A müszaki annyiban nem mindegy, hogy ha van legalabb 6 honapnyi ervenyes vizsga, akkor azt honositjak, egyszerüsitett müszaki szemlet vegeznek, tehat nemileg olcsobb lesz a buli.
A rendszam errefele (osztrak-nemet vonalon biztosan) sajat tuladon, teszi az ember ugyanazt mindig a sajat verdara, nem igen szeretne idegenre bizni. Az egy lehetöseg, hogy az elado elvezeti neked hazaig a gepet, csak aztan öt kell valahogy haza juttatni rendszamostol....
A sumak modszereken tul a korrekt megoldas treler vagy exportrendszam.
Lehet, de most olvastam valahol, hogy az osztrák kiviteli rendszám baromi drága, 400 Euro körüli összeget emlegettek. Nem tudom, hogy igaz-e az összeg, de az biztos, hogy drága.
Tudtommal náluk is van kiviteli rendszám, csak elég drága. A P rendszámmal bizonytalan, mert elég szűk mezsgyén lehet behozni azzal teljesen legálisan.
Aztán van még a 3,5 T autószállító bérlése, amit B-s jogsival is lehet vezetni, de ott meg az autó önsúlya a szűk keresztmetszet, mert azzal kb. 1500-1600 Kg-os autóig tudod legálisan behozni.
Sehol nem találok infót arról ha pl Ausztriából szeretnék behozni saját célra használt autót, ezt csak trélerrel tehetem meg vagy P- rendszámmal ? Nincs náluk olyan lehetőség mint Németbe az export rendszam?
Elnézést, ha esetleg mostanában volt róla szó, de csak egy oldalt volt időm visszaolvasni eddig.
Abban tudna nekem segíteni valaki, hogy Szlovén autó honosításához itthon milyen papírokra van szükség ? Gondolom az adásvételi és a forgalmi evidens, de más is szükséges-e hozzá ?
Simán elképzelhető, de még lízingcég sincs kiválasztva. Én sem gondolom hogy annyira egyedi lenne az eset, de kb fél napja túrom a netet, és nem találtam olyant, aki ezt így explicit szolgáltatásként leírta volna.
Hétfőn mondjuk felhívok párat, hátha tudnak ajánlani.
Üdv a tisztelt közönségnek. A következő feladatra szeretnék megoldást, partnert vagy partnereket találni, de sajnos a netes kutatás nem vezetett egyértelmű eredményre.
Céges autót szeretnék vásárolni, nyílt végű lízing keretében. Ez eddig sima ügy, a cég hitelképes, a fedezet bőségesen rendelkezésre áll. Természetesen mint cégautó szeretnénk élni az áfavisszaigénylés és a kamat társasági adóból való levonásának lehetőségével. Semmi csalás, tisztán amit a jogszabály megenged.
Az egyetlen probléma, ami miatt nem tudom hogy hogyan kéne ezt kivitelezni, hogy a kiszemelt áldozat külföldi autó lenne, mivel az itthoni kínálat a típusból egyetlen autóból áll, ami több szempontból sem felel meg.
Itt jön a kérdés:
Ha jól értettem, a magyar lízingcég, legyen szó bármelyikről, akkor áll velünk szóba, ha már magyar rendszám van az autón. Ez önmagában véve tiszta sor. A német kereskedő nyilván nem fogja másképp eladni az atutót, mint a vételár kifizetése után.
Tehát kell egy kereskedő, aki ezt az autót megveszi saját maga, hazahozza, és mi tőle megveszem mint cég, a lízingcég közbeiktatásával, áfás számlával, stb. Létezik ilyen szolgáltató, aki tud ebben segíteni?
A cimzett. Ha te adod fel és te vagy a cimzett akkor elviekben elég lehet(ne) a határátlépés után aláírnod.
Viszont ha később megállítanának útközben akkor gáz lenne.
Ez egy nemzetközi fuvarokmány. A feladás helyét és lerakás helyét igazolja, valamint azt, hogy a feladó szerint mit szállítasz (ugye lehet dobozokban is). Meg, hogy az árut nem loptad, te csak fuvarozod.
Meg még sok minden mást, de ez most itt nem annyira fontos.
Szlovákiából és esetleg csehből szeretnék autót behozni. Van valakinek tapasztalata milyen rendszámot lehet váltani a megvásárolt autóra és mennyiért? Milyen lehetőségek vannak?
Nemetbol hoztam mar sokat,az nem problema,de az Olasz az meg jaratlan ut szamomra.
Pontosan milyen papirok kellenek kintrol(jo-jo tudom,a ketnyelvu adas-veteli,forgalmi,torzskonyv),van-e valami amire kulon9ssen oda kell figyelni,vagy barmi 'trukk'?
"sógorom kint a nevére megveszi az autót, német rendszámmal majd behozza megveszem tőle és a rendszámot meg elteszi és kint kivonatja az autót a forgalomból, de a rendszáma marad nála (jó lehet másik autóra)"
Az általad említettek közül ez a legköltséghatékonyabb. Ez ilyen formán működik jól, ha a sógorod magyar állampolgár, de kint él életvitelszerűen:
- Megveszi, átíratja a nevére, kap rendszámot, kivonatja a forgalomból, 24 órán belül hazahozza Mo-ra az ő rendszámával.
- Magyar ajándékozási szerződést kell csinálni közte és te közted, akkor csak 1x kell megifzetni az átírási illetéket. Bár ehhez a kocsi értéke 150.000 forint alatt kell hogy legyen.
- Ha 150.000 fölött van nem jó, mert akkor az ajándékozás után is kell illeték. Akkor meghatalmazást kell neki írni, hogy a te nevedben megveszi odakint a kocsit, de te vagy a szerződő fél. 24 órán belül hazahozza.
Ha simán megveszi, majd neked eladja, akkor 2x van átírásfizetési kötelezettség.
Csak az árkülönbözetért odakinn nem biztos hogy érdemes venni. Sokkal inkább azért, ha pl. megvan az autónak a teljes múltja lepapírozva, akkor kisebb az esélye, hogy átvágják a fejed, mint pl. idehaza. Kinn is vannak simlisek. Papír legyen meg hozzá minél több, lehetőleg németektől vegyél, ne törököktől vagy délszlávoktól.
Lenne egy kérdésem: megvettem egy olyan autót, ami Magyarországon volt forgalomba helyezve 2015-ig, majd Franciaországba vitték, ottani forgalomba helyezték, kapott forgalmit, rendszámot, stb. Megvettem, most szeretném itthon újra forgalomba helyezni. Kaptam egy olyan információt, aminek nem találom az alapját, hogy ha nem az helyezi újra forgalomba, aki kivitte, akkor külföldi vásárlásnak minősül és a regadót ismételten meg kell fizetni. Meg tudja valaki ezt erősíteni vagy megcáfolni?
B+E kategoria, talan veletlenül eleg lehet, de ketlem. A4+treler 2tonna körül jar,rendes hozzavalo verda megint csak, együtt több mint 3500kg szinte biztosan.