálnád a konzolt?
Előzmény: Csokis (209)
t3v3d3s Creative Commons License 2006.11.29 0 0 210
ezt már én is megtaláltam, n db. szerző van...
http://www.homonnai.hu/hid/index_hid.htm
Előzmény: drdoktor (208)
Csokis Creative Commons License 2006.11.29 0 0 209
Meg is van: Szabadság-híd, mint Gerber-tartó
Én úgy magyaráznám el, hogy olyan, mint amikor a parkban van két pad (az a hagyományos, beton lábú, piros ülőkés és támlájú) egymás mellett, és közéjük teszel egy deszkát, amelyik mindkettőn feltámaszkodik. Így mindössze négy alátámasztásból, és viszonylag rövid szál deszkákból is jó hosszú ülőfelületet kapsz. A két eredeti pad belógó része a két konzol, a közéjük tett deszka a befüggesztett rész. A két pad lábai pedig a parti hídfők és a mederpillérek.
Az, hogy magát a főtartót rácsos tartóval oldod meg, mint a Szabadság-hídnál, vagy gerinclemezes tartóval, vagy bárhogy máshogy, az már "részletkérdés". A lényege ez a szerkezeti alapelv.
Előzmény: Csokis (207)
drdoktor Creative Commons License 2006.11.29 0 0 208
http://www.homonnai.hu/hid/szabadsag-hid/szabadsag.htm

keresd meg a szerzőt.
Előzmény: t3v3d3s (206)
Csokis Creative Commons License 2006.11.29 0 0 207
Egyszer ezt elmagyaráztam Ghanima olvtársnőnek, és készítettem hozzá ábrát is. Megpróbálom megkeresni, és beteszem.
Előzmény: t3v3d3s (206)
t3v3d3s Creative Commons License 2006.11.29 0 0 206
Hello, de jó, hogy találtam ilyen fórumot! bár már régen jártatok erre, de valaki közérthető módon, pár mondatban el tudná magyarázni, milyen egy konzolos híd? Azt megtaláltam a fórumban meg a neten, hogy pl. a szabadság híd is az, de olyasmi kellene róla, hogy mi hordozza a terhet, hogy hívják a pilléreit, ha van külön nevük (angolul tower), meg azokat a gerendaszerűségeket vagy íves micsodákat. Meg egyáltalán, mi a hídnál a konzol? Egy gyerekkönyvbe lesz egy bekezdés, de magyarul nem találtam pont nekem való infot (a hidak.hu, dbridges.fw.hu-n is nézegettem). nagyon hálás lennék!
smith Creative Commons License 2006.10.18 0 0 205
Novemberben előreláthatólag beúsztatják a dunaújvárosi híd középső mederhídelemét.
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 204
Hidászoknak (is) érdekes lehet, egy cikk 1945-ből: A Dunahidak jelentősége a főváros életében
radio100jozsi Creative Commons License 2006.09.08 0 0 203

Annyi számomra is világos, hogy ez a szegedi régi híd nem szegedi, vagy is, sejtésem alapján ez a régi 47-es főút hídja lehetett Algyőnél, amit Szegedinek hívnak, és í könyvek is így említenek.

 

 

Előzmény: MALWIN (200)
Csokis Creative Commons License 2006.09.08 0 0 202
Hmmm... Érti a fene! Ezt találtam itthon, egy másik könyvben:
(Képaáírás: A szegedi vasúti Tisza-híd képe és részlete
Forrás: Palotás - Medved - Nemeskéri - Kiss - Träger: Hidak)
Előzmény: Csokis (201)
Csokis Creative Commons License 2006.09.08 0 0 201
Sajnos neem is csak a közúti hadakról van képem (régi és új), ráadásul itthon csak kifotózni tudom, de abból is látszik, hogy Malwinnak van igaza ezügyben.
Azért majd nézek a vasútiról is képet, hátha.
Előzmény: MALWIN (200)
MALWIN Creative Commons License 2006.09.08 0 0 200
Szeva,
valszeg te a szegedi vasúti hídra gondolsz, mivel a közúti híd felsőpályás volt, nem pedig ívhíd, viszont hídból csak ez a kettő volt Szegeden.
Helyileg a mostani szennyvízátvezetés magasságában volt. A balparti hídfő jelenleg is látható a korlát egy darabjával, a jobbparti hídfő helyére épült a klinika kórbonctani tanszéke.Helyileg a Gyermekklinikától két percre a vasútállomás felé. A háborúban az amerikai légierő lebombázta.A bombatölcsérek ma is láthatóak a Boszorkányszigeten, az egykori hídfő felé délnek.
Az újszegedi hídfő ezen a képen a két horgonyzást tiltó tábla között, a fák mögött bújik meg.

Előzmény: radio100jozsi (196)
smith Creative Commons License 2006.09.07 0 0 199
Ugyanez közelről:
az utolsó elem
Előzmény: smith (198)
smith Creative Commons License 2006.08.26 0 0 198
Ma beemelték a dunaújvárosi híd parton épített részébe a kosárív utolsó darabját.
Meg hát up, vagy mi. :-)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.29 0 0 197
Az összes meglévő és tervezett Duna-hidat kellene valahogy listázni, a magyarországi részen könnyű, Németország és Románia környékén már nehezebb. Szerkesztenék róluk egy térképet a dbridges.fw.hu-ra.
radio100jozsi Creative Commons License 2006.06.18 0 0 196

Sziasztok!

 

Volt egy szegedi íves híd, amit a II. világháborúban felrobbantotak, vagy megsérült, nem tudom. Ebből 4 szerkezet került építésre több helyen az országban, egy került átalakítás nélkül Marcaltőre a Rába felé, egy van Szeghalomban a Berettyó felett, és egy van Ráckevénél, vagy is ez utóbbi esetében a szegedi híd anyagából épült újjá. A 4.-et nem tudom merre van.

Amire kíváncsi lennék, hogy hol volt konkrétan ez a szegedi híd, van-e erről valami információ?

Vasútban is külön érdekelnek a vándorhidak, és ott is több érdekességre bukkanni.

 

Üdv.: Józsi

Marcaltő

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.25 0 0 195
Köszi, nem is tűnt fel, hogy ki van linkelve az oldaladon a Kossuth híd.
Különben most hogy frissítettem, kicsit máshogy néz ki az oldal szerkezete, ezért szerintem jobb lenne ha új ablakban nyílna meg a hivatkozás.
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 193
Szerkesztem át a http://dbridges.fw.hu c. honlapot. Ahhoz kellett vonla.
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 191
Valaki tudja esetleg mikor kezdték építeni a Gubacsi hidat, a Soroksári Dunaág-hidat és a Hárosi Duna-hidat?
MALWIN Creative Commons License 2005.12.31 0 0 188
Így:













A képen egy ukrán hajó van, az Ybbs kicsit rövidebb, és háromszor erősebb.
A történet és a kép itt.
Előzmény: Törölt nick (187)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.31 0 0 186
Nahát nekem az első kiadás 1987 óta a birtokomban van.Éljen!
BÚÉK, 2005.
A Kremsi vasúti hídnak meg jobbulást, miután az egyik pillérét eltolta 1m-rel az Ybbs(4600Le) 3500 tonnával.....
Előzmény: debilNETprince (185)
debilNETprince Creative Commons License 2005.12.18 0 0 185
Új könyvek a hidakról!

 

 

Dr. GÁLL IMRE: A BUDAPESTI DUNA-HIDAK
című könyve már kapható a Libri és az Alexandra
könyvesboltokban.

2005/010/25 

 

Nagy-nagy öröm, hogy dr Gál mérnök úr 90 év felett bírta egészséggel, s a szakma nagy öregjei és a Hídépítő pedig segítették Őt!

Vegyétek meg mielőbb, mert az első kiadás 20 évig volt hiánycikk!

 

http://www.hidepito.hu

 

Hídépítők Magazin 2005/5

 


HÁROMEZER ÉVE HARCBAN A TERMÉSZETTEL
BROWN, DAVID J. Bolti ár: 6500 Ft
Kedvezményes internetes ár: 6175 Ft
(5 % kedvezmény)

Elérhetőség: 4-6 munkanap

Kiadó: KOSSUTH KÖNYVKIADÓ RT.
Oldalak: 176
Borító: KÖTVE
Kiadás éve: 2004
ISBN: 9630945118
Fordító: MEDVED GÁBOR
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2004

 

-----------------------------------------

Dr Medved Gábor mérnök úr

 NEKROLÓG

----------------------------------

 

 

 

TÖRTÉNETEK A VILÁG HÍDJAIRÓL

 

MEDVED GÁBOR

 

Kiadó: TERC KERESKEDELMI ÉS SZOLG. KFT.
Oldalak: 216
Borító: KÖTVE
Formátum: A 4
ISBN: 9630068710

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2001

 

kavkaz Creative Commons License 2005.12.16 0 0 184
MALWIN Creative Commons License 2005.11.22 0 0 180
Előzmény: MALWIN (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!